Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on olettamus että työtön on aika köyhä ja rahaton?

Vierailija
24.08.2023 |

Jokuhan on voinut olla töissä ja säästänyt, joku voi olla vaikka voittanut pelissä ja rahaa on. joku voi olla hyvä säästämään.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai elelee hyvätuloisen puolison siivellä niin kuin mä 😀

Vierailija
2/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut suurimman osan elämästäni työttömänä, mutta koska varallisuus ei sinänsä vaikuta tukiin niin olen pystynyt elämään ihan mielekästä elämään tukien ja oman rahavarantoni yhdistelmällä. Tonni kuussa tukia ja sitten omilla rahoilla kuitataan loput menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin roidien välityshinta kattaa Audin äkkiä.

Vierailija
4/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti myös väitetään ja luullaan työttömien olevan koulttamattomia, vaikka työtä hakevilta löytyy koulutuksia ja osaamista laidasta laitaan.

Vierailija
5/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on roidi?

Vierailija
6/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät insinöörit, ekonomit ja opettajat nauravat työvoimatoimistojen uudelleenkoulutusehdotuksille.

Vierailija
7/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsuhde päättyy, niin silloin ei omaisuus häviä mihinkään. Ihan seisoo pihalla sama auto ja purjevene satamassa.

Vierailija
8/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellainen juttu, kuin tilastot, vaikuttaa näihin oletuksiin. Oletko kuullut sellaisista?

Vierailija
9/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on roidi?

Do Ping

Vierailija
10/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat työttömät eivät pidä meteliä itsestään. Miksei kelalta ottaisi muutama satasta vastaan kuussa kun sen ilmaiseksi saa? En kuitenkaan lähtisi millekään pupukurssille täältä Kreikan saaristosta ;)

Onnellinen elämäntapatyötön

Vierailija
11/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sellainen juttu, kuin tilastot, vaikuttaa näihin oletuksiin. Oletko kuullut sellaisista?

Ei ole olemassakaan tilastoja jossa työttömien varallisuutta jotenkin verrattaisiin työssäkäyviin. Ei ne ole mitään julkista tietoa.

Toisekseen esim. ansiosidonnaisella olevat ja pitkäaikaistyöttömät on tuloiltaankin ihan eri ryhmiä.

Vierailija
12/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on mutta useimmilla ei, riippuu täysin työuran pituudesta ja mitä on tehnyt ja onko mitään jäänyt edes säästöön? Säästöt palavat nopeasti kovatuloiseltakin varsinkin jos yrittää ylläpitää työttömyyttä edeltänyttä elintasoa. Matalapalkka-alalta työttömäksi jääneellä niitä säästöjä on äärimmäisen harvoin.

Vierailija
13/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työsuhde päättyy, niin silloin ei omaisuus häviä mihinkään. Ihan seisoo pihalla sama auto ja purjevene satamassa.

No niinpä. En ole minäkään omakotitaloa (velaton) tai kesämökkiä (velaton) myymässä.

Vierailija
14/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja miehen yhteenlasketut nettotulot on edelleen n. 4 000 kuussa ja ihan hyvin pärjätään vaikka toinen jäi työttömäksi. Ei ole velkoja.

Vierailija
15/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden kasautumisesta on kyllä olemassa tilastotietoa. Sen mukaan työttömyys ei jakaannu tasaisesti yksilöiden kesken ja tiedossa on myös, että työttömyys on yleisempää alemmissa, kuin ylemmissä tuloluokissa. Tästä voi johtaa tilastoihin perustuvan päätelmän, että varallisuus kertyy suuremmalla todennäköisyydellä työssäkäyvällä kuin työttömälle. 

Vierailija
16/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut pakit koska nainen luuli että olen rahaton työttömänä. Olin 15 vuotta vakityössä ja säästin rahaa paljon ja kuitenkin olen ollut 23 vuotta työelämässä.

Vierailija
17/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä voi johtaa tilastoihin perustuvan päätelmän, että varallisuus kertyy suuremmalla todennäköisyydellä työssäkäyvällä kuin työttömälle. 

No eihän tässä nyt siitä keskustella edes, vaan olettamuksesta että kaikki työttömät olisi jotenkin köyhiä, mikä on ihan puppua. Lottovoittajatkin jää usein työttömäksi... Tiedän erittäin varakkaan asuntosijoittajankin joka nostaa työmarkkinatukea.

Vierailija
18/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun myin asunnon, olin työttömänä ihan omasta halusta. En hakenut mitään paikkoja, sain hyvää ansiosidonnaista ja nautin elämästä. Tehkää muut samoin.

Vierailija
19/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyden kasautumisesta on kyllä olemassa tilastotietoa. Sen mukaan työttömyys ei jakaannu tasaisesti yksilöiden kesken ja tiedossa on myös, että työttömyys on yleisempää alemmissa, kuin ylemmissä tuloluokissa. Tästä voi johtaa tilastoihin perustuvan päätelmän, että varallisuus kertyy suuremmalla todennäköisyydellä työssäkäyvällä kuin työttömälle. 

Kuitenkin juuri näiden varallisuutta saavuttaneiden joukkoon sattuu tuo työsuhteen katkeaminen ja työttömyys kohdistuvan.

Vierailija
20/37 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska suurin osa työttömistä on köyhiä ja vähätuloisia.

sama kuin kysyisi että miksi rikkailla on aina paljon rahaa

ja omaisuutta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi