La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28082)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllästynyt Teresan vollotukseen. Joka jaksossa itkee ja muistelee paronin ahdistelua ja sitä seurannutta tappoa.
Toivottavasti häipyy muualle ulisemaan.
... tai ottaa myrkkyä ja... kuolee!? 🙄
Niin, viimeisimmäksi nähdyssä jaksossahan (Areena) Teresa jo otti kokeeksi käteensä pääkallo-kuvalla varustetun myrkkypullon. - Vaikka hänen vollotuksensa on alusta asti ollut rasittavaa, näyttelijä esittää kyllä roolinsa hyvin: surkea, säälittävä, laiha hahmo murtumispisteessä.
Samaa mieltä että näytteleminen on hyvää. Silmätkin turvonneet kuin olisi tosiaan väsynyt ja itkenyt viikkoja. Sama kun Pia itki paronia ja raiskausta. Minuakin nuo vollotukset kuitenkin vähän häiritsee. Ehkä sen takia kun ne tuntuvat niin dramaattisilta ja niitä jatketaan ja jatketaan ihan kuin katsoja ei muuten tajuaisi kärsimystä.
Olen koukussa sarjaan, mutta täytyy myöntää että kelailen eteenpäin kun näen että on tulossa taas yksi lässynlässyn juttutuokio Teresan ja Mauron tai Marian ja Salvadorin/Lopen välillä. Muut hahmot ja juonikuviot kiinnostavat enemmän.
Minulle tuli kyyneleet silmiin, kun Manuel ei tuntenut Janaa, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllästynyt Teresan vollotukseen. Joka jaksossa itkee ja muistelee paronin ahdistelua ja sitä seurannutta tappoa.
Toivottavasti häipyy muualle ulisemaan.
On vielä kaiken lisäksi niin ruma..... syylä ylähuulessa, silmäpussit ja vetää ylähuulen tiukaksi hampaiden päälle puhuessa niin, että vain alahampaat näkyvät.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan oman sisäkön.
Liika katsottu tämmöisiä vissiin. Mut olis se vaan ihanaa. Joku olis siinä vieres aamusta lähtien ja hoitaisi kaiken mitä tulisikaan mieleen ja siinä samalla juttelisi mukavia, kehuisi ja kannustaisi.
Aika kova palkka olis varmaan nykyään tommosesta hommasta.
Titteli on muuttunut. Nykyään palkkaat henkilökohtaisen avustajan, jota voit sitten käskeä ja kyykyttää mielesi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan oman sisäkön.
Liika katsottu tämmöisiä vissiin. Mut olis se vaan ihanaa. Joku olis siinä vieres aamusta lähtien ja hoitaisi kaiken mitä tulisikaan mieleen ja siinä samalla juttelisi mukavia, kehuisi ja kannustaisi.
Aika kova palkka olis varmaan nykyään tommosesta hommasta.
Minä en, koska tunnen olevani sellainen ja perheenäitinä ei mitään palkkaakaan saa.
Sarjan aiheisiin vielä sen verran, että hovimestari Castillo suhtautuu merkillisen hyväksyvästi Piaan. Jopa tämän raskauteen! Ihastuminen toki tekee sellaista, mutta noin takakireän tyypin olisi luullut olevan varsinainen moraalipoliisi.
Minua hämäsi jo se kuinka seikkaperäisesti viivahuuli muka kertoi veljensä murheellisen tarinan Romulolle. Oikeassa elämässä tuollainen tympeä ärisijä ei olisi kertonut mitään muuta kuin vaan jatkanut ärisemistään ja jättänyt Romulon miettimään mikä moiseen on syynä.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee tuo Jimenan kampaus myös. Tuollaisiahan käytettiin 1800- ja 1900-luvun vaihteessa. Miksi nuori nainen muka käyttäisi vanhanaikaista hiustyyliä? Eikös tuossa eletä jo 1920-lukua, kun Espanjan sota on meneillään. Tuohon aikaan oltiin hyvin tarkkoja tyylistä, varsinkin ylhäisön piirissä.
Jeps, ja kun hääpuvunkin piti olla NIIIIIIIIIIIIN moderni :DDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Alonso on aikamoinen ryypiskelijä. Joka päivä tuntuu kädessä olevan lasi konjakkia, viskiä tai brandyä.
Alonso on ihan kuin J.R. Ewing. Hänellä oli myös aina lasi hyppysissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska viimeksi on ollut joku kohtaus, missä on oltu ulkona..? Olisi kiva katsella sitä puutarhaakin välillä (sitä pidemmällehän ei kuplaa olla raoitettu, "lento"kohtauksia lukuunottamatta).
Oli yksi jakso jossa Maria ja Salvador olivat kaupungilla. Ja sitten tietysti paronin onnettomuus ilta kun olivat ulkona yöllä jyrkänteellä.
Nämäkin varmaan kuvattu green screenillä studiossa. Ne lentokohtaukset ovat muuten aivan naurettavia!! Ihan kuin tuollainen polkupyörän renkailla kulkeva lautaviritys voisi ikinä nousta ilmaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska viimeksi on ollut joku kohtaus, missä on oltu ulkona..? Olisi kiva katsella sitä puutarhaakin välillä (sitä pidemmällehän ei kuplaa olla raoitettu, "lento"kohtauksia lukuunottamatta).
Oli yksi jakso jossa Maria ja Salvador olivat kaupungilla. Ja sitten tietysti paronin onnettomuus ilta kun olivat ulkona yöllä jyrkänteellä.
Nämäkin varmaan kuvattu green screenillä studiossa. Ne lentokohtaukset ovat muuten aivan naurettavia!! Ihan kuin tuollainen polkupyörän renkailla kulkeva lautaviritys voisi ikinä nousta ilmaan :D
Ilmailumuseossa on nähtävillä vähän vastaava. Melkein odotin näkeväni Manuelin ja Janan siellä istumassa.
Vierailija kirjoitti:
Jana on melkein lääkäri ja lentokonemekaanikko. Manuel opettaa hänet lentämäänkin ja sitten he karkaavat jonnekin kauas.
La Promesa tuhoutuu ja vajoaa maan uumeniin. Aiemmin ajattelin talon emännässä olevan jotain hyvääkin, mutta näyttää menevän vaan huonompaan suuntaan.
Missä vaiheessa ajattelit hänestä hyvää, kun jo ensimmäisessä jaksossa näytettiin hänet tekemässä raa'asti murha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkeni vasta hiljan, että tuo kopeoitunut Curro on oikeastaan vasta teini-ikäinen, mutta ajan tapaan aikuiseksi puettu ja kasvatettu.
Janalle on tarjoiltu oikein tarjottimella mahdollisuuksia kertoa että on Curron sisko. Curro voivottelee kun hänellä ei ole isää ja äitikin sairas. Tietysti totta ettei Curro tule hyväksymään uutisia noin vain. On sen verran ylpeä ettei palvelijan poikana ja veljenä olo varmaankaan tunnu lottovoitolta sekään.
Toivottavasti vyyhti alkaa kohta aukenemaan. Jana on myös täysin vaiennut siitä että Tomaksen kuolema liittyi hänen äitiinsä ja salaisuuden paljastamiseen. Jotenkin muutenkin koko Tomaksen murha unohdettiin melko nopeasti. Petra on ihmeellinen uskovainen kun on välillä auttamassa murhaajaa hävittämään ruumista ja välillä niin pyhää. Petra taitaa tietää kaiken myös Curron tilanteesta ja siten ehkä myös Janan ä
Joo, Petra tietää kaiken Doloresin ampumisesta ja Curron kidnappaamisesta alkaen. Jossain näissä viime jaksoista se kävi ilmi, kun nämä kaksi Cruzin makuuhuoneessa keskustelivat. Näillä kahdella on outo kieroutunut suhde, tarvitsevat toisiaan. Eikä liehittelevä Petra petä emäntäänsä. Ei vaikka eräässä alkuosan jaksossa tämä kidutti häntä polttamalla kynttilänliekillä kättä.
Castillossa on vaikea nähdä mitään lempeää, positiivista tai hyvää. Sen verran järeästi hän otti n*tsiroolin haltuun heti taloon tultuaan.
Nyt saisi jo niitä oikeasti komeita miehiä ropista taloon joko ylä- tai alakertaan. Hop hop...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lautaviritys ja polkupyörän renkaat - mutta vielä enemmän, ja ennen kaikkea, Janan kuutamossa ompelemaa lakanakangasta.
Vierailija kirjoitti:
Castillossa on vaikea nähdä mitään lempeää, positiivista tai hyvää. Sen verran järeästi hän otti n*tsiroolin haltuun heti taloon tultuaan.
Ja sitten kehtaa silmät pyöreinä hämmästellä Pialle, että enhän minä mikään hirviö ole. Vaikka se hän juuri on, tosin tuon talon mittakaavassa joku pikkupuuhastelija. Erittäin julmasti hän on kohdellut sympaattista Mariaa. Rikkonut soittorasian ja lytännyt Mariaa henkisesti, kun tämä kyseli kirjeitä Salvadorista.
Romuloakin ryöpyttää niin että sylki lentää. Harvoin inhoan kuunnella espanjaa, mutta Castillon puhuessa tekisi mieli laittaa äänettömälle.
Viivahuuli myös laiminlyö työtään. Hänen pitäisi tasapuolisuuden nimissä kertoa Pian raskaudesta. Koska hänhän syyllistyy nyt samanlaiseen salailuun kuin Romulo keittiöasioissa.
Kunpa Castillo tekisi edes yhden hyvän työn ja järjestäisi Petran jotenkin kiipeliin.
Minua hämmästyttää, ettei kukaan ole kiinnittänyt huomiota siihen,
että elämä on tuolla aikakaudella ollut tuollaista. Palvelijoilla ei ole
ollut mitään ihmisarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen koukussa sarjaan, mutta täytyy myöntää että kelailen eteenpäin kun näen että on tulossa taas yksi lässynlässyn juttutuokio Teresan ja Mauron tai Marian ja Salvadorin/Lopen välillä. Muut hahmot ja juonikuviot kiinnostavat enemmän.
Minä kelaan eteenpäin, kun näytetään Janaa. Olen täysin kyllästynyt häneen.
Vierailija kirjoitti:
Alonso on Curron isä
Ja jos näin, ja Manuel lentää rakkineellaan Janan kanssa taivaan tuuliin, niin CURROSTA tulee seuraava Lujanin markiisi!! Sepäs tekisi teppoa Cruzille :D
Niin, viimeisimmäksi nähdyssä jaksossahan (Areena) Teresa jo otti kokeeksi käteensä pääkallo-kuvalla varustetun myrkkypullon. - Vaikka hänen vollotuksensa on alusta asti ollut rasittavaa, näyttelijä esittää kyllä roolinsa hyvin: surkea, säälittävä, laiha hahmo murtumispisteessä.