La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36324)
Manuel on ensimmäistä kertaa jopa aavistuksen sexy, kun ("luvattoman") lennon jälkeen kävelee koneen luota reippain askelin ja pöllyttää sekaisia hiuksiaan...
Lorenzon ohimiopatti näyttää ihan ateroomalta ja kasvanutkin(?) hieman alkuun verrattuna. Sormet syyhyäis päästä avaamaan, tyhjentämään ja poistamaan se.. ei olis edes kummonen homma. Saa nähdä katoaako patti jossain vaiheessa...
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se feliciano nyt Petran poika vai ei.
On Petran poika.
Idea onkin siinä, että Petra itse tekopyhästi moittii koko ajan muita 'langenneita' naisia, vaikka itselläänkin on avioton lapsi.
Felicianon oikea isä saapuu La Promesaan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Toi niiden kuiviltaan pyykkääminen on kyllä hassua. Ja kun kokeneet kokit kuorivat ja pilkkovat niin verkkaisesti. Ja Jana siivoaa hangaarin pölyhuiska aseenaan.
Toi lakanoiden ym hinkkaaminen vähällä vedellä on mun käsittääkseni vaan tahrojen poistoa. Sen jälkeen lakanat vielä pestään keittämällä ja lopun valkaisun tekee aurinko.
Vihannesten ym. pilkkomisessa mua häiritsee eniten, miten huonosti pitelevät/ käyttävät veistä... ei tosiaan näytä siltä, että ovat vuosia tehneet tota hommaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simonan näyttelijä on 86 v. Ei uskoisi.
Ei todellakaan ole 86-vuotias :D. Simonaa näyttelevä nainen on Carmen Flores Sandoval, joka on syntynyt 1972.
Noun 52- vuotias. Googlessa oli yhdessä vaiheessa virhe.
"Huh, älä nyt noin sano. Olen jo kuuskymppinen ja täynnä elämäniloa. En koe vielä tämän ikäisenä, että minä tai ikätoverini olisivat nyt kuollessaan "elänyt varsin pitkän elämän"."
Kyse taisi olla siitä mihin ikään tohon aikaan elettiin. Itsekin olisin jo vanha jos eläisin 1913. Olen 54.
Catalinan rooliin sopii hyvin toi aikakaudelle 'rohkea' ja edestyksellinen otsatukka naisella.
Noi liinat mitä Catalina välillä käyttää kuului tyyliin. Martinallakin jossain välissä aiemmin vilahti hiusliina - - talon nuoriso oikein irrottelee😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Petran poika.
Idea onkin siinä, että Petra itse tekopyhästi moittii koko ajan muita 'langenneita' naisia, vaikka itselläänkin on avioton lapsi.
Vanha sanonta: Sitä, mitä itse tekee, siitä toista epäilee.
"Manuel ja Eleanor on kaksosia ja isä on sama silloin. "
Yritä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
"Huh, älä nyt noin sano. Olen jo kuuskymppinen ja täynnä elämäniloa. En koe vielä tämän ikäisenä, että minä tai ikätoverini olisivat nyt kuollessaan "elänyt varsin pitkän elämän"."
Kyse taisi olla siitä mihin ikään tohon aikaan elettiin. Itsekin olisin jo vanha jos eläisin 1913. Olen 54.
Eihän tuohon aikaan tarvinnut olla kummoinenkaan tauti tai sairaus, johon sitten vaan kuoltiin, kun lääketiede ei ollut kovin kehittynyttä.
Köyhempi sakki ei saanut edes sitä vähemmän kehittynyttä lääketieteen apua + joutuivat raatamaan itsensä henkihieveriin työnteolla.
Paljon kuoltiin synnytyksiin ja jo ihan lapsena.
Jos olit suht terve ja paremmista oloista kotoisin, niin saatoit elää ihan vanhaksikin asti..
Vierailija kirjoitti:
Feliciano pelasti hillopurkit sentään.Jääkö Cruz koskaan kiinni murhistaan.Hyvin näytelty kun nitropurkki kädessä hiffasi ettei ehkä kannata antaa tablettia.Mitä eroa tuossa sitten oli viekö Pian vauvan luostariin vai jonkun sijaisperheen kotiin.
Eikö muka ole eroa siinä viekö joku muu vauvan luostariin salaa vai viekö oma äiti sen tuttuun sijaisperheeseen? Musta siinä on aika iso ero.
Vierailija kirjoitti:
La Promera on ihana. Me kaikki katsojat ihannoimme tuota ylimielistä draamaa. Rakastan.
Väliin voi kuunnella KUUMAA Ylivoimainen tai Tulipalo.
Etkö nyt pikkasen yleistä? Itse pidän kyllä sarjasta mutta en todellakaan rakasta sitä. Enkä kuuntele noita mainitsemiasi biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Kertaisiko joku miten sen paronin, Crutzin isän, perinnön kanssa kävi? Se yksi nainen jäi ilmeisesti nuolemaan näppejään mutta Crutz/Alonsoko sen sai?
Mun käsittääkseni se paronitar sai sen perinnön. Cruz sai jonkun talon joka ilmeisesti on huonossa kunnossakin
Vierailija kirjoitti:
On Petran poika.
Tekopyhyys onkin Petran roolin kulmakivi. Korostaa koko ajan miten muita parempi kristittykin mielestään on - ja siksi meni sen valepastorinkin lankaan.
Nämä on näitä vanhan testamentin tarinoita Simson Delilah kuka kusettaa ketä.Lääkäri vaatii rehellisyyttä mutta otti lahjukset Jimenan leikki keskenmenosta.Lavastetaan kristityt murhaajiksi eli näytellään kristittyä vaikka näyttelijät ei itse ole.
Cruz on myös kleptomaani varastelee koruja rahoja vaikka maksaa muka palvelijoiden lääkärin palkkaa silti täytyy varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Catalinan rooliin sopii hyvin toi aikakaudelle 'rohkea' ja edestyksellinen otsatukka naisella.
Noi liinat mitä Catalina välillä käyttää kuului tyyliin. Martinallakin jossain välissä aiemmin vilahti hiusliina - - talon nuoriso oikein irrottelee😆
Nähdäänköhän sarjassa jossain vaiheessa housut näillä uskalikoilla?
Vierailija kirjoitti:
Feliciano pelasti hillopurkit sentään.Jääkö Cruz koskaan kiinni murhistaan.Hyvin näytelty kun nitropurkki kädessä hiffasi ettei ehkä kannata antaa tablettia.Mitä eroa tuossa sitten oli viekö Pian vauvan luostariin vai jonkun sijaisperheen kotiin.
Ero onkin se, että luostariin menossa vauva valehdeltiin. Perheeseen siirtyminen taas tapahtui äidin päätöksellä. Niin, että kyllä eroa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Petran poika.
Onko se se tallirenki josta Petra heikkona hetkenkään kertoi Teresalle? Vai peräti edesmennyt paroni joka raizkaili mennen tullen piikoja?
Paronin puolesta puhuu se, että Crutz otti Petran silloin jo siipiensä suojaan. Miksi sitä olisi kiinnostanut joku tallirengin kanssa pelehtinyt piika muuten?
Toi niiden kuiviltaan pyykkääminen on kyllä hassua. Ja kun kokeneet kokit kuorivat ja pilkkovat niin verkkaisesti. Ja Jana siivoaa hangaarin pölyhuiska aseenaan.