La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36414)
Onneksi huomenna saadaan uusia jaksoja ja uutta pohdittavaa sarjan tiimoilta.
Kiva kun taloon tuli vieraita ja muutenkin vähän uusia kuvioita 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, minulla on noita kaikkia, eikä mikään niistä ole estänyt aloittamasta sarjaa alusta. Vielä on paljon katsomista ennen kuin olen edes lähellä niitä jaksoja jotka nyt pyörii telkkarissa, mutta mitä se haittaa?"
Kaikki ei ole sinä. On erilaisia elämäntilanteita.
Ihan saman pituisia nuo jaksot ovat, aloitti sarjan alusta tai ei.
Mitä sitten? Mä esim en muista aina kaikkea mitä on tapahtunut jne. Musta on parempi silloin kysyä täältä joltain kuin sen takia aloittaa alusta. Mulla on muutakin tekemistä kuin aloittaa sarja alusta vaan siksi että on unohtanut jonkun yksityiskohdan. Ärsyttävää on myös pomppia edes takas.
Tässä keskusteltiin niistä, jotka ei ole ollenkaan katsoneet alkupään jaksoja, kun se on kuulemma mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olivat aina tyyliteltyjä, nämä yläluokkaiset aateliset, se kuului jo "perusolemukseen", varsinkin naisilla. Asuja saatettiin vaihtaa päivän aikana jopa 3 - 4 kertaa. Samoin miehetkin, oli arkipäivä puku aamuksi ja päiväksi, illaksi vaihdettiin ruokailuun frakkiin tai smokkiin. Sellaista oli "hienoston elämä" 1900 - 1920- luvun loppuun!!
Niin, eikä heillä kyllä hirveästi muuta tekemistä ollutkaan kuin näyttää hyvältä, vaihtaa vaatteita ja vähän kävellä ja koruommella. Ja tosiaan tarvittiin se palvelija, joka pukee ja kampaa. Olisi varmaan itse kukin tyylikäs aina, jos olisi joku jonka täyspäiväinen työ on huolehtia vaatteet ja kampaukset vimpan päälle kuntoon?
Lähikuvissa näkyy hyvin naturelli kauneus/ meikki erityisesti Marialla ja Catalinalla. Luonnolliset ripset, kaunis, hento väritys ja olemus on harvinaista herkkua katsella näin karvamatoripsien ja contourmeikkien aikakaudella.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos joka päivä värkkää noita kampauksia niin kai sitä oppii siinäkin taidossa? Vaikkei mitään varsinaista kampaajan koulutusta olisikaan.
Kampausten tekotaito oli tärkeä osa kamaripalvelijan ammattitaitoa.
Ammattikampaajat opettivat kamaripalvelijalle, kuinka mikäkin kampaus tehdään, jotta niitä sitten pystyi toteuttamaan asiakkaan arjessa.
Taitava kampausten tekijä - ja pukija- oli aarre hienoston naisväelle.
Pia jo vähän tuskailikin, kun ei ole pitkään aikaan laittanut Cruzin hiuksia - - nyt, kun Petra lähti, niin homma siirtyi Pialle - monen muun homman lisäksi.
Curron pitäis joskus kunnolla vetää turpaan tota kapteenia..
Miten pääsee ketjun viesteissä jollekin tietylle sivulle?
Jos sivuja on esim. 280 ja olen lukenut viimeksi sivun 260, olisi kiva päästä sivulle 260 ilman, että joudun kelaamaan taaksepäin nuolella sivu sivulta eli 280, 279, 278, 277 jne. kunnes olen haluamallani sivulla.
Kiitos avusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, minulla on noita kaikkia, eikä mikään niistä ole estänyt aloittamasta sarjaa alusta. Vielä on paljon katsomista ennen kuin olen edes lähellä niitä jaksoja jotka nyt pyörii telkkarissa, mutta mitä se haittaa?"
Kaikki ei ole sinä. On erilaisia elämäntilanteita.
Ihan saman pituisia nuo jaksot ovat, aloitti sarjan alusta tai ei.
Mitä sitten? Mä esim en muista aina kaikkea mitä on tapahtunut jne. Musta on parempi silloin kysyä täältä joltain kuin sen takia aloittaa alusta. Mulla on muutakin tekemistä kuin aloittaa sarja alusta vaan siksi että on unohtanut jonkun yksityiskohdan. Ärsyttävää on myös pomppia edes takas.
Tässä keskusteltiin niistä, jotka ei ole ollenkaan katsoneet alkupää
Tiedän mutta eikö mistään muusta saa puhua? Jos mä kysyn täällä jotain mitä en muista sarjasta niin ihan varmasti muutama vastaa että katso itse alusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsee ketjun viesteissä jollekin tietylle sivulle?
Jos sivuja on esim. 280 ja olen lukenut viimeksi sivun 260, olisi kiva päästä sivulle 260 ilman, että joudun kelaamaan taaksepäin nuolella sivu sivulta eli 280, 279, 278, 277 jne. kunnes olen haluamallani sivulla.
Kiitos avusta!
Mun käsittääkseni ri mitenkään muuten kuin just kelaamalla. Mä aloin itse siksi pitää koko ajan tätä sivua auki niin ei tarvitse kelailla. On kirjanmerkeissä.
Sarjan jossain jaksossa oli kuvaus kun Martina voimisteli ja Alfonso nuhteli kun pohkeet näkyi:).
Silti onhan noiden rouvienkin jotain tehtävä kuntonsa eteen,(muutakin kuin kävellä kierros pihalla) muutoin jo 50llä allit roikkuu ja askel vapisee.
Vierailija kirjoitti:
Lähikuvissa näkyy hyvin naturelli kauneus/ meikki erityisesti Marialla ja Catalinalla. Luonnolliset ripset, kaunis, hento väritys ja olemus on harvinaista herkkua katsella näin karvamatoripsien ja contourmeikkien aikakaudella.
Vain laadukkaissa, menneitä aikoja kuvaavissa brittielokuvissa (esim. filmatisoinnit Dickensin kertomuksista muutamia vuosia sitten) näyttelijät ovat juuri sellaisia, alastoman paljaita, , kasvoiltaan kuin ihmiset oikeasti olivat / ovat: täysin meikittömiä. - Nämä Promesan meikatut naiset (aina hyvin selvästi meikatut) taas sopivat tällaiseen viihdesarjaan, joka ei vastaa todellisuutta kuin n.30-40%:sti. Jos olisin oppinut espanjalainen, kuulisin tod.näk. puheessakin sanoja ja sanontoja, jotka eivät vastaa 1900-luvun alun kielenkäyttöä. Kaikesta huolimatta: seuraan tätä ihan mielelläni (paremman puutteessa?) siinä kuin jotain sarjakuvaakin.
Vierailija kirjoitti:
Sarjan jossain jaksossa oli kuvaus kun Martina voimisteli ja Alfonso nuhteli kun pohkeet näkyi:).
Silti onhan noiden rouvienkin jotain tehtävä kuntonsa eteen,(muutakin kuin kävellä kierros pihalla) muutoin jo 50llä allit roikkuu ja askel vapisee.
Niinpä. Tosin Alonso taisi enemmän olla huolissaan siitä että Martina oli "puolialasti" yleisissä tiloissa. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tosin Alonso taisi enemmän olla huolissaan siitä että Martina oli "puolialasti" yleisissä tiloissa. 🙂
Ja Cruz moitti aiemmin Abelia siitä, kun tämä kehtasi kuljeskella yläkerrassa paitahihasillaan - herranjumala ilman puvuntakkia😱
Ei ollut helppoa miehilläkään toi vaatetusasia... aina monikerroksisiin pukuihin tällättynä kaulaa myöten säällä kuin säällä.
Hyvä Pia! 👍👍
Topakka katse, coolisti artikuloiden ja Cruz jäi yksin tönöttämään 😄
Pöh! Olin pettynyt, kun Alonso myötäili Cruzia, kun Manuel ja Curro olis haluneet lähteä mukaan etsimään Ramonaa.
Ehdin hetken jo ajatella, että olis asettunut miesten puolelle, kun jo aiemmin pisti Cruzille hanttiin. Turha toivo näköjään.
Candela on tyypillinen mökkiaivo; raakkuu isoon ääneen kaikkia, joita fiksumpi ja joiden "yläpuolella" luulee olevansa. Oikeesti aivokapasiteetti ei riitä porkkanoiden kuorimista pidemmälle. Työyhteisön syöpiä nämä candelat.
Oonko mä ainoa joka tykkää Candelasta? 🤔
Ja Simona on ihana muori 🙂
Vierailija kirjoitti:
Oonko mä ainoa joka tykkää Candelasta? 🤔
Ja Simona on ihana muori 🙂
Kyllähän Candela hahmona on mukiin menevä mauste, kunhan ei ole liikaa esillä ja äänessä.
Mikään kovin älykäs Candela ei ole..
Menkää nyt hyvänen aika kaikenmaailman homojankkaajat puolesta ja vastaan muille foorumeille ahdistumaan ja perustelemaan kantojanne - tämä on väärä ketju sille aiheelle.