Jos mies ei halua käyttää kondomia, miksi naisen pitää huolehtia ehkäisystä?
Miksi ehkäisy jää usein naisen kontolle? Miksi naisen pitäisi popsia pillereitä, ottaa sisuksiinsa kierukka tai liimata ihoonsa laastari, vaikka mies voisi helposti vetäistä vehkeensä päälle kumin?
Jos yhteistuumin ei löydy sopivaa ehkäisymuotoa, niin miksi mahdollinen raskaus on naisen vika?
Selibaatti varmasti monelle mahdoton vaihtoehto..?
Kommentit (119)
Voisi myös kysyä, ihan tasapauolisuuden vuoksi - jos nainen ei halua käyttää ehkäisyä, miksi miehen pitää huolehtia siitä?
Jos mies ei halua ehkäisyä niin mulle on ainakin aina ollut selvää että hän on valmis sitten ottamaan vastuun mahdollisesta lapsesta. Eli nautin seksistä ja jos tulen raskaaksi niin mies saa ottaa lapsen.
Voithan sinä ap. lisääntyä tai vaikka pitää haarat kiinni. Aina löytyy anteliaita naisia ehkäisystä viis. Vaikka sit jälkiehkäisynä.
Minä en voinut käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä veritulppien takia ja kuparikierrukassa on nikkeliä, joten sekään ei sopinut. Mies ei halunnut käyttää kumia, mutta ei myöskään halunnut lapsia ja luotti tuurinsa. No tietenkin raskaaksi päädyin. Ei se minua haitannut, mutta miehen äiti oli vihainen :D Hän sanoi, että olin varastanut miehen 'siemeniä' ja minun olisi kuulemma pitänyt tehdä sterilisaatio, koska lempilapsen 'siemeniä' saattaa vielä tarvita joskus, joten hänelle ei saa tehdä steriä. Naurattaa :D Aika sitkeässä on nuo joidenkin miesten oikeudet kaikkeen hedonismiin.
Miespokka ei petä koskaan. Naisena mä en ikinä kehtais vaatia miestä tuhoamaan oma terveytensä mun (muutaman sekunnin) nautinnon takia. Ne haittavaikutukset on päällä 24/7. Hienoa nähdä että täällä oli muutama kommentti jossa miehet ymmärsi tämän ja joille naisen terveys menee oman huvin edelle.
Jos mies ei käytä ehkäisyä, on halukas perheenlisäyksen. Jos ei halua lapsia, käyttää ehkäisyä. Päivänselvää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisilla ole e pillerit jotka on helppo ja vaivaton ottaa?
ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei käytä ehkäisyä, on halukas perheenlisäyksen. Jos ei halua lapsia, käyttää ehkäisyä. Päivänselvää.
Sama koskee naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee naisia.
Tottakai, eli kondomi käyttöön kun ei vanhemmiksi haluta.
Pessaari on hyvä ja helppo vaihtoehto,mutta monet naiset kokee hankalana, kun vastuu siirtyykin heille.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei halua ehkäisyä niin mulle on ainakin aina ollut selvää että hän on valmis sitten ottamaan vastuun mahdollisesta lapsesta. Eli nautin seksistä ja jos tulen raskaaksi niin mies saa ottaa lapsen.
Otatko yhteyttä , olisin kiinnostunut tästä mahdollisuudesta 😊
Vierailija kirjoitti:
Pessaari on hyvä ja helppo vaihtoehto,mutta monet naiset kokee hankalana, kun vastuu siirtyykin heille.
Jopa kortsu on parempi kun toi!
Jos naisella on pessaari, tuntuu kun panisi muovia.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä.
"Pessaari tulee asettaa paikoilleen kaksi tuntia ennen yhdyntää ja pitää paikoillaan ainakin kuusi tuntia yhdynnän jälkeen."
Kun pariskuntaa alkaa haluttamaan, laitetataan pessaari ja odotetaan kaksi tuntia.. EI onnistuisi multa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä.
"Pessaari tulee asettaa paikoilleen kaksi tuntia ennen yhdyntää ja pitää paikoillaan ainakin kuusi tuntia yhdynnän jälkeen."
Kun pariskuntaa alkaa haluttamaan, laitetataan pessaari ja odotetaan kaksi tuntia.. EI onnistuisi multa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä.
"Pessaaria voi suositella ehkäisyksi lähinnä tilanteeseen, jossa hyväksytään kohtalaisen suuri raskausriski"
Vierailija kirjoitti:
Voisi myös kysyä, ihan tasapauolisuuden vuoksi - jos nainen ei halua käyttää ehkäisyä, miksi miehen pitää huolehtia siitä?
Harvalla naisella on ehkäisyn käyttö kiinni siitä, että ei halua. Minulla kaikki hormoniehkäisyvaihtoehdot laukaisevat kroonisen paksusuolentulehduksen. Aikoinani olin jo joutumassa avanneleikkaukseen, kun päätin vielä viimeisenä oljenkortena kokeilla jättää pillerit pois. Nyt käytössä on kuparikierukka, joka pidentää kuukautisten kestoa, tekee niistä kivuliaammat ja runsastuttaa vuotoa niin, että joudun käymään säännöllisesti rautatiputuksessa. Tulehduksia on myös jatkuvasti.
Kuka mies alkaisi tällaiseen? Voisi melkein kuvitella, että miehet eivät oikeasti edes halua seksiä ja keksivät vain tekosyitä... Mutta ei, he ovat vain tottuneet siihen, että jos nainen ei voi käyttää ehkäisyä, niin vaihdetaan sitten vain sellaiseen joka voi. Ja minä, kuten moni muukin, on heikko ja alistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla naisella on ehkäisyn käyttö kiinni siitä, että ei halua. Minulla kaikki hormoniehkäisyvaihtoehdot laukaisevat kroonisen paksusuolentulehduksen. Aikoinani olin jo joutumassa avanneleikkaukseen, kun päätin vielä viimeisenä oljenkortena kokeilla jättää pillerit pois. Nyt käytössä on kuparikierukka, joka pidentää kuukautisten kestoa, tekee niistä kivuliaammat ja runsastuttaa vuotoa niin, että joudun käymään säännöllisesti rautatiputuksessa. Tulehduksia on myös jatkuvasti.
Kuka mies alkaisi tällaiseen? Voisi melkein kuvitella, että miehet eivät oikeasti edes halua seksiä ja keksivät vain tekosyitä... Mutta ei, he ovat vain tottuneet siihen, että jos nainen ei voi käyttää ehkäisyä, niin vaihdetaan sitten vain sellaiseen joka voi. Ja minä, kuten moni muukin, on heikko ja alistuu.
Miksi miehen rulisi silti käyttää ehkäisyä? Jos mies ei halua, hän ei halua. Mies etsii sitten toisen naisen. Sinun tehtäväsi on etsiä toinen mies. Miksi naisilla on kova tarve pakottaa muita haluamaansa muottiin? Eri
Mä oon steriloitu joten huolehtinut ehkäisystä jo mutta se ei todellakaan tarkoita että jos nyt näen uuden miehen ja aletaan nussimaan että se tapahtuisi ilman kumia ku ehkäisy on hoidettu. Pitää miettiä tautejakin ja kumi pitää olla vaikka ei tuu raskaaksi.
Nainen ei ole missään asiassa etuoikeutetussa asemassa. Seksissä mies vain panee ja nainen saa huonoa seksiä ja kaikki vastuu, kipu ja ikävä on naisen osa.