Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin anopin kanssa kaupassa. Kyllä voi olla hidasta!

Vierailija
24.08.2023 |

Jokainen tuote pitää väännellä ja käännellä, ennen kuin voi valita. Kun vihdoin pääsee kassalle, pitää hakea vielä jotain ja kassa odottaa. Ja entäs se pakkaaminen! Eivät ne tuotteet nyt mitään posliinia ole! Siltä vaikuttaa, kun pakkaa kuin Pentikin myyjä.

Muut huomanneet samaa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa nämä anoppi-miniä -ketjut. Naiset, jos ette kestä miehenne äitiä,  miten kestätte miestänne tai lapsianne, joista joku voi olla aika lailla kuin anoppi?

Onko puoliso väärä valinta, jos inhoaa miehen äitiä? Ainakin ennuste huono.

Vierailija
22/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä samaa?

Ai sitä että nimenomaan anopin kanssa kaupassa kestää kauan? Vai että ylipäätään joku katselee tuotteita kaupassa pitkään ennenkuin valitsee? Tai pakkaa varovasti?

Häh? Ei tästä nyt kauheesti saa juttua irti

No, yleensä vain provoissa on lopussa joku mitä kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa nämä anoppi-miniä -ketjut. Naiset, jos ette kestä miehenne äitiä,  miten kestätte miestänne tai lapsianne, joista joku voi olla aika lailla kuin anoppi?

Onko puoliso väärä valinta, jos inhoaa miehen äitiä? Ainakin ennuste huono.

Kun lapsi avaa suunsa hän puhuu kodistaan ja lapset oppii esimerkistä. Kyllä sitä puolisoa seuloessa kannattaa suunnata ne katseet siihen lapsuudenperheeseen. 

Vierailija
24/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen anoppi. 78. Just tulin autollani kaupasta. Viivyin reilu puoli tuntia lähimmässä kaupassa. Aikaa meni kun katsoin leikkeleen ym. kylmätavaran käyttöpäivät. En voinut ottaa mitä aioin kun oli jo 30.8 viimeinen päivä. Pakastesipulia silmäilin pitkään mutta näytti olevan lopussa.

Pankkikortti ja etukortti nopeasti vedettävissä erillisestä pienen olkalaukun taskusta.

Leipä mitä olin suunnitellut ostaa oli myös lopussa. Siksi harvoun käyn lähikaupassa.

Tuntuu että hintojen kallistuttua valikoimaa on vähemmän ja käyttöpäivät kukkuu.289

Vierailija
25/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän anoppiani, hidasta se vähän on, mutta eipä tuo haittaa, yksin hän asuu, niin on varmaan mukavaa välillä olla ihmisten ilmoilla.

Sama täällä, käytän mielelläni hienotunteista ja mukavaa anoppia kaupoilla kun aikataulut vaan sovitaan. Minua kuvottaaa apn kaltaiset ihmiset, jotka etsii läheisistään aina vikoja ja julmasti huutelevat niitä, kuin olisivat itse yhtään se parempia.

mutta tuo käyttää-sana on aika ikävä minusta. Miksei voi sanoa, että kävin jonkun kanssa kaupassa tai vein  anopin kauppaan?

En liitä kyllä mitään negatiivistä kaikua käyttää-sanaan...ihan se on synonyymi noille muille.

Jos tarkoitat verrata sitä siihen, että puhutaan eläimistä esim. käytin koiran lenkillä, niin aivan samoin koiran yhteydessä käytetään vein koiran lenkille tai kävin koiran kanssa lenkillä. Ei ole alentavaa puhua käyttämisestä ihmisten yhteydessä.

mutta ei sanota vaikka "käytin tytärtäni elokuvissa" tai "käytin ystävääni baarissa".

Totta, koska eiväthän synonyymitkään ole merkitykseltään identtisiä eli niissä on joitain vivahde-eroja, mistä syystä niistä jokainen ei sovi ihan jokaiseen tilanteeseen.

Sanoisit kuitenkin, että käytin tyttäreni hammaslääkärissä/optikolla/neuvolassa. Lähinnä se vivahde-ero on se, että tuo käytettävä henkilö on ollut apusi, velvollisuutesi tai tekemäsi palveluksen kohteena. Sen sijaan ystävän kanssa baariin meno pitämään hauskaa on erilainen tilanne.

En siltikään näe auttamisen kohteena olemista alentavana ja ikävänä. Se ilmaisee kuulijalle, että minulla oli tehtävänä tällainen velvollisuus lasten kanssa tai menin auttamaan ystävää/appivanhempia viemällä heidät johonkin paikkaan.

Sitten jos menee vaikka sen anopin kanssa yhdessä taidenäyttelyyn viettämään aikaa ja ravintolaan syömään, sopivampi sana onkin kävimme yhdessä näyttelyssä ja syömässä. Mutta kauppareissun yhteydessä (jos sinne lähtee erityisesti juuri häntä auttaakseen), on aivan yhtä sopivaa puhua kaupassa käyttämisestä kuin kauppaan menostakin.

Vierailija
26/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän anoppiani, hidasta se vähän on, mutta eipä tuo haittaa, yksin hän asuu, niin on varmaan mukavaa välillä olla ihmisten ilmoilla.

Sama täällä, käytän mielelläni hienotunteista ja mukavaa anoppia kaupoilla kun aikataulut vaan sovitaan. Minua kuvottaaa apn kaltaiset ihmiset, jotka etsii läheisistään aina vikoja ja julmasti huutelevat niitä, kuin olisivat itse yhtään se parempia.

Taisi ap yrittää taas aloittaa yhtä anopin haukkumisketjuistaan, tämä ap-ääliö tehtailee niitä tuon tuosta.

Se on varmaan kalunnut suuret ikäluokat jo loppuun.

Vierailija
27/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kassajonosta löytyy aina yksi hidastelija. Yleensä maksun kanssa jotain säätämistä; kortti kadoksissa, ei hyväksy suoritusta tai jotain kummallisia lahjakortteja mukana yms. Tämä henkilö on vielä juuri sinun edellä täyden ostoskärryn kanssa joita jää lastailemaan sinne päätyyn tunnin ajaksi. Uskomatonta porukkaa. Tulispa maailmanloppu.

Joku vetää vielä valttikortin. Maksaa pennosilla ostoksensa.

Vierailija
28/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilatkaa kotiin, ap. Ei vie aikaa.

Ei herranjestas, sieltähän voi saada huonoja tomaatteja! Kyllä itse pitää saada valita.

Vierailija
29/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne teillä on niin kiire?

Vierailija
30/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut useastikin ja sama meininki. En käyttäisi kaupoilla jos ei tarjoaisi ruokaa ja kahvia ja ottaisi suihin samalla reissulla. 

Vierailija
31/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta tuo käyttää-sana on aika ikävä minusta. Miksei voi sanoa, että kävin jonkun kanssa kaupassa tai vein  anopin kauppaan?

En liitä kyllä mitään negatiivistä kaikua käyttää-sanaan...ihan se on synonyymi noille muille.

Jos tarkoitat verrata sitä siihen, että puhutaan eläimistä esim. käytin koiran lenkillä, niin aivan samoin koiran yhteydessä käytetään vein koiran lenkille tai kävin koiran kanssa lenkillä. Ei ole alentavaa puhua käyttämisestä ihmisten yhteydessä.

mutta ei sanota vaikka "käytin tytärtäni elokuvissa" tai "käytin ystävääni baarissa".

Totta, koska eiväthän synonyymitkään ole merkitykseltään identtisiä eli niissä on joitain vivahde-eroja, mistä syystä niistä jokainen ei sovi ihan jokaiseen tilanteeseen.

Sanoisit kuitenkin, että käytin tyttäreni hammaslääkärissä/optikolla/neuvolassa. Lähinnä se vivahde-ero on se, että tuo käytettävä henkilö on ollut apusi, velvollisuutesi tai tekemäsi palveluksen kohteena. Sen sijaan ystävän kanssa baariin meno pitämään hauskaa on erilainen tilanne.

En siltikään näe auttamisen kohteena olemista alentavana ja ikävänä. Se ilmaisee kuulijalle, että minulla oli tehtävänä tällainen velvollisuus lasten kanssa tai menin auttamaan ystävää/appivanhempia viemällä heidät johonkin paikkaan.

Sitten jos menee vaikka sen anopin kanssa yhdessä taidenäyttelyyn viettämään aikaa ja ravintolaan syömään, sopivampi sana onkin kävimme yhdessä näyttelyssä ja syömässä. Mutta kauppareissun yhteydessä (jos sinne lähtee erityisesti juuri häntä auttaakseen), on aivan yhtä sopivaa puhua kaupassa käyttämisestä kuin kauppaan menostakin.

Minä vissiin käytin tuota sanaa käyttää (ja hups, nyt se tuli kaksi kertaa), sanavalinta varmaan tulee sitä, että käytän häntä, en siis samalla käy itse kaupassa, syy on se, että usein jään hänen luokseen hetkeksi, saatan imuroida tai vain istumme, kahvittelemme ja juttelemme. Minun ostokseni joutuisivat odottamaan autossa, minulla on aikaa hakea omat ostokseni muulloinkin. Käymme yhdessä joskus paikallisessa pikkuteatterissa, silloin en käytä häntä vaan tosiaankin menemme yhdessä.

Vierailija
32/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iäkäs ja mulla oli vähän käteistä jäänyt, kampaaja, jolla käyn ottaa vain käteistä.

Kävin kahvilla ja oikein hävetti maksaa vitosella kahvi ja pulla ( edullinen leipomokahvila) . Tietysti takana odottavat ajattelivat, tommosia mummut on, käteisen kanssa suhraavat

Vierailija
33/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin anopin kanssa saunassa. Muuta en kerro.

vävy

Vierailija
34/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut useastikin ja sama meininki. En käyttäisi kaupoilla jos ei tarjoaisi ruokaa ja kahvia ja ottaisi suihin samalla reissulla. 

Aina löytyy ketjuihin kommentoimaan kaltaisesi ääliörassukka. Voi että osaatkin olla typerä ja säälittävä, olet taatusti persu, ne on kaikki kaltaisiasi ääliöitä.

Vierailija
35/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole käynyt anoppisi kanssa kaupassa, joten en ole huomannut samaa.

Vierailija
36/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin anopin kanssa saunassa. Muuta en kerro.

vävy

Ei tarvitse, tiedämme, anoppisi nauroi tikahtuaksen parin sentin pippelillesi. Niin ja typeryydellesi. Ja anoppisi tietyst neuvoi tytärtään eroamaan sinusta, ääliöstä vailla vertaa.

Vierailija
37/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilatkaa kotiin, ap. Ei vie aikaa.

Ei herranjestas, sieltähän voi saada huonoja tomaatteja! Kyllä itse pitää saada valita.

Joo että mummot kyhjätkööt kotona. Kyllä se pitää kunnossa kun itse pääsee liikkeelle ja kaupassa käymään.

Onneksi on noita tilausbusseja yli 65 v vaikka meidän kaupungissa, ei tartte miniöitä vaivata vaikkei taksilippuja olisikaan.

Vierailija
38/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihmeelliseltä kuin se tuntuukin, niin avaajalle tulee myös joskus lisää ikää ja se tuo mukanaan tietynlaista hitautta. Koeta, kultaseni, kestää myös meidän ikäihmisten luontaista hitautta.

Vierailija
39/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy ketjuihin kommentoimaan kaltaisesi ääliörassukka. Voi että osaatkin olla typerä ja säälittävä, olet taatusti persu, ne on kaikki kaltaisiasi ääliöitä.

Miksi haukut muita ihmisiä?

Vierailija
40/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin käytä, eli vien ja tuon myös kotiin. Ja olen siellä hänen kanssaan mutta en itse osta koska ostokset olisivat pitkään autossa, istun hetken aikaa anopilla kahvittelemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme