La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kummittelee päässä introssa näytetty kohtaus, jossa hovimestari sanoo Petralle, että haluaa tehdä hänestä kunniallisen naisen.
Kohta näytettiin introssa ihan alkujaksoissa, ehkä vahingossa?
Tämä ratkaisee Petran ongelmat vauvan kanssa. Ja myös hovimestarin näyryytyksen. Voivat erota työstään yhdessä. Hovimestarilla on varmasti rahaakin säästössä.Tarkoitin Piaa.
Minusta on ollut ennalta-arvattavaa, että Pia ja don Romulo menevät yhteen. Nuo kun ovat niin kohteliaita pönöttäjiä ja jonkun aikaa sitten melkein kilpaa kehuivat toisiaan. Ja don Romulokin korosti Pialle, että on hänen ystävänsä.
Espanjaa osaan, mutta en tiedä tuon ajan tavoista mitään. Mietin, että tuo nimitys don/doña viittaa siihen, että eivät ole aivan tyhjätaskuja. Espanjan kirjassani on tällainen sanonta:
Cuando tenía dinero (kun minulla oli rahaa)
me llamaban don Tomás (minua kutsuttiin don Tomàsiksi)
Ahora que no lo tengo (Enää rahaa ei ole)
ma llaman Tomás no más (olen vain Tomas, ei muuta)
Voivatko nuo Jana ja Curro olla paronin lapsia? Vai kenen kanssa palvelija-äitinsä lapset sai?
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Janasta ja Manuelista eikä heidän keskinäinen kemiansa ole musta epäuskottavaa.
Toivottavasti Manuel tokenee nopeasti, sarja oli tällä viikolla paljon tylsempi ilman häntä.
Huomasitteko muuten, että alku"teksteistä" on poistettu Paronin lisäksi Catalina ja lisätty Curro ja tämä uusi Martina-serkku? Ilmeisesti Catalina ei palaa enää sarjaan.
Sehän oli ihastusta ensi silmäyksellä, varsinkin Manuelin puolelta, kun sattui näkemään miten Jana juoni itsensä töihin Thomasin ja Jimenan häihin. Janalla kesti lämmetä ehkä hieman kauemmin.
Kumpikin tuntuu ymmärtävän ja arvostavan, mitä toinen oikeasti on, vaikkei voikaan yhteiskunnan sääntöjen vuoksi, sitä näyttää. Ottivat tarkoituksella etäisyyttä, kun tajusivat tunteidensa vakavuuden ja suhteensa mahdottomuuden. Ja Janalla toki kostotoimenpiteet ja Manuelilla velvollisuutena pelastaa perhe, omaisuus ja kunnia.
Martinan näyttelijä oli häiritsevän tutun oloinen, ennen kuin yhdistin Dos Vidakseen. Sehän näyttelee sitä isoäitiä nuorena Afrikassa. Toivottavasti näytetään molemmat sarjat loppuun jossain vaiheessa.
Tuo hotelli-sarja on täysin näkemättä, pitäisiköhän tänään kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Voivatko nuo Jana ja Curro olla paronin lapsia? Vai kenen kanssa palvelija-äitinsä lapset sai?
Oon miettinyt samaa. Tai ainakin Curro, selittäisi, miksi varastettiin vauvana.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on totuus Simonan lapsista?
Simonalla tuntuu salaisuuksia riittävän. Meni aika vaikeaksi siinäkin, kun Candela muisteli miehensä menettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Janasta ja Manuelista eikä heidän keskinäinen kemiansa ole musta epäuskottavaa.
Toivottavasti Manuel tokenee nopeasti, sarja oli tällä viikolla paljon tylsempi ilman häntä.
Huomasitteko muuten, että alku"teksteistä" on poistettu Paronin lisäksi Catalina ja lisätty Curro ja tämä uusi Martina-serkku? Ilmeisesti Catalina ei palaa enää sarjaan.
Sehän oli ihastusta ensi silmäyksellä, varsinkin Manuelin puolelta, kun sattui näkemään miten Jana juoni itsensä töihin Thomasin ja Jimenan häihin. Janalla kesti lämmetä ehkä hieman kauemmin.
Kumpikin tuntuu ymmärtävän ja arvostavan, mitä toinen oikeasti on, vaikkei voikaan yhteiskunnan sääntöjen vuoksi, sitä näyttää. Ottivat tarkoituksella etäisyyttä, kun tajusivat tunteidensa vakavuuden ja suhteensa mahdottomuuden. Ja Janalla toki kostotoimenpiteet ja Manuelilla velvollisuutena pelasta
Leonor poistettu alkuteksteistä, ei Catalina. Jana on aika kylmä ihminen, tuijottaa aina ilmeettömästi suu auki ja silmät pyörien. Veti Mariankin mukaan juonitteluihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin tuntuu ymmärtävän ja arvostavan, mitä toinen oikeasti on, vaikkei voikaan yhteiskunnan sääntöjen vuoksi, sitä näyttää. Ottivat tarkoituksella etäisyyttä, kun tajusivat tunteidensa vakavuuden ja suhteensa mahdottomuuden. Ja Janalla toki kos
Tuo on totta: Janan ainoa valtti ovat hänen kauniit silmänsä. Muuten kylmänoloinen ja aika sävytön ihminen.
Hyvä että Leonor poistui, mutta huvittaa jotenkin jo ajatus siitä, miten hän pärjää kun ei osaa itse edes pukeutua!
Curron isäksi on paljastunut Alonso eli markiisi.
Pia ja Romulo eivät ole yhdessä missään vaiheessa vaan Pialla on sutinaa
tämän uuden hovimestarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Salvadorin näyttelijä ollut jossain muussakin sarjassa? Jotenkin tutun näköinen.
On ollut, mutten muista sarjan nimeä. Kertoa 2 naisesta eri aikoina . Ekaa naista näytteli tässä tässä La Promesassakin oleva tyttöjen serkku. Asui Afrikassa ja pakeni Espanjaan, sai lapsen siellä ja topisen ajan nainen oli hänen lapsenlapsensa, joka asui samassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin tuntuu ymmärtävän ja arvostavan, mitä toinen oikeasti on, vaikkei voikaan yhteiskunnan sääntöjen vuoksi, sitä näyttää. Ottivat tarkoituksella etäisyyttä, kun tajusivat tunteidensa vakavuuden ja suhteensa mahdottomuuden. Ja Janalla toki kos
Jana on kaunis, mutta jotenkin ilmeetön usein. Maria on on minusta erittäin hyvä kasvonäyttelijä`, hirvittävän ilmeikäs ja vaikuttaa aidoilta ilmeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Candelan näyttelijä on syntynyt 1974, mutta Simonan näyttelijä 1936. Ikäero ei kyllä ruudussa näy.
Candela näyttää 1954-56 syntyneeltä eli 69-67-vuotiaalta. Samoin Simona.
Kumma ettei Pian raskaus jo näy
Vierailija kirjoitti:
Kumma ettei Pian raskaus jo näy
Hän on pitkä nainen ja hameen helmoihinkin katoaa osa vatsasta. Jossain vaiheessa kyllä luulisi näkyvän selvästi kun on hoikka muutoin.
Petralla on tosi luihu - lähes jo liian kapea - naama. Sopii hyvin pahisrooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Salvadorin näyttelijä ollut jossain muussakin sarjassa? Jotenkin tutun näköinen.
On ollut, mutten muista sarjan nimeä. Kertoa 2 naisesta eri aikoina . Ekaa naista näytteli tässä tässä La Promesassakin oleva tyttöjen serkku. Asui Afrikassa ja pakeni Espanjaan, sai lapsen siellä ja topisen ajan nainen oli hänen lapsenlapsensa, joka asui samassa talossa.
Dos Vidas, niinpäs onkin.
Käyn kohta itse henkilökohtaisesti listimässä tuon pastorin. RAIVOSTUTTAVA. Eihän tuollaista joutavaa vihtoria roikotettaisi missään huushollissa kuukausikaupalla.
Manuelilla on mieheksi tosi leveät ja pulleat kasvot. Ihokin näyttää tosi elottomalta, tunkkaiselta ja kelmeältä. Kiinnittää huomiota, kun hän makaa pää siteissä vuoteella ja posket ovat pulleat vaikka koko ajan päivitellään kuinka hän kuihtuu, kun ei virkoa syömäkuntoiseksi.
Hyviä pointteja. Taitaa tarinassa satu puskea läpi todellisuuden. 😁