Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteet ovat niin helppoja ja antoisia, kun ei ole lapsia eikä asuta yhdessä

Vierailija
25.08.2023 |

että ihmetyttää, miksi niin moni kuitenkin haksahtaa noihin loukkuihin. Arvostaako moni nainen sitten kuitenkin lopulta enemmän perhettä kuin romantiikkaa, nautiskelua ja parisuhteen laatua?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanois. Kyllä rakastavaisten on kätevää asua yhdessä. Muutenhan koko ajan retkeillään kodista toiseen, osa kamoista on väärässä paikassa.

On ihanaa herätä aamulla murun vierestä.

Ei tuo ainakaan minusta ole mitenkään hankalaa. Toilettipussi voi hyvin olla toisen luona, ja yhdessä voi nukkua ihan hyvin, vaikka yhdessä ei asutaaan.

Vierailija
42/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa komennella miestä saman katon alla. Se ei onnistu, jos molemmat asuu omissa asunnoissa.

Nainen? Joka ikisessä parisuhteessani se on ollut mies joka on halunnut muuttaa yhteen ja jolla on ollut tarve komennella saman katon alla. Eri katon alla ollessa kun kämppä ei pysy siistinä eikä ruoka tule valmiina pöytään. Miehillä myös selvästi ollut suurempi tarve vahtia mun menoja kuin mulla heidän, ja sekin onnistuu heille kätevämmin saman katon alta.

Tämä on sitä vanhaa kunnon propagandaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti on täynnä etäsuhteessa seksiä etsiviä sinkkuina esiintyviä miehiä. Naiset yllättyisi kun se oma auvoinen etämieskin on siellä.

Ajatteletko oikeasti, että vain saman katon alla ollaan uskollisia (ja että saman katon alla ollaan aina uskollisia)? En voisi kuvitella olevani parisuhteessa ihmisen kanssa, jolla on tuollainen ajatusmaailma. Eihän silloin voisi myöskään matkustella erikseen.

Jos oma puolisoni haluaisi irtosuhteita niin miksi hän olisi minun kanssani, kun ei hän minusta hyödy taloudellisesti tai muutenkaan?

Ja siltikin niitä miehiä on tuhansia, jotka haluaa seksiä muualtakin kuin kotoa, eivätkä ole mihinkään kotoaan lähdössä. Ei tarvitse kuin mennä koulutukseen johon kertyy väkeä ympäri Suomen, niin iltakaljoilta lähtee pareja yönviettoon, ei siis pariskuntia. Sama koskee naisia. Kaikki joilla on silmät päässä ja jotka vähänkin liikkuu,

tietää tämän. se mikä Lapissa tapahtuu jää Lappiin ei ole klisee vaan ihan silkkaa totta. Muutama tyttöjen reissu sinne on tehty, eipä yhtään drinkkiä eikä illallista ehdi itse ostaa, tarjoajia riittää, ja kun olemme sinkkuja, niin eipä haittaa.

Niin? Edelleenkään en olisi suhteessa, jossa ei saa olla omia menoja, myös matkoja. En ikimaailmassa haluaisi parisuhdetta, joka perustuu siihen ajatukseen, että uskollinen voi olla vain jos joutuu pysymään toisen silmien alla koko ajan.

En minä olekaan niin väittänyt, mutta on hyvä tajuta se, ettei myöskään yhdessäasuminen takaa uskollisuutta, ei edes se, että mies rakastaa vaimoaan takaa uskollisuutta. Sama toisinpäin.

Vierailija
44/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti on täynnä etäsuhteessa seksiä etsiviä sinkkuina esiintyviä miehiä. Naiset yllättyisi kun se oma auvoinen etämieskin on siellä.

Ajatteletko oikeasti, että vain saman katon alla ollaan uskollisia (ja että saman katon alla ollaan aina uskollisia)? En voisi kuvitella olevani parisuhteessa ihmisen kanssa, jolla on tuollainen ajatusmaailma. Eihän silloin voisi myöskään matkustella erikseen.

Jos oma puolisoni haluaisi irtosuhteita niin miksi hän olisi minun kanssani, kun ei hän minusta hyödy taloudellisesti tai muutenkaan?

Avaa silmäsi. Kyllä hän hyötyy. Sitten tulee yllätyksenä kun on ollut toinen suhde rinnalla pitkän aikaa kun haettu samalla parempaa. Ilmiö on yleisempi kuin uskotaankaan nykyään ja varmaan itsekin olet tuota epäillyt niin niin negatiivisesti kommentoit. Ei kannata olla niin naivi.

Nuorille joudutaan kohta puoleen myymään perhe ja avioliitto konsepti. Uusi polvi ei niin välitä hirttääntyä velkoihin&stressiin.

Vierailija
45/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Me olemme seurustelleet nyt 15 vuotta ja koko tämä aika ollaan asuttu erillään, tosin samassa kaupungissa kuitenkin. Suhde kukoistaa eikä olla kertakaan riidelty kotitöistä kun molemmat tekee omat kotityönsä omassa kodissaan.

Suomessa on vallalla ihmeellinen ajatua siitä että kaikki yksin asuvat olisivat sinkkuja.

Mitäs miehen vaimo ja lapset ajattelevat tuosta järjestelystä?

Minä muutin aikoinaan puolisoni luo, mutta sitä ennen seurustelimme useita vuosia asuen erillään, meidän tapauksessamme myös eri paikkakunnilla. Olisin pitänyt aika kummallisena, jos puolisoni sisarukset ja ystävät olisivat olleet niin loistavia näyttelijöitä, että heillä ei olisi rävähtänyt ilmekään, kun puolisoni olisi tuonut "uuden naisystävän" näytille, sukujuhliin, syntymäpäiville ja muihin tilaisuuksiin, vaikka hänellä olisi ollut perhe muualla.

Ihmettelisin myös vaimoa, jolla ei olisi tarvetta edes soitella miehelleen viikkokausiin, kun lomilla reissattiin yhdessä ja vietettiin aikaa yhdessä 24/7.

Moni muukin asia olisi ihmetyttänyt. Onko sinulle siis käsittämätön ajatus, että kaksi ihmistä voi olla sitoutuneessa parisuhteessa asumatta saman katon alla?

Vierailija
46/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa silmäsi. Kyllä hän hyötyy. Sitten tulee yllätyksenä kun on ollut toinen suhde rinnalla pitkän aikaa kun haettu samalla parempaa. Ilmiö on yleisempi kuin uskotaankaan nykyään ja varmaan itsekin olet tuota epäillyt niin niin negatiivisesti kommentoit. Ei kannata olla niin naivi.

Mieluummin naiivi ja onnellinen kuin mustasukkainen kyylä. En luovu yksinmatkailusta, puolentoista kuukauden kuluttua jälleen lähdössä reissuun. Puoliso lähtee myöhemmin kaverinsa kanssa omalle reissulleen.

Vierailija
47/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Me olemme seurustelleet nyt 15 vuotta ja koko tämä aika ollaan asuttu erillään, tosin samassa kaupungissa kuitenkin. Suhde kukoistaa eikä olla kertakaan riidelty kotitöistä kun molemmat tekee omat kotityönsä omassa kodissaan.

Suomessa on vallalla ihmeellinen ajatua siitä että kaikki yksin asuvat olisivat sinkkuja.

Mitäs miehen vaimo ja lapset ajattelevat tuosta järjestelystä?

Minä muutin aikoinaan puolisoni luo, mutta sitä ennen seurustelimme useita vuosia asuen erillään, meidän tapauksessamme myös eri paikkakunnilla. Olisin pitänyt aika kummallisena, jos puolisoni sisarukset ja ystävät olisivat olleet niin loistavia näyttelijöitä, että heillä ei olisi rävähtänyt ilmekään, kun puolisoni olisi tuonut "uuden naisystävän" näytille, sukujuhliin, syntymäpäiville ja muihin tilaisuuksiin, vaikka hänellä olisi ollut perhe muualla.

Ihmettelisin myös vaimoa, jolla ei olisi tarvetta edes soitella miehelleen viikkokausiin, kun lomilla reissattiin yhdessä ja vietettiin aikaa yhdessä 24/7.

Moni muukin asia olisi ihmetyttänyt. Onko sinulle siis käsittämätön ajatus, että kaksi ihmistä voi olla sitoutuneessa parisuhteessa asumatta saman katon alla?

Olen eri, mutta ihmisillä on kyllä outoja uskomuksia siitä, miltä parisuhteen tulee näyttää. Näkisitpä joidenkin ihmisten ilmeet, kun kerron meidän nukkuvan miehen kanssa eri sängyissä saman katon alla. :D

Vierailija
48/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin naiivi ja onnellinen kuin mustasukkainen kyylä. En luovu yksinmatkailusta, puolentoista kuukauden kuluttua jälleen lähdössä reissuun. Puoliso lähtee myöhemmin kaverinsa kanssa omalle reissulleen.

Ei kukaan ole sinua vaatinutkaan,, matkaile rauhassa ja miehesi tekee samaa. Sinusta en tiedä, mutta voisit yllättyä tietäessäsi tarkemmin miehesi matkoista. Esim. minä olen ollut monta vuotta kaltaisesi naisen miehen reissukaveri. Ja hönen kaverillaan reissukaverina oli minun kaverini.

Vierailija
49/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole sinua vaatinutkaan,, matkaile rauhassa ja miehesi tekee samaa. Sinusta en tiedä, mutta voisit yllättyä tietäessäsi tarkemmin miehesi matkoista. Esim. minä olen ollut monta vuotta kaltaisesi naisen miehen reissukaveri. Ja hönen kaverillaan reissukaverina oli minun kaverini.

Jos en sitä koskaan saa tietää ja olen onnellinen parisuhteessani niin eihän se silloin minulta ole mitenkään pois.

Vierailija
50/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätän vain nämä tähän.

Lisääntyminen biologiassa tarkoittaa eliön ominaisuutta tuottaa kaltaisiaan jälkeläisiä. Kaikki tunnetut eliöt lisääntyvät, ja lisääntymistä pidetäänkin yhtenä elävän luonnon muusta luonnosta erottavana seikkana.

Miehen taas kannattaa korostaa varallisuutta - jos sitä on, on myös luotettavuutta ja haluaan sitoutua. Mies paranee naisen silmissä jos hänellä on valtaa, statusta ja dominanssia. Sen sijaan miehen ulkonäkö ei ole naiselle lainkaan niin tärkeää kuin miehet luulevat.

Mitä paremmassa sosioekonomisessa asemassa mies on, sitä seksikkäältä hän naisesta vaikuttaa. Tunne on aito, sillä nainen etsii vaistonvaraisesti tuleville jälkeläisilleen luotettavaa elättäjää, taistelut voittavaa leijonaurosta.

- Naisen taas ei kannata korostaa olevansa kunnianhimoinen, sanoo Tammisalo.

Mies etsii nuorta, hedelmällistä naista, koska se on edellytys suvun jatkumiselle.

Osmo Tammisalo, deittikirjailija

Osmo Tammisalo, deittikirjailija MTV3 2010

Nämä kivikautiset ihanteet ohjaavat ihmisten parinvalintaa tiedostamattomasti edelleen, vaikka parisuhteessa ei haluttaisikaan lisääntyä. Samaan perustuu miesten viehätys suuririntaisiin naisiin, onhan imetyskyky taattava.

Naisen asemaa parantaa yllättäen elossa oleva suhteellisen nuori äiti, vaikka anoppivitsit saattaisivat viitata toisaalle. Tammisalo puhuu isoäiti-efektistä, jolla hän tarkoittaa potentiaalisen lastenhoitajan ja tulevan perheen tukiverkoston olemassaoloa.

- Koska miestä ajaa ensisijaisesti primitiivinen tarve lisääntyä, naisen kannattaa profiilia kirjoittaessaan (tai kuvavalinnoillaan) antaa mielikuva, että lyhyt seksisuhde on mahdollista, jos haluaa miehen kiinnostuvan ja ehdottavan tapaamista, opastaa Tammisalo.

- Seksi voi olla pelkkä juoni.

- Miehen vastaavasti kannattaa korostaa vakauttaan ja haluaan löytää pitkäaikainen elämänkumppani.

Mutta ne miehet, joilla ei ole korkeaa statusta, tarvitsevat ulkonäköä yhtä paljon, kuin naisetkin miesten silmissä.

Niinpä. Aina yhtä väsyttävää kun miehet tulevat kertomaan mikä naisille on tärkeää.

T. Nainen joka tulee toimeen ihan omillaan, ja valitsee todellakin mieluummin komean ja köyhän kuin ruman ja rikkaan miehen.

Vierailija
51/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja sinun kindermunas ootte tapailleet HustlerTV:n silikonibimboa,sekin ruudun välityksellä.

Vierailija
52/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ei ole antoisa.

Vierailija
53/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikisinkku ja haluaisin myös parisuhteen missä asuttaisiin erillään ja nähtäisiin vaikka 1-2 kertaa kuukaudessa. Sellainen avoinetäsuhde toimis mulle hyvin.

Lapsia en halua enkä niitä meinaa tehdä tälläiseen yhteiskuntaan.

M32

Vierailija
54/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo ei ole antoisa.

Kerro eläväsi marttyyriyhteiskunnassa kertomatta eläväsi marttyyriyhteiskunnassa.

Vierailija
55/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En luovu yksinmatkailusta, puolentoista kuukauden kuluttua jälleen lähdössä reissuun. Puoliso lähtee myöhemmin kaverinsa kanssa omalle reissulleen"

Pattaya, Phuket, Laos, Myanmar kenties?

Vierailija
56/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme marttyyrikulttuurissa, jossa ei saa haluta ottaa rennosti ja pitää hauskaa. Parisuhteenkin pitää olla kompromisseja ja vaikeuksien voittamista.

Tätähän se aina naisille on ollut, parisuhteessa pitää olla haasteita ja jännitystä. Liian tasainen suhde ei useimmalle käy.

Vierailija
57/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En luovu yksinmatkailusta, puolentoista kuukauden kuluttua jälleen lähdössä reissuun. Puoliso lähtee myöhemmin kaverinsa kanssa omalle reissulleen"

Tietääkseni hän ei ole käynyt noissa maissa, Indonesiassa kyllä, mutta kauan ennen kuin edes tunsimme toisiamme. Tällä kertaa kohteena on "vain" Berliini ja sen moottoripyörämuseo. Ja hei, ei kannata alkaa vihjailla minulle, mitä kaikkea muuta Berliinissä on. Hän osaa kyllä ostaa halutessaan seksiä vaikka Helsingin reissuillaan.

Ei käy kateeksi sinun mahdollista elämänkumppaniasi. Nyt lähden koiran kanssa lenkille ja sen jälkeen viettämään iltaa puolisoni kanssa.

Vierailija
58/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsia en halua enkä niitä meinaa tehdä tälläiseen yhteiskuntaan."

No mikä olisi sopiva yhteiskunta? Mene sinne tsekkaamaan. Ja eikö joku maininnut että "talkoot" pitäisi tehdä.

Vierailija
59/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni hän ei ole käynyt noissa maissa, Indonesiassa kyllä, mutta kauan ennen kuin edes tunsimme toisiamme. Tällä kertaa kohteena on "vain" Berliini ja sen moottoripyörämuseo. Ja hei, ei kannata alkaa vihjailla minulle, mitä kaikkea muuta Berliinissä on. Hän osaa kyllä ostaa halutessaan seksiä vaikka Helsingin reissuillaan.

Ei käy kateeksi sinun mahdollista elämänkumppaniasi. Nyt lähden koiran kanssa lenkille ja sen jälkeen viettämään iltaa puolisoni kanssa.

Aika selvää, että tuolla kommentoijalla ole kumppania. Elämän- tai muunkaanlaista.

Vierailija
60/67 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapsia en halua enkä niitä meinaa tehdä tälläiseen yhteiskuntaan."

No mikä olisi sopiva yhteiskunta? Mene sinne tsekkaamaan. Ja eikö joku maininnut että "talkoot" pitäisi tehdä.

Yhteiskunta jossa kokonaisverotus olisi alhaisempi eli ostovoima olisi parempi meillä palkansaajilla. 

Yhteiskunta jossa minun ei tarvitsisi vaihtaa vaippoja tai hoitaa vauvaa vaan sen tekisi vaikka palkattu henkilö. Ennen vanhaa oli näitä piikoja yms ketkä hoiti jälkikasvua.

M32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi