Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20846)
Vierailija kirjoitti:
Onko Kärpyllä siis taas laitettu kulmakarvat valkeiksi? Ääh, olin niin toivonut että tämä oli tehty sitä musavideota varten eikä tule uudeksi tyyliksi. :(
Noi kuvat, joissa vaaleat kulmakarvat, on nimenomaan sen mv:n kuvauksista. Niissä videoissa, jotka on selvästi kuvattu umk harjoituksissa on ollu ihan tummat kulmat.
Tässähän on nyt saatu päällekkäin/limittäin promomateriaalia sekä mv-kuvauksista joulukuulta, että umk harjoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Kärppy vetämässä CCC-uusintaesityksen valkaistuilla kulmakarvoilla bolero päällä tulee olemaan kiinnostava näky. Siellä lavan valaistuksessa kulmakarvojen vaaleutta ei luultavasti tule erottamaan, vaan Kärppy tulee näyttämään siltä että ne kulmat on ajeltu kokonaan, hihi. Siinä sitten vetää niitä CCC:n tuimistelukohtia kameralle ja yleisölle näkyy vain silmämunat.
Äh kun K:n kulmakarvat on niin kauniit ja ilmeikkäät. Varsinkin kun K käyttää niitä niin aktiivisesti juurikin lavalla. Tämä on vähän kuin K pitäisi kaikki keikat niitä silmälaseja koko show:n ajan, eikä silmiä näkisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö muista että nämä olisi jo Nokia-lavalla kuvattua? Eli tuoreita?
Ei taida olla. Tanssija-Katri laittanut stooria tänään YLEn studiotalolta Pasilasta. Lattia näyttää samalta kuin Erikan stoorissa, joka on samankaltainen (kuvataan alaspäin, korkkareita ja lattiaa näkyy).
Erika sanoi uudessa stoorisaan, että juuri on ollut treenit ja että tulossa on "ihan hullua paskaa".
Erikalla on kyllä ihan normit tummat kulmansa uusimmassa stoorissaan, joka on aivan tuore, tämän päivän treeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kärpyllä siis taas laitettu kulmakarvat valkeiksi? Ääh, olin niin toivonut että tämä oli tehty sitä musavideota varten eikä tule uudeksi tyyliksi. :(
Noi kuvat, joissa vaaleat kulmakarvat, on nimenomaan sen mv:n kuvauksista. Niissä videoissa, jotka on selvästi kuvattu umk harjoituksissa on ollu ihan tummat kulmat.
Tässähän on nyt saatu päällekkäin/limittäin promomateriaalia sekä mv-kuvauksista joulukuulta, että umk harjoituksista.
Ainakin se K-valjaissa promomateriaalin tyyli näyttävillä kissa-silmämeikeillä ja tummilla kulmakarvoillaan sopisi tosi hyvin lavalle, koska ne silmät näkyisivät selkeästi muuttuvissa valaistuksissa, ja myös yleisöön. Vaalennetut kulmakarvat olisivat tosiaan huono veto lavalle juuri vaihtelevan live-valaistuksen takia, siinä on iso riski että ne vaan hukkuu kaiken muun sekaan ja K näyttää vaan Voldemortin lyhyeltä serkulta 90% ajasta. Musavideo on eri juttu, koska ohjaaja voi korjata valaistusta editoinnissa ja ottaa uusiksi kohdat joissa vaikeat kombinaatiot eivät näyttäneet niin hyviltä. Live-tilanteisiin tarvitaan meikit jotka näkyy hyvin ja toimivasti kokoajan.
Mä veikkaan että Härtsällä on joku rooli myöskin, UMK:ssa. On kuitenki ihan YLEn palkkalistoillakin (jumppahetket). Ei välttämättä pelkästään osana K:n showta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viides: Kärtsä meikattavana, jotain tökkivät suun kohdalla just, silmät on kiinni, piikkitakki päällä, edestä auki. Takana Minttu Vesala? Näyttäs olevan.
Kuudes: Kärtsä yksin (pari hahmoa näkyy takana, meikkaajia tms), piikkitakki dominoi, kärtsä katsoo intensiivisesti kameraan, pää hiukan kallellaan.
Miksi näitä selostetaan, näkeehän nää ig:tönkin nämä kuvat?
Ei näy anonyyminettisivun kautta, feedin kuvat tulee tosi viivellä. Joskus kestää tunteja. Ei näy mitään vielä.
Kyllä minulle ainakin näkyi nämä heti, eikä ole omaa ig:tä
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö muista että nämä olisi jo Nokia-lavalla kuvattua? Eli tuoreita?
Jos tarkoitetaan Kn instakuvia niin ne on kuvattu jo ennen joulua musavideon kuvauksissa. Eivät ole tuoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viides: Kärtsä meikattavana, jotain tökkivät suun kohdalla just, silmät on kiinni, piikkitakki päällä, edestä auki. Takana Minttu Vesala? Näyttäs olevan.
Kuudes: Kärtsä yksin (pari hahmoa näkyy takana, meikkaajia tms), piikkitakki dominoi, kärtsä katsoo intensiivisesti kameraan, pää hiukan kallellaan.
Miksi näitä selostetaan, näkeehän nää ig:tönkin nämä kuvat?
Ei näy anonyyminettisivun kautta, feedin kuvat tulee tosi viivellä. Joskus kestää tunteja. Ei näy mitään vielä.
Kyllä minulle ainakin näkyi nämä heti, eikä ole omaa ig:tä
Insanonyn kautta ei näy vieläkään. :( Ehkä tää on mun netin kanssa ongelma sit.
Vierailija kirjoitti:
MUISTUTUKSEKSI kaikille:
Kärtsällä on tosiaan se IHAN OMA numeronsa siellä UMK:ssa, ja todennäköisesti ensiesitys omalle uudelle biisille. Että kyllä sitä mannaa on tulossa niillekin joita ei kiinnosta Erika collab. Ja tosiaan kokonainen levykin tulossa, joten PALJON uutta omaa musaa!
Mä luotan vielä tähän! Vaikka huhu että yhteisbiisi olisi avausnumerona olikin väärä, niin en luovu toivosta etteikö K:lla kuitenkin olisi jotain omaakin tulossa!
Onko kellään tallessa sitä Jodelin Ruoska/pirunkieli vuotoa? Tekisi mieli tietää mitä siinä oikein sanottiin, kun nyt itselläni ei oikein ole kunnollista käsitystä mitkä vuodot on pitäneet paikkansa ja mitkä ei.
Esimerkiksi alkuperäinen vuoto että K/E esittää avausnumerona "Härkää Sarvista"-kappaleen on nyt osoittautinut vääräksi molemmissa pointeissaan, eli oli feikki. Ruoska/Pirunkieli vuoto on ainakin jostain aidosta lähteestä, koska on liian iso sattuma että Ruoska-nimi olisi ollut oikein muuten. Mutta sanottiinko siinäkin että heillä olisi avausnumero, mikä olisi väärin? Vai mainittiinko siinä edes että molemmat esitettäisiin UMK:ssa, tai mitään UMK:sta? Jos siinä sanottiinkin vain että K:lta on tulossa kaksi biisiä Ruoska/Pirunkieli niin sehän ei välttämättä tarkoita että molemmat esitetään UMK:ssa, vaan toinen voisi tulla yllärinä suoraan Spotifyhyn.
En nyt ihan ymmärrä, miks uusi biisi ei olisi K:n omaa tuotantoa. Yhteisbiisi se on toki, mutta sitä markkinoidaan kuitenkin nimenomaan KxE , ei feat K tai feat E. Kohta tää nähdään, mutta mulla on sellainen kutina, että tää on oikeesti sellainen uuden Kärtsä-kauden aloitusbiisi, joka profiloi artistia ja vihjaa tulevaan. Siksi en osaa pelätä mitään humppaa tai iskelmää, mieluummin jotain CCC:n kaltaista genresekoitusta. Uskoisin, että sama juttu Erikan kanssa. Ehkäpä hänkin haluaa muuttaa tyyliään raskaamman musiikin suuntaan. Musavideoon ja promoon on satsattu eli luotto tähän biisiin on kova. Ei varmasti paskabiisiä olisi tässä vaiheessa julkaistu tällaisella strategialla ja parhaalla mahdollisella näkyvyydellä minkä biisi voi Suomessa saada. Samana päivänä UMK Ylellä ja Levyraati Maikkarilla pressaehdokkaiden kuunneltavana ja kaikki se mediahuomio, mitkä näihin liittyy.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan ymmärrä, miks uusi biisi ei olisi K:n omaa tuotantoa. Yhteisbiisi se on toki, mutta sitä markkinoidaan kuitenkin nimenomaan KxE , ei feat K tai feat E. Kohta tää nähdään, mutta mulla on sellainen kutina, että tää on oikeesti sellainen uuden Kärtsä-kauden aloitusbiisi, joka profiloi artistia ja vihjaa tulevaan. Siksi en osaa pelätä mitään humppaa tai iskelmää, mieluummin jotain CCC:n kaltaista genresekoitusta. Uskoisin, että sama juttu Erikan kanssa. Ehkäpä hänkin haluaa muuttaa tyyliään raskaamman musiikin suuntaan. Musavideoon ja promoon on satsattu eli luotto tähän biisiin on kova. Ei varmasti paskabiisiä olisi tässä vaiheessa julkaistu tällaisella strategialla ja parhaalla mahdollisella näkyvyydellä minkä biisi voi Suomessa saada. Samana päivänä UMK Ylellä ja Levyraati Maikkarilla pressaehdokkaiden kuunneltavana ja kaikki se mediahuomio, mitkä näihin liittyy.
Voin sanoa vain oman mielipiteeni oman musiikkimakuni pohjalta: yksikään K:n yhteisbiiseistä ei ole jäänyt soittolistoilleni, kun taas K:n solo-biisejä minulla on kuuntelussa useita.. Auto Jään olen jaksanut kuunnella pari kertaa, vaikka se onkin monien suosikki ja yksi K:n menestyneimpiä biisejä. ICIP:issä en tykkää Tommyn sanoituksista, musavideo on hieno ja arvostan biisiä siksi, mutta olisin kuunnellut itse kappaletta pidempään jos siinä olisi ollut K äänessä loppuun asti. Ela-fiitti oli ihan kiva ja se pysyi parisen viikkoa soittolistoillani, mutta sitten siirtyi pois. Ja K:n vanhasta tuotannosta Fantastista on yksi lemppareistani, mutta fiitti-osio katkaisee sen kokonaisuuden josta nautin, eli sekin tulee harvemmin kuunneltua yhteisbiisimäisyyden takia, vaikka se onkin 90% K:ta.
Tiiserin perusteella tämäkin yhteisbiisi näyttää jäävän samalle tasolle mulla: joitakin kertoja jaksanen kuunnella, kuten muutakin perus-suomiradiomusaa. Se että biisi esitetään maikkarissa pressaehdokkaille vahvisti pelkoni että kyseessä on jotain ihan normi-radiomusaa, sitä samaa mitä kaikki muutkin tekee, kun ei pressaehdokkaille iskettäisi mitään tajunnan räjäyttävää jyskettä ruodittavaksi. Kuuntelen varmaan tuon Bessin ja Benkun jutun kans sen muutaman kerran, ihan kivalta saman tyyppiseltä musalta sekin kuulosti, ja sekin soi varmaan radiossa hyvin.
Löysin emoketjusta ekan viestin jodel-vuodosta:
"Jodel on Jodel, mutta joku "vuotaa" siellä, että Kärpyllä ois kaks uutta biisiä UMKssa, joista toinen se Erikan feat avauksessa ja toinen oma. Biisien nimet ruoska ja pirunkieli.
Ps. Toiset samanlaiset vuodettiin oikein."
https://www.vauva.fi/keskustelu/5326211/ms-loverpool-kb-official?page=4…
Ei näytä olevan suora kopio siitä jodelin viestistä, vaan jonkun tulkinta siitä.
Muistetaan taas että Kärika-kappale on tehty keväällä. Auto Jää:n aikaan, eli ennen ICIP:iä ja HHH:ta! Ja se oli TARKOITUS julkaista myös silloin! Eli vaikka sieltä tulisikin pressaehdokkaiden korville sopivaa radiohumppaa, niin se ei tarkoita että K on menossa siihen suuntaan, koska sitä EI tehty siihen tarkoituksella että sillä avataan K:lle uusi kausi. Se vaan jouduttiin lykkäämään, ja sattui sopimaan UMK:hon esitettäväksi Erikan UMK-taustan takia. ICIP a HHH on enemmän suunnannäyttäjät tuoreempina tuotoksina, ja varsinkin HHH:ssa oli vielä enemmän raskasta meininkiä. Ja Mikke sanoi HHH:n olevan hänen suosikkinsa.
Mä nään asian niin, että collabit ns. mainstream keskitien kulkijoiden kanssa mahdollistaa K:lle ne omat jutut. Niitä kannatti tehdä, kun rauta oli kuumaa. Tarkoitan Antti Tuisku, Elastinen, Erika Vikman. Noista viimeksimainittu oli jo sovittu aikaa sitten, ja on sit päätetty liittää se tiiviisti UMK:hon (molemmat sieltä tuttuja).
Tomppa ja ICIP oli poikkeus (= ei ollut maintstreamia), mut se oli varmasti tilanne johon oli tartuttava samantien, K:n unelmien täyttymys + oli hyvä tehdä se niin ettei liikaa poikkea CCC:stä, ja niin että toimii Euroopan kiertueella ulkkisyleisöllekin.
Käärijän Bölen keikalle on tulossa faniprojekti, johon halukkaat voivat osallistua.
https://www.tumblr.com/arendellepeach/741471824645357568/käärijä-böle-f…
Vierailija kirjoitti:
Mä nään asian niin, että collabit ns. mainstream keskitien kulkijoiden kanssa mahdollistaa K:lle ne omat jutut. Niitä kannatti tehdä, kun rauta oli kuumaa. Tarkoitan Antti Tuisku, Elastinen, Erika Vikman. Noista viimeksimainittu oli jo sovittu aikaa sitten, ja on sit päätetty liittää se tiiviisti UMK:hon (molemmat sieltä tuttuja).
Tomppa ja ICIP oli poikkeus (= ei ollut maintstreamia), mut se oli varmasti tilanne johon oli tartuttava samantien, K:n unelmien täyttymys + oli hyvä tehdä se niin ettei liikaa poikkea CCC:stä, ja niin että toimii Euroopan kiertueella ulkkisyleisöllekin.
Icip nyt ei kyllä mikään kummoinen ole, paitsi se video
Vierailija kirjoitti:
Löysin emoketjusta ekan viestin jodel-vuodosta:
"Jodel on Jodel, mutta joku "vuotaa" siellä, että Kärpyllä ois kaks uutta biisiä UMKssa, joista toinen se Erikan feat avauksessa ja toinen oma. Biisien nimet ruoska ja pirunkieli.
Ps. Toiset samanlaiset vuodettiin oikein."
https://www.vauva.fi/keskustelu/5326211/ms-loverpool-kb-official?page=4…
Ei näytä olevan suora kopio siitä jodelin viestistä, vaan jonkun tulkinta siitä.
Jos vuotaja muistaakin/on lukenut/kuullut/nähnyt väärin ja K esittääkin Ruoskan ja CCC:n lisäksi Viulunkielen? 😀 Kun mua edelleen epäilyttää niin kovasti toi nimien samankaltaisuus.
Vai onko nämä kuvat sieltä musiikkivideon kuvauksista ennen lomaa? Näin itse ajattelin 🤔