Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hämmästynyt, sain ajan lääkärille koska olen potenut masennusta hetken. No sain ajan vaikeuksista huolimatta ja olin ällikälä lyöty, koko keskustelun ajan lääkäri ei kysynyt kertaakaan omista elintavoistani mitään?

Vierailija
24.08.2023 |

Ei mitään, ei minun ruokavaliostani eikä siitä kuinka paljon harrastan liikuntaa? Hän ei kertaakaan mennyt tähän aihepiiriin vaan oli miettimässä minulle jo lääkkeitä? miten tämä voi olla mahdollista?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit lääkäriin, jos koet, että kohdallasi siihen on syynä huono ruokavalio ja elämäntavat? Tarvitsetko lääkärin sanomaan, että pitää syödä terveellisesti ja harrastaa liikuntaa?

Vierailija
22/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menit lääkäriin kuullaksesi että olisi hyvä harrastaa liikuntaa ja syödä terveellisesti? Tämän on pakko olla provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käypähoitosuositus ei kehota tutkimaan potilaan terveystilaa muuten, vaan masennusoireet riittävä masennusdiagnoosin tekemiseen?

Minulle on tehty kolme kertaa elämässäni masennusdiagnoosi, kun olen mennyt valittamaan somaattista vaivaa. Kahdella kerralla kyllä kieltäydyin siitä.

Vierailija
24/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriassa ja siinä kyseisessä hoitokulttuurissa ajatellaan diagnoosi ja lääkekeskeisesti. Näin on ollut lähes koko sen olemassa olon ajan, ja etenkin viimeisten 20 vuoden aikana. Taustalla olevat syyt, tekijät, olosuhteet, historiassa tapahtuneet asiat, ja nykyinen elämäntilanne, tai ihmisen oman ajatukset, tunteet ja mielipiteet eivät kiinnosta alalla olevia. Nk. eivät edes apua ja itselleen tukea hakevat ihmisetkään. Julkiselta puolelta ei edes saa mitään traumaterapiaa, kuin aniharvat.  Oireista kärsiviä ei kohdella, kohdata, tai nähdä ihmisinä, vaan "hoidettavina tapauksina." Hoito on aivan liian liukuhihnamaista. Diagnooseja tehdään sillä periaatteella. Jos olen jotakin koskaan, niin ainakin nämä asiat opin joskus jo kauan sitten, kun käytin kyseisiä "palveluita". Kun viime vuosina on paljon valiteltu pitkiä hoitojonoja, tai puutteellisia resursseja, niin rehellisyyden nimessä on pakko sanoa, että on siellä ja siinä systeemissä paljon muutakin vialla ja korjauksen ja uudistamisen tarpeessa.

Vierailija
25/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis menit lääkäriin kuullaksesi että olisi hyvä harrastaa liikuntaa ja syödä terveellisesti? Tämän on pakko olla provo.

No eihän tuossa nyt siitä ole kysymys. Vaan pitäähän lääkärin varmistaa, että elintavat ovat kunnossa. Ettei kyse ole vain huonoista elintavoista ja unirytmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä