Miksi ihmiset ovat katkeria ja kateellisia sairaita kohtaan?
Osa vetoaa siihen, että heilläkin on ollut vaikeaa. Luulisi tämän lisäävän myötätuntoa ja halua estää muita joutumasta samaan tilaan.
Kommentit (29)
Mätiä sisältä, narsistisia, täysin sokeita omalle käytökselleen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Vähän kuin miljonääri olisi kateellinen köyhälle ja työkyvyttömälle. Heillä on kaikki mahdollisuudet elämässään ja toisille ei anneta mitään ja he on siitä tyhjästäkin katkeria että toisella on se.
Niinhän ne suurituloiset on kateellisia työttömille ja pienituloisille. Omaan laariin pitäisi kaikki rahat tulla ja kerätä vielä kaikki lapsilisät, ilmaiset opiskelut ym. Itselleen. Suurin osa on vielä töissä firmassa, josta saavat ilmaisen terveydenhoidon kaikkine herkkuineen yksityisellä ja silti ollaan huonompiosaisilta viemässä pois se julkinen terveydenhoito.
Sen kun tietäisi. Olen pysyvästi työkyvytön, kivut ja säryt ovat jatkuvia. Toimintakyky alenee ja muutamassa vuodessa edessä on laitoshoito. Kituuttelen tonnilla kuussa mutta "hyvä minun on kun saan olla vaan ja ilmaista rahaa tulee".
En tiedä millaisissa piireissä te liikutte, mutta ei minulle kyllä olla oltu kateellisia etenevästä sairaudesta, liikuntakyvyn menetyksestä, työkyvyttömyydestä ja eläkkeestä etc. Kiusattu sen sijaan on (!)
Arvatenkin johtuu siitä epäluulosta että jotkut fuskaa sen sairautensa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisissa piireissä te liikutte, mutta ei minulle kyllä olla oltu kateellisia etenevästä sairaudesta, liikuntakyvyn menetyksestä, työkyvyttömyydestä ja eläkkeestä etc. Kiusattu sen sijaan on (!)
Sä ootkin varmaan vähän parempi sairas.
Nyt kyse on on ilmeisesti luulosairaista, ei oikeasti sairaista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen selittänyt monta kertaa, että vaikka saan hoitoa sairauteeni, niin sitä ei voida parantaa vaan voidaan vaan hidastaa se äkillinen eteneminen, joka johtaa työkyvyttömyyteen. Silti jotkuu vaan viitsii aina kuvitella, että kyllä se siitä paranee nyt kun saat hoitoa.
Onko se niin jotta kun ei voi sääliä - sitten ollaan kateellisia? Kaikki ei näy ulospäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä ootkin varmaan vähän parempi sairas.
Kulminoituu hyvin nyt taas miten ihmiset kohtelee sairaita. Ei kukaan valitse sairauksiaan vaan sen takia että muut olisivat kateellisia. Terveet eivät varmasti haluaisi samaa sairautta mutta silti on tarve nilviäinen... eli ihan tyhjästä.
En tiedä. En ole katkera enkä kateellinen ketään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen selittänyt monta kertaa, että vaikka saan hoitoa sairauteeni, niin sitä ei voida parantaa vaan voidaan vaan hidastaa se äkillinen eteneminen, joka johtaa työkyvyttömyyteen. Silti jotkuu vaan viitsii aina kuvitella, että kyllä se siitä paranee nyt kun saat hoitoa.
Mitä muuta itse sanoisit vastaavassa tilanteessa, voi olla aika latistunut fiilis jos vain suorasukaisesti toteaan, että siinähän se sitten oli tämä elämä sinun osaltasi.
Traumataustainen pitkäaikaistyötön yh-vanhempi, jolla piileviä mt-ongelmia ja nepsy haasteita, sekä nepsypiirteinen nuori ja lapsi. Vanhemman kaikki voimat ja aika menevät kodin ja jälkeläisten hoitoon. Ei säännöllisiä sosiaalisia kontakteja, vapaa aikaa vähän ja sekin menee asioiden hoitamiseen tai nukkumiseen. Nuorena oppinut kätkemään ongelmansa niin hyvin, ettei päälle päin näy muuta kuin laiskuus ja asenneongelma. Perhe elää tuilla, siis suomalaista unelmaa. Ratkaisu? Leikataan tukia, niin alkaa työnteko kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta itse sanoisit vastaavassa tilanteessa, voi olla aika latistunut fiilis jos vain suorasukaisesti toteaan, että siinähän se sitten oli tämä elämä sinun osaltasi.
Ei se koko elämä ole siinä, mutta en vaan pysty tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se koko elämä ole siinä, mutta en vaan pysty tekee töitä.
Tuet pois, niin ehtii töitä tekemään. T. Hallitus
Kai siinä on jotain sosiaalista pääomaa kuulua jonkinlaiseen uhrin asemaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Vähän kuin miljonääri olisi kateellinen köyhälle ja työkyvyttömälle. Heillä on kaikki mahdollisuudet elämässään ja toisille ei anneta mitään ja he on siitä tyhjästäkin katkeria että toisella on se.
Niinhän ne suurituloiset on kateellisia työttömille ja pienituloisille. Omaan laariin pitäisi kaikki rahat tulla ja kerätä vielä kaikki lapsilisät, ilmaiset opiskelut ym. Itselleen. Suurin osa on vielä töissä firmassa, josta saavat ilmaisen terveydenhoidon kaikkine herkkuineen yksityisellä ja silti ollaan huonompiosaisilta viemässä pois se julkinen terveydenhoito.
Tälläkin palstalla on monesti vinguttu, että kyllä harmittaa, kun työttömät saa jäädä peiton alle nukkumaan ja itse joutuu lähtemään töihin kukonlaulun aikaan! Ja kun näille ehdottaa, että jää toki itsekin työttömäksi, kun kerran niin kadehdit heitä, niin sehän ei toki sovi :D