Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen suunnittelemat ansiosidonnaisen työttömyysturvan leikkaukset iskevät SAK:n mukaan etenkin pienituloisiin.

Vierailija
24.08.2023 |

HALLITUS aikoo vaikeuttaa ansiosidonnaiselle työttömyysturvalle pääsyä ja heikentää työttömyysturvaa.

Suomen ammattiliittojen keskusjärjestön SAK:n johtaja Saana Siekkinen sanoo tiedotteessa, että käytännössä Orpon-Purran hallitus on romuttamassa koko ansiosidonnaisen työttömyysturvan.

Leikkaukset ovat ennennäkemättömän rajuja ja kohdistuvat jo ennestään pienituloisiin. Samalla ne lisäävät tarvetta asumistukeen ja toimeentulotukeen. Erityisesti lapsiperheellisiä työttömiä ajetaan toimeentulotuelle, Siekkinen sanoo.
Lähde: Iltasanomat

Onneksi on byrokraateille töitä kun tukia saavien osuus lisääntyy.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pensan hinta alas!

Vierailija
2/22 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskevät ehkä pahiten iäkkäisiin työttömiin, jotka eivät juuri työllisty vuodeksi saadakseen ansiosidonnaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei tule kestämään näiden leikkauksien tuomia yhteiskunnallisia ongelmia. Köyhyys ja osattomuus lisääntyy, kaikkea yllättävää odotettavissa, toivoakseni ei tarvitse tätä hallitusta kauan katsella.

Vierailija
4/22 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät.

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.

Vierailija
5/22 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä, mutta ostan pelkkää ruokaa, koska ansiosidonnaista leikataan

Yrittäjät ei saa enää vuoden päästä omistusasuntoon asumistukea, kun kulutus loppuu.

Vierailija
6/22 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin mä olen lopettanut kaiken kulutuksen, ruokaakin vain sen verran ostelen, että hengissä pysyn. En oikein keksi, miten voisin muutoin protestoida tulevia leikkauksia.

Vierailija
7/22 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sak on ko ryhmien etujärjestö. Totta kaiheidän mielestään on noin ja ovat tuota mieltä.

He eivät vastaa tähän maan taloudesta ja kehittymisestä, vaan yksipuolisesti omien jäsentensä eduista.

Vierailija
8/22 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään asiallista keinoa estää oma köyhyys, jos töihinkään ei huolita?

Vierailija
9/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ennakoitte tulevaa te, jotka olette ansiosidonnaisella? Jos töihin ei pääse, onko jotain tehtävissä tulevaisuuden suhteen?

Vierailija
10/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten ennakoitte tulevaa te, jotka olette ansiosidonnaisella? Jos töihin ei pääse, onko jotain tehtävissä tulevaisuuden suhteen?

Pahiten iskee se, että lapsikorotukset viedään. Sitten jos ei saa töitä, ja putoaa kelan päivärahalle, ja siihen ei saa lapsikorotusta, se on helvetin pieni raha millä lapsiaan pitäisi elättää. Toki mies on töissä ja tekee oman osuutensa, maksaa asuntolainan ja asumiskulut, mutta sähkölämmitteisessä talossa ne on nykyään niin suuret, että palkasta ei juuri muuhun jää.

En tiedä millä ruokitaan kaksi teinipoikaa. Onneksi ovat jo yläasteella, parin vuoden päästä lähtevät opiskelemaan, saavat siellä ainakin ruokaa koulussa edullisesti, ja saavat opintorahat ja lainat.

Vierailija
11/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kulutukseni olen karsinut kaikilta osin niin, että enää ostan vain ruokaa ja puhdistusaineita kaupasta, muuhun ei ole varaa.

Vierailija
12/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pahiten iskee se, että lapsikorotukset viedään. Sitten jos ei saa töitä, ja putoaa kelan päivärahalle, ja siihen ei saa lapsikorotusta, se on helvetin pieni raha millä lapsiaan pitäisi elättää. Toki mies on töissä ja tekee oman osuutensa, maksaa asuntolainan ja asumiskulut, mutta sähkölämmitteisessä talossa ne on nykyään niin suuret, että palkasta ei juuri muuhun jää.

En tiedä millä ruokitaan kaksi teinipoikaa. Onneksi ovat jo yläasteella, parin vuoden päästä lähtevät opiskelemaan, saavat siellä ainakin ruokaa koulussa edullisesti, ja saavat opintorahat ja lainat.

Surullista on, että poikasi joutuvat ottamaan ehkä isot lainat muuttaessaan opiskelemaan, jos vanhemmat eivät tue taloudellisesti heitä. Tajuaako ihmiset, miten suuria on hallituksen leikkaukset opiskelijoilta? 

Vierailija
13/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse karsin kaikki ylimääräiset menot. Parin vuoden päästä esikoinen lähtee ehkä opiskelemaan ja olen varautunut siihen. En halua, että joutuu ottamaan lainaa heti ensimmäisenä opiskeluvuotena.

Vierailija
14/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä.

Vierailija
15/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Daa. Kerro lisää millaista työtä ja millaisella palkalla sinulla oli tarjolla?  - Kyllä Suomessa on enempi pula asianmukaisen ja riittävän palkan maksajista kuin työntekijöistä.

Vierailija
16/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sinä olet sanni kehitysvammainen idiootti

Vierailija
17/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Entäs kun on työkyvytön? Kukaan ei sairautta itse valitse.

Vierailija
18/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset olettavat, että tukien varassa voi elellä loputtomiin? Jonkunhan ne rahat on tienattava, että riittää tulonsiirtoihin pätäkkää.

Kouluttautukaa, tehkää itse asialle jotain. Kyselkää töitä jokaisesta läheisestä yrityksestä, ei tarvitse odotella hakuilmoitusta. 

Vierailija
19/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin loppuu tämä ikuisesti tukien varassa eläminen. Ei sosiaaliturva ole tarkoitettu ansiotulon korvikkeeksi, vaan väliaikaiseksi turvaksi. Kyllähän tästä varoiteltiin, että vasemmistopolitiikka tulee lopulta kolahtamaan kipeiten juuri vasemmistoäänestäjiin. Ei työssäkäyvät loputtomiin halua kustantaa kotona makaavien ylläpitoa ja vielä kuunnella miten mikään ei riitä. Osallistukaan nyt vaan näihin talkoisiin itse myös, tähän asti olette olleet vaan käsi ojossa vaatimassa muiden rahoja.

Vierailija
20/22 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvausta pitää leikata että työnteko alkaa maistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän