Haittaako se jos syö vain kaksi isoa ateriaa koko vrk:n aikana?
En oikein jaksa syödä puputtaa aina joka päivä, useasti.
Helpompaa, että syö aterian ja sitten syö illalla toisen.
Söin kaalilaatikkoa, jossa ei ollut riisiä tai siirappia ekana ateriana.
Toisena sitten 3 munan juustomunakkaan (sis. paprika, tomaatti) ja viisi nakkia.
Ei oikein jaksa sen enempää miettiä ja tuossa tulee ravintoa sopivasti.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnan historiassa tuskiin koskaan aiemmin on syöty niin tiheästi kuin nykyään
Ihmiskunnan historiassa tuskin koskaan ollut niin runsaasti ruokaa tarjolla kuin nyt. Näkynee ihmisten painon kasvussa, kun samalla vielä arjen rasitus hiipunut monella.
Vierailija kirjoitti:
Tossa on ihan liian isot annokset, mahasi pullistuu.
Ja puolet aina kasviksia.
Syö noi neljässä osassa, niin on parempi eikä tule nälkäkiukkua.
Oletko sinä ihminen, jolle tulee nälkäkiukku, jollet jatkuvasti puputa jotain? Eipä käy kateeksi lähipiiriäsi.
Syön, kun on nälkä! Eikö ole ihmeellistä?
Ketä se haittaisi? Jos sillä tavalla pärjäät, keneltä sinä siihen lupia tarvitset?
Mä syön aamulla ja illalla. Siinä se.
On kyllä he vetillinen nälkä kun tulee ruoka-aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei syö edes joka päivä. Syön vain pari kertaa viikossa.
Vastaavaa lausuu ylipainoinen ystäväni.Ihmetellen aina miten lihoo,syö joskus 1 aterian illalla.
Jos syö oikeasti pelkästään vain "joskus yhden aterian illalla", niin siinä on kyllä fyysisesti mahdotonta lihoa. Paitsi jos kyse on hurjasta hampurilaisateriasta juuri ennen nukkumaanmenoa.
Ei se minua ainakaan haittaa, anna mennä vaan.
Vanha ketju nostetaan.
Syön kaksi kertaa päivässä ja ehkä vähän leipää illalla.
Hyvin menee ja jaksaa. Liikun noin 10k askelta päivässä.
Ei ihmisen herranjumala tarvitse olla vähän väliä syömässä kuten suositukset sanoo
Kelataanpa aikaa taaksepäin. Silti ihmiset ovat selvinneet JOPA PAREMMIN KUIN NYKYÄÄN
Mulle tuo sopii oikein hyvin, vaikka olen ykköstyypin diabeetikko. Saan kuitenkin tasapainon pidettyä. Syön koulussa/töissä lounaan ja kotona päivällisen n klo 18:30-19:00.
Mitä vikaa näissä? On sama määrä ruokaa.
1.
6.30 Puuroa ja kahvia
11.00 lounas
14.00 omena
17.00 päivällinen
20.30 maustamaton rahkajogurtti
2.
6.30 Puuroa ja kahvia
11.00 lounas + omena
17.00 päivällinen + maustamaton rahkajogurtti
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa näissä? On sama määrä ruokaa.
1.
6.30 Puuroa ja kahvia
11.00 lounas
14.00 omena
17.00 päivällinen
20.30 maustamaton rahkajogurtti
2.
6.30 Puuroa ja kahvia
11.00 lounas + omena
17.00 päivällinen + maustamaton rahkajogurtti
Kakkonen on keholle parempi koska syöntikertoja on vähemmän.
Määrä ei aina syömisissä ratkaise.
Aika monessa maassa syödään lounaaksi vain jotain pientä ja illalliseksi sitten kunnon ateria. Aikuiset eivät noiden ateroiden lisäksi syö muuta. Suomessa on ollut tapana syödä enemmän pieniä aterioita, mutta loppujen lopuksi sillä ei ole väliä, kuinka monta kertaa syöt vaan ainoastaan sillä, mitä syöt ja kuinka paljon. Itse syön yleensä 3 kertaa päivässä; aamiainen, lounas ja päivällinen. Jollekin saattaa sopia parheiten jopa 6-7 kertaa päivässä syöminen. Kaikki tavat on ihan hyviä, kannattaa noudattaa sitä, joka itselle parhaalta tuntuu.