La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30011)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa please mikä Petralle tuli, akoiko ottaa sydämestä kun pikku nappulakin sanoi ettet ole minulle mitään,
Tetanos tarvitsee haavan että pääsee verenkiertoon. Ruosteinen puutarhatyökalu teki Petralle pienen viillon.
Yrittikö Petra nirhata ranteensa auki, mutta sisu meni kaulaan, rohkeus petti.
Kuinka ne noin vollottavat, pitää sivistyneesti laittaa nestuuki nenän eteen ja olla cool.
Suomi on onnellisten maa? Kun olin vanhempieni haudalla, en minä huutanut ja itkenyt, itkin toki paljon ikävääni. Itken väliin vieläkin, vaikka aikaa on kulunut.
Alkaa todella ärsyttää tämä sarja ja kaikki ylilyönnit!
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että tämä äiti ja tytär loisivat kartanossa viikosta toiseen. Onko Leocadia muuten aatelinen? Oli miten oli, vastenmielinen nainen. Cruz sopi rooliinsa täydellisesti, loistava näyttelijä, kuten Janakin.
Alonso itse pyysi jäämään. Ukkeli senverran hukassa kun Cruz lähti että tarvitsee henkisen tuen ja asioiden järjestelijän. Muka sen hovin kirjeongelmankin Leo otti hoitaakseen..kyllä kyllä tottakai 😂
Cruz on minun paras ystäväni ja minä tuen hänen perhettään. Niinkö tuo Leocadia sanoi? Alonso ei osaa epäillä mitään eikä kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että tämä äiti ja tytär loisivat kartanossa viikosta toiseen. Onko Leocadia muuten aatelinen? Oli miten oli, vastenmielinen nainen. Cruz sopi rooliinsa täydellisesti, loistava näyttelijä, kuten Janakin.
Leocadian suunnitelma jo tullessaan sotkea joku nuoruus ajan tapahtuma Cruzille.
Tottakai Alonso pyysi Leocadia jäämään, mutta se tapahtui vasta tässä jaksossa. Tämä paholainen esittää hyväntekijää, järjestelee kartanoon isoja ongelmia itse, ja sen jälkeen tarjoutuu auttamaan. Cruz yritti tapattaa Leocadian, määräsi Baezan ampumaan naisen, mutta Baeza jätti hänet eloon. Siinä ainakin yksi motiivi kostoon.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai Alonso pyysi Leocadia jäämään, mutta se tapahtui vasta tässä jaksossa. Tämä paholainen esittää hyväntekijää, järjestelee kartanoon isoja ongelmia itse, ja sen jälkeen tarjoutuu auttamaan. Cruz yritti tapattaa Leocadian, määräsi Baezan ampumaan naisen, mutta Baeza jätti hänet eloon. Siinä ainakin yksi motiivi kostoon.
Miksiköhän Romulo ei muuten epäile mitään? Tietäö varmaan menneisyydestä yhtä ja toista.
Kyllä katsojat tajuavat, että kaikki mitä tapahtuu, on käsikirjoittajien päistä lähtöisin. On ihanaa, että osaamme ja voimme eläytyä näkemämme. Tosi hassua olisi vain tuijottaa toopena näkemäänsä ja ajatella, että jaahas ja jassoo, tuommoinen juttu nyt käsikirjoittajilla. Jatketaan siis mieluummin eläytyneinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviääköhän koskaan, että Leocadialla näppinsä pelissä kaikessa? Ei tietenkään pitkään aikaan, jos koskaan, plääh
En tiedä jaksanko katsella tuota Leocadiaa kokonaisen kauden verran. Nyt jo kyllästyttää ko. hahmo.
Joo, Cruz oli karsee nainen mutta hänessä oli karismaa, joka täytti tilan. Tuo Leo on lähinnä vain synkkä hahmo, joka ei kyllä ota omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leocadian suunnitelma jo tullessaan sotkea joku nuoruus ajan tapahtuma Cruzille.
Cruz ja Leocadia olivat ihan tavallisia tyttösiä, kunnes Cruzin isä menestyi orjakauppiaana ja osti aatelisarvon itselleen. Cruz havitteli myös rikasta miestä ja aatelisuutta ja siksi iski silmänsä Alonsoon, tappoi hänen vaimonsa Carmenin ja vikitteli Alonson. Lupasi esitellä Leocadian jollekin aateliselle, että hänestäkin tulisi rikas aatelinen, mutta kait kateudessaan ei sitten niin tehnytkään. Sen sijaan yritti saada Romulon tappamaan hänet, mutta kun Romulo sai tietää Leocadian olevan raskaana, ei ampunutkaan. Sen Leocadia kostaa nyt Cruzille.
No alkaako Leo etsimään aatelismiestä itselleen vai ottaako Alonson, että kosto olisi oikein suloinen vankilassa viruvalle Cruxille.
Ehkä koston syynä on myös se, että Cruzin isä olisi raiskannut Leon ja Angela olisi siten Cruzin sisko. Siksikö Leo ei kerro tyttärelleen, kuka on tämän isä?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on onnellisten maa? Kun olin vanhempieni haudalla, en minä huutanut ja itkenyt, itkin toki paljon ikävääni. Itken väliin vieläkin, vaikka aikaa on kulunut.
Espanjalaiset ovat muutenkin tunteitaan avoimemmin näyttäviä ihmisiä kuin suomalaiset, joten pitääkö aina arvioida asioita omasta viitekehyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaiset ovat muutenkin tunteitaan avoimemmin näyttäviä ihmisiä kuin suomalaiset, joten pitääkö aina arvioida asioita omasta viitekehyksestä.
Niinpä. Ja usein tulee muutenkin verrattua Promesan juonikuvioita tähän päivään..väärinhän sekin on.
Petra näytti Cruzille närhen munat. Muutenkin ollut aika ärhäkkänä. Ei tajua että potkut tulossa. Tärpätinkeittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain kuulin, että näyttelijä olisi ollut stressaantunut kuvauksista ja halusi siksi pois sarjasta, mutta että tällainen ratkaisu oli yllätys hänellekin. Käsikirjoittajien ratkaisu siis tämä Janan murha.
Kun lukee näitä kommentteja ja arvosteluja näyttelijöiden rooleista, kun se ja se on sellainen, niin vaikuttaa jopa siltä, että katsojat eivät tajua että ihan kaikki on käsikirjoittajien päästä. Kaikki mitä tapahtuu.
Sama on ollut mielessä jo pitemmän aikaa. Ei kai täällä tarvi käsikirjoittajan työhön puuttua, nautitaan vaan loistavasta näyttelijöiden osaamisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän Romulo ei muuten epäile mitään? Tietäö varmaan menneisyydestä yhtä ja toista.
Rómulo ... etunimi, johon en ikinä totu.
Minä kutsun häntä aina Rómuksi. Ei loppujen lopuksi ollenkaan hassumpi miehen etunimi.
Vierailija kirjoitti:
siis päätöshän tuli siis näyttelijältä itseltään noin 7 kuukautta ennen , loppukohtauksessa on käytetty käsikirjoittajan ja ohjaajan päätösvaltaa , jos mitää traagista ei olisi kirjoitettu olisi myös manuel pitäny kirjoittaa pois sarjasta , jos vaikka he olisivat lähteneet pois sarjasta
Vai niin, todella mielenkiintoista. Hyvä kun joku on ottanut ihan tosissaan sarjan kokonaisuuden. Minä otan vain katsomisen nautinnon ja se riittääpi mulle vallan hyvin kun minulla on omakin elämä.
Katsojamäärät ovat nousseet takaisin entiselle tasolle Espanjassa.