La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (33146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huikaisevan kauniit siniset silmät dr Abelilla,korostuu noiden pikisilmien joukossa :-)
Abel kuin Ranskan pressa Macron...no molemmat ovat homoja.
Entä sitten? Mitä haluat tällä homofoobisella kommentilla sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Puuttui tekstitys. Ehkäpä sen korjaavat viimeistään perjantaina, kun jakso telkusta tulee.
Kyllä mulla näkyi tekstitys ihan normaalisti kaikki jaksot, katsoin eilen ne kaikki viisi, kun oli aikaa. Mutta jostain syystä mulla nää pätkii välillä keljusti. Eilen viimeinen jakso jo vähän väliä. Eli siis pysähtyy, ja voi mennä minuutti, parikin kun jatkuu taas. Menee vähän tekstitys pieleen sen pysäyksen aikana. Se voi johtua omista laitteistakin kyllä.
Se on muuten totta, että tässähän pääsee vähän jyvälle kielestäkin.
Candela on mun mielestä aivan huikea tapaus. Nyt kun se on niin ihastunut tuohon opettajaan, niin ne ilmeet ja eleet on niin mahtavia. Hyvä näyttelijä tähän valittu. Näyttelee kaikki tunnetilat hiukan överisti, mutta kuuluu ilmeisesti käsikirjoitukseen. Onkohan tuo Simonan näyttelijä oikeasti noin paksu, vai onko sille laitettu jotain täytteitä vaatteisiin?
Täähän on siis simppeleistä simppelein sarja, mutta jotain on osattu tehdä oikein, kun tästä on tullut näin suosittu. Yksi päivä kuulin ohimennen kaupassakin, kun kaksi naista höpötti tästä ihan innoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen veemäisesti palvelusväki kohtelee Petran poikaa. Hän ei ole ollenkaan kuin mutsinsa. Poikahan on hymyilevä, ahkera ja nöyräkin vielä. Vähän sääliksi jo käy.
Ei se oo Petran poika, vaan veli.
Feliciano on Petran poika ja pojan isä tulee myöhemmin sarjaan. Hänkin on ylhäisiä. Petra lankesi aikoinaan tähän ylhäiseen.
Ahaa, tuleeko tämä sitten ilmi vasta joskus myöhemmin? Näissä meille näytetyissä jaksoissa poika esitetään Petran veljenä. Älkää nyt sitten te, jotka olette nähneet koko sarjan jo jossain aiemmin, tulko ihan kaikkea tänne paljastamaan. Viehätyshän on siinä, että emme tiedä, mitä tulee tapahtumaan, eikä katsojan kuulu tässä vaiheessa tietääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen veemäisesti palvelusväki kohtelee Petran poikaa. Hän ei ole ollenkaan kuin mutsinsa. Poikahan on hymyilevä, ahkera ja nöyräkin vielä. Vähän sääliksi jo käy.
Ei se oo Petran poika, vaan veli.
No niinhän me luultaisi, jos ei joku juoruilija olisi jo tänne spoilannut (ikävä kyllä), että onkin Petran poika.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on pitkäveteinen sarja, mutta espanjanopiskelijana aloin seuraan sitä.
Tästä on varmaan jo keskusteltu täällä, mutta miten muut olette pystyneet pääsemään sen yli, että Cruz on ihan saman näköinen, kuin näyttelijä Anu SInisalo? Olen katsellut jo 40 jaksoa, mutta edelleen asia häiritsee.
Enpä ollut edes huomannut, että Cruz olisi Anu Sinisalon kanssa saman näköinen. Ehkä jotain samaa mutta hyvin vähän. Eli ei ole mitään ylipääsemistä tuon asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun tämä keskustelu on melko lukukelvoton noiden kaukaiseen tulevaisuuteen liittyvien spoilereiden takia. Muuten mukavaa keskustelua ja osuvia kommentteja. Sitten on noita kommentteja "jaksossa 225 tapahtuu sitä ja tätä" ja "Espanjassa ollaan jaksossa 334 jolloin tapahtuu tätä ja tuota". Ja Suomessa ollaan yli sata jaksoa jäljessä jaksojen näyttämisessä. Noh, spoilaustrolli varmaan tästäkin kommentista saa lisää vettä myllyynsä ja ja jatkaa sarjan tihrustamista jostain youtubesta entistä tiiviimmin.
Alanuolista päätellen enemmistö on sitä mieltä, että on ok puhua tapahtumista jotka saattaa näkyä Suomen tahdilla vasta syksyllä. On täysin mahdollista että promeaskin menee kesätauolle ja palaa syksyllä. Jos idea on arvailla kuviota niin onhan se omalla tavalla persuuksista että joku tulee kertomaan miten juonikuvio tulee menemään. Poistaa siitä kaiken mielenkiinnon. Puhun vain näistä jotka katsovat jaksonsa suoraan espanjalaisilta alustoilta.
Martinalla on ärsyttävä sössöttävä puhetapa. Rasittavaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on varmaan jo keskusteltu täällä, mutta miten muut olette pystyneet pääsemään sen yli, että Cruz on ihan saman näköinen, kuin näyttelijä Anu SInisalo? Olen katsellut jo 40 jaksoa, mutta edelleen asia häiritsee.
Enpä ollut edes huomannut, että Cruz olisi Anu Sinisalon kanssa saman näköinen. Ehkä jotain samaa mutta hyvin vähän. Eli ei ole mitään ylipääsemistä tuon asian suhteen.
Mun silmään se Martinan äiti näyttää Anna-Leena Härköseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun silmään se Martinan äiti näyttää Anna-Leena Härköseltä.
Siis todellakin näyttää. Hauskaa, että joku on kelannut samaa kuin minäkin.
Itse luin aikoinaan iltalukiossa espanjan kielen lyhyen kurssin. No lukion kieltenopetus on sitä, että sinun pitää osata kielioppi täydellisesti, mutta sinun ei tarvitse osata kommunikoida kenenkään kanssa espanjaksi.
Lukion kurssi oli jaettu kuuteen eri osaan ja sain viidestä ensimmäisestä kympin, viimeisestä sain kutosen.
Kutoskurssin kielioppi oli ihan käsittämätön. Jos muistan oikein, niin espanjan kieliopissa adverbiaali voi määrätä verbin aikamuodon! Se on aika outoa.
Opettajamme sanoi, että itse espanjalaisetkaan eivät osaa käyttää tätä piirrettä. Hän sanoi, että laittakaa vaan sanoja peräkkäin, sanajärjestyksellä ei ole niin väliä. Toki kun on kysymyslause, niin muistakaa se intonaatio.
La Promesaa seuraan mahtavana sarjana ja myös espanjan kielen takia. Mutta "oikeat" espanjalaiset puhuvat niin nopeasti, että siitä ei saa mitään selvää. Sanan, lauseen sieltä täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huikaisevan kauniit siniset silmät dr Abelilla,korostuu noiden pikisilmien joukossa :-)
Abel kuin Ranskan pressa Macron...no molemmat ovat homoja.
Entä sitten? Mitä haluat tällä homofoobisella kommentilla sanoa?
Sitä että joka paikkaan niitäkin tungetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun tämä keskustelu on melko lukukelvoton noiden kaukaiseen tulevaisuuteen liittyvien spoilereiden takia. Muuten mukavaa keskustelua ja osuvia kommentteja. Sitten on noita kommentteja "jaksossa 225 tapahtuu sitä ja tätä" ja "Espanjassa ollaan jaksossa 334 jolloin tapahtuu tätä ja tuota". Ja Suomessa ollaan yli sata jaksoa jäljessä jaksojen näyttämisessä. Noh, spoilaustrolli varmaan tästäkin kommentista saa lisää vettä myllyynsä ja ja jatkaa sarjan tihrustamista jostain youtubesta entistä tiiviimmin.
Alanuolista päätellen enemmistö on sitä mieltä, että on ok puhua tapahtumista jotka saattaa näkyä Suomen tahdilla vasta syksyllä. On täysin mahdollista että promeaskin menee kesätauolle ja palaa syksyllä. Jos idea on arvailla kuviota niin onhan se omalla tavalla persuuksista että joku tulee kertomaan miten juonikuvio tulee menemään. Poistaa siitä kaiken mielenkiinnon. Pu
Aina näissä ketjuissa on spoilauksia. Jos ei halua niitä, jättää lukematta tämmöiset ketjut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttui tekstitys. Ehkäpä sen korjaavat viimeistään perjantaina, kun jakso telkusta tulee.
Kyllä mulla näkyi tekstitys ihan normaalisti kaikki jaksot, katsoin eilen ne kaikki viisi, kun oli aikaa. Mutta jostain syystä mulla nää pätkii välillä keljusti. Eilen viimeinen jakso jo vähän väliä. Eli siis pysähtyy, ja voi mennä minuutti, parikin kun jatkuu taas. Menee vähän tekstitys pieleen sen pysäyksen aikana. Se voi johtua omista laitteistakin kyllä.
Se on muuten totta, että tässähän pääsee vähän jyvälle kielestäkin.
Candela on mun mielestä aivan huikea tapaus. Nyt kun se on niin ihastunut tuohon opettajaan, niin ne ilmeet ja eleet on niin mahtavia. Hyvä näyttelijä tähän valittu. Näyttelee kaikki tunnetilat hiukan överisti, mutta kuuluu ilmeisesti käsikirjoitukseen. Onkohan
Mä tykkään kanssa, kaikista kummista jutuista huolimatta tämä on hauskaa viihdettä. Nämä naisten raskaudetkin omituisia, toinen odottaa ja odottaa, toinen kertoo, että kohta vauva tulee, vaikka mitään ei näy vielä. ONko nyt tarkoitus, että PIan vauvaa hoitaa sitten muuten vapaalla olevat palvelijat.
Vierailija kirjoitti:
MIkä sen kateuden syy on?
Muita harmittaa, kun ovat joutuneet näkemään enemmän vaivaa ja "opiskelemaan" työtehtäviä ym. ennekuin ovat ylipäätään päässeet La Promesaan töihin.
Ovat siis kateellisia(!) Petran pojalle, kun tämä pääsee "helpommin" taloon ja osoittavat mieltään ihan avoimesti, vaikka tilanne ja itse kunkin harmitus/ katkeruus(?!) omasta työläästä(?!) polustaan asemaansa ei millään tavalla liity itse ko. henkilöön.
MIlloin tämä paljastuu, ettei kaveri olekaan veli vaan poika.
Abel on kuin espanjalainen versio omasta Konsta Hietasestamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä sen kateuden syy on?
Muita harmittaa, kun ovat joutuneet näkemään enemmän vaivaa ja "opiskelemaan" työtehtäviä ym. ennekuin ovat ylipäätään päässeet La Promesaan töihin.
Ovat siis kateellisia(!) Petran pojalle, kun tämä pääsee "helpommin" taloon ja osoittavat mieltään ihan avoimesti, vaikka tilanne ja itse kunkin harmitus/ katkeruus(?!) omasta työläästä(?!) polustaan asemaansa ei millään tavalla liity itse ko. henkilöön.
Sen sijaan, että olisivat ilahtuneita siitä, että töihin tulee "lisäkäsiä hanttihommiin" , kehtaavat purnata, kun joutuvat - herranjumala- opastamaan uutta tulokasta!
Ihan samalla tavalla joutuivat opastamaan itse Petraa ihan perusasioissa, kun Cruz oli pois talosta ja olivat vain tyytyväisiä, kun vihdoin(!) otti opeista vaarin - lässähteneellä lopputuloksella Cruzin palattua..
Nyt opastettavana on nuori poika, joka on oikeasti(!) halukas oppimaan ja ystävällinen kaikille - ja koko työyhteisö kohtelee kuin hylkiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella paljon samaa näköä, mutta miksi siitä pitäisi päästä yli? Ei se mua ainakaan häiritse. Pitäisi laittaa kuvat vierekkäin niin ehkä sitten näkisit heidät erikseen?
nu Sinisalohan on hyvin hoikka ja siro nainen, toisin kuin kookas roteva Cruz. Kasvotkin ihan erilaiset. Samaa on vain vaalea hiusten väri.
Vierailija kirjoitti:
Kupletin juonihan on siinä, että vähemmän pidetty Petra masinoi niin sanotun veljensä talon palvelijaksi, ja toisin kuin talossa jo olevilta palvelijoilta, häneltä ei vaadittu yhtään mitään samaa palkkaa vastaan.
Mä en oo vielä nähnyt niitä, mut täällä on puhuttu että kohtelevat petran poikaa huonosti. Miksi he kohtelevat huonosti ihmistä johon rakastuvat? Tai no, niin moni kai tekee. .