Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hillitsette halua ostella?

Vierailija
25.08.2023 |

Ei tarvitse tulla huohottamaan, vaan tämä ok teille jotka koette tarvetta käyttää rahaa heti palkan tultua. Pientä kivaa itselle jne. Mi olen koittanut osta vain jotain pientä esim. Yhden lankakerän koko kuussa kivana pienenä itselle.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sen linjan, että uuden tavaran tieltä huushollista lähtee joku tavara pois, siis roskiin tai kierrätykseen. Aluksi jatkoin ostelua entiseen malliin, mutta parin vuoden päästä en enää keksinyt, mistä haluaisin luopua. Kaipa ostokseni muuttuivat harkitummiksi, vaikka en ollut siitä tietoinen. Ostelu on nykyään jäänyt aika vähäiseksi, toki tarpeeseen ostan edelleen.

Vierailija
42/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiertele kaupoissa tai ostoskeskuksissa: siellä ne ostohimot herää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritin koko omaisuuden ja ostohalut loppui siihen.

Vierailija
44/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Tili on aina tyhjänä, kun 50% verotus ja muunmaalaisten kulut syövät koko nettotulon.

Hah, mulla on kivasti säästöjä ja ostelen aina välillä pientä kivaa itselleni. Niin ja mun veroprosentti on 7,5 eli mun tulot ei ole järin suuret!

Vierailija
45/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostoshimo on korvike jollekin muulle. Eli kannattaa kysyä itseltäsi, mitä haluat saada ostamalla? Koska se ei ole se mitä haluat ostaa vaan jotain muuta. Kun vapaudut lumouksen vallasta niin myös ostoshimo haihtuu täysin.

Minä sain vaihdettua ostoshimon siihen, että nautin kun säästötilillä numero kasvaa ja mietin, että paljonkohan siellä jonkin tietyn ajan päästä on. Laskeskelen, paljonko missäkin asiassa säästän verrattuna aiempaan ostokäyttäytymiseeni. Rahanhimo tavallaan korvasi kuluttamispakon.

Vierailija
46/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi peruselämisen hintojen nousu on laittanut ostoshaluisia kuriin. Kirppareilla joskus shoppailen mutta mietin, tarvitsenko tätä todella. Vaatteisiin olen heikkona mutta muuton yhteydessä lahjoitin pois paljon vaatteita.

Vierailija
47/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjekuori systeemi. Säästö ja vapaa-aika. Käyttörahat pysyy tilillä laskujen varalta.

Vierailija
48/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitämällä budjettia ja pysymällä siinä. Se kiva palkinto tulee joka kuukauden lopussa siinä kun huomaa että on kuluttanut alle budjetin, ja säästötilille kertyykin suurempi summa kuin alun perin oli suunnitellut.

Siis:

Palkasta lähtee aina ekana säästöön tietty summa, se on siis jo laadittu budjettiin. Vikana päivänä kun näkee, että kulutus alle budjetin, saakin säästöön vielä lisää kun siirtää sen kuluttamatta jääneen myös säästötilille. Ja kun seuraa budjettia päivittäin, loppukuun puolella oikein motivoi pihistellä enemmän kun jo näkee että on saamassa lisäsäästöä budjetin alituksesta.

Kertyvät säästöt tuovat turvallisuuden tunnetta, että elämä ei heti kaadu, jos jotain tapahtuu joka aiheuttaisi taloudellisia haasteita. Sekin tunne on palkinto itselle

Vierailija
49/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Ostelen vain hyviä osakkeita, niin mikäs sen parempaa. Tälläkin viikolla tuli käytyä shoppailemassa hyvää halvalla.

Vierailija
50/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä millään hillitse, mutta joskus Kelasta sanotaan, että ei enää yhtään käsilaukkua tässä kuussa! Julmaa :/

Vierailija
51/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nykyään vain, kun todella jotain tarvitsen.

Vierailija
52/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin onko jo kaapissa vastaava tai jotain jota voi käyttää samaan tarkoitukseen.

Vierailija
53/54 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa ja inhoan kaupassa käymistä. Testattu on ja toimii. 👍

Täytyy hyväksyä tilanteet. 👍

Vierailija
54/54 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä töitä enemmän. Fokus siirtyy. Khyl!!