Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Vierailija kirjoitti:
H laitoi taas stoorin ton kellon kanssa, näytää 16 yli 8 jälleen.
Minä lyön vetoa että 16.8.ilmestyy levy. Mitä muut veikkaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin heittää veikkauksen että Traffic julkaistaan tuolloin.
Olivat eilen vielä studiossa (yhä viilaamassa levyä?), kun taas Traffic kaiketi on jo valmis julkaistavaksi sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että voi olla muuta kuin levy. Toi 16 yli 8 on nähty niin monta kertaa jo, se tuskin voi eri päivinä postattuna viitata kellonaikaankaan enkä usko et mitään muusta kuin levystä vihjailtais 2,5kk etukäteen.
Tosta eilisestä studiostorysta tuli kyl mieleen et viimeisin studiopostaus tais olla Kot Kotin viimeistelyä, ja Kot Kot julkaistiin sit reilu pari viikkoa sen jälkeen. Mitä jos nytkin ois tulossa seuraava sinkku parin viikon kuluttua, mahdollisesti ihan sillä porukalla tehty eikä vielä Traffic.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan levyä myös, useasta syystä.
Se on perjantai, eli joku musa-julkaisu se on. Jonkun pelkän biisin tiisaus tällä tavalla yli kaksi ja puoli kuukautta etukäteen olisi outoa K:lta, varsinkin jos kyseessä olisi Traffic tai PC, koska molemmat on jo soitettu julkisesti kokonaisuudessaan, niin salamyhkäinen kellonaikavihjailu ei oikein toimi enään. Ja syksy ja kevät ovat kaksi "parasta" aikaa julkaista uusia levyjä Suomessa, niin jos ei ehtinyt kevääksi niin syksy on seuraava looginen julkaisuajankohta.
Keikka-rintamalla K:lla on 16.8 ukoilmakeikka Virossa, ja 17.8 Tapiola festivaali, molemmat olisi hyvät levyn ensiesityskeikat. Tapiola festivaalin jälkeen on... kappas vaan, melkein kahden viikon aukko keikka-kalenterissa. Olisikohan jätetty vähän aikaa haastatteluille ja muille promoile?
Lisäksi K on sanonut pitävänsä seuraavan pidemmän lomansa syyskuussa, vika keikka on 7.9, niin jos levy tulisi 16.8 Niin sen promoamiseen jäisi sopivasti 3 viikkoa ennen K:n lomaa, ja levy olisi ulkona hyvissä ajoin Eurokiertuetta varten.
K:n Manchesterin keikka on ilmeisesti siirretty isompaan saliin. Tieto Discordista, en ole itse tarkistanut, mutta lienee paikkaansapitävä. Uskalletaan siis tuotakin kasvattaa jo, vaikka kaikki UK-keikat eivät ole vielä loppuunmyytyjä. Kertonee siitä, että kysyntää on ollut ja luotetaan, että lippuja menee vielä.
Vierailija kirjoitti:
K:n Manchesterin keikka on ilmeisesti siirretty isompaan saliin. Tieto Discordista, en ole itse tarkistanut, mutta lienee paikkaansapitävä. Uskalletaan siis tuotakin kasvattaa jo, vaikka kaikki UK-keikat eivät ole vielä loppuunmyytyjä. Kertonee siitä, että kysyntää on ollut ja luotetaan, että lippuja menee vielä.
Pitää paikkansa kyllä Contrapromotionin sivujenkin mukaan. Aikaisemmin Manchesterin keikka oli Club Academyssa, mihin mahtuu 650 henkeä. Nyt keikkapaikkana on Academy2, jonka kapasiteetti on 950.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kaikesta päätellen tuo promoottorifirma on hyvää ammattitasoa ja osaavat varmaan laskelmoida millaista kysyntäkaarta kannattaa odottaa missäkin vaiheessa, ja uskaltavat kasvattaa. Lisäksi on tosi hyvä että noi samat on hoitaneet sekä BC:n että Turmion Kätilöitten keikkoija, koska heillä on kokemusta sekä viisuista saadun fanikunnan ilmiöistä (Blind Channel) että Suomenkielisen alternatiivimusiikin menekistä (Turmion Kätilöt), molemmat on seikkoja jotka vaikeuttaa arviointeja ja ne yhdistyy nyt K:ssa. Niin on hyvä ettei ole otettu ihan mikä vaan paikallinen promoottorilafka.
Ruoska on Moldovan iTunes listan kolmosena tällä hetkellä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tuohon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tuohon
Miksi et? Kiinnostaisi kuulla eri näkökulmia ja veikkauksia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tuohon
Mitä ajattelet olevan tulossa 16.8.?
Kopioin tämän analyysin emoketjusta tänne talteen ettei se huku sinne vilkkaasee viestisoljuun:
"Mielenkiintoista, kiitos tiedosta. Paljonko Kärtsän kuuntelijoista on muuten ulkomailta? Ja miten se vertautuu Blind Channeliin?"
Okei, analyysia tulee! Nämä siis Songstatsin sivuilta. Kärtsän ja BC:n tarkkoja prosentteja on vaikeampi nähdä tuolla sivustolla kun molempien kuuntelijat on jakautuneet tosi tasaisesti ympäri koko Euroopan ja on tusinoittain ulkkarikaupunkeja listalla. Mutta suurinpiirtein niin Kärpyllä on ollut vähän yli puolet kuuntelijoista ulkomailla, ja se on pysynyt aika tasaisena viime kesästä. Nyt on hetkellisesti prosentuaalisesti enemmän ulkkarikuuntelijoita kun oli just viisukuukausi, pitää odottaa taas pari kuukautta että näkee "normaalitason".
BC:llä kuuntelijakartta näyttää maajakaumalta melko samankaltaiselta kuin K:lla, vähän enemmän keskittynyt Saksaan, ja Suomen osuus on pienentynyt selkeästi viime vuodesta. Nyt nyttää olevan noin 20% Suomessa ja 80% ulkomailla. Ennen heilläkin oli lähemmäs 50/50.
Absoluuttisissa luvuissa BC:llä on vähemmän kuuntelijoita kokonaisuudessa ja per ulkkarikaupunki kuin K:lla. Heillä on paljon 3000-8000 kokoisia kaupunkeja kun K:lla on 7000-15000. Osa K:n luvuista juuri nyt on viisunostetta, niin aktiiviset kuuntelijakunnat ovat oikeasti vähän lähempänä toisiaan. Muistan kun katsoin jokunen kuukausi sitten niin ero oli pienempi, mutta silloinkin K:n oli korkeammat. BC:llä on myös Amerikassa muutamia kaupunkeja joissa heillä on yhtä paljon kuuntelijoita kuin Euroopan kaupungeissa, K:lla ei näy sellaisia. BC:llä toisaalta puuttuu isot keskittymäpiikit tietyissä kaupungeissa kuten K:lla on: BC:n suurimmat ulkkarikaupungit on Berlin ja Hampuri, noin 9500 molemmissa (ei isoa poikkeamaa muista kaupungeista), kun K:lla on isot Tukholma 68t, Warsova 44t, Amsterdam 36t.
T. yksi palstan tilastohulluja joka tykkää sekä BC:n että Kärtsän musasta. :)
Mitä mieltä täällä ollaan Joostin uudesta biisistä?
Vierailija kirjoitti:
Huono.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään, mutta se on ihan liian lyhyt. Kai sitten tarkoituksella, että pitää kuunnella uudelleen, mutta jotenkin olen sen verran vanhanaikainen, että mua alkaa ärsyttää se lyhkäisyys.
Muutoin jännästi tässä on samankaltaisuutta jollain lailla Kotkotiin, siis melodinen kaunis osuus ja sit ränttätänttää. Ei siis samalla lailla, mutta kuitenkin. Ei siis mikään ihme, jos ovat yhteistyötä halunneet tehdä. Toivottavasti sitä Traficcia ei tarvii enää järjettömän kauan odotella.
Vierailija kirjoitti:
Pidän, mutta Traffic on parempi. :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen kerran kuunteli. 😀 Ihan tykkään kyllä osasta Joostin tuotantoa, mut tää oli ehkä vähän ärsyttävä. Ehkä joku viimeisten hitaiden trauma nostaa päätään tuon Right here waiting-samplen myötä. 😝
Traffic olis ollut parempi... 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään, mutta se on ihan liian lyhyt. Kai sitten tarkoituksella, että pitää kuunnella uudelleen, mutta jotenkin olen sen verran vanhanaikainen, että mua alkaa ärsyttää se lyhkäisyys.
Muutoin jännästi tässä on samankaltaisuutta jollain lailla Kotkotiin, siis melodinen kaunis osuus ja sit ränttätänttää. Ei siis samalla lailla, mutta kuitenkin. Ei siis mikään ihme, jos ovat yhteistyötä halunneet tehdä. Toivottavasti sitä Traficcia ei tarvii enää järjettömän kauan odotella.
Europapa tais olla vähän poikkeus Joostin tuotannossa siinä että se oli 3 minsaa, viisujen takia tietty, 2 minuuttia ja risat vaikuttaa olevan hällä se vakio.
Vierailija kirjoitti:
Kivasti on kaivettu Nena naftaliinista, muokattu tähän päivään ja lisätty Joostille tyypillinen gabber-poljento. Minusta tämä on oikein sopiva biisi tähän tilanteeseen ja pidän myös musiikkivideosta.