La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36414)
Tänään oli virhe käännöksessä: Margarita sanoi, että Martina on hänen ja Fernando-rukan ainoa tytär. Kääntäjä käänsi: ainoa lapsi. Sehän on jo monta kertaa tullut ilmi, että heillä on myös poikia. Viime viikolla Margarita sanoi Martinalle, että pojilla on työnsä ja että ehkä he ottavat hänet hoitamaan lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Jimena ole aikalailla itse aiheuttanut "ajojahtinsa". On kyllä niin pahasti käyttäytynyt koko ajan. Toki oikeastihan sillä varmaan onkin joku pesoonallisuushäiriö mutta ei muuta sitä seikkaa että olis ollut reilumpi ja kiltimpi muita kohtaan niin vois saada jotain parempaa kohtelua itsekin. Oikeesti kuka valehtelee ja manipuloi joka tavalla ihmistä jota mukamas rakastaa? Nykyään heillä on ihan oma nimityskin. Eikä heitä todellakaan puolustella. Säälittää tietenkin mutta ei pysty puolustelemaan.
No, Jimenalla varmaan meinaa nuppi pettää. Pumpulissa kasvatettu ainoa lapsi, joka on kasvatettu haaveilemaan vain avioliitosta, ja sitten eka mies kupsahtaa heti hääyönä ja toinen on rakastunut toiseen. Anoppina vielä tuommoinen kuin Cruz (ja melkoisia juonittelijoita ne sen omat vanhemmatkin on), niin eipä ihme että alkaa
Totta kyllä tuokin. Onneton elämä on tuollaisilla ihmisillä. Mut Jimena tiesi jo ennenkuin menivät naimisiin, että Manuel ei rakasta häntä. Koko liitto oli bisnessopimus. Mä en ole katsonut kaikkia uusia jaksoja mutta eihän Jimena tiedä Janasta? Silloinbyhdessä vaiheessa se luyli että Manuel oli joskus, ehkä edelleen, rakastunut siihen valokuvaajatyttöön, en muista nimeä.
Nehän meni pikavauhtia naimisiin pian sen Manuelin onnettomuuden jälkeen ja Manukin luuli olevansa ihan rakastunut kun oli uskonut kaikki Jimenan valheet. Ja Jimena tietysti oli onnensa kukkuloilla kun luuli juonensa onnistuneet. Sittenhän se alkoikin sekoilla ja kiukutella kaikille kun ne valheet alkoi paljastua, varmaan tuli pudotus korkealta.
Nyt tämä sarja alkaa mennä tylsäksi: Catalina ja tuo Pelayo, Candela ja opettaja, Maria ja Salvador, Martinan ja Curron jankkausta. No sentään Curron isä alkaa selviämään ym.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä oli tällä kertaa harvinaisen tylsiä jaksoja. Pientä kävelyä suunniteltiin ainakin parin jakson verran ja välillä pelattiin korttia. Martinan itkuinen vollotus alkaa myöskin pänniä. Miksei Martina ja äitinsä häivy jo koko kartanosta? Mitä siellä tekevät kun ei ole enää Fernandoa. La Promesa on melkein kuin hotelli kun vieraita ramppaa, ja viipyvät pitkään. Itse alkaisin pyytämään jo vuokraa tai saisivat maksaa ruuasta. Mutta kaippa aatelisilla on varaa elättää vieraslaumaa.
Vaikkei olisi varaa elättää niin pakko on, koska silleen vaan kuuluu tehdä, varsinkin kun kyse on sukulaisista. Se kulissi ja perheen maine on niin tärkeää, että asema yhteisössä säilyy.
Oli aika ihme että Criz suostui kirjalliseen sopimukseen Pian kanssa. Odotin jotain kierompaa siltä naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika uusi seuraaja. Ketä nää Lorenzo ja Eugenia oikein ovat? Tää Lorenzo pyörii La promesassa joku asetakki päällä ja onko se olevinaan jonkinlainen "isä" Currolle? Eugeniasta en ole nähnyt vilaustakaan ja nimikin on ihan hepreaa?
Lorenzo on Curron isukki, vaikka taisi kertoa ettei ole oikeasti Curron isä. Eugenia on Curron äiti, joka on heikkohermoinen ja asustelee hermoparantolassa. On epäilys, eikä vain epäilys että Curro on adoptoitu Eugenialle. Curro kidnapattiin oikealta äidiltään, joka on myös Janan äiti. Curro ja Jana ovat siis sisaruksia.
Tuli noista Martinan kihlajaisten perumiseen liittyvistä tapahtumista vähän sellainen olo, että käsikirjoittajille tuli jostain syystä kiire saada asia pakettiin...
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan kapteeni ole Curron isä! Curro on Janan veli niinkuin sarjaa seuraaville on tullut selville.
Kun oikea isä selviää niin Curron henki on vaarassa. Palkkatappaja ampuu vaan väärän miehen..
Ei se että C on J:n veli liity mitenkään siihen onko kapteeni isä vai ei. Voisi silti olla. Toki ei ole mutta voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole huono asia että on paljon jaksoja. Mutta jos on aloittanut katsomaan vaikka tokasta kaudesta ja haluaa tietää ekan kauden tapahtumista niin se voi olla että toiset ei kerkeä katsomaan niitä jaksoja kun on kaikkea muutakin elämässä. Sitä yritin täällä sanoakin mutta sain aika paljon vihaa vastaan kun en ehkä osannut selittää tarkemmin. Mulla on se vika että en osaa oikein ilmaista itseäni sanoin. Enkä hirveesti uskalla täällä kysyä tapahtumista joita en muista. Itse olen katsonut alusta mutta jonkun muun sarjan kohdalla mulla olis se ongelma. Sen takia en tykkää yhtään aloittaa mitään keskeltä.
Miksi aloittaa toisesta kaudesta kun se ekakin on olemassa? Mutta siis juu, saahan sitä kysyä ja aina joku on ystävällinen ja selittää. Negakommenteista on turha ottaa itseensä.
Ajattelin vain että jotkut voi haluta katsoa sarjaa suht koht samaa tahtiin kuin tämä palsta etenee. Musta olis ainakin tosi tyhmän tuntuista katsoa ekaa kautta ja samalla lukea tätä ketjua. Ja jokuhan täällä kysyi tapahtumista kun ei ole katsonut alusta. En tiedä tajusitko kukaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä oli tällä kertaa harvinaisen tylsiä jaksoja. Pientä kävelyä suunniteltiin ainakin parin jakson verran ja välillä pelattiin korttia. Martinan itkuinen vollotus alkaa myöskin pänniä. Miksei Martina ja äitinsä häivy jo koko kartanosta? Mitä siellä tekevät kun ei ole enää Fernandoa. La Promesa on melkein kuin hotelli kun vieraita ramppaa, ja viipyvät pitkään. Itse alkaisin pyytämään jo vuokraa tai saisivat maksaa ruuasta. Mutta kaippa aatelisilla on varaa elättää vieraslaumaa.
Melko tylsä sarja olis jos yhtään vieraita ei ois.
Musta taas vaikutti siltä että Manuel on koko ajan ollut rakastunut Janan mutta Jimenan valheiden takia piti tätä jo niin hyvänä ystävänä että suostui rahan takia menemään naimisiin. Varmasti hän tunsikin jotain kiintymystä mutta ei rakkautta. Saakohan Manuel edes ikinä tietää että sille on valehdeltu raskaudesta vai jääkö ikuisesti suremaan olematonta lastaan? Se olis aika paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika uusi seuraaja. Ketä nää Lorenzo ja Eugenia oikein ovat? Tää Lorenzo pyörii La promesassa joku asetakki päällä ja onko se olevinaan jonkinlainen "isä" Currolle? Eugeniasta en ole nähnyt vilaustakaan ja nimikin on ihan hepreaa?
Lorenzo on Curron isukki, vaikka taisi kertoa ettei ole oikeasti Curron isä. Eugenia on Curron äiti, joka on heikkohermoinen ja asustelee hermoparantolassa. On epäilys, eikä vain epäilys että Curro on adoptoitu Eugenialle. Curro kidnapattiin oikealta äidiltään, joka on myös Janan äiti. Curro ja Jana ovat siis sisaruksia.
Ehdottaisin että lukisitte kaikki viestit ennen kirjoittamista. Tämä on kerrottu kysyjälle ainakin kaksi kertaa. No, kolmas kerta toden sanoo. 🙂
Vasta kaksi jaksoa katsoneena odotukset ovat korkealla.Joku kehtaa jo sanoa että tylsät uudet jaksot mutta enpä usko.Ei Promesan elämä ole koskaan tylsää :-) vaikka verkkaisesti tapahtumat eteneekin. Ramona varmaan löytyy hyvissä voinneissa vittumainen virne kasvoillaan ja suuri salaisuus jää kertomatta muistinmenetykseen vedoten. Mikä lie Carlosin salaisuus,toivottavasti ei muodostu pääasiaksi.
Catalina on todella kaunis ja joku muistutti niistä Martinan jumppahetkistä,sellaista Martinaa oli ilo katsella. Nyyhkytyksille heipat.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli virhe käännöksessä: Margarita sanoi, että Martina on hänen ja Fernando-rukan ainoa tytär. Kääntäjä käänsi: ainoa lapsi. Sehän on jo monta kertaa tullut ilmi, että heillä on myös poikia. Viime viikolla Margarita sanoi Martinalle, että pojilla on työnsä ja että ehkä he ottavat hänet hoitamaan lapsiaan.
Espanjan kielessä niño tarjoittaa lasta ja poikalasta, tyttölapsi on niña. Käytetään myös sanoja hijo, hija (omista lapsista). Pian lapsesta ennen syntymää puhuttiin sanalla hijo eli luultavasti senkin tarkoittaa lasta yleensä, kun sukupuolta ei vielä tiedetä. En tiedä, mitä sanaa tuossa kohtauksessa käytettiin.
Kannatta kyllä katsoa sarja alusta asti kaudesta yksi alkaen. Seurata voit tätä keskustelupalstaa siinä rinnalla samoin alusta alkaen. Et voi keskustella, mutta voit lukea kaikki alusta asti annetut kommentit. Henkilöitä on paljon ja juonenkäänteitä monia, joten ei voi aina tietää kuka kukin on eikä ymmärtää tilanteita, jos ei ole itse seurannut alusta asti. Sarja poistuu Areenasta vasta 1.2.2026, joten aikaa katselulle on ja ehkäpä jopa pääset aikanaan kiinni tähän tuoreeseen keskusteluun. Minä katsoin ensimmäiset kaksi kautta ennen kuin huomasin koko keskustelun ja hyvin pääsin mukaan. Tosin en jaksa kelata kaikkia keskustelusivuja, joten välistä on jäänyt paljon kommentteja lukematta.
No niin, pitääkin heti korjata. Katsoin ekan kauden ja pitkälle toista ennen kuin huomasin tämän keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Kannatta kyllä katsoa sarja alusta asti kaudesta yksi alkaen. Seurata voit tätä keskustelupalstaa siinä rinnalla samoin alusta alkaen. Et voi keskustella, mutta voit lukea kaikki alusta asti annetut kommentit. Henkilöitä on paljon ja juonenkäänteitä monia, joten ei voi aina tietää kuka kukin on eikä ymmärtää tilanteita, jos ei ole itse seurannut alusta asti. Sarja poistuu Areenasta vasta 1.2.2026, joten aikaa katselulle on ja ehkäpä jopa pääset aikanaan kiinni tähän tuoreeseen keskusteluun. Minä katsoin ensimmäiset kaksi kautta ennen kuin huomasin koko keskustelun ja hyvin pääsin mukaan. Tosin en jaksa kelata kaikkia keskustelusivuja, joten välistä on jäänyt paljon kommentteja lukematta.
Olet katsonut jo kaksi kautta? Katsotko espanjan tahtiin?
Vierailija kirjoitti:
No niin, pitääkin heti korjata. Katsoin ekan kauden ja pitkälle toista ennen kuin huomasin tämän keskustelun.
Ja mä kirjoitin tän ennenkuin huomasin viestisi. Tästä ehkä opin sen että pitää lukea kaikki ennenkuin hötkyilee 😁
Martina sais jo lopettaa vollotuksen.
Kukahan on seuraavana itkuvääntövuorossa? - aina joku näköjään alottaa, kun yksi lopettaa. Ja kohtauksia p i t k i t e t ä ä n ja p i t k i t e t ä ä n loputtomasti..... ehkä espanjalainen käsitys 'draamasta'..?