Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa nuo anoppiketjut, huoli jo etukäteen

Vierailija
25.08.2023 |

Meillä on ihana 11-vuotias poika.
Hän on meidän lapsi. Olemme kasvattaneet poikaa, läsnä kaikessa. Vaatteet ostettu, seurattu kouluun meno. Viemme harrastuksiin, autamme läksyissä. Hän on meidän poika. Nukkui pienenpänä joskus välissämme kun näki painajaisia.

Kun kasvaa aikuiseksi, olemme asuneet yhdessä melkein 20 vuotta. Yhdessä.

Sitten kun tapaa puolison, jonka kanssa perustaa perheen. Näenkö enää edes poikaani? Saanko soittaa ja kysyä kuulumisia? Voinko kyläillä luonaan ja jutella?
Tuleeko hän enää käymään lapsuuden kodissaan vai onko meillä muistot vaan ?

Kun anoppilat ovat tämän palstan mukaan helvetistä jonne vaimo määrää ettei mennä. Anopit ovat syyläisiä ämmiä joiden kanssa ei voi olla. Anoppi ei voi tulla kylään koska haluaa auttaa/ ei halua auttaa.
Anoppi on perseestä koska haluaa hoitaa lapsenlapsia/ ei halua hoitaa lapsenlapsia.

Menetänkö aikuisen poikani kokonaan kun hän löytää elämänkumppaninsa?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aiheellisia huolia. Monille käy noin. Kotia ja perhettä pyörittää edelleen naiset, tekevät suurimmat päätökset. Miehet alistuu, tottelee, sietää. Pitäisi ymmärtää että nuorilla naisilla on ilmeisesti hyvin huono itsetunto. Miten sitä tukee kun aina pitäisi osata arvata tai lukea ajatuksia mitä miniä haluaa/ei halua. Itse olen yrittänyt pysyä pois jaloista, olla sekaantumatta nuorten elämään. Väärin! En kuulemma hyväksy miniää kun en pidä yhteyttä. Jos taas pidän yhteyttä, tuppaudun ja puutun elämään. En neuvo enkä arvostele. Kaikki kiitokset ja kehut on kettuilua. Tätä ei voi voittaa, vaikka en mistään kilpailekaan. Teet niin tai näin, teet aina väärinpäin.

Juuri noin näyttää olevan. Etenkin täällä vauvalla taitaa kirjoitella kaikkein hankalaluonteisimmat miniät. Mutta itsehän miehet ristinsä naivat.

Anoppikin on usein myös itsekin miniä 😌

Niinhän sitä olin aikoinaan minäkin. Anoppi arvosteli ihan kaiken, kaikki oli väärin, kaikki oli naurettavaa, lapseni kasvatin väärin, pojaltaan ei olisi saanut vaatia mitään. Huoh! Onneksi pääsin eroon koko suvusta. Päätin etten koskaan ole noin negatiivinen omaa miniääni kohtaan vaan hyväksyn heidän tavat elää ja kasvattaa lapsensa. Mutta sekin näyttää olevan väärin.

Vierailija
22/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan menetät. Lapset on meillä vain lainassa. Sen kanssa pitää tulla toimeen. Se miten läheisiä olette, on muodostunut lapsuuden ja nuoruuden aikana. Se sitten vaikuttaa siihen miten sitä äitiä haluaa nähdä ja ollakko miten tekemisissä.

Jaa ja miniä hyväksyisi läheisen suhteen? Älä naurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä sellaisia anopinvihaketjuja on jatkuvasti, että mikään ei tunnu näille nykyminiöille sopivan. Toivottavasti poikani löytäisi puolison, jolla ei ole älytöntä tarvetta kontrolloida koko elämää.

Nim. Onnellinen vela

Vierailija
24/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla harvinainen ihminen. Ei ole ollut vanhemmasta polvesta harmia. Anoppia ei ollut, omatkin vanhemmat kuolivat, apen vanhimmat lapset muistavat mutta asui kaukana.

Mielestäni ei minustakaan ole harmia miniöille, en itse pidä mitään yhteyttä lasten perheisiin, synttärikortit laitan .

Ja en vielä ole tarvinnut "miniöiden koko aikaa" jotta he hoitaisivat asiani. Kun sitäkin näyttää täällä miniät valittavan, monta tuntia viikossa menee anopin laskuje maksuun. ( Hoidan omani vartissa kerran kuussa)

Vierailija
25/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi sanoi, kun vauva oli 2 viikkoa, että äidinmaidossa ei ole ravinto-aineita, bikineitä ei voi käyttää, jos on raskausarpia, että mun äiti 58-vuotta on liian vanha hoitamaan vauvaa, että miniän tukka pitää olla lyhyt, ei pitkiä hiuksia, kuulemma rumat.

Myöhemmin, kun lapsi vähän kasvoi, anoppi sanoi, että lapsella pitää olla hiukset kiinni, ei saa laittaa valkoisia vaatteita, lapseni kädet on kuin narut jne.

Vierailija
27/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi sanoi, kun vauva oli 2 viikkoa, että äidinmaidossa ei ole ravinto-aineita, bikineitä ei voi käyttää, jos on raskausarpia, että mun äiti 58-vuotta on liian vanha hoitamaan vauvaa, että miniän tukka pitää olla lyhyt, ei pitkiä hiuksia, kuulemma rumat.

Myöhemmin, kun lapsi vähän kasvoi, anoppi sanoi, että lapsella pitää olla hiukset kiinni, ei saa laittaa valkoisia vaatteita, lapseni kädet on kuin narut jne.

Lisäksi kun mentiin 3 vuoden seurustelun jälkeen kihloihin niin anoppi suuttui ja rupesi huutamaan, että ette kai te nyt yhteen muuta.

Kun mentiin naimisiin tuosta 7 vuoden päästä niin anoppi halusi valita itse itselleen hääkuvan koevedoksista.

Vierailija
28/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja anopilla ei saa olla mielipiteitä. Ei kai se nyt sinuun pitäisi vaikuttaa mitään anopin höpinät, oot vaikka alasti, puet lapsen valkoisiin, hiuksenne niinkuin tykkäätte.

Ihme juttu kun ei voi laskea puheita korvien lävitse ja tehdä niinkuin tykkää.

Oletan ettette asu samassa huushollissa?

( Bikinit ei välttämättä oo ees seksikkäät vaikka moni aattelee miesten tykkäävän mitä vähemmän vaatetta)

Vierailija
29/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kun mentiin 3 vuoden seurustelun jälkeen kihloihin niin anoppi suuttui ja rupesi huutamaan, että ette kai te nyt yhteen muuta.

Kun mentiin naimisiin tuosta 7 vuoden päästä niin anoppi halusi valita itse itselleen hääkuvan koevedoksista.

Mun lapset ihan aina antaa minun valita itse kuvan, olipa mitkä kemut tahansa. Valitse minkä otat, teetetään se sulle. Eikö se ole ihan yleinen tapa?

Heh, kerrotko vuoden 1952 tapahtumista jos anoppi avoliitosta suuttui? Olette niin niin hauskoja.

Vierailija
30/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset ihan aina antaa minun valita itse kuvan, olipa mitkä kemut tahansa. Valitse minkä otat, teetetään se sulle. Eikö se ole ihan yleinen tapa?

Heh, kerrotko vuoden 1952 tapahtumista jos anoppi avoliitosta suuttui? Olette niin niin hauskoja.

No onpa hyvä, sulla on varmaan niin ystävällinen miniä, että sait valita kiitoskortitkin sukulaisille 😜

Vierailija
31/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja anopilla ei saa olla mielipiteitä. Ei kai se nyt sinuun pitäisi vaikuttaa mitään anopin höpinät, oot vaikka alasti, puet lapsen valkoisiin, hiuksenne niinkuin tykkäätte.

( Bikinit ei välttämättä oo ees seksikkäät vaikka moni aattelee miesten tykkäävän mitä vähemmän vaatetta)

Juu, ihmisillä saa olla mielipiteitä: voi sanoa, että suonikohjut ja selluliitti on rumia ja vain hullu niitä uimarannalla esittelee tai pitää lyhyttä hametta.

Ryppykaula kannattaa peittää huivilla eikä leikata rumaa kananpersetukkaa, se on miesmäinen. Anopin pullat ja leivonnaiset on kuivia ja pahoja.

Kannattaa sanoa suoraan kaikki mitä ajattelee, omat mielipiteet.

Vierailija
32/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ihmisillä saa olla mielipiteitä: voi sanoa, että suonikohjut ja selluliitti on rumia ja vain hullu niitä uimarannalla esittelee tai pitää lyhyttä hametta.

Ryppykaula kannattaa peittää huivilla eikä leikata rumaa kananpersetukkaa, se on miesmäinen. Anopin pullat ja leivonnaiset on kuivia ja pahoja.

Anoppi, miksi ostat lapselle rumia vaatteita lahjaksi.

Vierailija
33/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän ei sitten enää ole ainoastaan sinun poikasi, vaan myös jonkun mies, ja vaimosta tulee ykkönen. Kyllä hän sinua yhä rakastaa ja haluaa tavata.

Jos miniällä on äitihaava omasta lapsuudenkodista, niin saattaa heijastua sinuunkin. Mutta kyllä suurin osa ihmisistä ihan tulee keskenään toimeen ja osaa olla ihmisiksi.

Oma anoppini on mukava ja huomaavainen. Emme ole mitään ylimpiä ystäviä, mutta tulemme toimeen. Kyläilemme puolin ja toisin ja kunnioitamme toistemme tapoja. Meitä yhdistää rakkaus mieheeni.

Vierailija
34/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa hyvä, sulla on varmaan niin ystävällinen miniä, että sait valita kiitoskortitkin sukulaisille 😜

Miks niitä anopille näytellä jos ei halua mielipiteitä? Ja anna anopin valita itselleen mieleisintä, tietysti miniä itse päättää kiitoskortit. Miksi niillä anoppia vaivata yleensä ollenkaan?

Meillä oli kahdet tärkeet juhlat lasten perheissä viime talvena. Saatiin jokainen sukulainen kuvat whs ja jokainen sai valita itselleen 1-2 kuvaa jotka perheet sitten teettivät meille. Itselleen koko sarjat tietenkin

Kaikesta sitä saa jotkut rähinän aikaiseksi

Vierailija
35/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aiheellisia huolia. Monille käy noin. Kotia ja perhettä pyörittää edelleen naiset, tekevät suurimmat päätökset. Miehet alistuu, tottelee, sietää. Pitäisi ymmärtää että nuorilla naisilla on ilmeisesti hyvin huono itsetunto. Miten sitä tukee kun aina pitäisi osata arvata tai lukea ajatuksia mitä miniä haluaa/ei halua. Itse olen yrittänyt pysyä pois jaloista, olla sekaantumatta nuorten elämään. Väärin! En kuulemma hyväksy miniää kun en pidä yhteyttä. Jos taas pidän yhteyttä, tuppaudun ja puutun elämään. En neuvo enkä arvostele. Kaikki kiitokset ja kehut on kettuilua. Tätä ei voi voittaa, vaikka en mistään kilpailekaan. Teet niin tai näin, teet aina väärinpäin.

Juuri noin näyttää olevan. Etenkin täällä vauvalla taitaa kirjoitella kaikkein hankalaluonteisimmat miniät. Mutta itsehän miehet ristinsä naivat.

Anoppikin on usein myös itsekin miniä 😌

Minun anoppini ei koskaan ollut miniä. Hänen miehensä (eli minun appeni) vanhemmat olivat kuolleet jo aiemmin.

Vierailija
36/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä miten itse käyttäydyt. Jos ripustaudut lapseesi ja pyrit ohjailemaan häntä niin ei kukaan tykkää katsoa sivusta sellaista. Ei myöskään kannata ilkeillä miniälle tai puuttua poikasi ja miniäsi oman perheen sisäisiin asioihin.

Vierailija
37/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, normaalisti lapset kasvavat ja aikuistuvat itsenäistyvät omiksi persoonikseen ja muuttavat pois kotoa. Äidin hommana on kasvaa mukana ja hyväksyä, että lapsesta on tullut itsenäinen pärjäävä aikuinen.

Sitten on tunnekylmä aikuinen. Se on luettu täältä monta kertaa, anoppi on tunnekylmä, ei soittele ja kysele mitä kuuluu, oottako terveinnä ollu. Ei välitä pojastaan.

Höpö höpö. On muutakin kuin äärilaidat... normaalissa elämässä.

Vierailija
38/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä neuvottelen tyttären ja miniöitten kanssa vaatteistani mikä edullisempi. Ja he saattavat laittaa kuvia minulle, tämä vai tämä.

Miniä uskaltaa myös sanoa, en syö pullaa enkä kakkua koska en pidä niistä. Mikä ihme teitä oikein riivaa? Kaikesta riita.

Vierailija
39/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän anopit mm kilvan määkivät siitä, kun miniät ei tee heille lapsenlapsia.

Vierailija
40/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaan ja vanhemman naisen ei kannata pitää polvipituista hametta, koska rumat suonikohjut pullottaa.