Olin anopin kanssa kaupassa. Kyllä voi olla hidasta!
Jokainen tuote pitää väännellä ja käännellä, ennen kuin voi valita. Kun vihdoin pääsee kassalle, pitää hakea vielä jotain ja kassa odottaa. Ja entäs se pakkaaminen! Eivät ne tuotteet nyt mitään posliinia ole! Siltä vaikuttaa, kun pakkaa kuin Pentikin myyjä.
Muut huomanneet samaa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän anoppiani, hidasta se vähän on, mutta eipä tuo haittaa, yksin hän asuu, niin on varmaan mukavaa välillä olla ihmisten ilmoilla.
Sama täällä, käytän mielelläni hienotunteista ja mukavaa anoppia kaupoilla kun aikataulut vaan sovitaan. Minua kuvottaaa apn kaltaiset ihmiset, jotka etsii läheisistään aina vikoja ja julmasti huutelevat niitä, kuin olisivat itse yhtään se parempia.
mutta tuo käyttää-sana on aika ikävä minusta. Miksei voi sanoa, että kävin jonkun kanssa kaupassa tai vein anopin kauppaan?
Se on tietyn alueen murrepiirre. Käyttää kaupassa on ottaa hänet mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän anoppiani, hidasta se vähän on, mutta eipä tuo haittaa, yksin hän asuu, niin on varmaan mukavaa välillä olla ihmisten ilmoilla.
Sama täällä, käytän mielelläni hienotunteista ja mukavaa anoppia kaupoilla kun aikataulut vaan sovitaan. Minua kuvottaaa apn kaltaiset ihmiset, jotka etsii läheisistään aina vikoja ja julmasti huutelevat niitä, kuin olisivat itse yhtään se parempia.
mutta tuo käyttää-sana on aika ikävä minusta. Miksei voi sanoa, että kävin jonkun kanssa kaupassa tai vein anopin kauppaan?
En liitä kyllä mitään negatiivistä kaikua käyttää-sanaan...ihan se on synonyymi noille muille.
Jos tarkoitat verrata sitä siihen, että puhutaan eläimistä esim. käytin koiran lenkillä, niin aivan samoin koiran yhteydessä käytetään vein koiran lenkille tai kävin koiran kanssa lenkillä. Ei ole alentavaa puhua käyttämisestä ihmisten yhteydessä.
mutta ei sanota vaikka "käytin tytärtäni elokuvissa" tai "käytin ystävääni baarissa".
Ihan eri asia. Käyttäminen viittaa siihen, että itsellä ei ole asiaa mutta halu auttaa on ja siksi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Joka kassajonosta löytyy aina yksi hidastelija. Yleensä maksun kanssa jotain säätämistä; kortti kadoksissa, ei hyväksy suoritusta tai jotain kummallisia lahjakortteja mukana yms. Tämä henkilö on vielä juuri sinun edellä täyden ostoskärryn kanssa joita jää lastailemaan sinne päätyyn tunnin ajaksi. Uskomatonta porukkaa. Tulispa maailmanloppu.
Minä olen 68 v enkä muista yhtään kertaa kassajonossa olleen kenelläkään vanhuksella ongelmia, nuorilla ei kortit toimi, siis ei ole katetta ja ne laskee montako siideripulloa saa, sama tapajuopoilla, anelevat jonossa olevia maksamaan kaljapullonsa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla miniä on tuommoinen, tyttäreni sanoo samaa, että ei Jaanan kanssa jaksa lähteä shoppaamaan kun se katsoo ja kääntelee joka jumalan tavaran ja vertailee samanlaisia leipäkin joka kerta. Lisäksi miniä ihan selvästi odottaa kassalla, että minä maksaisin hänenkin ostokset, tuputtaa minua menemään ensin ja kun laitan välikapulan katsoo minua hyvin tympeästi. Minä hykertelen sisäisesti, jokainen maksakoot ostoksensa itse.
Mutta joo, vatuloijat ovat hirveitä ihmisiä, äitini aina sanoi, että luu valitsijan käteen.
Höpsis. Tuskin aina odottaa sinun maksavan, jos et ole ikinä ennenkään maksanut.
Tympeästi voi kyllä katsoa, et vaikuta hauskalta shoppailuseuralta.
Kerran olin kassajonossa, edellä olevan pariskunnan ensimmäinen kortti ei kelvannut, ei näytöllä eikä tunnusluvulla. Sitten kumpikin kaiveli korttejaan ja jollain neljän kortin rippeillä saivat maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena ihmettelin miksi isän piti kaikki karkkipussitkin käännellä ja puristella ennen valintaa. Nyt huomaan tekeväni ihan samaa. Kai se ikä vaan tekee tepposet :D
Älkää nyt hitossa puristelko niitä kaupan tavaroita. Sitten, kun olette tuotteen maksanut, niin voitte rutistella niitä aivan mielin määrin. Ennen sitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Joka kassajonosta löytyy aina yksi hidastelija. Yleensä maksun kanssa jotain säätämistä; kortti kadoksissa, ei hyväksy suoritusta tai jotain kummallisia lahjakortteja mukana yms. Tämä henkilö on vielä juuri sinun edellä täyden ostoskärryn kanssa joita jää lastailemaan sinne päätyyn tunnin ajaksi. Uskomatonta porukkaa. Tulispa maailmanloppu.
Ja sitten voi käydä niin että kun valitsee lupaavan näköisen kassan, jossa jonossa vain yksi ja sillä ostoksia vähän, niin tämä yksi kaivaakin sentin nipun kaiken maailman veikkauskupinkeja....
Olet harvinaisen vastenmielinen luonteeltasi.
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa kotiin, ap. Ei vie aikaa.
Oletkos ikinä ajatellut, eikä ihan tuosta vaan tilailla joka paikassa ruokia kotiin? Kaikki eivät nimittäin asua kaupungeissa, ylläri!
Olen itse maailman hitain kaupassa kävijä. Tosin kassalla en jumittele, kun se voisi haitata muita.
Mutta en kulje vaan kerran kaupan läpi, vaan kiertelen edes takaisin miettien, mitäs ruokaa tänään laittais jne. Ja pakkaankin neuroottisella tarkkuudella.
Oon kyllä asperger, onkohan sun anoppikin 🤔