La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28079)
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt katsoa dona Pian huoneen tapetteja. Näyttää todella samalta kuin Boråstapetin vihreä Hip rose. Mutta ei kai Espanjassa 1800-1900-luvulla sellaisia ole voinut olla?
Boråstapeter-yrityksen juuret on jossain 1900- luvun alussa, näin olin lukevinani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt katsoa dona Pian huoneen tapetteja. Näyttää todella samalta kuin Boråstapetin vihreä Hip rose. Mutta ei kai Espanjassa 1800-1900-luvulla sellaisia ole voinut olla?
Boråstapeter-yrityksen juuret on jossain 1900- luvun alussa, näin olin lukevinani.
Kyllä, mutta Espanjalaisessa kartanossa?
Oli mitkä tapetit tahansa niin Pialla on tosi kaunis huone.
Onko niin, ettei Cruz (eikä moni muukaan) ole käynyt ulkona kuin M ja J häissä? Ei teatteria, matkoja, sukulaisvierailuja, edes kävelyä puutarhassa. Toki vähissä varoissa ovat.
Neitosten ratsastusta ei näytetä, palvelusväki käy toreilla jne.
Hevoset = 😍🐎
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, ettei Cruz (eikä moni muukaan) ole käynyt ulkona kuin M ja J häissä? Ei teatteria, matkoja, sukulaisvierailuja, edes kävelyä puutarhassa. Toki vähissä varoissa ovat.
Neitosten ratsastusta ei näytetä, palvelusväki käy toreilla jne.
Hevoset = 😍🐎
Istuskeleehan hän aina välillä teellä puutarhassa. Ja kävi Leonorin kanssa Jimenan kotona. Mutta siinäpä se taisikin olla.
Paras sarja ikinä. Mikään muu sarja ei ole temmannut minua näin mukaansa. Ilokseni kuulin, että tulee toinen kausi heti eka kauden jälkeen.
Minun täytyy tunnustaa että hiukan halveksin koko sarjaa alussa. Pakotin itseni katsomaan kymmenisen jaksoa kun ajattelin että en liian nopeasti halua tuomita mutta en innostunut. Kuitenkin muutaman kerran katsoin jakson pari kun olin tosi väsynyt ja aivot tarvitsivat nollausta - ja yhtäkkiä huomasin jääneeni koukkuun 😄
En intensiivisesti katsele vieläkään, voi mennä päiviä etten lainkaan ja sitten taas monta jaksoa putkeen. Tätä ketjua on kiva seurata.
Uskaltaakohan tänne edes kirjoittaa, mutta musta Lorenzo näyttää ihan Ralph Fiennesiltä. Siktä kuin oli Schindlerin listassa. Samanlaiset silmät ja kulmaluut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä se kyllä näyttää 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastukseen vielä, että Jimena huumasi Catalinan ennen tulipalon sytyttämistä.Jimenan vanhemmat hakivat tyttärensä kotiin ja näinollen Jimenan esittäjä Paula Losada jäi pois sarjasta.
Ei paljastuksia, eikö niin ole jo pyydetty.
Ei, vaan on nimenomaan p y y d e t t y paljastuksia! Paljastuksista on v a r o i t u s, joten nämä 1-2 herkkähipiäistä "en halua tietää"-katsojaa voi olla lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä käsitelläänkö La promesassa joskus seksuaalivähemmistöön kuulumista. Arvatenkin tuohon aikaan kaapin ovet oli syytä pitää kiinni eikä kannattanut ikinä myötää totuutta, vaan mennä naimisiin ja hankkia lapsia. Onhan tässä nähty jos jonkinmoista suhdetta joten voisi olla ihan kiinnostava aihio, jos joku salailisi omaa sisintään.
Niin pieni prosentti ihmisistä, ettei heitä tarvitse joka ohjelmaan tunkea! Maailma kun ei pyöri houmouksien ympärillä ,vaikka viime vuodet meille on niin uskoteltu. Se on vain hyvä että la Promesa on "homovapaa"!
No voihan taas kerran. Vähemmistöön kuuluvia on aina ollut ja tulee olemaan. Itse ajattelin että keittiön
rouvat ovat lepakoita, koska valepappi sanoi ettei heistä olisi ikinä uskonut,
Vierailija kirjoitti:
Paljastukseen vielä, että Jimena huumasi Catalinan ennen tulipalon sytyttämistä.Jimenan vanhemmat hakivat tyttärensä kotiin ja näinollen Jimenan esittäjä Paula Losada jäi pois sarjasta.
Wau, kuulostaapa hyvältä. Jotain uutta pöhinää tilalle sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä käsitelläänkö La promesassa joskus seksuaalivähemmistöön kuulumista. Arvatenkin tuohon aikaan kaapin ovet oli syytä pitää kiinni eikä kannattanut ikinä myötää totuutta, vaan mennä naimisiin ja hankkia lapsia. Onhan tässä nähty jos jonkinmoista suhdetta joten voisi olla ihan kiinnostava aihio, jos joku salailisi omaa sisintään.
Niin pieni prosentti ihmisistä, ettei heitä tarvitse joka ohjelmaan tunkea! Maailma kun ei pyöri houmouksien ympärillä ,vaikka viime vuodet meille on niin uskoteltu. Se on vain hyvä että la Promesa on "homovapaa"!
No voihan taas kerran. Vähemmistöön kuuluvia on aina ollut ja tulee olemaan. Itse ajattelin että keittiön
Uskonut mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut kyllä. Mutta ei siinä määrin kuin nykyään tehdyissä "historiallisissa" sarjoissa eikä suinkaan niin näkyvästi, julkisesti ja hyväksytysti, saati ihaillusti.
Vierailija kirjoitti:
Paras sarja ikinä. Mikään muu sarja ei ole temmannut minua näin mukaansa. Ilokseni kuulin, että tulee toinen kausi heti eka kauden jälkeen.
Sama. Myös Dos Vidas - Kaksi elämää innosti minua todella paljon. Pidän espanjalaisista sarjoista.
Huomasin juuri että italialaisen sarjan Milanon paratiisin naiset esittäminen Ylellä päättyy 6:n kauteen.Italiassa kuitenkin mennään jo 8:tta kautta.Ja että sen tilalla esitetään sarjaa La Promesa. Näinköhän LP:sta esitetään kaikki sen 3 kautta, kun Dos Vidas ja nyt tämä italialainen sarja lopetettiin,vaikka kausia oli näyttämättä Suomessa.Nähtäväksi jää.
Tänään esitetyssä jaksossa kohtaus, jossa Blanca tapaa Janan ensimmäistä kertaa. Tykkään todella, miten ilmeikäs tuo Manuelin näyttelijä on. Niin ihana!
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin näkisin että Curro voisi kuulua vähemmistöön, mm. on jotenkin neitimäinen, pillahti itkuun kun isi vei bordelliin ja silminnähden vaivautui tilanteesta kun Martina keikisteli biljardia pelatessa, toki tuo voi johtua siitäkin että ovat sukua keskenään, mutta ainahan sitä on sanottu että mitä serkumpaa, sen herkumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin näkisin että Curro voisi kuulua vähemmistöön, mm. on jotenkin neitimäinen, pillahti itkuun kun isi vei bordelliin ja silminnähden vaivautui tilanteesta kun Martina keikisteli biljardia pelatessa, toki tuo voi johtua siitäkin että ovat sukua keskenään, mutta ainahan sitä on sanottu että mitä serkumpaa, sen herkumpaa.
Curro on nuori kokematon, älykäs ja herkkä kaveri. Sinä puhut asioista nyt rajoittuneesti oman likaisen mielikuvituksesi kautta.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaakohan tänne edes kirjoittaa, mutta musta Lorenzo näyttää ihan Ralph Fiennesiltä. Siktä kuin oli Schindlerin listassa. Samanlaiset silmät ja kulmaluut.
Saman huomion tein. Kuka Lorenzon näyttelijä on? En huomannut näyttelijäluettelosta.