Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka välttelevät kaikkea vaivaa, vähän mietteitä

Vierailija
26.08.2023 |

Äitini on tällainen. Kauhistelee miten koirasta on vaivaa (vaikka tykkää eläimistä), lasten harrastuksista on vaivaa, ruoan tekemisestä on vaivaa, synttäreiden järjestämisestä on vaivaa, ihmisten tapaamisista on vaivaa.

Myös facebookin puutarharyhmässä törmää jatkuvasti tähän ihmistyyppiin. Toivotaan pihaa jolle ei tarvi tehdä ikinä mitään, kun siitä on vaivaa. Omenapuista on liikaa vaivaa, lehtipuista on hirveästi vaivaa. He haluavat pelkkiä sora-alueita ja tuijia. En tiedä mitä tekevät puutarharyhmässä.

Äitini käyttää tämän kaikelta vaivalta säilyneen ajan katsomalla tv:tä kaikki päivät, on eläkkeellä niin on aikaa. Odotti eläkkeelle pääsyä valehtelematta kolmekymmentä vuotta, työstä oli niin paljon vaivaa, mutta nyt istuu vain tv:n edessä.

Itse koen että asiat jotka merkitsee, asiat joista nauttii, niiden eteen täytyy nähdä vähän vaivaa. Itselle merkityksellisistä asioista on aina vaivaa. Se kaiken tekeminen juuri on elämää. Jos minkään eteen ei näe yhtään vaivaa, mikään ei tunnu miltään.

Ajatuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen ollut tekijä ja toiminut aina monen edestä näännyksiin asti kunnes veto loppui, nykyään en jaksaisi muuta kuin työni jotenkin, kaikki muu on teeskentelyä. Tuntuu että olen jo tehnyt oman osuuteni kaikesta. Toivon kyllä että voisin taas alkaa tehdä asioita spontaanisti.

En koe olevani mikään tekijä, vaan tämä on ihan normaalia merkityksellistä elämää. En ymmärrä miten voisin olla tekemättä mitään. Kauanko se paikoillaan makoilu nyt voi tuntua mielekkäältä?

Ap

Suorittajille pitää olla jatkuvasti vähintään näennäistekemistä. Muuten iskee stressi joutenolosta. Tiedän kun meitä on sukulaisissa täysin erilaisia tyyppejä. Yksi haukkuu mua patalaiskaksi ynnä muuta ja minä vastaan että sinä et osaa rentoutua lomallakaan. 

Itse koen että juuri puuhastelemalla yhtä ja toista puutarhassa, työpajassani ja tontilla rentouttaa minua enemmän kuin turhanaikaisia sarjoja tv:stä tuijottamalla. Mitä niissä sarjoissa on kivaa? Ei mikään. Joskus voin illalla katsoa jonkun dokumenttifilmin uutisten lisäksi. Johan siinä peffa puutuu jos istuu kaiken päivää. Työelämässä vielä ollessani odotin viikonloppua, että sai puuhastella ja tehdä mieleisiä hommia kotona. Välillä metsään sieneen ja marjastamaan. Välillä sauvakävelylle tai fillaroimaan. Lähdenkin laittamaan tulta leivinuuniin, taikinat nousemassa jo. 

Vierailija
22/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO eikö tuo ole hyvä asia, että osaa ottaa rennosti eikä näe turhaa vaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkäävät eri asiosita ja nauttivat siitä eri tavoilla. Miksi olet näin ymmärrämätön tähän asiaan? 

Vierailija
24/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sinunlaiset tyypit, jotka aina pitää olla touhuamasa jotain. Haista sinä vaan pitkä paska. 

Vierailija
25/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet harvinaisen ärsyttävä ja levoton ihminen. 

Vierailija
26/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka mistäkin tykkää. 

Ap, tajuathan oman ylemmyydentuntosi? Sinun kinnostuksen kohteesi ovat sinusta hyviä ja hienoja, toisen eivät.

Mä olen varmaan vähän kuin äitisi, kotona tykkään olla vaan ja katson suosikkisarjojani telkkarista mielelläni. Lomalla viihdyn kotona. Luen myös paljon, satoja kirjoja vuodessa, tykkään kuljeskella metsässä poluilla mutta suorittava liikunta ei ole mun juttu. Tykkään oleskella helppohoitoisella pihallani, jossa ei ole kitkettäviä kukkapenkkejä jne. Tykkään neuloa. Työssäni olen tehokas ja aikaansaava ja kotona ja vapaa-ajallani kaipaan aikaa palautumiseen.

On aika erilaista olla työssä, jossa tekee hommia itsekseen toimistossa kuin kohdata satoja asiakkaita joka päivä tai toimia vaativan ja meluisan lapsiryhmän kanssa. Mun työ kuuluu noihin jäljempiin.

Ulkopuolisten ja sukulaisten silmissä olen varmasti äärimmäisen laiska, he eivät nää minua työssäni ja mä saan lukemisesta, tv-sarjoista ja lähiluonnosta niin paljon iloa, etten tarvitse suorittava elämää tunteakseni, että elämässäni on sisältöä.

Mulla on ystäviä, jotka on ihan vastakkaisia, matkustelevat, harrastavat ja on koko ajan tuhat rautaa tulessa. Mä en jaksaisi sellaista mutta heille se sopii, ja silti tullaan juttuun ja on aina juteltavaa.

Et sinä ole samanlainen kuin äitini. Sinähän teet asioita. Äitini ei oikeasti tee mitään. Hän ei myöskään tykkää niistä tv-ohjelmista joita katsoo, vaan valittaa niistäkin miten huonoja ovat. Olen ehdottanut netflixiä tms. mutta sellaisen käytön opettelemisestakin on vaivaa.

Ap

Voi olla noinkin, toisaalta, mun tekeviä sukulaisia ei esimerkiksi kiinnosta lukeminen eli kirjoista on turha jutella ja metsässä tehdään puita tai kerätään marjoja, mun päämäärätön kuljeskeleminen puita kuunnellen, ei ole jotain, mitä heille mainostaisin. Eli mun puheista he ei voi päätellä muuta kuin sen, että makaan sohvalla illat pitkät. Toisaalta, jos sun äiti ei tosiaan tunnu iloitsevan mistään, olisiko hän jotenkin masentunut, koska siltähän tuollainen sitten pahasti kuullostaa. Siihen ei toinen oikein voi mitään, jos ihminen ei itse halua muutosta tai apua.

Vierailija
27/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain sahata napanuora loppuun, ettei toisen mielialat ja -piteet "uhkaa" omaa elämää. Pärjää kumminkin ilneisesti vielä ilman apujakin. Voiko olla niin, että joutuu kumminkin itse pinnistelemään ja piiskaamaan itseään jonkinasteisista epäilyksistä huolimatta?

Vierailija
28/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin elämästä, kun ei ole mitään vaivaa. 

Vierailija
29/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi nähdä jotain vaivaa, jos ei ole tarvetta?

Vierailija
30/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä puista ja lemmikeistä stressaavat tyypit on usein sellaisia joilla pitää kaikki olla tiptop.

Itselle juuri eläimet, puutarha yms tuo elämän sisällön, mutta olen myös laiska niin kaikki vähän repsottaa. En halua steriiliä kotia enkä elämää.

Vierailija
31/31 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka mistäkin tykkää. 

Ap, tajuathan oman ylemmyydentuntosi? Sinun kinnostuksen kohteesi ovat sinusta hyviä ja hienoja, toisen eivät.

Mä olen varmaan vähän kuin äitisi, kotona tykkään olla vaan ja katson suosikkisarjojani telkkarista mielelläni. Lomalla viihdyn kotona. Luen myös paljon, satoja kirjoja vuodessa, tykkään kuljeskella metsässä poluilla mutta suorittava liikunta ei ole mun juttu. Tykkään oleskella helppohoitoisella pihallani, jossa ei ole kitkettäviä kukkapenkkejä jne. Tykkään neuloa. Työssäni olen tehokas ja aikaansaava ja kotona ja vapaa-ajallani kaipaan aikaa palautumiseen.

On aika erilaista olla työssä, jossa tekee hommia itsekseen toimistossa kuin kohdata satoja asiakkaita joka päivä tai toimia vaativan ja meluisan lapsiryhmän kanssa. Mun työ kuuluu noihin jäljempiin.

Ulkopuolisten ja sukulaisten silmissä olen varmasti äärimmäisen laiska, he eivät nää minua työssäni ja mä saan lukemisesta, tv-sarjoista ja lähiluonnosta niin paljon iloa, etten tarvitse suorittava elämää tunteakseni, että elämässäni on sisältöä.

Mulla on ystäviä, jotka on ihan vastakkaisia, matkustelevat, harrastavat ja on koko ajan tuhat rautaa tulessa. Mä en jaksaisi sellaista mutta heille se sopii, ja silti tullaan juttuun ja on aina juteltavaa.

Et sinä ole samanlainen kuin äitini. Sinähän teet asioita. Äitini ei oikeasti tee mitään. Hän ei myöskään tykkää niistä tv-ohjelmista joita katsoo, vaan valittaa niistäkin miten huonoja ovat. Olen ehdottanut netflixiä tms. mutta sellaisen käytön opettelemisestakin on vaivaa.

Ap

Netflix? Samasta tyhjänpäiväisestä sisällöstä pitäisi vielä maksaa? Mä olen samanlainen kuin äitisi monessa asiassa. Mutta mä olen muutaman suoratoistokanavan selannut läpi (kun lapsi halusi jonkun sarjan nähdä), niin ihan sama katsoa uusintojen uusintoja ilmaiskanavilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan