Korvaako sadehaalari välikausihaalarin vai tarviiko kuitenkin molemmat?
Anteeksi jos on tyhmä kysymys, mutta tuttu on kehunut näitä vuorillisia sadehaalareita niin kovasti, niin mietin riittääkö se niin, että kouluun syksyksi on normaalit välikausivaatteet, takki ja housut, ja pihalle vapaa-aikaan yleiskäyttöön tuo sadehaalari, niin riittääkö se niin, että ei erikseen välikausihaalaria tarvitsekaan?
Jotain tällaista siis tarkoitan:
https://www.ellos.fi/ellos-kids/sadehaalari-regna-jossa-fleecevuori/701…
Kommentit (69)
Loppusyksymmällä hyvä, mutta alkusyksyllä voi olla kuuma. Riippuu tietysti, miten paksu vuori ja miten liikkuvainen lapsi.
Siis mitä koululainen tekee kurahaalarilla? Tuo on siis kurahaalari kaiketi. Aivan turhake. Joku kuorihaalari parempi, jos joku pitää olla. Sitten voi laittaa kylmemmällä lämmintä alle, niin menee moneen säähän. Pitää vettä hyvin. Minusta on ihan hullua, että lapsille on niin montaa sorttia vaatteita ja joka paikka pursuaa niitä. Suosin vaatteita, jotka menee moneen säähän vähän muuntamalla vaatetusta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä koululainen tekee kurahaalarilla? Tuo on siis kurahaalari kaiketi. Aivan turhake. Joku kuorihaalari parempi, jos joku pitää olla. Sitten voi laittaa kylmemmällä lämmintä alle, niin menee moneen säähän. Pitää vettä hyvin. Minusta on ihan hullua, että lapsille on niin montaa sorttia vaatteita ja joka paikka pursuaa niitä. Suosin vaatteita, jotka menee moneen säähän vähän muuntamalla vaatetusta.
Niin, ajattelin niin, että olisi tuo yksi kunnolla veden ja lian kestävä sadehaalari, joka olisi syksyn pääasiallinen pihavaate, eikä erikseen muita kuravaatteita. Ja ne siistimmät takki ja housut kouluun ja kaupungille. Mutta mielestäsikö ei hyvä?
ap
No ei kai nyt koululainen välttämättä tarvitse mitään haalaria. Mutta siis, ne fleecevuoriset on kuumia, käy lähinnä loppusyksyyn ja loskakeleihin ja onkin niihin ihan omiaan kun ei tartte pukea kerroksia. Ohuemmalla vuorilla varustettu vastaa enemmänkin sitä välikausihaalaria.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai nyt koululainen välttämättä tarvitse mitään haalaria. Mutta siis, ne fleecevuoriset on kuumia, käy lähinnä loppusyksyyn ja loskakeleihin ja onkin niihin ihan omiaan kun ei tartte pukea kerroksia. Ohuemmalla vuorilla varustettu vastaa enemmänkin sitä välikausihaalaria.
Ahaa, en tajunnut, että ne on niin kuumia! Mutta onko niitä muita kuin fleeceä? En itse löytänyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, en tajunnut, että ne on niin kuumia! Mutta onko niitä muita kuin fleeceä? En itse löytänyt.
ap
Jonathanilla on trikoovuorisia. En tiedä onko koululaisen kokoa. Itse kyllä oon ostanut koululaiselle ihan normi sadetakin ja kurahousut pihaleikkeihin. Ainakin sadetakille on käyttöä kouluun mennessäkin sadesäällä.
Mä ostaisin ennemmin kohtalaisesti vedenkestävän hengittävämmän puvun päivittäiseen käyttöön ja märemmille päiville kurahousut niiden päälle. Lienee lapselle kivempi noin, kuin olla kaikki ulkoilut tiiviissä vedenpitävässä haalarissa. Mutta jos rahaa on liikaa, sitten vielä erikseen niihin loskapäiviin se fleecesadehaalari.
Vierailija kirjoitti:
Turhake vai ei. Jos piha on sellainen, että siellä on kuraa, liejua, savea ja vaikka mitä, kyllä paljon kivempi ne on putsasta siitä kumihaalarin pinnasta kuin jostain kankaasta.
Minun mielestäni voi ottaa joko tai, siis on tähän päällekkäisiä kuitenkin noiden käyttötarkoitukset.
Olisiko se sadehaalari siis käytössä aina koulun jälkeen ulkoillessa? Kannattaa huomioida, että ne eivät ole rymyämisen kestäviä eli hajoavat herkästi kiipeillessä. Sadekelillä hyvä, jos ui vesilätäköissä mutta kuivalla kelillä ei.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko se sadehaalari siis käytössä aina koulun jälkeen ulkoillessa? Kannattaa huomioida, että ne eivät ole rymyämisen kestäviä eli hajoavat herkästi kiipeillessä. Sadekelillä hyvä, jos ui vesilätäköissä mutta kuivalla kelillä ei.
Niin minä ymmärsin, että ei tarvitsisi arpoa, tarvitseeko kuriksia, kun laittaa sen sadehaalarin. Mutta jos ne ei kestä, niin eihän se sitten toimi. Onko ne kaikki noin huonoa laatua vai onko toiset kestävämpiä merkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Ja jos pyörällä ajaa, mitenköhän nopeasti menee satulan kohdalta puhki?
Riippunee siitäkin, minkä ikäistä koululaista tarkoitetaan. Meidän kolmasluokkalaiselle voisin kuvitella, että tällainen haalari voisi olla muiden vaatteiden lisäksi vaihtoehtona jonain kamalana loskapäivänä mäkeä laskiessa, mutta ei missään tapauksessa riittäisi ainoaksi välikausipuvuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä ymmärsin, että ei tarvitsisi arpoa, tarvitseeko kuriksia, kun laittaa sen sadehaalarin. Mutta jos ne ei kestä, niin eihän se sitten toimi. Onko ne kaikki noin huonoa laatua vai onko toiset kestävämpiä merkkejä?
Varmaan sama juttu kaikissa, kun samaa materiaalia ne ovat. Meillä kesti viikon, kunnes oli tullut viiltoja polveen ja vedet meni läpi.
Lisäksi kuivalla mutta kylmällä kelillä sadehaalari ei ole kovin hengittävä. Itse ostaisin kunnon välikausihaalarin ja sadevaatteet erikseen. Sitä sadetakkia voi sitten käyttää vaikka koulumatkallakin, jos sataa kaatamalla.
Vuorellinen kurahaalari myös kuivuu hitaasti. Vaatii oikeastaan kuivauskaappia.
Koululaiselle ostetaan vedenpitävä takki ja useita siihen sopivia housuja, jotta on mitä vaihtaa kun kastuvat ja likaantuvat. Ei todellakaan enää haalaria eikä kuravaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sama juttu kaikissa, kun samaa materiaalia ne ovat. Meillä kesti viikon, kunnes oli tullut viiltoja polveen ja vedet meni läpi.
Lisäksi kuivalla mutta kylmällä kelillä sadehaalari ei ole kovin hengittävä. Itse ostaisin kunnon välikausihaalarin ja sadevaatteet erikseen. Sitä sadetakkia voi sitten käyttää vaikka koulumatkallakin, jos sataa kaatamalla.
Vuorellinen kurahaalari myös kuivuu hitaasti. Vaatii oikeastaan kuivauskaappia.
Onpa huonoa laatua sitten. Hyvä idea vesittyy, jos eivät käyttöä kestä. Onko se yksi kaatuminen kiviseen maahan, niin heti menee puhki?
Vierailija kirjoitti:
Mä ostaisin ennemmin kohtalaisesti vedenkestävän hengittävämmän puvun päivittäiseen käyttöön ja märemmille päiville kurahousut niiden päälle. Lienee lapselle kivempi noin, kuin olla kaikki ulkoilut tiiviissä vedenpitävässä haalarissa. Mutta jos rahaa on liikaa, sitten vielä erikseen niihin loskapäiviin se fleecesadehaalari.
Alle koulu iäiselle OK. Kouluun kun hankit lastasi aletaan kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ajattelin niin, että olisi tuo yksi kunnolla veden ja lian kestävä sadehaalari, joka olisi syksyn pääasiallinen pihavaate, eikä erikseen muita kuravaatteita. Ja ne siistimmät takki ja housut kouluun ja kaupungille. Mutta mielestäsikö ei hyvä?
ap
Meillä toimi hyvin just tuo kuorihaalari, meni pitkälle syksyyn kun alle vaikka kollariasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle koulu iäiselle OK. Kouluun kun hankit lastasi aletaan kiusaa.
Linkin haalareitahan on 140 senttiin asti, joten eiköhän niitä kouluikäisetkin käytä.
Kyllä kai se riittää. Tai sitten ostat pihalle halvan kakkospuvun ja vuorittomat kurikset.