Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni haluaakin eri eväät huomiseksi, miyä teen?

Kaksi kertaa sama ruoka
24.08.2023 |

Voi ei.
Olin tehnyt tänään päivälliseksi kalaruokaa ja koska sitä oli niin paljon, pakkasin siitä jo huomiset eväätkin miehelle töihin.
Nyt olimme käymässä jo nukkumaan, kun mieheni kysyi, että mitä olen tehnyt evääksi. Yllättyi ja harmistui kovaäänisesti, että olikin samaa.
Oli siis odottanut lihapullia ja perunamuusia, mistä oli aikaisemmin puhe. Ei käynyt vaihto, vaan aloin siis tekemään taikinaa ja keittämään perunoita nut yötä vasten.
En tiedä onko tämä nyt reilua, kun itse meni nukkumaan.
Olisiko teidän miehet suostuneet tässä tilanteessa ottamaan sitä kalalaatikkoa evääksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sillälailla . Mies tehkööt jatkossa omat eväänsä niillä kerroilla kun ei kelpaa jo varattu .

Vierailija
2/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jatkaa, hätäännyin, kun meillä oli yksi kananmuna liian vähän ja aloin aluksi siitä kirjoittamaan tänne, että miten korvaan. Siksi otsikossa luki mitä teen... Tatkaisin kuitenkin ongelman jo ja päädyin pienempään satsiin kuin tavallista ja syön itse kalalaatikon huomenna.

Mutta onko teillä tällaista? Epäilen kyllä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet saanut ruuan tehntyä, kieriskele terveassa ja höyhenissä rangaistukseksi. 

Vierailija
4/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihmissuhde on erilainen, joten on vaikea sanoa, miten jokin tilanne olisi tarkalleen ottaen reilua tai miten kumppani reagoisi. Kommunikaatio on kuitenkin avainasemassa tällaisissa tilanteissa. Olisi hyvä keskustella avoimesti ja rehellisesti kumppanin kanssa siitä, miten molemmat tuntevat tilanteen ja mitä odotuksia heillä on ruoan suhteen. Keskustelu auttaa molempia osapuolia ymmärtämään toistensa tarpeita ja löytämään kompromisseja. Lopulta päätös siitä, ottaako kumppani kalalaatikon evääksi vai ei, on heidän itsensä tehtävä.

Vierailija
5/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja jatkaa, hätäännyin, kun meillä oli yksi kananmuna liian vähän ja aloin aluksi siitä kirjoittamaan tänne, että miten korvaan. Siksi otsikossa luki mitä teen... Tatkaisin kuitenkin ongelman jo ja päädyin pienempään satsiin kuin tavallista ja syön itse kalalaatikon huomenna.

Ap

Olet oikeassa: kyllä.

Jos vaimo ei laita sitä, mitä me sovimme, niin eihän häntä oikein kehuakaan voi. Jos me sovimme, että haluan huomenna lihapullaa ja muuseja, niin täytyyhän sopimuksesta pitää kiinni. Vaimon työ ei ole niin tärkeää, että hän sen perusteella voisi tuosta vaan väistää kodin perusvelvollisuuksista. Mutta eipä hän kyllä yritäkään.

Vierailija
6/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se Porvoossa menee.

Vierailija
7/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihmissuhde on erilainen, joten on vaikea sanoa, miten jokin tilanne olisi tarkalleen ottaen reilua tai miten kumppani reagoisi. Kommunikaatio on kuitenkin avainasemassa tällaisissa tilanteissa. Olisi hyvä keskustella avoimesti ja rehellisesti kumppanin kanssa siitä, miten molemmat tuntevat tilanteen ja mitä odotuksia heillä on ruoan suhteen. Keskustelu auttaa molempia osapuolia ymmärtämään toistensa tarpeita ja löytämään kompromisseja. Lopulta päätös siitä, ottaako kumppani kalalaatikon evääksi vai ei, on heidän itsensä tehtävä.

"heidän itsensä"? Montako kumppania oletat ap:llä olevan?

Vierailija
8/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanruokaa..... Ja Tuttipullo mukaan!

Vierailija
9/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mitä haluat ja mies ottaa mitä löytää. Mutta Porvoossa toki orjaillaan.

Vierailija
10/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on tehnyt perheelle ruuat jo yli 30v ajan. Ja myös omat eväänsä.

Vierailija
11/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nukkumaan ja mies tekee itse eväänsä tai käy grillillä syömässä.

Vierailija
12/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se AP:n mies aikuinen ja täysvaltainen ihminen, jos kerran ei itse osaa hankkia itselleen sopivaa evästä (siis jos vaimon laittama ei kelpaakaan)?

Vierailija
13/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta aikuiselta ihmiseltä. Jos olisi fiksu, ottaisi mitä on ja tekisitte ne lihapullat toisena päivänä. Tai jos ihan ehdottomasti on saatava, voi hyvin tehdä ne itsekin. Itse tuossa tilanteessa ruuanlaittajana suuttuisin tosissani. Jos ei safka kelpaa, niin olkoon ilman

Vierailija
14/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan hyvä tulee vähemmälläkin kananmunalla. Mutta mies voi kyllä tehdä ihan itsekin ruokansa

Vierailija
15/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä teet? No vaikka jätä se, vaikka ny ens alkuun.

Vierailija
16/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
17/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on! On todella vakuuttava aloitus Trollilla.Itse en tee eväitä mieheleni työtömänä ja vimeisenä Herkästi pilantuvaa Kalaa.Katsokaas emme asu mieheni työpaikan vieressä.Hänen työ matka sivu onkin 2h.

Vierailija
18/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nukkumaan, olisin kirjoittanut illalla. Ei kai kukaan voi olla niin täydellinen kotiorja, että klo 22:40 laittaa miehelleen uutta ruokaa, kun aiemmin laitettu ei kelpaa. 

Nyt aamulla annan sinulle oikein hyvän neuvon: Tänään annat miehen tehdä itse mieleisensä eväät. Ja toisenkin neuvon: ala katselemaan miestä, joka rakastaa ja kunnioittaa sinua ja sinun tekemiä palveluksia niin paljon, että ei ainakaan illalla urputa.

Minäkin tein miehelleni eväät silloin, kun lähti töihin. Mutta ei ollut valittamista. Hän tunsi minut niin hyvin että tiesi eväitten laittamisen loppuvan siihen päivään, kun olisi valittanut niistä. Yleensä oli edellisen päivän ruokaa ja vain poikkeustapauksissa jotain erikseen valmistettua. 

Vierailija
19/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on! On todella vakuuttava aloitus Trollilla.Itse en tee eväitä mieheleni työtömänä ja vimeisenä Herkästi pilantuvaa Kalaa.Katsokaas emme asu mieheni työpaikan vieressä.Hänen työ matka sivu onkin 2h.

Ei kalalaatikossa oleva kala pilaannu yhtään sen herkemmin kuin muu ruoka, ja kylmälaukut on keksitty. Mutta ei kai oikeasti kukaan ryhdy tekemään miehelleen uutta ruokaa, kun olisi jo nukkumassa, vaikka muuten ne laittaisikin.

Minä laitoin eväät, mutta tuollaisessa tilanteessa olisi rauhallisesti kääntänyt kylkeä ja todennut "jätä sitten syömättä", ja tehnyt muusia ja lihapullia seuraavana päivänä.

Vierailija
20/22 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän miehet aivan kädettömiä, kun eivät osaa omia eväitään laittaa? Mitä te tollasilla tumpuilla teette? Enkä tarkoita ap'tä, joka on vain väsynyt trolli, vaan kaikkia teitä muita bimboja, jotka täällä kehutte tekevänne miehellenne eväät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan