Hassua mutta.. koira ei sopeudu viikko-viikko-systeemiin?
Minulla on 1-vuotias koira. Lapseni asuvat luonani joka toinen viikko, joka toinen viikko kun lapset on isällään, täällä asuu minun uusi miesystävä.
Koira on tosi kiintynyt minuun. Seuraa minua, uskoo vain minua, jossain määrin yrittää myös omia minua. Kun lapset tai mies tulee tänne, koira ei näe heitä osana laumaa. On selvästi huolissaan resursseista; vartioi mm. ruokaa ja on kateellinen jos annan muille huomiota.
Ollaan tehty harjoitteita, esim ruuan suhteen. Mutta jotenkin se että henkilö katoaa täältä aina viikoksi, palauttaa asiat lähtöruutuun.
Kommentit (27)
Eipä tuohon viikko-viikko systeemiin pitäisi lapsiakaan pakottaa. Se on yhtä reissaamista paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli, 0/5.
Housuissas on huono trolli
Siinä ei ole mitään hassua, eikä tuollaiseen sopeudu moni ihminenkään.
Munkaan koira ei meinaa sopeutua. Tosin niin, että lapsien ollessa täällä vahtii niitä ja kun lapset pois, etsii heitä ja on levoton, reagoi ääniin mitä kuuluu ja pomppii ulkona pyöräilijöiden, mopoilijoiden ja teinien perään, etsii omiaan. Kärsii siitä, että lauma ei pysy kasassa. Koira on jo 7v.
Ei tämä systeemi kyllä ole kiva ihmisillekkään. Enkä ikinä olisi tämmöistä elämää omasta halustani valinnut, mutta elämä ei aina mene niin kun suunnittelee.
Koirakouluun nyt sen koiran kanssa.
Koira on alkanut pomottoaa sinua eli et ole johtaja enää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap hakee vertaistukea niin koirakoulu ei liity siihen välttämättä mitenkään (ellei siellä ole vuoroasuja-koirien ryhmää)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuohon viikko-viikko systeemiin pitäisi lapsiakaan pakottaa. Se on yhtä reissaamista paikasta toiseen.
Ei olla pakotettu, lapset itse haluaa olla viikko-viikko. Lapset on jo koululaisia. Kun he oli pieniä, olivat enemmän minulla. Vähemmän he nyt reissaa kuin silloin. Eivät itse kyllä koe asiaa reissaamisena. Heillä on vain kaksi kotia. Molemmissa yhtälailla omat huoneet, tavarat ym jutut.
Mutta ei nyt edes ole asian pääydin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Munkaan koira ei meinaa sopeutua. Tosin niin, että lapsien ollessa täällä vahtii niitä ja kun lapset pois, etsii heitä ja on levoton, reagoi ääniin mitä kuuluu ja pomppii ulkona pyöräilijöiden, mopoilijoiden ja teinien perään, etsii omiaan. Kärsii siitä, että lauma ei pysy kasassa. Koira on jo 7v.
Ei tämä systeemi kyllä ole kiva ihmisillekkään. Enkä ikinä olisi tämmöistä elämää omasta halustani valinnut, mutta elämä ei aina mene niin kun suunnittelee.
Tämä, näinhän se on :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap hakee vertaistukea niin koirakoulu ei liity siihen välttämättä mitenkään (ellei siellä ole vuoroasuja-koirien ryhmää)
No onhan tuossa käytösongelmia, jotka paranee koulutuksella.
Ja kakkonen luistaa mustalle makkaralle
Eikö tuo ole klassinen ongelmakoira, joita näkee amerikkalaisissa koiraohjelmissa.
Mitä hassua tai erikoista tuossa on? Ihan tyypillistä käyttäytymistä koiralle.
Meillä koira vaihtaa myös kotia siinä missä lapsetkin. Ei ole käytösongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hassua tai erikoista tuossa on? Ihan tyypillistä käyttäytymistä koiralle.
Ai ruon vartioiminen on normaalia? Yksikään koirani ei ole koskaan vartioinut ruokaa.
Kaverin koira vaihtaa myös kotia vaihtoviikoilla eikä ole mitään ongelmia. Hyvin on sopeutunut asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuossa käytösongelmia, jotka paranee koulutuksella.
Jaa, että koiran tunneongelma katoaa koulutuksella = alistetaan pitämään pahoinvointi sisällä. Olen just taas kerran kuntouttanut yhden koiran, joka oli alistettu toimimaan perheen oikkujen mukaan. Oli sulkeutunut pelkonäykkijä, joka ei tykännyt kosketuksesta. Nyt on ihan eri koira. Ei koulutuksella vaan turvallisuuden lisäämisellä.
Huono trolli, 0/5.