Korvaako sadehaalari välikausihaalarin vai tarviiko kuitenkin molemmat?
Anteeksi jos on tyhmä kysymys, mutta tuttu on kehunut näitä vuorillisia sadehaalareita niin kovasti, niin mietin riittääkö se niin, että kouluun syksyksi on normaalit välikausivaatteet, takki ja housut, ja pihalle vapaa-aikaan yleiskäyttöön tuo sadehaalari, niin riittääkö se niin, että ei erikseen välikausihaalaria tarvitsekaan?
Jotain tällaista siis tarkoitan:
https://www.ellos.fi/ellos-kids/sadehaalari-regna-jossa-fleecevuori/701…
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Koululaiselle ostetaan vedenpitävä takki ja useita siihen sopivia housuja, jotta on mitä vaihtaa kun kastuvat ja likaantuvat. Ei todellakaan enää haalaria eikä kuravaatteita.
Ekaluokkalaiselle sopii vielä haalarikin.
Ulkonäöllisesti minun silmään tuo on koululaisella kivemman näköiset kuin henkselihousut, mutta käyttömukaavuushan tärkeämpää kai kuitenkin on. Jos on tukala olla vuoratussa kokohaalarissa, sitten normikurahousut parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koululaiselle ostetaan vedenpitävä takki ja useita siihen sopivia housuja, jotta on mitä vaihtaa kun kastuvat ja likaantuvat. Ei todellakaan enää haalaria eikä kuravaatteita.
Ekaluokkalaiselle sopii vielä haalarikin.
Talvihaalarit vielä isommillekin.
BTW, myydäänkö enää välimuotohaalareita, joissa peppu ja lahkeet oli kumia ja muuten vedenkestävää kangasta? Joskus tällaisia oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä koululainen tekee kurahaalarilla? Tuo on siis kurahaalari kaiketi. Aivan turhake. Joku kuorihaalari parempi, jos joku pitää olla. Sitten voi laittaa kylmemmällä lämmintä alle, niin menee moneen säähän. Pitää vettä hyvin. Minusta on ihan hullua, että lapsille on niin montaa sorttia vaatteita ja joka paikka pursuaa niitä. Suosin vaatteita, jotka menee moneen säähän vähän muuntamalla vaatetusta.
Niin, ajattelin niin, että olisi tuo yksi kunnolla veden ja lian kestävä sadehaalari, joka olisi syksyn pääasiallinen pihavaate, eikä erikseen muita kuravaatteita. Ja ne siistimmät takki ja housut kouluun ja kaupungille. Mutta mielestäsikö ei hyvä?
ap
Meillä toimi hyvin just tuo kuorihaalari, meni pitkälle syksyyn kun alle vaikka kollariasu.
Kuori siis eri kuin kura... ?
Kura/sadehaalari on on muovinen sadekelin asu. Kuorihaalari kestää vettä ja kulutusta paljon paremmin. Itse hankkisin kuorihaalarin ja jos on oikein lätäkössä istuvaa sorttia niin erikseen kurahousut mutta muuten kuorihaalari toimii leikeissä paremmin.
Karkeasti ottaen kurahaalari on sellainen perinteinen vanhanajan hiostava sadetakki ja kuorihaalari nykyaikainen hengittävä jokasään vaate. Esimerkki kuorihaalarista https://www.reima.com/fi-FI/products/reimatec-haalari-lieksa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä koululainen tekee kurahaalarilla? Tuo on siis kurahaalari kaiketi. Aivan turhake. Joku kuorihaalari parempi, jos joku pitää olla. Sitten voi laittaa kylmemmällä lämmintä alle, niin menee moneen säähän. Pitää vettä hyvin. Minusta on ihan hullua, että lapsille on niin montaa sorttia vaatteita ja joka paikka pursuaa niitä. Suosin vaatteita, jotka menee moneen säähän vähän muuntamalla vaatetusta.
Niin, ajattelin niin, että olisi tuo yksi kunnolla veden ja lian kestävä sadehaalari, joka olisi syksyn pääasiallinen pihavaate, eikä erikseen muita kuravaatteita. Ja ne siistimmät takki ja housut kouluun ja kaupungille. Mutta mielestäsikö ei hyvä?
ap
Meillä toimi hyvin just tuo kuorihaalari, meni pitkälle syksyyn kun alle vaikka kollariasu.
Eiks kuorivaate tarkoita vuoritonta ja vedenpitävää? Voihan se kuorivaatekin olla kangasta tai muovia?
Kura/sadehaalari on on muovinen sadekelin asu. Kuorihaalari kestää vettä ja kulutusta paljon paremmin. Itse hankkisin kuorihaalarin ja jos on oikein lätäkössä istuvaa sorttia niin erikseen kurahousut mutta muuten kuorihaalari toimii leikeissä paremmin.
Karkeasti ottaen kurahaalari on sellainen perinteinen vanhanajan hiostava sadetakki ja kuorihaalari nykyaikainen hengittävä jokasään vaate. Esimerkki kuorihaalarista https://www.reima.com/fi-FI/products/reimatec-haalari-lieksa
Eikös se kuorivaate terminä tarkoita vuoritonta ja vedenpitävää? Voihan se kuorivaatekin siis olla kangasta tai vaikka sitä muovia?
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime talvena alennuksesta puoli-ilmaiseksi (isot koot ilmeisesti eivät olleet menneet kaupaksi) silloiselle tokaluokkalaisele vastaavanlaisen kurahaalarin. Hyvänä puolena se, että haalari oli lapselle ihan mieluinen pukea, pehmeä vuori ja kumipintakin oli aika pehmeä. Huonona puolena se, että lopulta aika vähän oli sellaisia päiviä talvella ja keväällä, kun sille oli järkevää käyttöä. Useammin tuli laitettua tavalliset kurahousut kuin haalaria, mutta ei se kokonaan kaappinkaan jäänyt.
Kaikki lapset ei tykkää ylipäätään haalareista. Mutta jos muutenkin käyttää esim. toppahaalaria, silloin sadehaalarin pukeminenkin sujunee.
Vierailija kirjoitti:
BTW, myydäänkö enää välimuotohaalareita, joissa peppu ja lahkeet oli kumia ja muuten vedenkestävää kangasta? Joskus tällaisia oli.
tää oli lassie suprafill
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tää oli lassie suprafill
On Suprafilliä edelleen, mutta vain aika pieniä kokoja. Jollain kummallisella logiilla kokonaan kumisia sadehaalareita on isoja koululaisten kokoja, mutta näitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tekee?? No vaikka leikkii ulkona kurassa, loskassa, sateessa. Kännykkääkö vain pitäisi näpytellä?
Haalarin malli ja väritys on muuten hyvä, mutta onkohan tuollaiset eläinhahmot enää koululaisen mieleen ?
Itse antaisin kouluikäisen lapsen ihan kyllä itse valita, että onko sadehaalari vai kurahousut ja sadetakki mieluisampi. Paremmin pukee päälleen, jos itse on valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöllisesti minun silmään tuo on koululaisella kivemman näköiset kuin henkselihousut, mutta käyttömukaavuushan tärkeämpää kai kuitenkin on. Jos on tukala olla vuoratussa kokohaalarissa, sitten normikurahousut parempi vaihtoehto.
koululainen harvemmin uimalla ui ravassa ja jos ei suoranaisesti sada, henkselikurahousu on aivan riittävä suoja, ja ilma pääsee vähän vaihtumaan, kun ei ole ihan päästä varpaisiin hengittämätöntö materiaalia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostaisin ennemmin kohtalaisesti vedenkestävän hengittävämmän puvun päivittäiseen käyttöön ja märemmille päiville kurahousut niiden päälle. Lienee lapselle kivempi noin, kuin olla kaikki ulkoilut tiiviissä vedenpitävässä haalarissa. Mutta jos rahaa on liikaa, sitten vielä erikseen niihin loskapäiviin se fleecesadehaalari.
Alle koulu iäiselle OK. Kouluun kun hankit lastasi aletaan kiusaa.
Linkin haalareitahan on 140 senttiin asti, joten eiköhän niitä kouluikäisetkin käytä.
Tai pitkät eskarit?
Nämä vuoritetut kurahaalarit on ihan hirveitä. Päiväkodissa näihin törmää aika ajoin. Jos lapsi on yhtään liikkuvampaa sorttia niin hiki virtaa välittömästi. Kokeile vaikka itse pukea fleecekerrasto ja siihen päälle sadeasu. Yläosasta hengittävät toimii paljon paremmin. Koululaisille meillä on kyllä riittänyt ihan vaan tekniset ominaisuudet täyttävä välikausi vaatetus. Eikä oo erikseen tarvittu kouluvaatteita vaikka kaikki on rymynneet pihalla paljonkin vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä vuoritetut kurahaalarit on ihan hirveitä. Päiväkodissa näihin törmää aika ajoin. Jos lapsi on yhtään liikkuvampaa sorttia niin hiki virtaa välittömästi. Kokeile vaikka itse pukea fleecekerrasto ja siihen päälle sadeasu. Yläosasta hengittävät toimii paljon paremmin. Koululaisille meillä on kyllä riittänyt ihan vaan tekniset ominaisuudet täyttävä välikausi vaatetus. Eikä oo erikseen tarvittu kouluvaatteita vaikka kaikki on rymynneet pihalla paljonkin vapaa-ajalla.
Kurahaalarissa on kai ajateltu pukemisen helppoutta käytön mukavuuden kustannuksella. Saat sätkivän taaperon helpommin sujauttamaan haalarin päälleen kuin virittelemään erikseen kurahousuja muiden vaatteiden päälle. Kouluikäinen sen sijaan on jo käsistään näppärä eikä erillisten kurahousujen pukeminen pitäisi olla enää hidasta tai hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodista meille noita suositeltiin mutta en kyllä ihastunut. Helppo pukea joo ja toki taaperot makaavat välillä selällään niissä lätäköissä mutta hiostavat ja hajoavat herkästi. Mielummin kuitenkin erilliset kurahousut haalarin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodista meille noita suositeltiin mutta en kyllä ihastunut. Helppo pukea joo ja toki taaperot makaavat välillä selällään niissä lätäköissä mutta hiostavat ja hajoavat herkästi. Mielummin kuitenkin erilliset kurahousut haalarin päälle.
Meillä ei oo koskaan ollu haalarimallisia, joten tietty olen ihan paras mitään kommentoimaan.... mut jos mietin meidän koululaisen kantilta asiaa, harvoin se sellaseen oikeeseen sadekeliin koulun jälkeen lähtee ulkoilemaan, jotens haalarin yläosa olisi turhaa. Normaalissa kurakelissä lahkeet, takapuoli, rinnukset ja kädet kuraantuu, ja mun mielestä on tavalliset kurahousut ja kurarukkaset on meillä riittäneet. Jos joskus hihaa tai olkapäätä kuraantuu, nii sitten kuraantuu, ei se niin vakavaa ole.