Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä alueelta asunto Helsingissä eläkepäiviksi?

Vierailija
25.08.2023 |

Meillä on iso omakotitalo ja vain yksi lapsi asuu enää kotona. Mihin alueelle Helsingissä te muuttaisitte eläkeläisinä? Ei tarvitse olla iso. Lähinnä kaupunkitukikohta.

Kommentit (310)

Vierailija
101/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse meinaan muuttaa eläkkeellä viimeistään Kulosaareen. Rauhallinen saari ilman spurguremmejä. Ruokakauppana vain Alepa mutta Herttoniemen ja Kalasataman palvelut lähellä. Asuntoja aika vähän tarjolla myyntiin mutta useimmiten putkirempattuja.

Sen puute eläkeläisen näkökulmasta on se että terveyskeskus on Kalasatamassa.

Ap

Kalasatama siis tod lähellä Kulosaarta.

Vierailija
102/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haagat on mun mielestä littania ja ahtaita. Sisältä voivat olla kivoja kämppiä, mutta ulkoa jotenkin apeita. 

Rahastahan tuo on kiinni, että mihin voi muuttaa. Itse en haluaisi Kontulaan, Jakomäkeen, Malmille, Pihlikseen, Kantsuun, Vesalaan, näitä piisaa. Kekustassa ja keskustan rannalla on aika kallista, eli pitää olla miljoona, jotta voi asua mukavasti. Töölö on mielestäni aika meluisa. 

Ehkä kätevät kulkuyhteydet lentokentälle olisi mulle tärkeät. Käpylässä on kivoja kämppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinne haluaa.Kulttuuri ja ahneus lisääntynyt liikaa.Miettippä sitä.

Vierailija
104/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puotila

Metrolla mukavasti keskustaan

Meri ja luonto lähellä

Suurin osa taloista 3-4 kerroksia

Rauhallista asua

Puotila paikkana kiva. Muttamutta. Asuin Rantakartanontiellä talossa, josa ei ollut ollenkaan äänieristystä. Puhe  asunnoista toiseen kuului selvästi.

Vierailija
105/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola is the best place.

Vierailija
106/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etenkin putkiremontti tehty ja matala yhtiövastike.

Yhtiövastike voi tietysti olla matala(hko), mutta jos putkiremppa on tehty max. 10 vuotta sitten, siitä on vielä mukavasti lainaa jäljellä (jonka toki voi maksaa pois).

Vierailija
107/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logistisesti paras ehdottomasti Itä-Pasila, kunhan talossa on vaan tehty oleelliset remontit. Kaikki palvelut äärellään Triplaa myöten ja helppo lähteä minne päin hyvänsä, käyttääpä sitten julkisia tai autoa. Lisäksi katutasolla ei pyöri autoliikenne, kun se tapahtuu kerrosta alempana.

Muuten hyvä, mutta alueella on myös pähdeongelmaisten tukikeskus ja juna-asemalle tulee norkoilemaan lähiöistä kaikki epämääräinen aines, narkkarit  ja arvaamattomat teinit Helsingin ja lähikuntien lähiöistä.

Kuvailit juuri ihan mitä tahansa aluetta Helsingistä.

Ja koska täällä ei oikeasti ole missään mitään häiriöitä, niin oikeasti kaikki paikat on hyviä asua. Helsinki ei ole köyhille tarkoitettu joten ihan hyvä että pysytte maalla.

Vierailija
108/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä Helsingissä, aika typerä idea... lähelle lentokenttää tai ainakin hyvien junayhteyksien varteen, paikkaan jossa hyvä terveydenhuolto lähellä.

Mihis sitä eläkeläinen lentokenttää tai junia tarvitsee. 

109/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punavuori on mesta paikka

Mesta = paikka. Ei tainnut Stadin slangi oikein olla hanskassa 😂

Kyllä hänellä oli. Sinä et vain tajunnut homman pointtia 😂😂😂

Vierailija
110/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Etelä-Haagassa ja suosittelen paikkaa. Keskuspuisto lähellä, rauhallista ja vehreää. Kuitenkin edullisempia asuntoja kuin ydinkeskustassa. Iso osa kerrostaloista 60-luvulta, putkiremontit jo tehty. Pyörällä tai bussilla pääsee nopeasti keskustaan ja junalla lentokentälle.

Itse koen, että Pohjois-Haagaan on huomattavasti hankalammat yhteydet. Huopalahden (Etelä-Haagan) asemalla pysähtyy kaikki keskustasta Espooseen menevät junat, Pohjois-Haagan asemalla vain lentokenttäjuna. Toki Pohjois-Haaga on myös hintatasoltaan edullisempi. Nättiä rakennuskantaa ja puistomaisuutta löytyy sieltäkin.

Vierailija
111/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Haaga on ihanan vehreä ja rauhallinen paikka, jossa on paljon matalaa 50-60 -luvun rakennuskantaa ja kivoja ulkoilumaastoja. Huopalahden juna-asemakin on todella rauhallinen (koska aseman kyljessä ei ole kauppaa, jossa puliukot voisi hengailla) ja junalla pääsee 5 minuutissa Triplaan tai Selloon ja 10 minuutissa keskustaan ja 24 minuutissa lentokentälle. Kohta Raide-Jokerikin pyyhältää Haagan läpi. :)

Vierailija
112/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölössä on tyyliä. Mukava sekoitus boheemeja, virkamiehiä ja vanhaa rahaa.

Vierailija
113/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Etelä-Haagassa ja suosittelen paikkaa. Keskuspuisto lähellä, rauhallista ja vehreää. Kuitenkin edullisempia asuntoja kuin ydinkeskustassa. Iso osa kerrostaloista 60-luvulta, putkiremontit jo tehty. Pyörällä tai bussilla pääsee nopeasti keskustaan ja junalla lentokentälle.

Itse koen, että Pohjois-Haagaan on huomattavasti hankalammat yhteydet. Huopalahden (Etelä-Haagan) asemalla pysähtyy kaikki keskustasta Espooseen menevät junat, Pohjois-Haagan asemalla vain lentokenttäjuna. Toki Pohjois-Haaga on myös hintatasoltaan edullisempi. Nättiä rakennuskantaa ja puistomaisuutta löytyy sieltäkin.

Kylläpäs sattui, kirjoitin näköjään samaan aikaan oman kommenttini Etelä-Haagasta heti tämän kommentin alapuolelle :D

Vierailija
114/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ajateltiin että Hakaniemen torin seudulta, mutta nyt ollaan kallistuttu Tapiolaaan ja Ainoan yläkertaan. 

Toivottavasti viihdytte.

Omasta mielestäni Tapiolan keskus pilattiin täysin.

Vierailija
115/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punavuori on mesta paikka

Mesta = paikka. Ei tainnut Stadin slangi oikein olla hanskassa 😂

Kyllä hänellä oli. Sinä et vain tajunnut homman pointtia 😂😂😂

En ole kukaan tätä aiemmin kommentoineista, mutta kerrohan edellinen kirjoittaja meille stadilaisille mikä oli homman pointti? Koska meidän silmään siinä toistettiin vain sanaa "paikka", ensin stadiksi, sitten standardisuomeksi.

Vierailija
116/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ajateltiin että Hakaniemen torin seudulta, mutta nyt ollaan kallistuttu Tapiolaaan ja Ainoan yläkertaan. 

Toivottavasti viihdytte.

Omasta mielestäni Tapiolan keskus pilattiin täysin.[/quote

Olen samaa mieltä! Lapsena aina siellä pyörin ja kouluja kävin. Nyt paikka on todella epäviihtyisä, paljon kauppoja muttei mitään ostettavaa. Meluisat rakennustyöt ovat kestäneet jo vuosia, ja tulevat kestämään.

Vierailija
117/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs sattui, kirjoitin näköjään samaan aikaan oman kommenttini Etelä-Haagasta heti tämän kommentin alapuolelle :D

Hahaa, sattuipas tosiaan hauskasti! Noh, ehkä lisää uskottavuutta, kun kirjoitetaan molemmat samansuuntaisesti. T. sinun yläpuolellasi kommentoinut etelähaagalainen :)

Vierailija
118/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasila on omassa luokassa, Kurvin kanssa. Kannattaa käydä kävelen tutustumassa kiinnostaviin alueisiin, ei ruuhka aikana niin näkee alueen todellisuuden.

Vierailija
119/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puotila

Metrolla mukavasti keskustaan

Meri ja luonto lähellä

Suurin osa taloista 3-4 kerroksia

Rauhallista asua

Puotila paikkana kiva. Muttamutta. Asuin Rantakartanontiellä talossa, josa ei ollut ollenkaan äänieristystä. Puhe  asunnoista toiseen kuului selvästi.

Nämä on varmaan aina talokohtaisia juttuja. Olen asunut myös Puotilassa ja siinä kerrostalossa ei kyllä kuulunut yhtään mitään mistään. Tosi paksut betoniseinät.

Vierailija
120/310 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokun sairaalan läheltä. Vanhana ei tarvis lähteä kauas hoitoihin.