La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30988)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on Manuelin posket/leukaperät leventyneet 2. kaudesta, joka aamuisin tulee.
Aika monen ulkonäkö on muuttunut nykyiseen. Montako vuotta on ollut kuvausten välissä? Mm Catalina näyttää kasvoiltaankin raskaana olevalta naiselta.
Carmen oli Catalinan ja Tomásin äiti. Manuelin ja Leonorin äiti on Cruz. Ja kaikilla on sama isä eli Alonso. Alonsolla on lisäksi Doloresin kanssa Curro. Jos nyt ei joku näitä tiedä.
Kyllä nyt jäi tämän ohjelman katsominen. Aivan liikaa kieroiluja. Tuo Leocadia joutaisi myös pois.
Promesassa on käsikirjoittaja mukaan välttämättä oltava johtava pahantekijä. Eva Martin halusi poistua. Nyt tilalle tuli tuplasti pahempi..On raskas seurattava. En vieläkään ole tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Promesassa on käsikirjoittaja mukaan välttämättä oltava johtava pahantekijä. Eva Martin halusi poistua. Nyt tilalle tuli tuplasti pahempi..On raskas seurattava. En vieläkään ole tottunut.
Toisaalta katsojana ymmärtääkin, että pitää olla jännitteitä monipuolisesti, koska muuten olisi tylsää katsottavaa. Kuvitelkaa vaan, jos kaikki olisi onnellista ja ihanteellista, niin jaksaisiko sellaista seurata kauan.
Vierailija kirjoitti:
Cruz ja Lorenzo suunnittelivat Curron murhan ja sympaattinen Feliciano parka kuoli.
Cruzilla on kyllä monta kuolemaa omalla tunnollaan...paitsi ettei omista sellaista tuntoa.
Grutzilta puuttuu omatunto. Omatunto ohjaa ihmistä tekemään oikeita valintoja / tekoja ja kolkuttaa loputtomiin kun on syyllistynyt pahoihin tekoihin. Voisi sanoa, että psykopaateilla ole omatuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Ramonaa taas haukutaan, vaikka hän vain halusi suojella nuoria. Nythän jo tiedetään kuinka vaarallista kartanossa on. Se on oikea käärmeenpesä, kuten Ramona totesi.
Mitä suojelua on esim tosiasioiden pimittämisessä. Sekava turhake koko kähisijä.
Vierailija kirjoitti:
Sarjan teema , doloresin murhaaja .
Jos näin on niin olen ymmärtänyt koko sarjn väärin. Minulle joku Dolores on yhdentekevä. Alussa nähty kuolevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alonso taas huijattavana.
Millä tavalla? Kenen toimesta?
Leocadiahan huijaa jatkuvasti. On vaarallinen.
Alonso on niin vietävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta katsojana ymmärtääkin, että pitää olla jännitteitä monipuolisesti, koska muuten olisi tylsää katsottavaa. Kuvitelkaa vaan, jos kaikki olisi onnellista ja ihanteellista, niin jaksaisiko sellaista seurata kauan.
Monipuoliset jännitteet on olemattomat. Onnellisuutta ei enää ole edes sivulauseessa.
Mukava pieni ilonaihe keittiössä. Lope on piirroksilla täydentänyt keittäjien ruokaohjetta. Naiset huomasivat miten taitavasti se on tehty. Yllyttävät julkaisemaan keittokirjan tuolla tyylillä. Jää nähtäväksi onko mahdollista. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on niin olen ymmärtänyt koko sarjn väärin. Minulle joku Dolores on yhdentekevä. Alussa nähty kuolevan.
Oletko katsonut alusta asti? Doloresin murhalla koko sarja alkoi ja siksi tytär Jana tuli ja pestautui kartanoon töihin. Hän jäljitti murhaajan La Promesaan ja uskoi löytävänsä tämän sieltä. Aikamoisen kieroilun keskelle hän tulikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cruz ja Lorenzo suunnittelivat Curron murhan ja sympaattinen Feliciano parka kuoli.
Cruzilla on kyllä monta kuolemaa omalla tunnollaan...paitsi ettei omista sellaista tuntoa.
Grutzilta puuttuu omatunto. Omatunto ohjaa ihmistä tekemään oikeita valintoja / tekoja ja kolkuttaa loputtomiin kun on syyllistynyt pahoihin tekoihin. Voisi sanoa, että psykopaateilla ole omatuntoa.
Samaa mieltä. Meille suurten iköluokkien ihmisille on opetettu lapsesta alkaen mikä on omatunto. Se opetettiin kotona ja koulussa. Omatunto viitoittaa tietä jotta pysymme tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Onkoha Grutsilla näpit pelissä ollut myöskin Allun vaimon kuoleman kanssa? Eli Tomasin Catan ja Manun äidin, mihin hän kuoli?
JUONIPALJASTUS:
Leocadia murhasi Carmenin ( = Alonson 1. vaimo ) Cruzin pyynnöstä päästäkseen ylhäisempiin piireihin ("ratsastusonnettomuus").
Sittemmin Leocadia murhasi omasta aloitteestaan vielä Doloresin ( = Janan ja Curron äiti, Alonson rakastettu) varmistaakseen asemansa Cruzin silmissä ja sitä kautta jalansijaa aatelistoon.
Nyt Leocadia on murhannut vielä Janan. Ensin ampui, mutta Jana alkoi toipumaan, niin vielä joutui myrkyttämään.
Saakohan Leo hommattu itselleen aatelisarvon. Se tuntui olevan hyvin tärkeä ja moottori koko hänen toiminnalleen ainakin alkuaikoina Kuubassa jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut alusta asti? Doloresin murhalla koko sarja alkoi ja siksi tytär Jana tuli ja pestautui kartanoon töihin. Hän jäljitti murhaajan La Promesaan ja uskoi löytävänsä tämän sieltä. Aikamoisen kieroilun keskelle hän tulikin.
Kyllä olen kasonut, ekan jakson olen tallentanutkin. Dolores kuolee, Curro varastetaan ja Jana pelastuu kuin ihmeen kautta. Promesa käsittelee kyllä enemmän muita asioita kuin tätä tapahtumaa. Kaikki kostavat jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin sarjoja tulee mieleen, joissa juonittelua ei juurikaan ollut. Ikäviä ja surullisiakin tapahtumia ajoittain, mutta ei suoranaista pahuutta tai ilkeyttä. Ulkomaisista sarjoista esimerkiksi Oi ihana toukokuu, Kaikenkarvaiset ystäväni tai Sydämen asialla.
Kuka semmosia jaksaa katsella. Haloo, juonittelu on usein se vetonaula.
Lähteeköhän Petra sarjasta? On todella nöyrtynyt nainen nykyisin. Leo ei halua pitää puolikuntoista taloudenhoitajaa. Muutama päivä annettiin aikaa todistaa jos pystyy työhönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen kasonut, ekan jakson olen tallentanutkin. Dolores kuolee, Curro varastetaan ja Jana pelastuu kuin ihmeen kautta. Promesa käsittelee kyllä enemmän muita asioita kuin tätä tapahtumaa. Kaikki kostavat jotain.
Sarja alkoi Doloresin murhasta. Jana jäljitti murhaajan kartanoon ja pestautui sinne sisäköksi äitinsä murhaa selvittämään. Sen jälkeen olemme katsoneet satoja jaksoja ja kaikenlaista on tapahtunut, mutta ei Doloresin murha ole minnekään unohtunut. Jana löysi kartanosta veljensä, jolla on sama äiti kuin hänellä eli Dolores. Dolores oli Alonson rakastettu ja Curro on tämän rakkauden tulos. Jana kuoli, kun kertoi olevansa Doloresin tytär ja sanoi tietävänsä, että Cruz on hänet murhannut samoin kuin Tomasin. Tomas tunsi Doloresin ja Janan avulla ymmärsi, mitä tälle oli tapahtunut ja siksi Cruz tappoi Tomasin. Jana on poissa, mutta Curro jatkaa siskonsa tehtävää. Curron karkotus kartanosta johtui siitä, että hän on Alonson ja sisäkkönä toimineen Doloresin avioton poika. Nyt on löydettävä sekä äiti-Doloresin että sisko-Janan murhaajat. Ei Dolores ole minnekään hävinnyt ja jäänyt vain ekaan jaksoon. Hänen kohtalonsa ja suhteensa Alonsoon häilyy koko ajan taustalla.
Minä olen!