Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin "pitkästä aikaa" ICIP-videon ja nauratti vähän, miten täällä odotettiin videota paljolti myös siitä kulmasta, että siitä tulee ihan superhomoeroottinen. Ja noh. :D Ja tämä ei siis ole kritiikkiä videota kohtaan tai ketään palstalaista, mutta itsekin kieltämättä odotin Kärtsän omien kommenttien perusteella (enkä vain suihkuvideoiden yms takia) vähän muunlaista. :)
Minä taas jäkikäteen näen sen niin että me näissä tietyissä kuplissa vedettiin liian pitkät johtopäätökset K:n varoituksista. Jos jotain eroottista olisi ollut tulossa se ei ois sanonut vanhemmille että katsokaa ensin itse ja päättäkää sitten annatteko lasten katsoa (tuo jo merkkaa että hän viittaa niin nuoriin lapsiin että vanhemmat oikeasti voi estää ne katsomasta jotain, eli alle kouluikäiset) vaan se ois suoraan sanonut että tämä ei sitten ole lapsille sopiva video, odottakaa että ne kasvaa ennen kuin annatte katsoa.
Niinpä... Suurimmat K:n kritiikit ovat kesällä olleet näitä vanhempien valituksia keikoista, niin varmaan halusi päästä edelle tätä kritiikkiä. Vaikka siinä ei mitään villiä s*ksiä ollutkaan, niin onhan tuo kahden miehen välinen romanssi täysin uutta Suomessa räppi-kuvioissa. Mielestäni toteutti sen hyvällä maulla eikä tehnyt asiasta pilkkaa.
Ja se mv:han on useammankin palstalais-raportin mukaan ollut vähän pelottava jopa joillekin koulu-ikäisille, vaikka eivät oikein edes ymmärtäneet mitä siinä tapahtuu, niin varoitus oli paikallaan. Siinä on paljon synkän näköistä tunnelmaa, rajua kaoottisuutta ja ilmeitä joita lasten on vaikea prosessoida, koska heillä ei ole tarpeeksi kosketuspintaa erilaisiin populaarikulttuurielementteihin vielä (esim kauhuleffat, klubimiljöö) joihin peilata näkemäänsä.
Tässä se haastattelu, johon viittasin aiemmin: https://www.tumblr.com/outomato/729348192989282304/k%C3%A4%C3%A4rij%C3%…
paljon hyvää asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin "pitkästä aikaa" ICIP-videon ja nauratti vähän, miten täällä odotettiin videota paljolti myös siitä kulmasta, että siitä tulee ihan superhomoeroottinen. Ja noh. :D Ja tämä ei siis ole kritiikkiä videota kohtaan tai ketään palstalaista, mutta itsekin kieltämättä odotin Kärtsän omien kommenttien perusteella (enkä vain suihkuvideoiden yms takia) vähän muunlaista. :)
Minä taas jäkikäteen näen sen niin että me näissä tietyissä kuplissa vedettiin liian pitkät johtopäätökset K:n varoituksista. Jos jotain eroottista olisi ollut tulossa se ei ois sanonut vanhemmille että katsokaa ensin itse ja päättäkää sitten annatteko lasten katsoa (tuo jo merkkaa että hän viittaa niin nuoriin lapsiin että vanhemmat oikeasti voi estää ne katsomasta jotain, eli alle kouluikäiset) vaan se ois suoraan sanonut että tämä ei sitten ole lapsille sopiva video, odottakaa että ne kasvaa ennen kuin annatte katsoa.
Joo, siis meinaan lähinnä niitä itsensä toteuttamiskommentteja, joissa minusta on järkeä vain seksuaalisuuden eikä kauhun kontekstissa. Ei kai kukaan nyt olettaisi Kärtsän suunnitelleen itse videota jne...
JO:n minivlogissa ig:ssä kivoja klippejä NT:ltä... mutta mielenkiintoisesti vlog loppuu tavastia 1:den jälkeen... Yrittävätkö olla esittelemästä K:ta liikaa, vai tuleeko varsinaiseen vlogiin sitäkin enemmän K:ta.. vai yrittävätkö pitää vlogit JO-painotteisina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä... Suurimmat K:n kritiikit ovat kesällä olleet näitä vanhempien valituksia keikoista, niin varmaan halusi päästä edelle tätä kritiikkiä. Vaikka siinä ei mitään villiä s*ksiä ollutkaan, niin onhan tuo kahden miehen välinen romanssi täysin uutta Suomessa räppi-kuvioissa. Mielestäni toteutti sen hyvällä maulla eikä tehnyt asiasta pilkkaa.
Tämä romanssi on kyllä teidän vain yksin ainoastaan teidän hölmöjen päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, siis meinaan lähinnä niitä itsensä toteuttamiskommentteja, joissa minusta on järkeä vain seksuaalisuuden eikä kauhun kontekstissa. Ei kai kukaan nyt olettaisi Kärtsän suunnitelleen itse videota jne...
Tjaah, mun mielestä taiteilijat viittaa kyllä ihan kaikenlaiseen kun sanovat haluavansa toteuttaa itseään, ei se yleensä ole mitään seksuaalista. xD Voi olla absurdismia, kauhua, synkkyyttä, tunteiden purkamista... tai jos artisti on tunnettu enemmän koviksena ym. niin se "itsensä toteuttaminen"-varoitus voi tarkoittaa vastakohtaisesti jotain herkkää ja rauhallista, joka saa entiset seuraajat nostamaan kulmakarvoja ja kritisoimaan.
Kärtsällä tämä tarkoitti että mv ei ollut ns. luontainen jatkumo jos edelliset musavideot jotka joku siltä katsoi olivat mic-mac ja paidaton riehuja.
Vierailija kirjoitti:
Ihana K:n stoori! 💚 ihan ymmärrettävä tuo lahja-asia.. ehkä on nähnyt JO:n kiertueella että paljonko he saivat lahjoja 😅 ja K:lla on useampi keikka kiertueellaan 💚 harmi tietenkin niille, jotka haluavat jotain antaa, mutta ehkä juuri kirje/kuva/taideteos olisi mukava lahja. Hyvä että ilmoitti hyvissä ajoin!
Mihin ne niitä lahjoja tarvii. Suurinta osaa eivät edes näe. Joku avustaja valitsee ehkä joitakin joukosta ja joku muutama voi päätyä näille ...mutta hölmöä tuo lahjojen vienti. Ihan hölmöä ja lapsellista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä romanssi on kyllä teidän vain yksin ainoastaan teidän hölmöjen päässä.
Mikä on oma tulkintasi musiikkivideon tarinasta?
Vierailija kirjoitti:
JO:n minivlogissa ig:ssä kivoja klippejä NT:ltä... mutta mielenkiintoisesti vlog loppuu tavastia 1:den jälkeen... Yrittävätkö olla esittelemästä K:ta liikaa, vai tuleeko varsinaiseen vlogiin sitäkin enemmän K:ta.. vai yrittävätkö pitää vlogit JO-painotteisina?
Anteeksi, mutta mikä minivlog? Mä en ainakaan löydä JO Instasta mitään vlogeja, reelseissä uusin on Alessandran kanssa tehty video... Jokaisen keikkapaikan jälkeen ovat kyllä kiitokset laittaneet julkaisujen puolelle, Tampereehen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mikä minivlog? Mä en ainakaan löydä JO Instasta mitään vlogeja, reelseissä uusin on Alessandran kanssa tehty video... Jokaisen keikkapaikan jälkeen ovat kyllä kiitokset laittaneet julkaisujen puolelle, Tampereehen asti.
Mulle tuli se vastaan TikTokissa
Huomasin muuten, että electric ballroomin sivuilla luki "special guests"... Voisiko siellä olla enemmän kuin yksi vieras...? Jos on useampi, niin kai T on yksi heistä!
icip mc saavutti 750k katselua ja 30k tykkäystä :) kyllä se miljoona häämöttää!
Onko analyytikkoja linjoilla? Mitä mieltä olette SSOL:n spotify-käyrästä? nyt näyttäisi olevan 153k kuuntelua. oliko eilen jotain 125k? Muutama kymmenen tuhatta siis tullut!
CCC saavuttaa pian 110M kuuntelua spotifyissa :) nyt on 109M tullut täyteen!
Vierailija kirjoitti:
Onko analyytikkoja linjoilla? Mitä mieltä olette SSOL:n spotify-käyrästä? nyt näyttäisi olevan 153k kuuntelua. oliko eilen jotain 125k? Muutama kymmenen tuhatta siis tullut!
Joo, 30k lisää tullut. Ehkä hieman jyrkempi käyrä alas kuin K:lla ja A:lla mutta aika normaali.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ikävä K:n yksin olevia ig-juttuja :D nyt on jatkuvalla syötöllä tullut JO-sisältöä.. piti blokata tumpusta vähäksi aikaa JO:hon liittyvät tägit, kun tulee ähky vastaan! Eiköhän se tilanne pian rauhoitu :)
Pakko kysyä, että onko sulla vielä ollut ikävä K:n yksin tehtyjä juttuja kun katsoo sen postauksia näin NT jälkeen, vai oliko sisältö JOn kanssa parempaa? 😂
(Anteeksi, ei pahalla, mulle oli jäänyt auki sivu jolla tää viesti on ja rupesi naurattamaan, kun näin tän ja kun mietin, mitä outoa K on taas tuutannut instaansa...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ikävä K:n yksin olevia ig-juttuja :D nyt on jatkuvalla syötöllä tullut JO-sisältöä.. piti blokata tumpusta vähäksi aikaa JO:hon liittyvät tägit, kun tulee ähky vastaan! Eiköhän se tilanne pian rauhoitu :)
Pakko kysyä, että onko sulla vielä ollut ikävä K:n yksin tehtyjä juttuja kun katsoo sen postauksia näin NT jälkeen, vai oliko sisältö JOn kanssa parempaa? 😂
(Anteeksi, ei pahalla, mulle oli jäänyt auki sivu jolla tää viesti on ja rupesi naurattamaan, kun näin tän ja kun mietin, mitä outoa K on taas tuutannut instaansa...)
Uskomatonta, mutta kyllä 😂 kaikessa outoudessaan rakastan aina arvuutella että mitähän se Knon nyt keksinyt 🙈 ja sitten muissa someissa muutkin fanit ihmettelevät samaa... Se tuo tälle fandomille oman hohtonsa 💚