La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertaisiko joku miten sen paronin, Crutzin isän, perinnön kanssa kävi? Se yksi nainen jäi ilmeisesti nuolemaan näppejään mutta Crutz/Alonsoko sen sai?
Mun käsittääkseni se paronitar sai sen perinnön. Cruz sai jonkun talon joka ilmeisesti on huonossa kunnossakin
Eikö paronitar lähtenyt lopulta ovet paukkuen ja vannoi muistavansa tämän? Crutz ja Lorenzohan yrittivät tap paa tämänkin, siinä onnistumatta. Saiko kauhukaksikko jotenkin estettyä sen perinnön. No, aika sama, jäin vain miettimään.
Vierailija kirjoitti:
On Petran poika.
Idea onkin siinä, että Petra itse tekopyhästi moittii koko ajan muita 'langenneita' naisia, vaikka itselläänkin on avioton lapsi.
Felicianon oikea isä saapuu La Promesaan myöhemmin.
Onko se se tallirenki josta Petra heikkona hetkenkään kertoi Teresalle? Vai peräti edesmennyt paroni joka raizkaili mennen tullen piikoja?
Paronin puolesta puhuu se, että Crutz otti Petran silloin jo siipiensä suojaan. Miksi sitä olisi kiinnostanut joku tallirengin kanssa pelehtinyt piika muuten?
Felicianon isä on käsittääkseni Cruzin lapsuudenystävä -joku kreivi, en muista nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Catalinan rooliin sopii hyvin toi aikakaudelle 'rohkea' ja edestyksellinen otsatukka naisella.
Noi liinat mitä Catalina välillä käyttää kuului tyyliin. Martinallakin jossain välissä aiemmin vilahti hiusliina - - talon nuoriso oikein irrottelee😆
Nähdäänköhän sarjassa jossain vaiheessa housut näillä uskalikoilla?
Mua kiinnostais nähdä, kuinka Leonoran tyyli muuttuu maailmalla...
Vierailija kirjoitti:
"Huh, älä nyt noin sano. Olen jo kuuskymppinen ja täynnä elämäniloa. En koe vielä tämän ikäisenä, että minä tai ikätoverini olisivat nyt kuollessaan "elänyt varsin pitkän elämän"."
Kyse taisi olla siitä mihin ikään tohon aikaan elettiin. Itsekin olisin jo vanha jos eläisin 1913. Olen 54.
Joo, kyllä minä sen ymmärsin, että kyse oli La Promesassa kuvatusta ajasta mutta joutuin se elämä on mennyt silloinkin vaikka olisikin päättynyt "vasta" 60-70 vuotiaana.
Petra on poissaollessaan käynyt joko hampaiden puhdistuksessa tai mieluummin laitattamassa uudet kuoret. Ei mennyt hukkaan karkotus La Promesasta,
Manuelilta on selkeästi lähtenyt painosta muutama kilo pois. Ei ole enää pulleaposkisen viisikymppisen ukon näköinen vaan nuorehko mies jolla pilkettä silmäkulmassa. Hymykin on kaunis. On tapahtunut roima askel komeammaksi mieheksi.
En haluaisi, että Jana alkaa olemaan lääkärin kanssa, koska tämä on rahalla ostettava kuspää. Hienoahan se muuten olisi "nousta" sisäköstä tohtorin rouvaksi. Tosin Janan sydän sykkii Manuelille mutta heidän suhde taitaa olla mahdoton toteuttaa luokkaerojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Cruz onkin tuonut kreivin taloon.Petran isä kuolee.Manuel ja Curro joutuu armeijaan.Sarjassa on hyvä että naisetkin tekee rikoksia ja toisaalta pitää puolensa.Miten näitä lauseita on käännetty se on eri asia eri kääntäjillä.Mutta helppoa oppia Espanjan sanoja on tästä.
Jos puhut Espanjassa puhutusta kielestä, espanjasta, kirjoita se pienellä: espanja. Samoin suomi, englanti, saksa, ranska jne. ovat kieliä, mutta isolla alkukirjaimella kirjoitettuna maita ja valtioita. Oli pakko huomauttaa tästä, vaikka voinkin odottaa tästä ärtyneitä reaktioita, sillä sama kaamea virhe toistuu täällä niin usein. Samoin suomen kielessä ei substantiiveja kirjoiteta isolla alkukirjaimella, kuten esim. saksassa, vaan esim. markiisi on markiisi, ei Markiisi (keskellä lausetta).
Vierailija kirjoitti:
Petra on poissaollessaan käynyt joko hampaiden puhdistuksessa tai mieluummin laitattamassa uudet kuoret. Ei mennyt hukkaan karkotus La Promesasta,
Petralla oli mustat hiukset, kun ne olivat auki Felizianolle jutellessa, kun taas hiukset on normaalisti nutturalla aivan harmaat,
Kun kreivi toi hillorahoja Catalinalle, hän mainitsi, että niiden laskemiseen menee aikaa, vaikka kuoressa oli vain muutama seteli. Ne setelit olivat varmasti suuria arvoltaan, koska Catalina piti summaa valtavana. Mutta Catalina oli myös tyytyväinen, että rahat olivat käteisenä eikä shekkinä, koska näin hänen on kätevää maksaa kylän rouville palkkiot hillojen keittämisestä. Ihmettelen kuitenkin, miten hän aikoo jakaa palkkiot noilla muutamalla suurella setelillä.
Vierailija kirjoitti:
Catalinan rooliin sopii hyvin toi aikakaudelle 'rohkea' ja edestyksellinen otsatukka naisella.
Noi liinat mitä Catalina välillä käyttää kuului tyyliin. Martinallakin jossain välissä aiemmin vilahti hiusliina - - talon nuoriso oikein irrottelee😆
Nähdäänköhän sarjassa jossain vaiheessa housut näillä uskalikoilla?
Margaritahan uhkasi pukeutua naamiaisiin mieheksi! Odotan mielenkiinnolla, minkä puvun loppujen lopuksi valitsee.
Huomasin,että Manuelilla ei ollut sormusta sormessa otoksessa jossa hän kysyi Janalta,että lähteekö Jana hänen kanssaan lentämään.Yleensä aina sormessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertaisiko joku miten sen paronin, Crutzin isän, perinnön kanssa kävi? Se yksi nainen jäi ilmeisesti nuolemaan näppejään mutta Crutz/Alonsoko sen sai?
Mun käsittääkseni se paronitar sai sen perinnön. Cruz sai jonkun talon joka ilmeisesti on huonossa kunnossakin
Eikö paronitar lähtenyt lopulta ovet paukkuen ja vannoi muistavansa tämän? Crutz ja Lorenzohan yrittivät tap paa tämänkin, siinä onnistumatta. Saiko kauhukaksikko jotenkin estettyä sen perinnön. No, aika sama, jäin vain miettimään.
Sai se sen perinnön. Lorenzo dumppasi sen aika kylmästi ja siksi se lähti ovet paukkuen.
Olisi kiva lukea ketjua, mutta olen nyt viikon katselusta jäljessä enkä halua lukea, mitä tapahtuu. :/
Areenasta puuttuu tekstitys...
Voihan kurjake toi Cruz, saisivat laittaa nastoja sen tuolille tai tökätä jollain miekalla. Jos eivät kaikkia myyneet rahapulassa 🤨
No niin,Ramonalle tehtiin oikeen lääkärintarkastus ja sisar Jana mukana tottakai. Jana ja Curro voisivat tehdä vuorolistat kun käyvät Ramonalle äidin opettaman tuutulaulun vinkumassa,nyyh nyyh onpa koskettavaa.
Juu ei kande yleistää vaikka kyllä mä Promesasta paljolti tykkän mutta noi biisit ei sano mulle mitään. Jos tykkäät niin olepa hyvä ihan sinä vaan,biisit täysin tuntemattomia.
Odotan mielenkiinnolla Petran reaktiota, kun Felicianon isä kuulemma ihastuu Margaretaan.....