Miksi ihmiset ovat katkeria ja kateellisia sairaita kohtaan?
Osa vetoaa siihen, että heilläkin on ollut vaikeaa. Luulisi tämän lisäävän myötätuntoa ja halua estää muita joutumasta samaan tilaan.
Kommentit (29)
Mistä olet saanut ilmeisen yksinkertaiseen päähäsi, että ihmiset olisivat katkeria ja kateellisia sairaille? Se, että tukia leikataan ei tarkoita em. asioita. Se tarkoittaa mm. sitä, että rahalle on järkevämpiä kohteita.
Luulisin, että ihmiset ovat ennemminkin välinpitämättömiä sairaita kohtaan.
vituttaa maksaa kun 60% on teko sairaita oikeita jpk joka paikan kipeitä. vuosia ravanneet eri lääkäreillä
Vierailija kirjoitti:
Sen kun tietäisi. Olen pysyvästi työkyvytön, kivut ja säryt ovat jatkuvia. Toimintakyky alenee ja muutamassa vuodessa edessä on laitoshoito. Kituuttelen tonnilla kuussa mutta "hyvä minun on kun saan olla vaan ja ilmaista rahaa tulee".
Tää jatkuva rutina omista sairauksista on kuvottavaa, miksi niitä täytyy jatkuvasti luetella pitkin palstoja niinkuin muilla niitä olisi, sääliäkö kaipaatte vai mikä tämän tarkoitus on, en ymmärrä. Nuoria terveitä täällä on enimmikseen patistettu töihin, miksi otatte siitä itteenne?
Täytyy olla päässä vikaa, jos on kateellinen minulle ja paniikkihäiriölleni, agorafobialleni, OCD:lleni, migreenilleni ja refluksitaudilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatenkin johtuu siitä epäluulosta että jotkut fuskaa sen sairautensa.
Mä olen selittänyt monta kertaa, että vaikka saan hoitoa sairauteeni, niin sitä ei voida parantaa vaan voidaan vaan hidastaa se äkillinen eteneminen, joka johtaa työkyvyttömyyteen. Silti jotkuu vaan viitsii aina kuvitella, että kyllä se siitä paranee nyt kun saat hoitoa.
Mitä muuta itse sanoisit vastaavassa tilanteessa, voi olla aika latistunut fiilis jos vain suorasukaisesti toteaan, että siinähän se sitten oli tämä elämä sinun osaltasi.
Ei se koko elämä ole siinä, mutta en vaan pysty tekee töitä.
Tuet pois, niin ehtii töitä tekemään. T. Hallitus
Sokeana vai?
Se voi ehkä synnyttää kateutta, että sairaan ihmisen saavutukset ovat suurempia ja arvostettavampia / arvostetumpia kuin terveen ihmisen vastaavat saavutukset, koska sairaalta ne ovat vaatineet enemmän ponnisteluja?
Ja kuten jo mainittu, "uhrin" asema on nykyään tavoiteltu. Eli ehkä sitä "uhriuden" mukanaan tuomaa sosiaalista pääomaa kadehditaan?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En minä ainakaan ole ollut katkera tai kateellinen sairaita kohtaan, vaikka epäilen että tuollaistakin valheltta on viljelty eräässä mustamaalaamis kampanjsssa ja tomppelit uskoo, kun tarpeeksi kauan levitellään huhuja ja löydetään jotain pienen pientäkin joka tukisi huhuja.
Ja sitten vielä valehdellaan, että itse on ollut saikulla paljon ja ilman syytä, mikä ei totta.
Esim.. pelkästään se, että on arvostellut turhaan saikuttajia, tyyliin yksi aivastus ja kotiin, saattaa aiheuttaa sen, että jotkut ärsyyntyy ja onhan noitakin kuka sen kieltää.
Vaikka kuulostaisi omavyväiseltä, en itse saikuttsnut koskaan turhaan kun olin työelämässä. Tietenkin olin pois joskus, lähinnä lasten sairastumisen takia, joskus itsellä jotain flunssaa.
Myös sen tyyppiset saikut saattaa aiheuttaa ihmetystä, missä ollaan pois kuukausitolkulla, eikä oikein näy mitään, eikä henkilö itse kerro mikä on.
Ei tietenkään ole velvollinen, mutta ei se niin outoa ole mielestäni, jos tuollaisesta jotkut supisee, että mikäköhän on.
En tuollaista pitäisi kuitenkaan ymmärtämättämättömyytenä tai kateutena sairaita kohtaan.
Kateus on katsojalla eikä liity kohteeseen. Sairastuin narsistin (kateuspohjaisen?) pahuuden takia. Hän sai rääkättyä minut työkyvyttömyyteen.
Aikaa meni vuosia.
Nyt kadehtii työkyvyttömyyseläkettäni.
Minulle oltiin, kun työterveyden kautta pääsin yksityis-sairaalaan, jossa leikkauksella pilattiin minun liikuntakyky, ja suurin kateuden aihe oli kun sain vähän korvausta potilasvahinkokeskukselta.