Miltä alueelta asunto Helsingissä eläkepäiviksi?
Meillä on iso omakotitalo ja vain yksi lapsi asuu enää kotona. Mihin alueelle Helsingissä te muuttaisitte eläkeläisinä? Ei tarvitse olla iso. Lähinnä kaupunkitukikohta.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantakaupunki, jos on lompakko kunnossa. Töölö, Krunika, Ullanlinna, Kaartinkaupunki, Punavuori. Ei mitään järkee muuttaa lähiöihin.
Ei ole yhtään minun juttu ne vanhat jugend-talot. Olen niissä asunut enkä kaipaa yhtään niitä ummehtuneita komeroita ja olematonta äänieristystä. Ne oli kiinnostavia joskus ysärillä ja nollarilla.
Töölössä on myös uusia taloja, joissa on hyvä äänieristys. Hintavia toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantakaupunki, jos on lompakko kunnossa. Töölö, Krunika, Ullanlinna, Kaartinkaupunki, Punavuori. Ei mitään järkee muuttaa lähiöihin.
Ei ole yhtään minun juttu ne vanhat jugend-talot. Olen niissä asunut enkä kaipaa yhtään niitä ummehtuneita komeroita ja olematonta äänieristystä. Ne oli kiinnostavia joskus ysärillä ja nollarilla.
Tämä on totta, niissä on aina perusummehtuneita liian syviä kaappeja rumilla vetimillä. En voi myöskään sietää nähdä vastapäisiin taloihin, nämä alueet ovat ahtaita.
Itse valitsi etutöölön ja en ole katunut.
Lauttasaari. Muita alueita en edes harkitsisi.
Meilahdessa on lyhyt matka syöpähoitoihin ja tutkimuksiin.
Puotila
Metrolla mukavasti keskustaan
Meri ja luonto lähellä
Suurin osa taloista 3-4 kerroksia
Rauhallista asua
Lähinnä tukikohta, eli radanvarren alueita katsoisin tarkemmin.
Ihan ehdottomasti Munkkiniemeen. Rauhallinen, kahviloita ja ravintoloita, mereinen, lyhyt matka keskustaan. Ja niin kaunis!
Helsingissä suosittelen vain ja ainoastaan merenranta-alueita, ovatpa ne sitten missä päin Helsinkiä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logistisesti paras ehdottomasti Itä-Pasila, kunhan talossa on vaan tehty oleelliset remontit. Kaikki palvelut äärellään Triplaa myöten ja helppo lähteä minne päin hyvänsä, käyttääpä sitten julkisia tai autoa. Lisäksi katutasolla ei pyöri autoliikenne, kun se tapahtuu kerrosta alempana.
Muuten hyvä, mutta alueella on myös pähdeongelmaisten tukikeskus ja juna-asemalle tulee norkoilemaan lähiöistä kaikki epämääräinen aines, narkkarit ja arvaamattomat teinit Helsingin ja lähikuntien lähiöistä.
Kuvailit juuri ihan mitä tahansa aluetta Helsingistä.
Punavuori. Saa asua Mäkimaiden ja Luotoloiden naapurissa. Hyvää seutua.
Vierailija kirjoitti:
Punavuori. Saa asua Mäkimaiden ja Luotoloiden naapurissa. Hyvää seutua.
Itse asiassa ne asui Ullanlinnassa ja muutti sieltä Kallioon.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä Helsingissä, aika typerä idea... lähelle lentokenttää tai ainakin hyvien junayhteyksien varteen, paikkaan jossa hyvä terveydenhuolto lähellä.
Helsinkihän ei ole lähellä lentokenttää.....
Itse meinaan muuttaa eläkkeellä viimeistään Kulosaareen. Rauhallinen saari ilman spurguremmejä. Ruokakauppana vain Alepa mutta Herttoniemen ja Kalasataman palvelut lähellä. Asuntoja aika vähän tarjolla myyntiin mutta useimmiten putkirempattuja.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sillä alueella ole niin väliä. Itse katsoisin vaan sellaisen paikan, jossa on hyvät liikenneyhteydet, tasainen maasto, ulkoilualue ja kauppakeskus lähellä. Lisäksi mieluummin vanhempi talo, jossa on kuitenkin remontit etenkin putkiremontti tehty ja matala yhtiövastike. Uudemmisa taloissa yhtiövastike tuppaa olemaan iaka korkea.
koska rahoitusvastike ja sitten vielä lainaa ellei oo niin varakas että ei tarvi lainaa
Hyvät palvelut ja hyvät liikenneyhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Itse meinaan muuttaa eläkkeellä viimeistään Kulosaareen. Rauhallinen saari ilman spurguremmejä. Ruokakauppana vain Alepa mutta Herttoniemen ja Kalasataman palvelut lähellä. Asuntoja aika vähän tarjolla myyntiin mutta useimmiten putkirempattuja.
Sen puute eläkeläisen näkökulmasta on se että terveyskeskus on Kalasatamassa.
Ap
Lehtisaari on rauhallinen, luonto ja meri lähellä mutta kuitenkin lähellä keskustaa ja palveluita. Myös tapiola ihan vieressä.
Tietysti Laajasaloon. Asunnotkin vielä suht edullisia ja juuri tulossa suora ratikkalinja Kruunuvuoren sillan yli Hakikseen.
Aiemmin ajateltiin että Hakaniemen torin seudulta, mutta nyt ollaan kallistuttu Tapiolaaan ja Ainoan yläkertaan.