Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun Meiju oli lapsi, Mika oli hänen luokkansa opettaja nyt Meijulla ja Mikalla on uusperhe ja yhteensä 8 lasta

Vierailija
26.08.2023 |

Kun Meiju oli lapsi, Mika oli hänen luokkansa opettaja nyt Meijulla ja Mikalla on uusperhe ja yhteensä 8 lasta https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009805787.html

Kommentit (455)

Vierailija
421/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lapsen yh?!

Miksei mies näytä ollenkaan naamaansa vaan piiloutuu lippalakin ja aurinkolasien alle?

Vierailija
422/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 lapsen yh?!

Miksei mies näytä ollenkaan naamaansa vaan piiloutuu lippalakin ja aurinkolasien alle?

Silmät punottaa? Siis voihan silmät punottaa esim. jonkun allergian takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
423/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen yksinhuoltaja, missä isät? Ja uusi mies, jo ukki-ikäinen, ja piilottelee aurinkolasien takana. Seuraavaksi juttu, siitä miten Meiju pärjää kuuden lapsen yksinhuoltajana. 9-lapsen uusperhe, ei ole mikään helppo yhtälö.

Vierailija
424/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vänkäämisketjut on aina niin viihdyttäviä.

Ihmettelen kyllä, miksi aina syytellään kommentoija kateudesta? Millainen sielunmaisema on ihmisellä, joka näkee kateutta kaikessa kritiikissä?

Itselläni ei nimittäin ikinä juolahda mieleen ajatella, että toisen motiivina olisi kateus missään asiassa. Itse kun en kadehdi ketään muusta kuin urheilumenestyksestä, ja sekin on sellaista ihailunsekaista kateutta, joka saa yrittämään enemmän.

Ja varsinkin tämän pariskunnan kohdalla -ja ylipäänsä näiden keskustelua herättävien- en kerta kaikkiaan käsitä, miten kukaan voi ajatella, että joku noita kadehtisi? Mitä kadehdittavaa tuossa on?

No, ehkä joku sinkku voi kadehtia parisuhdetta, mutta eiköhän useimmilla palstalaisilla ole sellainen.

Mä olen sinkku, mutta en kyllä näe mäkään mitään kadehtimisen aihetta. En edes tuosta parisuhteesta. Iso ikäero. Itse olen keväällä eronnut miehestä johon oli iso ikäero. Nyt kun pahimmasta tuskasta olen selvinnyt niin olen tajunnut, että parempi siirtää katse oman ikäisiin tai vain vähän vanhempiin miehiin. Lähes 20 vuoden ikäero tulee ongelmaksi jossakin kohtaa.

Vierailija
425/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin opettajana ihmettelen, että miten on voinut muistaa ja tunnistaa toisensa. Lähinnä tämä opettaja siis. Ja vain puolen vuoden opetus pätkän jälkeen. Itselläni oppilaat vaihtuu jatkuvasti ja oppilaat useimmiten unohtuu n. neljän viiden vuoden jälkeen jos ei ole kyseessä joku ihan poikkeustapaus.

Ehkä sinulla vaan on huono kasvomuisti.

Olen itse työskennellyt varhaiskasvatuksessa n 30 vuotta joista viimeiset 15 vuotta vain eskari-ikäisten kanssa (eli ryhmä vaihtuu vuosittain). Silti tunnistan entiset  hoitolapset ja heidän vanhempansa kun heitä näen. Juuri viikonloppuna törmäsin yhteen entiseen hoitolapseen, joka on nyt jo kolmikymppinen ja heti tunnistin

Vierailija
426/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violetta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vänkäämisketjut on aina niin viihdyttäviä.

Ihmettelen kyllä, miksi aina syytellään kommentoija kateudesta? Millainen sielunmaisema on ihmisellä, joka näkee kateutta kaikessa kritiikissä?

Itselläni ei nimittäin ikinä juolahda mieleen ajatella, että toisen motiivina olisi kateus missään asiassa. Itse kun en kadehdi ketään muusta kuin urheilumenestyksestä, ja sekin on sellaista ihailunsekaista kateutta, joka saa yrittämään enemmän.

Ja varsinkin tämän pariskunnan kohdalla -ja ylipäänsä näiden keskustelua herättävien- en kerta kaikkiaan käsitä, miten kukaan voi ajatella, että joku noita kadehtisi? Mitä kadehdittavaa tuossa on?

No, ehkä joku sinkku voi kadehtia parisuhdetta, mutta eiköhän useimmilla palstalaisilla ole sellainen.

Mä olen sinkku, mutta en kyllä näe mäkään mitään kadehtimisen aihetta. En edes tuosta parisuhteesta. Iso ikäero. Itse olen keväällä eronnut miehestä johon oli iso ikäero. Nyt kun pahimmasta tuskasta olen selvinnyt niin olen tajunnut, että parempi siirtää katse oman ikäisiin tai vain vähän vanhempiin miehiin. Lähes 20 vuoden ikäero tulee ongelmaksi jossakin kohtaa.

Ei se välttämättä ole iso ongelma, jos kumppanuus ja rakkaus on syvä.

Mutta kaikki muuhun tuossa yhtälössä on aika oksettavaa. Aikuiset tehkööt mitä haluaa, mutta lapsia käy sääli ja vaikutus loppuelämään on iso. Tuosta lähtökohdasta ei ole tilastollisesti helppoa ponnistaa vakaaseen keskiluokkaiseen elämään jota on pohdittu monta sivua toisessa ketjussa tänä viikonloppuna.

Vierailija
427/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko tätä niin paljon toisin päin? Siis niin, että naisopettaja metsästää ja menee parisuhteeseen oppilaan kanssa. Toki tiedetään Ranskan presidentin vaimo on tällainen, mutta onko tää kuinka yleistä?

Vierailija
428/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 lapsen yh?!

Sitä on lähdetty nuoremman lihan perään, mutta nuorempi liha onkin kouluttamaton viiden lapsen yh-äiti, ja paketissa tulee vielä taistelukoira. Saattaa korkeakoulutettua johtajamiestä pikkasen punastuttaa.

Vierailija
429/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 lapsen yh?!

Kaljuuntuminen on monelle miehelle arka paikka. Ei varmaan yhtään vähene, kun on nuorempi rouva joka  luultavasti haluaa ukkonsa pysyvän nuorekkaassa tyylissä. Olisiko aurinkolasit vaikka siksi, että miekkonen ei halua koko naamansa olevan ikuisesti netissä. Haluaisitko sinä? 

Vierailija
430/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä Mika on voinut tunnistaa Meijun, luulisi että tyttö on ollut aika eri näköinen 10-vuotiaana kuin nyt (silloin ei meikkiä eikä värjättyjä hiuksia jne). Ja vain puoli vuotta oli tytön opettajana.

Mikan historiaa sen kummemmin käydä läpi mutta saattaahan esimerkiksi olla niin että tuo Meijun luokka oli hänen opettajan uransa ainoa, hän on kuitenkin ollut tuohon aikaan vasta 27-vuotias eli mikäli on pätevä opettaja niin on tuolloin ollut käytännössä vastavalmistunut. Ainoan luokan oppilaat muistaa lähes varmasti samoin kuin luultavasti kaikki erityiset kuten vaikkapa oma ensimmäinen luokka.

Vierailija
431/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunnistaisi edes vanhoja koulukavereita ala-asteelta.

Vierailija
432/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut tunnisti ihan helposti alaluokkien opettajaharjoittelija joka oli vain vähän aikaa, kymmeniä vuosia myöhemmin. Myös alaluokkien opettajani tunnistivat (useampi, törmäsin vuosien mittaan eri paikoissa). Itse en olisi tunnistanut sitä harjoittelijaa.

Mä en muista millä luokalla olin ala-asteella, mutta meillä oli hetken opettajaharjoittelija joka tunnisti kyllä mut kun olin 30+ ja tämä nainen tuli mun lapsen opettajaksi ekalla luokalla. 

Vierailija
433/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä julkinen avautuminen?

Mikä tosiaan oli tämän jutun motiivi?

Parin ikäero ei ole edes mitenkään huomattava, jne.

Olisko tässä kyse oppilaasta ja hänen opettajastaan, sehän on monille kiitollinen mielensä pahoittamisen aihe, vaikka rakastuminen olisi tapahtunut myöhemmin?

Vierailija
434/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää aina saada se yhteinen lapsi?!

Eikö ollut jo tarpeeksi.

Vierailija
435/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokusen kerran taisin saada Mikalta jälki-istuntoa, kun jäin kiinni tupakanpoltosta, Meiju nauraa."

10 v? Täh 😦

Tuleeko mammoille yllätyksenä että kovikset tupakoivat jo ala-asteella? :D omalla luokalla oli 2-3 tyttöä jotka aloittivat alkoholin juomisen ja seksin harrastamisen kutosella, eli 12 veenä.

Vierailija
436/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi tuomita, mutta kyllä tuosta lehtijutusta tuli ikävät ja oudot vibat. Mies muisti heti naisen, jota oli opettanut tämän ollessa 10-vuotias lapsi. Jäänyt tyttölapsi aikuiselle miehelle hyvin muistiin.

Mikä tämä 10-vuotiaan tupakanpolttojuttukin on. Ope kirjoittanut hyvän sanallisen arvostelun, vaikka lapsi harrastanut röökaamista.

Olikohan Mika edes pätevä opettaja ja oliko opettajana kauan? Kyllä yksityiset oppilaat voivat jäädä mieleen, varsinkin uran alkuvaiheessa. Sitten onkin vuosikymmenet harmaata massaa, jotkut poikkeusyksilöt voivat jäädä mieleen.

Vai yksittäiset?

Vierailija
437/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sijainen ollut, ei varmana luokanopettajan koulutusta.

Olikin valesijainen.

Vierailija
438/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 lapsen yh?!

Kaljuuntuminen on monelle miehelle arka paikka. Ei varmaan yhtään vähene, kun on nuorempi rouva joka  luultavasti haluaa ukkonsa pysyvän nuorekkaassa tyylissä. Olisiko aurinkolasit vaikka siksi, että miekkonen ei halua koko naamansa olevan ikuisesti netissä. Haluaisitko sinä? 

Ei kai heidän mikään pakko ollut tuota haastattelua antaa...

439/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on lähdetty nuoremman lihan perään, mutta nuorempi liha onkin kouluttamaton viiden lapsen yh-äiti, ja paketissa tulee vielä taistelukoira. Saattaa korkeakoulutettua johtajamiestä pikkasen punastuttaa.

Taostelukoira. Olikohan rootwäyler?

Kyllä kun johtaja vetää kata-potkun pihakoivuun niin johan hiljenee!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
440/455 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jokusen kerran taisin saada Mikalta jälki-istuntoa, kun jäin kiinni tupakanpoltosta, Meiju nauraa."

10 v? Täh 😦

Tuleeko mammoille yllätyksenä että kovikset tupakoivat jo ala-asteella? :D omalla luokalla oli 2-3 tyttöä jotka aloittivat alkoholin juomisen ja seksin harrastamisen kutosella, eli 12 veenä.

No onhan tuo todella surullista. Ja kyllä 10-vuotias on poikkeuksellisen nuori joten ehkä ihmetystä aiheuttaa se kuinka tuosta vain sivumennen sanottiin artikkelissa ihan kuin kyseessä ei olisi tosi poikkeuksellinen ja surullinen juttu.