Kysyn ruuista; Tekeekö kukaan muu enää esim. vaikka vanhanaikaista ruskeaa kastiketta?
Itse teen edelleen, mutta olenkin jo vanha. Teen myös vispipuuroa ja mannavelliä.
Ja jos joskus on huono mieli niin siihen auttaa makaronivelli. Lohturuoka.
Makaronivelliä olen joutunut viime aikoina syömään aika paljon.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ruskeaa soosia vanhaan malliin, sen kanssa pottuja tai pastaa. 😋N44
Pastaa ruskealla kastikkeella, yök!
Nostalgiaruokaa jos mikä. Paistettua sipuliteemakkaraa sekaan ja sipulia. Mausteeksi sinappia ja kepsuttia. Siitä ei kesäruoka kyllä parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ruskeaa kastiketta koska mies pitää siitä -nakki- jauheliha-lihapulla-versioita, itse en välitä ja paljonhan siinä on rasvaa
Nipistä se rasva sipseistä yms. Kastikkeen rasva on vielä terveellisempää, kunhan ei käytä margariinia, eli on transrasvavapaa toisin kuin sipsit.
Oletko tosissasi?
Ei ihme että suomalaiset sairastuvat verisuonitauteihin.
Meinaatko, että sipsit ovat terveellisempi eväs kuin ruskea kastike?
Sinä olet ainoa joka on puhunut sipseistä.
Kumpikaan ei ole terveellistä ravintoa.
Suosittelen tosin on tarkoitettukin herkuksi, jota syödään vain vähän, eikä aterian osaksi.
Jos ei olisi keliakiaa, niin tekisin varmaan noita itsekin. Mannapuuro ja vispipuuro on ihania herkkuja, joista tulee lapsuus mieleen. Teen kyllä lihapullia, perunamuusia, makaronilaatikkoa yms. suomalaisia ruokia melko usein.
N31.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤢🤮
Ajatuskin saa kakomaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostalgiaruokaa jos mikä. Paistettua sipuliteemakkaraa sekaan ja sipulia. Mausteeksi sinappia ja kepsuttia. Siitä ei kesäruoka kyllä parane.
Kaikkea skeidaa ihmiset syö.... huh huh
Ei ihme että olette läskejä ja sairaita, jos jotain nakkikastiketta syödään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olisi keliakiaa, niin tekisin varmaan noita itsekin. Mannapuuro ja vispipuuro on ihania herkkuja, joista tulee lapsuus mieleen. Teen kyllä lihapullia, perunamuusia, makaronilaatikkoa yms. suomalaisia ruokia melko usein.
N31.
Taas yksi itsediagnosoitu kEliaAkiA. huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Namilta kuulostaa!
Tuntuu tekevän läskisoosia ja etova haju tunkeutuu rappukäytävään ja muihin asuntoihin.
Vierailija kirjoitti:
N31.
Ruskeaan kastikkeeseen voi käyttää maizenan suurustetta, ja aika hyvin se perinteistä vastaa. Eikö mannapuuroon ja vispipuuroon löydy gluteenitonta ainesta, jolla saisi samanlaisen puuron?
Vierailija kirjoitti:
N31.
Riisijauhoista saa hyvän mannapuuron korvikkeen. Itse tykkään siitä muutenkin enemmän kuin oikeasta mannapuurosta. Se on mulla oikeasti inhokki, tulee mieleen vanha kansakoulun mannapuuro. Mitä lie tummempia ryynejä käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31.
Taas yksi itsediagnosoitu kEliaAkiA. huoh.
No mitäs ihmettä taas :D Ei ole itsediagnosoitua. Makaronilaatikkoon käytän gluteenittomia makaroneja, joita löytyy tosi paljon erilaisia, vaikkapa linsseistä tehtyjä. Manna on vehnää, eli en voi syödä. Se ei oikein ole sellaista, mille kokisin tarvetta keksiä jotain gluteenitonta vaihtoehtoa, koska maku ja tuntu ei kuitenkaan ole sama, ja ne on nimenomaan ne pointit noissa ruoissa. Lisäksi gluteenittomat jauhot ja muut on usein paljon kalliimpia, eli mitä järkeä tehdä ihan eri pöperöitä, jotka maksaa enemmän. Että huoh ihan itsellesi vaan söpis, taidat olla näitä, jotka harrastaa ihmisten haukkumista, kun omassa elämässä ei ole oikein mielekästä sisältöä. Kasvapa aikuiseksi, iso hali sinulle pupunen.
Jep. Mulla samat ruokalajit kuin 50- ja 60-luvuilla. Juurikin soosiperunoita, (ruskea kastike) jälkiruuaksi sammakonrommaa ja kellipallinvelliä, piimä, ruisleipää ja voita. Illalla ruis-marjapuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mulla samat ruokalajit kuin 50- ja 60-luvuilla. Juurikin soosiperunoita, (ruskea kastike) jälkiruuaksi sammakonrommaa ja kellipallinvelliä, piimä, ruisleipää ja voita. Illalla ruis-marjapuuroa.
Helmipuuroako tarkoitat? Meillä se oli aikoinaan sammakonkutupuuroa. Mutta jos laitat jämiin munan ja laitat uuniin, saat kissantassupuuroa. Jostakin netin syövereistä tuon niksin joskus sain, ja totta vie, puuro oli pehmoista kuin kissantassut.
Joku typerys tietää että ne ovat epäterveellisiä? Ja ihan mutupohjalta kuten somessa on tapana.