Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassua mutta.. koira ei sopeudu viikko-viikko-systeemiin?

Vierailija
26.08.2023 |

Minulla on 1-vuotias koira. Lapseni asuvat luonani joka toinen viikko, joka toinen viikko kun lapset on isällään, täällä asuu minun uusi miesystävä.

Koira on tosi kiintynyt minuun. Seuraa minua, uskoo vain minua, jossain määrin yrittää myös omia minua. Kun lapset tai mies tulee tänne, koira ei näe heitä osana laumaa. On selvästi huolissaan resursseista; vartioi mm. ruokaa ja on kateellinen jos annan muille huomiota.

Ollaan tehty harjoitteita, esim ruuan suhteen. Mutta jotenkin se että henkilö katoaa täältä aina viikoksi, palauttaa asiat lähtöruutuun.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu pariskunta n. 20-v muutti nopeasti yhteen ja hankki koiran. Vuoden päästä tuli ero ja voitteko kuvitella, että sillä koiralla oli sitten vuoroviikkosysteemi. Oli siis joka toinen viikko toisen ja joka toinen viikko toisen luona. Naurettavaa.

Vierailija
22/27 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah mitäs hankit koiran, taas yksi syy miksi minulle ei koskaan piskiä tule.

VeKo = vapaaehtoisesti koiraton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu pariskunta n. 20-v muutti nopeasti yhteen ja hankki koiran. Vuoden päästä tuli ero ja voitteko kuvitella, että sillä koiralla oli sitten vuoroviikkosysteemi. Oli siis joka toinen viikko toisen ja joka toinen viikko toisen luona. Naurettavaa.

Mitä naurettavaa tuossa on? Molemmat pitävät koirasta ja tuohan on ihan paras ratkaisu. 

Vierailija
24/27 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin elää hetkessä ja jos on suojeluvaistoinen sekärsii jatkuvista muutoksista.  Voisiko tosiaan olla lasten rytmissä mukana.

Vierailija
25/27 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirakouluun nyt sen koiran kanssa. 

Jos ap hakee vertaistukea niin koirakoulu ei liity siihen välttämättä mitenkään (ellei siellä ole vuoroasuja-koirien ryhmää)

No onhan tuossa käytösongelmia, jotka paranee koulutuksella. 

Jaa, että koiran tunneongelma katoaa koulutuksella = alistetaan pitämään pahoinvointi sisällä. Olen just taas kerran kuntouttanut yhden koiran, joka oli alistettu toimimaan perheen oikkujen mukaan. Oli sulkeutunut pelkonäykkijä, joka ei tykännyt kosketuksesta. Nyt on ihan eri koira. Ei koulutuksella vaan turvallisuuden lisäämisellä.

Ei kai koulutus ole mitään alistamista. Oletko koskaan käynyt edes koirakoulutuksessa? Ilmeisesti ajattelet jotain vanhanaikaisia koirakouluja. Ajat ovat muuttuneet. 

Vierailija
26/27 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirakouluun nyt sen koiran kanssa. 

Jos ap hakee vertaistukea niin koirakoulu ei liity siihen välttämättä mitenkään (ellei siellä ole vuoroasuja-koirien ryhmää)

No onhan tuossa käytösongelmia, jotka paranee koulutuksella. 

Jaa, että koiran tunneongelma katoaa koulutuksella = alistetaan pitämään pahoinvointi sisällä. Olen just taas kerran kuntouttanut yhden koiran, joka oli alistettu toimimaan perheen oikkujen mukaan. Oli sulkeutunut pelkonäykkijä, joka ei tykännyt kosketuksesta. Nyt on ihan eri koira. Ei koulutuksella vaan turvallisuuden lisäämisellä.

Nykyään koulutetaan positiivisesti palkitsemalla eikä alistamalla. 

Vierailija
27/27 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koiraihminen, mutta koiraihmisten puheista olen ymmärtänyt, että koira usein kärsii vaihtelusta. Opettajani hoidossa oli koira, josta tuli vanhana hermoheikko, kun sitä vietiin milloin kenenkin luo hoitoon.

Eihän koira voi ymmärtää, miksi porukka ei pysy koossa ja miksi ihminen järjestää asiat kuten järjestää.

Mutta varmaan sen voi kouluttaa jotenkin, jotta se voisi paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi