La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (37008)
Hauska idea tää "jos La Promesa tehtäis Suomessa niin kuka näyttelis ketä" -ajatusleikki! Tai itse otin sen ulkonäön lisäksi myös sen kannalta kuka sopis rooliin muutenkin.
Teresa = Maria Ylipää
Jana = Oona Airola
Gregorio = Esko Kovero (samanlainen suunvääntelijä)
Curro = Roope Salminen (tai Tauno Palo nuorena)
Manuel = Paavo Kinnunen
Pia = Minna Haapkylä
Alonso = Kristo Salminen
Cruz = Satu Silvo
Jimena = Linnea Leino
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cruzia on ihana vihata.
Aika rupsahtanut viisikymppiseksi.
Komea nainen on ja ei mikään rupsahtanut. Kiva kun on ikääntynyt luonnollisesti eikä ole täytetty kuminaama.
Cruzin tekee ryhti komeaksi naiseksi. Huonompiryhtistä samoilla mitoilla voisi sanoa pönäkäksi. Cruzia ei ikinä.Ryhti on merkittävä asia. Minua on jo aiemmin häirinnyt Catalinan huono ryhti. En sitten tiedä, onko kyse näyttelijän vai tarkoituksella rooliin kirjoitettu ominaisuus.
Cruz alias Eva Martin sairastaa reumaa, hänelle kirjoitettu hienosti sopiva rooli La Promesassa!!! Olen hänen sivuiltaan kommenteista lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Noniin, nyt meni. Niin sitä olen koittanut kyseenalaistaa miiksi Pia "piilotettiin" omaan huoneeseen jonka sijainnin Gregorio tasan tietää? Miksei jonkun toisen huoneeseen, tai vaikka sinne vintille? Epäuskottavaa juonta tääkin että ne muka olis noin tyhmiä.
Vintti olisi voinut olla hyvä. Tai Romulon (!) huone (sinne se pahis nyt ei ainakaan olisi mennyt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, nyt meni. Niin sitä olen koittanut kyseenalaistaa miiksi Pia "piilotettiin" omaan huoneeseen jonka sijainnin Gregorio tasan tietää? Miksei jonkun toisen huoneeseen, tai vaikka sinne vintille? Epäuskottavaa juonta tääkin että ne muka olis noin tyhmiä.
Vintti olisi voinut olla hyvä. Tai Romulon (!) huone (sinne se pahis nyt ei ainakaan olisi mennyt).
Joo, yhteinen huone Romulon kanssa, mutta se olisi antanut suojaa lähinnä öisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, yhteinen huone Romulon kanssa, mutta se olisi antanut suojaa lähinnä öisin.
Ei, vaan Píahan olisi tietysti ollut siellä koko ajan, yöt, päivät. Taatusti viihtyisämpi kuin the luola, ja liikkumatilaa enemmän + päivänvaloa verhon raosta. Herrasmiehenä Romulo olisi tietysti nukkunut lattialla, ja Pía sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Hauska idea tää "jos La Promesa tehtäis Suomessa niin kuka näyttelis ketä" -ajatusleikki! Tai itse otin sen ulkonäön lisäksi myös sen kannalta kuka sopis rooliin muutenkin.
Teresa = Maria YlipääJana = Oona Airola
Gregorio = Esko Kovero (samanlainen suunvääntelijä)
Curro = Roope Salminen (tai Tauno Palo nuorena)
Manuel = Paavo Kinnunen
Pia = Minna Haapkylä
Alonso = Kristo Salminen
Cruz = Satu Silvo
Jimena = Linnea Leino
Näistä "kelpuuttaisin" vain Linnea Leinon (Jimenaksi) ja Minna Haapkylän (Píaksi).
Muita ehdotuksia:
Cruz = Laura Malmivaara (sopivan kylmä ja metallinen äänikin),
Jana = Pamela Tola (ns. tähtisilmä), Curro =Lauri Tilkanen (komea), Alonso = Pertti Sveholm, Gregorio = Tommi Korpela, Virtudes = Saara Tuuli Karhu Manuel = Mikko Leppilampi, Romulo = Hannu-Pekka Björkman Margarita = Anna-Leena Härkönen Martina = Sara Melleri
Kuka sen kreivin myrkytti (mennyt ohi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan Píahan olisi tietysti ollut siellä koko ajan, yöt, päivät. Taatusti viihtyisämpi kuin the luola, ja liikkumatilaa enemmän + päivänvaloa verhon raosta. Herrasmiehenä Romulo olisi tietysti nukkunut lattialla, ja Pía sängyssä.
Eihän se olisi käynyt päinsä. Miten herŕasväki olisi hyväksynyt sen, ettei Pía ole työssä.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette osaa espanjaa, niin onko sarjasta tarttunut jotain sanoja tai lauseita?
Sarjaa on tehty ilmeisesti hengästyttävä määrä jaksoja. Tuttavani katsoo tätä Espanjassa ja menossa oli joku jakso 234. Huh huh.
Mä en osaa espanjaa enkä kovin hyvin erota sanoja sarjan puheesta, mutta joitain sanoja oon ehkä oppinut. Fiesta, lo so, cruella, credo, io, gracias (no sen tiesin ennestään), buenos tardes, impaciente, claro, bien. Voi olla kirjoitusvirheitä näissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romulus ei ois nukkunu, oilis nainu päivät läpeensä!
Sarjasta opittuja ja mieleen jääneitä sanoja/sanontoja joita taitaa olla joka jaksossa:
Tranquila (rauhoitu)
Adelante (sisään/tervetuloa)
Adjula! (apua!)
Para siempre (ikuisesti)
Muchaca/o (tyttö/poika)
Prisma/o (serkku)
Ja joo voi olla ettei kirjoiteta noin, en jaksanut tarkistaa...
Hiton autocorrecti, kyllä sentään serkun tiedän miten kirjotetaan, en huomannut että tunki s:n tonne väliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs luolassa asuja hoitaa vessa-asiansa? Ilmeisesti Jana kuskaa laskiämpäriä jonnekin ulos pusikkoon. Luuisi tulevan kärpäsiä ja hajuhaittaa. - Entä eikö Pian likapyykki herätä huomiota Promesassa? Alushousuja hänen nyt ainakin täytyy vaihtaa, ja välillä paitaakin? Peseekö Jana ne jossain joessa ja ripustaa metsään pensaille kuivumaan? Ymmärrän, että luolassa voi piileksiä päivän tai kaksi, mutta asuminen siellä ei onnistu (kuin sadussa). - Ja helppoahan jonkun (Petra / se Pian raakalaismainen aviomies / joku muu...) on nähdä, että Jana suuntaa vähän väliä ruokakorien kanssa jonnekin metsään. Kyllähän luolalle jo on polku muodostunut. Luulisi jonkun kyläläisen sinne välillä kurkistavan, tai jonkun ketun tai suden luikahtavan.
Ystävä hyvä, tämähän on saippuasarja. jossa voi tapahtua mitä vaan. Ei kannata takertua pieniin ja väl
Juu ei kannata, onhan sarjassa lennelty kottikärryillä taivaalla ym hauskaa, makuhan siitä menee jos näitä funtsii. Mennään mukaan, kauhistellaan ja ihaillaan tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs luolassa asuja hoitaa vessa-asiansa? Ilmeisesti Jana kuskaa laskiämpäriä jonnekin ulos pusikkoon. Luuisi tulevan kärpäsiä ja hajuhaittaa. - Entä eikö Pian likapyykki herätä huomiota Promesassa? Alushousuja hänen nyt ainakin täytyy vaihtaa, ja välillä paitaakin? Peseekö Jana ne jossain joessa ja ripustaa metsään pensaille kuivumaan? Ymmärrän, että luolassa voi piileksiä päivän tai kaksi, mutta asuminen siellä ei onnistu (kuin sadussa). - Ja helppoahan jonkun (Petra / se Pian raakalaismainen aviomies / joku muu...) on nähdä, että Jana suuntaa vähän väliä ruokakorien kanssa jonnekin metsään. Kyllähän luolalle jo on polku muodostunut. Luulisi jonkun kyläläisen sinne välillä kurkistavan, tai jonkun ketun tai suden luikahtavan.
Ystävä hyvä, tämähän on saippuasarja. jossa voi tapa
Olennaista on mutta minä en kaipaa selvitystä miten tarpeensa hoitavat, asian voi varmaan tutkia netistä jos kiinnostaa. Eipä heidän peseytymisestäkään mainintaa ole, vai kävikö Jimena joskus kylvyssä. Ei niitä mainita tarvi niinkuin nykyään joko ennen tai jälkeen tapaamisen käydään aina suihkussa. Varsinaista suihkuttamista joka sarjassa ja elokuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Cruz on kuin ilmetty Anu Sinisalo.
Tätä on joskus aikaisemminkin yritetty tyrkyttää, on se jännää miten me ihmiset näemme eri lailla kun minä en löydä heistä muuta samaa kuin että ovat molemmat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää muualle keskustelemaan TYYNYISTÄNNE!
Ihme itsetyynyttäjiä täällä.
Espanjassa käyttävät pitkiä tyynyjä. Ulottuvat parisängyssäkin laidasta laitaan eli pariskunnalla on yhteinen tyynypötkö. On todella epämukava meikäläisen makuun. Haluan oman tyynyn, jota voi muokata ja käännellä oman mielen mukaan. Voi täällä tyynyistäkin jutella. Ovat osa esp. kulttuuria.
Kyllä, tyynyn pitää olla iso mutta oma tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Cruzin ilme, kun hän kysyi Marialta, että et kai sinäkin ole seonnut? Se oli kyllä näkemisen arvoinen.
Eipä kukaan vieraista ole ollut ns normaali. Aina paljastuu joku rikos tai oman edun tavoittelu. Hetkessä täysi riita käynnissä tai sitten myöhemmin.
La Promesasta on tapana lähteä ovet paukkuen.
Nyt on multa jäänyt jotain tärkeää huomaamatta, en muista kenenkään lähteneen ovet paukkuen. Vihaisia lähtijöitä toki ovat, mutta ehkä sen verran sivistyneitä että eivät ovia paukuttele. Joskus olen odottanut paukahdusta mutta normaalia ääntä ovista kuuluu, onko kuulossani vika. Ehkä oikeesti on
Eikö tuolla ole liukuovia, ei niitä niin vaan voi paukauttaa kiinni.