Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea mies ja ahdistavat riidat

Vierailija
26.08.2023 |

Mieheni on kohdellut minua huonosti vuosia. Viime vuosina on vähän yrittänyt muuttua, esim on tehnyt enemmän kotitöitä ja yrittänyt olla parempi mies. Silti koen että mies on monissa tilanteissa tosi epäreilu. Ihan kuin olisi täysin sokea joillekin asioille. Tai sitten vaan esittää, ettei tarvisi ottaa vastuuta omasta käytöksestään.

Hänellä on esim ongelma käyttää julkisia kulkuneuvoja, ei jostain syystä halua niitä käyttää ja meillä vaan yksi auto. Asumme siis pk-seudulla ja täällä hyvä julkinen liikenne. Tänään olisi pitänyt lasten kanssa olla kahdessa paikassa samaan aikaan, ja taas oli itsestäänselvyys että minä kuljen bussilla, vaikka olin menossa kauemmaksi. Kun sitten kyseenalaistin asiaa, siitä tuli kauhea riita. Mies hermostui kun oltiin jo aiemmin sovittu että minä menen julkisilla, etten voi sitä sitten yhtäkkiä muuttaa. En ollutkaan muuttamassa suunnitelmaa välttämättä, vaan kyseenalaistin sitä.

Siinä sitten riideltiin kun taas koin että mies on lähtökohtaisesti usein epäreilu. Mies muun muassa sanoi, että onko epäreilua että olen kahtena kertana ollut tänä vuonna viikonlopun pois kotoa, kun hän on ollut vaan yhden. Täytin pyöreitä, joten toisena viikonloppuna juhlin synttäreitäni kavereitteni kanssa viikonloppureissulla. Senkin järjestin täysin itse, mieheni ei osallistunut mitenkään. Joka aiempi vuosi miehellä on ollut enemmän omia menoja. Siitä kun mainitsin, kaivelin kuulemma taas menneitä!

En tiedä saako kukaan kiinni tästä, mutta voin tosi pahoin, kun riitely ja keskustelu miehen kanssa on aina tällaista. Kaiken kieltää ja vääntää ja keskittyy epäolennaiseen, ettei vaan oikeita minua vaivaavia asioita käsiteltäisi.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (191)

Vierailija
61/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene autokauppaan ja osta auto. 60 000 eurolla saa jo ihan ajokelpoisen ja ongelmasi on ratkennut.

Ja antaisin miehen vaan pitää meidän yhteisesti maksaman auton?

Tarkoitit varmaan että miehen kanssa mennään yhdessä ostamaan minulle auto. T. Ap

Kenen nimi on Traficomilla omistajatiedoissa? Siellä ei ole kahta nimeä, joten kuka viranomaisen mukaan nykyisen auton omistaa?

Etkö oikeasti osaa edes autoa ostaa, siihenkin tarvitset miehen avuksi.

Vierailija
62/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossittelua ja arvailua mun osalta.

Voisiko olla joku ihan oikea syy, vaikkapa että joskus jotain ikävää on tapahtunut hänelle julkisella liikkuessa? Ja nyt olisi kamala kammo asiaa kohtaan. Tai muutoin joku stressiä aiheuttava pelko josta et tiedä?

On hyvä merkki, että yrittää parantaa toimintaansa. Huono merkki sen sijaan, että laskee vaikkapa sitä, kuinka paljon vapaata on ollut. Seuraavalla kerralla laskekaan vaikka niin, että viimeisen 12 kuukauden aikana, eikä vuonna 2023. Ehkä lopputulos on erilainen. Mutta tuo laskeminen on kyllä parisuhteessa huono, sillä aina ei mene ihan tasan ja kyllä kumppanin pitäisi osata iloita toisen ilosta.

Pariterapiaa ehdottaisin. Mies kumminkin kuulostaa siltä, että haluaa tehdä asioita paremmin.

Niin jos miehellä joku kammo julkisia kohtaan, niin varmaan sitten voi ihan sanoa sen ääneen? Ja tämä on vaan yksi asia monien joukossa, joka on vähä päin v ttua tässä suhteessa.

Pariterapiassa ollaan tosiaan oltu, mutta en koe että siitä oli apua. Terapeutti

ei oikein sanonut mitään ja mies sielläkin väänteli ja käänteli asioita, enkä oikein itse osannut varmaan ilmaista itseäni tarpeeksi hyvin tai nimetä sitä mikä eniten tässä edes mättää. Enkä osaa vieläkään. Mä olen kuitenkin sitä mieltä, että suhde ei ole ok, harkitsen eroa, kun taas mies haluaa jatkaa.

En vaan tiedä, mutta kaikki tuntuu hankalalta ja koen että joudun jatkuvasti pitämään puoliani, muuten suhde on todella epäreilu, eikä miestä yhtään haittaisi se, päinvastoin silloin hän olisi vaan oikein tyytyväinen. Jos vaan hiljaa hoitaisin kaiken ja alistuisin kaikkeen epäreiluuteen. Joskus nuorempana on sanonutkin sen näin. Jos olisin vaan hiljaa niin kaikki olisi hyvin. Enää ei kehtaisi minulle niin sanoa, kun tietää että en sellaista kuuntele, mutta kaikenlaista muuta kyllä kehtaa. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua Ap. Minun mies kanssa haluton käymään läpi minua häiritseviä asioita, viimeistään tokaisee sitten että jos ei naama miellytä niin ei täällä tarvitse olla. Tottahan se on mutta minusta se on välttelyä ettei tarvitsisi keskustella tai ottaa vastuuta omista tekemisistään tai tunteistaan. Uskon että sinua ärsyttää varmaan kaikista eniten se ettei miehelle tule moinen asia oma-aloitteisesti mieleen ollenkaan, sanoisi vaikka välillä "menkää te autolla, niin me mennään bussilla kun sinne lyhyempi matka" eli se ettei edes ajattele asiaa tai mieti sitä miten sille toiselle olisi mukavempi.

Joo siihen se meilläkin meni todella usein, että "ovi on tuossa" ja sitten se mykkäkoulu perään.

Ja lyön vetoa että mies odottaa minun vielä siitä ovesta palaavan.

Silläpä nämä keskustelut ovat niin tärkeitä että saa iskostettua mieleensä etten enää kertaakaan sitä tee.

20

Vierailija
64/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä viikonlopunvietto kuuluu auton käyttöön? Ihmeellistä whataboutismia. Käyttäkää autoa vuoroviikoin ja jos ei käy, eikä muutenkaan saa asioita sovittua, niin kuulostaa siltä, että olisit onnellisempi yksin. Jos suhde ahdistaa pidemmän aikaa, ei siihen ole järkeä jäädä vuosikausiksi roikkumaan. Varsinkin jos miehen keskustelutyyli on tuo.

Niin siis kun sanoin, että mielestäni on epäreilua, että lähtökohtaisesti jos on päällekkäisiä menoja, niin auto on aina miehellä itsestäänselvyytenä. Että eihän sen niin pitäisi olla. Ja kun mies ei mennyt itseensä, eikä halunnut nähdä asiaa niin, vaan päinvastoin alkoi v ttuilla minulle asiasta, että noh ota sitten auto, tietenkin sinun pitää saada auto, että pääset ihanasti liikkumaan, niin olin et tuollaista en kyllä kuuntele ollenkaan. Ja sitten sanoin miehelle, että hän on kyllä tosi epäreilu ja riita eteni siinä sitten, niin jossain vaiheessa mies yritti kumota tätä minun väitettä sillä, että eihän se voi pitää paikkansa että hän on epäreilu kun on päästänyt minut jopa kaksi kertaa viikonlopun viettoon vuoden aikana ja hän on ollut vaan kerran!

Tällaista tää riitely siis aina. Väännellään asioita loppuun saakka, eihän ne koskaan sitten muutukaan. Nämä on vaan minun omia kokemuksia, hänen tekonsa eivät vaikuta millään tavalla mihinkään. T. Ap

Tuoss kohtaa jatkossa sinuna vain lähtisin sillä autolla ja jättäisin sen itsekkään pennun (miehesi) märisemään itsekseen. Kaikkiin riitoihin ei tarvitse hypätä mukaan.

Eli sopimuksia ei tarvitse pitää?

Vierailija
65/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene autokauppaan ja osta auto. 60 000 eurolla saa jo ihan ajokelpoisen ja ongelmasi on ratkennut.

Tarkoitit varmaan että miehen kanssa mennään yhdessä ostamaan minulle auto. T. Ap

Kenen nimi on Traficomilla omistajatiedoissa? Siellä ei ole kahta nimeä, joten kuka viranomaisen mukaan nykyisen auton omistaa?

Arvasin että joku haluaa käsittää minut väärin tässä kohtaa.

Kerro miksi suostuisin siihen, että kun olen yhden auton maksanut puoliksi, että antaisin sen miehelle ja lisäksi ostaisin omilla rahoillani uuden auton itselleni? Miksi ihmeessä tekisin niin? Tottakai mies maksaa puolet tästä toisestakin autosta. Hassua kyllä mies on itse sitä mieltä ettei toista autoa tarvita. Juu, eipä tietenkään kun hän saa aina käyttää nykyistä! T. Ap

Vierailija
66/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla joku ihan oikea syy, vaikkapa että joskus jotain ikävää on tapahtunut hänelle julkisella liikkuessa? Ja nyt olisi kamala kammo asiaa kohtaan. Tai muutoin joku stressiä aiheuttava pelko josta et tiedä?

On hyvä merkki, että yrittää parantaa toimintaansa. Huono merkki sen sijaan, että laskee vaikkapa sitä, kuinka paljon vapaata on ollut. Seuraavalla kerralla laskekaan vaikka niin, että viimeisen 12 kuukauden aikana, eikä vuonna 2023. Ehkä lopputulos on erilainen. Mutta tuo laskeminen on kyllä parisuhteessa huono, sillä aina ei mene ihan tasan ja kyllä kumppanin pitäisi osata iloita toisen ilosta.

Pariterapiaa ehdottaisin. Mies kumminkin kuulostaa siltä, että haluaa tehdä asioita paremmin.

Niin jos miehellä joku kammo julkisia kohtaan, niin varmaan sitten voi ihan sanoa sen ääneen? Ja tämä on vaan yksi asia monien joukossa, joka on vähä päin v ttua tässä suhteessa.

Pariterapiassa ollaan tosiaan oltu, mutta en koe että siitä oli apua. Terapeutti

ei oikein sanonut mitään ja mies sielläkin väänteli ja käänteli asioita, enkä oikein itse osannut varmaan ilmaista itseäni tarpeeksi hyvin tai nimetä sitä mikä eniten tässä edes mättää. Enkä osaa vieläkään. Mä olen kuitenkin sitä mieltä, että suhde ei ole ok, harkitsen eroa, kun taas mies haluaa jatkaa.

En vaan tiedä, mutta kaikki tuntuu hankalalta ja koen että joudun jatkuvasti pitämään puoliani, muuten suhde on todella epäreilu, eikä miestä yhtään haittaisi se, päinvastoin silloin hän olisi vaan oikein tyytyväinen. Jos vaan hiljaa hoitaisin kaiken ja alistuisin kaikkeen epäreiluuteen. Joskus nuorempana on sanonutkin sen näin. Jos olisin vaan hiljaa niin kaikki olisi hyvin. Enää ei kehtaisi minulle niin sanoa, kun tietää että en sellaista kuuntele, mutta kaikenlaista muuta kyllä kehtaa. T. Ap

Miksi et sitten eroa? Koska menetät kodin ja auton ja päädyt lähiöön halpaan kaksioon?

Vierailija
67/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Olisit valinnut kiltin ja kunnollisen miehen eikä tuollaista riitaa haastavaa jännä miestä joka kohtelee sinua huonosti. Saat nyt kärsiä huonosta valinnasta koska kelpuutit sen miehen koska se oli komea mielestäsi. Komea mies ei juuri koskaan ole hyvä kumppani vaan kohtelee naisia huonosti.

Ujo, arka, ei-komea, epäsosiaalinen ja itseään kiltiksi kutsunut mies oli elämäni hirvein parisuhdekokemus. Luonteeltaan juuri sellainen kuin tämän palstan ns. kilttimiehet:: vainoharhainen, naisvihamielinen stalkkeri.

Vierailija
68/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sitten eroa? Koska menetät kodin ja auton ja päädyt lähiöön halpaan kaksioon?

Esim kyllä. Lapset joutuisivat vaihtamaan kouluja jne. Kyllä nuokin on ihan syitä. Mies on itse sanonut että hänellä ei ole varaa isoon asuntoon, jonne lapset mahtuisivat, en tiedä mitä sillä tarkoitti, mutta oletan että lapset sitten jäisivät minun kanssa asumaan. T. Ap

Vierailija
69/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS.

Vierailija
70/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSKPS

Vierailija
71/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vaan eroa?

Vierailija
72/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Olisit valinnut kiltin ja kunnollisen miehen eikä tuollaista riitaa haastavaa jännä miestä joka kohtelee sinua huonosti. Saat nyt kärsiä huonosta valinnasta koska kelpuutit sen miehen koska se oli komea mielestäsi. Komea mies ei juuri koskaan ole hyvä kumppani vaan kohtelee naisia huonosti.

Ujo, arka, ei-komea, epäsosiaalinen ja itseään kiltiksi kutsunut mies oli elämäni hirvein parisuhdekokemus. Luonteeltaan juuri sellainen kuin tämän palstan ns. kilttimiehet:: vainoharhainen, naisvihamielinen stalkkeri.

Joo näinpä! Ulkonäkö ei kyllä kerro mitään ihmisen luonteesta!

Vierailija
73/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittäviä riidanaiheita, tekemällä tehtyjä. Luulen että syy eripuraan on ihan muualla. Ehkä kyllästyminen toisiinsa. Koeta miettiä mikä on pohjimmainen syy. Ehkä rauhallisessa tilanteessa voisitte yhdessä pohtia asioita laajemmin eikä vain sitä kuka saa käyttää autoa ja kuka imuroi etc.

Vierailija
74/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli mies siis haluaisi elää omaa elämäänsä niin kuin huvittaa ja sinä hoitaisit lapset ja kaiken muun. Tätä hän oikeasti haluaa ja kiukuttelee kun sinä vaadit häneltä sitä, että ottaisi edes jotenkin muun perheen huomioon. Mun äiti on riidellyt isäni kanssa 40 vuotta tästä samasta asiasta. Pikkuisen ovat edistyneet eikä isä ole ihan niin itsekäs mitä joskus oli, mutta ei edelleenkää ota muita ihmisiä huomioon sillä tavalla kuin normaaleissa vastavuoroisissa suhteissa pitäisi ottaa. Olen ihan varma, että isälläni on jotakin nepsyongelmaa. On aika yliaktiivinen eikä pysty keskittymään. No nepsyongelmaa tai ei niin tuollainen itsekäs käytös ei muutu. Äiti on nykyään ratkaissut asian niin, että ei enää ota isää huomioon itsekään missään asioissa vaan elää pelkästään omaa elämäänsä. Avioeroa ei ole ottanut kun ei ole jaksanut ja nyt kun on jo luovuttanut isäni suhteen niin hänen oma elämänsä on ihan jees, isäni ei vain enää kuulu siihen. Elävät samassa talossa ja arjen asioita hoitavat yhdessä, mutta muuten elävät omia elämiään enkä usko, että isä on edes huomannut, että heillä ei ole enää parisuhdetta ja ovat kämppiksiä. Jos haluat elämältäsi ja parisuhteeltasi vastavuoroisuutta niin eroa. Mies ei muutu.

Vierailija
75/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se nyt niin helppoa ole, ja kun on lapsetkin. Nythän ap hakee täältä keskustelua ja tukea ajatuksilleen että onko tuo ok, onko muilla kokemusta, ja yrittää selkiyttää ajatuksiaan, kun ei varsinaisesti osaa sanoittaa ongelmaa tarpeeksi suoraan vielä?

Ja se ei minun mielestäni ole auto, kuten jotkut oudosti näyttävät ajattelevan.

Itselläkin tosiaan kokemusta riidoista joissa miettii että mitä hemmettiä tässä tapahtuu, kun ei mistään voi keskustella, kuten jo poistuneessa ketjussa kerroin.

Vierailija
76/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro miksi suostuisin siihen, että kun olen yhden auton maksanut puoliksi, että antaisin sen miehelle ja lisäksi ostaisin omilla rahoillani uuden auton itselleni? Miksi ihmeessä tekisin niin? Tottakai mies maksaa puolet tästä toisestakin autosta. Hassua kyllä mies on itse sitä mieltä ettei toista autoa tarvita. Juu, eipä tietenkään kun hän saa aina käyttää nykyistä! T. Ap

Kerro sinä, miksi suostut siihen, että mies YKSIN käyttää YHTEISESTI maksamaanne autoa. Miksi sinä maksoit siitä autosta puolet, vaikka joudut maksamaan julkisissa kulkemisista etkä omavaltaisesti käytä autoa?

Vierailija
77/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei taas yllätä yhtään että naiset eivät osaa valita miestä lol! Olette toivottoman tyhmiä. Onneksi olkoon :)

Vierailija
78/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

parempituloisena maksat enemmän, se on vain reilua.

Vierailija
79/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Sama mulla

Joo näinpä! Ulkonäkö ei kyllä kerro mitään ihmisen luonteesta!

Vierailija
80/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

parempituloisena maksat enemmän, se on vain reilua.

Maksan jo muutenkin arjen kuluista enemmän. Minulla ei ole NIIN paljon paremmat tulot että voisin tuosta noin vaan miehelleni autoja ostella. T. Ap