Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (36414)

Vierailija
5601/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tosin Alonso taisi enemmän olla huolissaan siitä että Martina oli "puolialasti" yleisissä tiloissa. 🙂

Ja Cruz moitti aiemmin Abelia siitä, kun tämä kehtasi kuljeskella yläkerrassa paitahihasillaan - herranjumala ilman puvuntakkia😱

Ei ollut helppoa miehilläkään toi vaatetusasia... aina monikerroksisiin pukuihin tällättynä kaulaa myöten säällä kuin säällä.

Pikkuprinssi varsinkin näyttää ihan siltä, kun kaulusviritys kiristäis koko miehen jäykäksi. 

Vierailija
5602/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos joka päivä värkkää noita kampauksia niin kai sitä oppii siinäkin taidossa? Vaikkei mitään varsinaista kampaajan koulutusta olisikaan. 

Kampausten tekotaito oli tärkeä osa kamaripalvelijan ammattitaitoa.

Ammattikampaajat opettivat kamaripalvelijalle, kuinka mikäkin kampaus tehdään, jotta niitä sitten pystyi toteuttamaan asiakkaan arjessa.

Taitava kampausten tekijä - ja pukija- oli aarre hienoston naisväelle.

Pia jo vähän tuskailikin, kun ei ole pitkään aikaan laittanut Cruzin hiuksia - - nyt, kun Petra lähti, niin homma siirtyi Pialle  - monen muun homman lisäksi. 

Samanlainen kampaus oli (peruukki?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5603/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Curron pitäis joskus kunnolla vetää turpaan tota kapteenia.. 

Eikös kapteeni ole hänen "isä" ?

Vierailija
5604/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tympii saman jankkaus jaksosta toiseen,  oon  seurannut. (Tykkään) Viime viikolla jäi  pari väliin. Ehkä  kesällä muitakin vaihtoehtoja  :) 

Vierailija
5605/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli mukavat jaksot, suurin osa. Alonso osaa lohduttaa nuoria neitosia. Toisin kuin nykyiset setämiehet 🥶

Aivan vääjäämätöntä ajojahtia Jimenaa kohtaan, ei ihme, että...

Cruz ei salli, että kukaan hyppii nenälle, Catalinan ideat ei merkkaa mitään. 

Martina sai hieman helpotusta suruunsa, kun sulho häipyi. Mukavampi katsoa häntä iloisena ja nauravana. Catalinakin sai uutta puhtia, pitääkö jo laittaa ?

Lorenzo sais häipyä koko sarjasta. Taitaa opettajakin lähteä sarjasta, tällaisen vaikutelman sain.

Voi pahus sentään Petran paluun myötä rauha on tipotiessään. Pitänee itsellekin varata nitroja tai jotain tainnuttavaa. Saisivat jo armahtaa Felicianoa. 

Vierailija
5606/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko mä ainoa joka tykkää Candelasta? 🤔

Ja Simona on ihana muori 🙂

Kyllähän Candela hahmona on mukiin menevä mauste, kunhan ei ole liikaa esillä ja äänessä. 

Mikään kovin älykäs Candela ei ole..

Riippuu mitä älyllä tarkoitetaan. Jos puhutaan "maalaisjärjestä" ja käytännöllisyydestä niin sarjan alakertalaisilla on sitä huomattavasti enemmän kuin yläkerran hienohelmoilla. Lukuunottamatta Catalinaa. Vähemmälläkin älyllä voi pärjätä. Candela on ihan tarpeeksi viisas, hän on antanut hyviä neuvoja mm.Pialle. 

Vierailija
5607/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Curron pitäis joskus kunnolla vetää turpaan tota kapteenia.. 

Eikös kapteeni ole hänen "isä" ?

Vois se silti vetää turpaan sitä. Sanois ees joskus painavan sanan vastaan.

Vierailija
5608/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Prinssi ja Catalina taitaa tykästyä toisiinsa.

Vierailija
5609/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Jimena ole aikalailla itse aiheuttanut "ajojahtinsa". On kyllä niin pahasti käyttäytynyt koko ajan. Toki oikeastihan sillä varmaan onkin joku pesoonallisuushäiriö mutta ei muuta sitä seikkaa että olis ollut reilumpi ja kiltimpi muita kohtaan niin vois saada jotain parempaa kohtelua itsekin. Oikeesti kuka valehtelee ja manipuloi joka tavalla ihmistä jota mukamas rakastaa? Nykyään heillä on ihan oma nimityskin. Eikä heitä todellakaan puolustella. Säälittää tietenkin mutta ei pysty puolustelemaan. 

Vierailija
5610/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku Prinssi ja Catalina taitaa tykästyä toisiinsa

Taasko se pikkuprinssi on siellä? En usko että Cataliba huolissaan sellasta jonka pitää heti pestä kädet kun tulee kyliltä. Joo niin mäkin teen mutta se sanoi sen niinkuin olisi pitänyt "tavallisia" ihmisiä alhaisina ja likaisina kolmannen luokan kansalaisina. Catalina ei sitä ylpeilevää pässinpäätä huoli 🤔 

Vierailija
5611/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Jimena ole aikalailla itse aiheuttanut "ajojahtinsa". On kyllä niin pahasti käyttäytynyt koko ajan. Toki oikeastihan sillä varmaan onkin joku pesoonallisuushäiriö mutta ei muuta sitä seikkaa että olis ollut reilumpi ja kiltimpi muita kohtaan niin vois saada jotain parempaa kohtelua itsekin. Oikeesti kuka valehtelee ja manipuloi joka tavalla ihmistä jota mukamas rakastaa? Nykyään heillä on ihan oma nimityskin. Eikä heitä todellakaan puolustella. Säälittää tietenkin mutta ei pysty puolustelemaan. 

No, Jimenalla varmaan meinaa nuppi pettää. Pumpulissa kasvatettu ainoa lapsi, joka on kasvatettu haaveilemaan vain avioliitosta, ja sitten eka mies kupsahtaa heti hääyönä ja toinen on rakastunut toiseen. Anoppina vielä tuommoinen kuin Cruz (ja melkoisia juonittelijoita ne sen omat vanhemmatkin on), niin eipä ihme että alkaa tyttöpolo seota päästään. 

Vierailija
5612/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikku Prinssi ja Catalina taitaa tykästyä toisiinsa

Taasko se pikkuprinssi on siellä? En usko että Cataliba huolissaan sellasta jonka pitää heti pestä kädet kun tulee kyliltä. Joo niin mäkin teen mutta se sanoi sen niinkuin olisi pitänyt "tavallisia" ihmisiä alhaisina ja likaisina kolmannen luokan kansalaisina. Catalina ei sitä ylpeilevää pässinpäätä huoli 🤔 

Siis huolisi sellaista...

Vierailija
5613/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko mä ainoa joka tykkää Candelasta? 🤔

Ja Simona on ihana muori 🙂

Kyllähän Candela hahmona on mukiin menevä mauste, kunhan ei ole liikaa esillä ja äänessä. 

Mikään kovin älykäs Candela ei ole..

Candela esittää kyllä hyvin osansa tuollaisena sivistymättömänä, mutta kovaäänisenä maalaisemäntänä. Voin hyvin tunnistaa ihmistyypin myös täällä ihan kotisuomessakin, vaikka toki espanjalaiset on vielä dramaattisempia puheissaan. 

Ja Candelan kuittailut Petralle on ainakin jossain sarjan vaiheessa suorastaan viihdyttäviä. 

Vierailija
5614/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, Jimenalla varmaan meinaa nuppi pettää. Pumpulissa kasvatettu ainoa lapsi, joka on kasvatettu haaveilemaan vain avioliitosta, ja sitten eka mies kupsahtaa heti hääyönä ja toinen on rakastunut toiseen. Anoppina vielä tuommoinen kuin Cruz (ja melkoisia juonittelijoita ne sen omat vanhemmatkin on), niin eipä ihme että alkaa tyttöpolo seota päästään. 

Totta kyllä tuokin. Onneton elämä on tuollaisilla ihmisillä. Mut Jimena tiesi jo ennenkuin menivät naimisiin, että Manuel ei rakasta häntä. Koko liitto oli bisnessopimus. Mä en ole katsonut kaikkia uusia jaksoja mutta eihän Jimena tiedä Janasta? Silloinbyhdessä vaiheessa se luyli että Manuel oli joskus, ehkä edelleen, rakastunut siihen valokuvaajatyttöön, en muista nimeä. 

Vierailija
5615/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cata ihastuu siihen toiseen, joka tuli tänään, nimeä en muista

Vierailija
5616/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, Jimenalla varmaan meinaa nuppi pettää. Pumpulissa kasvatettu ainoa lapsi, joka on kasvatettu haaveilemaan vain avioliitosta, ja sitten eka mies kupsahtaa heti hääyönä ja toinen on rakastunut toiseen. Anoppina vielä tuommoinen kuin Cruz (ja melkoisia juonittelijoita ne sen omat vanhemmatkin on), niin eipä ihme että alkaa

Totta kyllä tuokin. Onneton elämä on tuollaisilla ihmisillä. Mut Jimena tiesi jo ennenkuin menivät naimisiin, että Manuel ei rakasta häntä. Koko liitto oli bisnessopimus. Mä en ole katsonut kaikkia uusia jaksoja mutta eihän Jimena tiedä Janasta? Silloinbyhdessä vaiheessa se luyli että Manuel oli joskus, ehkä edelleen, rakastunut siihen valokuvaajatyttöön, en muista nimeä. 

Niin ei se taida Janasta tietää, mutta kyllä tajuaa kyllä ettei Manuel ole myöskään häneen rakastunut vaan haikailee kaikesta muusta. 

Vierailija
5617/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin, minulla on noita kaikkia, eikä mikään niistä ole estänyt aloittamasta sarjaa alusta. Vielä on paljon katsomista ennen kuin olen edes lähellä niitä jaksoja jotka nyt pyörii telkkarissa, mutta mitä se haittaa?"

Kaikki ei ole sinä. On erilaisia elämäntilanteita. 

Ihan saman pituisia nuo jaksot ovat, aloitti sarjan alusta tai ei.

Mitä sitten? Mä esim en muista aina kaikkea mitä on tapahtunut jne. Musta on parempi silloin kysyä täältä joltain kuin sen takia aloittaa alusta. Mulla on muutakin tekemistä kuin aloittaa sarja alusta vaan siksi että on unohtanut jonkun yksityiskohdan. Ärsyttävää on myös pomppia edes takas. 

Tässä keskusteltiin

Tiedän mutta eikö mistään muusta saa puhua? Jos mä kysyn täällä jotain mitä en muista sarjasta niin ihan varmasti muutama vastaa että katso itse alusta. 

Koko ajanhan täällä kysellään jotain pikku yksityiskohtia joita joku ei muista, ei sitä ole kritisoitu (tai en ole huomannut ainakaan). 

Ja siis minun puolesta saa kysyä mitä vaan,  vastatkoot joku jos kiinnostaa alkaa tehdä juoniyhteenvetoa alusta alkaen niille, jotka ei halua tietoa muualta etsiä. Itse vaan ihmettelin väitteitä ettei sarjaa voi kokonaan katsoa kun on niin paljon jaksoja, että mitä varten sarjoja sitten ylipäätään katsotaan jos paljon julkaistuja jaksoja on huono/mahdoton asia 😅

Vierailija
5618/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole huono asia että on paljon jaksoja. Mutta jos on aloittanut katsomaan vaikka tokasta kaudesta ja haluaa tietää ekan kauden tapahtumista niin se voi olla että toiset ei kerkeä katsomaan niitä jaksoja kun on kaikkea muutakin elämässä. Sitä yritin täällä sanoakin mutta sain aika paljon vihaa vastaan kun en ehkä osannut selittää tarkemmin. Mulla on se vika että en osaa oikein ilmaista itseäni sanoin. Enkä hirveesti uskalla täällä kysyä tapahtumista joita en muista.  Itse olen katsonut alusta mutta jonkun muun sarjan kohdalla mulla olis se ongelma. Sen takia en tykkää yhtään aloittaa mitään keskeltä. 

Vierailija
5619/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kapteeni ole Curron isä! Curro on Janan veli niinkuin sarjaa seuraaville on tullut selville.

Kun oikea isä selviää niin Curron henki on vaarassa. Palkkatappaja ampuu vaan väärän miehen..

Vierailija
5620/36414 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole huono asia että on paljon jaksoja. Mutta jos on aloittanut katsomaan vaikka tokasta kaudesta ja haluaa tietää ekan kauden tapahtumista niin se voi olla että toiset ei kerkeä katsomaan niitä jaksoja kun on kaikkea muutakin elämässä. Sitä yritin täällä sanoakin mutta sain aika paljon vihaa vastaan kun en ehkä osannut selittää tarkemmin. Mulla on se vika että en osaa oikein ilmaista itseäni sanoin. Enkä hirveesti uskalla täällä kysyä tapahtumista joita en muista.  Itse olen katsonut alusta mutta jonkun muun sarjan kohdalla mulla olis se ongelma. Sen takia en tykkää yhtään aloittaa mitään keskeltä. 

Miksi aloittaa toisesta kaudesta kun se ekakin on olemassa? Mutta siis juu, saahan sitä kysyä ja aina joku on ystävällinen ja selittää. Negakommenteista on turha ottaa itseensä.