La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44435)
En ole minäkään kaivannut Promesaa nyt tauolla. Oli jo kauan ollut niin hidastempoista ja pitkästyttävää, että jo toisen jakson puolivälissä silmät alkoivat lurpsahdella ja oli pakko torkahtaa hetki. Tapanani oli nimittäin katsoa koko viikon jaksot pois alta jo heti maanantaina Areenasta.
Vierailija kirjoitti:
Tulin lukaisemaan ja hämmästyin, miten paljon edelleen kirjoitellaan, vaikka sarja on ollut jo viikkoja tauolla.
Itse en ole kaivannut koko la Promesaa. Arvelinkin pääseväni siitä eroon tauolla ja niin on käynyt. Lienenkö ainut?
En ole myöskään kaivannut, koska olen täyttänyt aukon muulla viihteellä. Palannen kuitenkin sarjan pariin, koska se ei ole liian koukuttava, mikä on minulle plussaa. Ei mene yöunet pilalle. Hitaus on joskus hyve.
Vierailija kirjoitti:
Tulin lukaisemaan ja hämmästyin, miten paljon edelleen kirjoitellaan, vaikka sarja on ollut jo viikkoja tauolla.
Itse en ole kaivannut koko la Promesaa. Arvelinkin pääseväni siitä eroon tauolla ja niin on käynyt. Lienenkö ainut?
Tässä La Promesan tauon aikanahan voi hyvin kehitellä kaikenlaisia, mahdollisia juoniskenaarioita. (En usko, että olet ainut, jolle on käynyt noin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ballesteros on talossa ainoa johon Leo pystyy pahaa oloaan purkamaan. Nyt jo raivosi Alonson ystävän vierailusta kuinka hänet on jätetty lähes huomiotta ja Max käytännössä vaatimuksillaan on ykkönen.
Kukaties 'Balle' on palkattu kartanoon lähinnä tuosta syystä.
Niinpä se on. Seksiä ja henkistä tukea. Tuskin Leo sen enempää rakastaa tuota miestä.
Ballesterosin asema kartanossa on loppujen lopuksi aika ankea, mutta se saattaa muuttua paremmaksi, kun hän alkaa seurustella Teresan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ballesteros on talossa ainoa johon Leo pystyy pahaa oloaan purkamaan. Nyt jo raivosi Alonson ystävän vierailusta kuinka hänet on jätetty lähes huomiotta ja Max käytännössä vaatimuksillaan on ykkönen.
Niinpä se on. Seksiä ja henkistä tukea. Tuskin Leo sen enempää rakastaa tuota miestä.
Kyllä. Epäilen usein sitäkin, rakastaako Leocadia edes tytärtään aidosti.
Voisitko kuvitella Leocadiaa ja Lorenzoa avioparina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahatilanne kartanossa on jo suht kauan ollut hyvä. Talouteen ei Leocadiaa tarvita.. Miksi se edelleen vaan viipyy vieraana. Yksi syy ennen oli Angela jolla kiristi että vie tytön myös pois Curron ulottuvilta. Sai siis jäädä. Mutta millä syyllä nyt loisii?
On talon valtiatar. Takaisinmaksu Leocadialle voi kestää.
Jännästi on valtiatar, vaikka ei ole edes sen emäntä. Alonsolla on jo vaimo, vaikka tämä onkin telkien takana.
Alonso saattaa tuntea itsensä hieman hölmöksi kunhan Leocadian tekoset joskus paljastuvat.
Sitten alkaa Allun vaikerointi että kuinka typerä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä La Promesan tauon aikanahan voi hyvin kehitellä kaikenlaisia, mahdollisia juoniskenaarioita. (En usko, että olet ainut, jolle on käynyt noin.)
Minulla ei ole mitään tarpeita päästä sarjasta eroon, katson Promesaa niin kauan kun se hyvältä tuntuu. Olen muita sarjoja katsoessa törmännyt aivan samaan pitkittämiseen ,niihin en välttämättä palaa mutta jokin tässä salaisuuksien kartanossa saa joka jakson ahmimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahatilanne kartanossa on jo suht kauan ollut hyvä. Talouteen ei Leocadiaa tarvita.. Miksi se edelleen vaan viipyy vieraana. Yksi syy ennen oli Angela jolla kiristi että vie tytön myös pois Curron ulottuvilta. Sai siis jäädä. Mutta millä syyllä nyt loisii?
Jännästi on valtiatar, vaikka ei ole edes sen emäntä. Alonsolla on jo vaimo, vaikka tämä onkin telkien takana.
Alonso saattaa tuntea itsensä hieman hölmöksi kunhan Leocadian tekoset joskus paljastuvat.
Onneksi hänellä on kunnon pojat, Manuel ja Curro ovat taitavia lohduttamaan. Luulen että lohtua saavat myös keittiöltä, ja ainakin Marialta myös.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kuvitella Leocadiaa ja Lorenzoa avioparina?
Ehei todellakaan, niin kauan voisi mennä hyvin kun yhteisiä tapettavia löytyy. Muuta yhteistä ei taida olla.
Vierailija kirjoitti:
5
Herttua Maximo Buenaventura on Angelan isä? Ainakin ensiviikon aikana asiasta saadaan varmuus onko se totta.. Maxin vierailun syy olisi tyttären tapaaminen..
No ei varmasti ole, kyllä Leocadia olisi herttua-isukin joskus maininnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Epäilen usein sitäkin, rakastaako Leocadia edes tytärtään aidosti.
Leocadia tod.näk kuuluu yksinkertaisesti siihen onnettomaan joukkoon jolle ei ole luotu kykyä rakastaa ketään / mitään. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaminen todistaa että Promesa pitää pintansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaminen todistaa että Promesa pitää pintansa.
Varmaan pitääkin pintansa. Kerroin vain, kuinka minulle kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hömpäppää, mut mielestäni kelpo näyttelijät. Candelan on vissiin tarkoitus olla kaartin pelle. Espanjalaisia tuo hahmo varmasti naurattaakin, mua lähinnä ärsyttää.
Olen tyytyväinen taviksen näköisiin näyttelijöihin. Ainoa kaunotar on Janaa näyttelevä. Häntä ei ole ylimeikattu, mikä sekin on positiivista.
Mielestäni Teresa on kaunotar.
En tiedä, onko hän nyt ihan kaunotar, mutta hän on elegantti, hillitty ja fiksu. Kommentoinkin joskus, että hän sopisi paremmin yläkertaan kuin palveluskuntaan. Olisi voinut vaihtaa paikkaa Martinan kanssa, joka taas on hyvinkin rahvaanomainen.
Juu, Teresa on siltä väliltä, ja Martina menisi kyllä täysin palvelijattaresta.
"Hömpäppää, mut mielestäni kelpo näyttelijät. Candelan on vissiin tarkoitus olla kaartin pelle. Espanjalaisia tuo hahmo varmasti naurattaakin, mua lähinnä ärsyttää"
Candela ei ole mikään pelle. Hän hoksaa asioita ja hänellä on sana hallussaan, hän on rohkeampi kuin esihenkilönsä Simona. Heidän ikäisensä tavisnaiset eivät tuohon aikaan yleensäkään olleet mitään kaunottaria. Heillä ei ollut aikaa eikä mahdollisuuksia hoitaa itseään ja koreilla vaatteilla, mikä taas oli esim. yläkerran täti-ihmisten ainoa tehtävä tässä elämässä. Mikä oikeutti esim. Cruzin olemassaolon? Hän ei ollut tarpeellinen kenellekään, ei puolisolle eikä lapsilleen. Hän sai aikaan vain ikäviä asioita, riitantui ja aiheutti mielipahaa useimmille lähellään eläville ihmisille. Maailma tuli mainiosti toimeen ilman cruzeja, mutta candelat ja simonat olivat naisia paikallaan, korvaamattomia.
Olipa kivasti kirjoitettu, ja juuri niin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että tässä sarjassa pyritään tuomaan esille sitä tosiasiaa, että nainenkin saattoi 1900-luvun alussa olla häikäilemätön murhaaja. Yleensähän ajateltiin varsinkin aikaisemmin, että vain miehet syyllistyvät vakaviin (väkivalta)rikoksiin.
Pikemminkin päinvastoin; naissarjamurhaajat olivat hyvinkin tapetilla tuohon aikaan --tässä googlen kertomaa:
"Espanjan rikoshistoria tuntee 1900-luvulta muutamia erittäin tunnettuja naissmurhaajia, joiden tapaukset kuohuttivat yhteiskuntaa ja nousivat suuriksi mediasensaatioiksi. Tyypillistä ajan espanjalaisille naissarjamurhaajille oli myrkkyjen käyttö tai rikosten kohdistuminen lapsiin ja lähipiiriin."
Ilmankos promesassakin on murhaajanaisiin juonessa ihastuttu.
Turvallisen välimatkan päästä pahisten touhuja on mukava seurata. Jotenkin ne vaan kiinnostavat.
Sanos muuta.
Paljon mielenkiintoisampaa kuin esim. jonkun syntymäpäivät, useinhan niissäkin niitä " vahinkokuolemia " kyllä sattui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja konjakkia menee.
Vierailija kirjoitti:
5
Herttua Maximo Buenaventura on Angelan isä? Ainakin ensiviikon aikana asiasta saadaan varmuus onko se totta.. Maxin vierailun syy olisi tyttären tapaaminen..
Leocadia välttelee Maximon tapaamista kartanossa.
Máximo tunnustaa Leocadialle , samalla kun hän tarkkailee Ángelaa ja Curroa etäältä, että hänen todellinen syynsä paluulleen on… tavata tyttärensä!
Vierailija kirjoitti:
Epäoleellisuuksiin tulee kiinnittäneeksi huomiota jos seuraa tiiviisti jotain sarjaa. Lueskelin joskus huvittuneena viestejä, joissa jankattiin esim. jonkin näyttelijän ulkoisista ominaisuuksista. Itsekin olen pannut merkille nuo tyhjät tee- ym. -kupit. Herrojen laseissa sentään "todistettavasti" on espanjalaiseen alkoholikulttuuriin kuuluvaa brandya!
Tärkeämpää on että oma kuppi ei ole tyhjä.