Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on kohta yksin maksettavana 1200e vuokra

Vierailija
24.08.2023 |

Kun kaupunki nostaa asuntojen vuokraa +20%. Mutta vaikea on kolmiosta pienempään lähteä kera kolmen lapsen. Ja muuttuisi lapsilla kaikki jos kauemmas muuttaisi, päiväkoti, koulu, kaverit. Yksin palkalla ilman asumistukea. Mitä ihmettä teen.

Kommentit (106)

41/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuitenkin suosittelisin harkitsemaan muuttoa edullisempaan kaupunkiin.

Vierailija
42/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lasten isä ja elarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isä ja elarit.

Aikoinaan yksi työkaveri sai elareita kahdesta lapsesta oman nettopalkkansa verran, eikä meillä ollut mitenkään huonosti maksettu työ. Jos ap on leski, lapset saavat orvoneläkettä ja ap leskeneläkettä. Taitavat rahat mennä jonnekin muualle, mihin ei pitäisi.

Vierailija
44/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä maksaa elareita 200e per lapsi ja lapset asuu minulla. Tapaamiset viikonloppuisin täytyy onnistua.

Voisin muuttaa pienempään kaupunkiin kauemmas jos saisi työn, isä suostuisi ja saisi ostettua oman esim rivarin.

Vierailija
45/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isä?

Kyllästyi vähättelyyn, syyttelyyn ja nalkutukseen ja häipyi.

Vierailija
46/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla muualla Suomessa elämänlaatu on parempaa kuin pk-seudulla.

Jos olisin yksin, muuttaisin heti stadista mahdollisimman kauas, tai no, ehkä jonnekin meren rannalle, ettei tarvitsisi merta ikävöidä.

Vierailija
47/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta paras pysyä vuokralla. Mahdollisimman lähellä koulua ja keskustaa. Ei haittaa vaikka asunnon kunto olisi vaatimaton ja myös neliöistä ja huoneiden lukumäärästä voit tinkiä. Nuoret haluaa nähdä kavereita ja harrastaa ei ne kotona istu.

Vierailija
48/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taas sama stoori niin kuin kaikilla että mies vaan lähti. Mistä ihmeestä te aina löydättekin niitä häipyviä miehiä. Ihme kun sillä häipyvällä on saatu se kakaralauma kuitenkin siitettyä. 

Kun lapset on tehty niin pohjoismainen nainen voimaantuu ja aloittaa ämmäytymisen. Miestä ei tarvita enää kuin apupojaksi ja sylkykupiksi. Seksi loppuu, nainen lakkaa huolehtimasta itsestään, kaikki pyörii lasten ympärillä ja mies toimii lähinnä apukäsinä ja lompakkons. Ei fiksu mies sellaista kauaa katsele.

Vierailija
49/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isä?

Erosin huvikseni.

Vierailija
50/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota asumaan maan kalleimmilla asuinalueilla eli pk-seudulla. Pitää tehdä kompromisseja. Ei ole enää veronmaksajan velvollisuus kustantaa persaukisille samat mahdollisuudet kuin parempituloisillekin.

Vierailija
51/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutto pienempään asuntoon ..sovi vuokranantajan kanssa että haet pienempään.

Vierailija
52/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta valitusta valitusta, minulla menee ihan hyvin vaikka maksan 1600€ bruttoeläkkeestä neljän asunnon kulut ja kaikki ovat omassa käytössä.

Vierailija
53/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-suomessa, yh ja kaksi alaikäistälasta.

Kelan kohtuullinen vuokra joka on hyväksyttävissä sis. sähkön,veden,lämmityksen on 664e/kk vuokra. Jos menee yli hitusenkaan kela suosittaa hakemaan kohtuullisempaa asuntoa!!Jos ei hae, as.tukia pienenetään.

Jo yksiöittenki vuokrat menee yli??

Vierailija
54/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla muualla Suomessa elämänlaatu on parempaa kuin pk-seudulla.

Jos olisin yksin, muuttaisin heti stadista mahdollisimman kauas, tai no, ehkä jonnekin meren rannalle, ettei tarvitsisi merta ikävöidä.

Kemi

Vierailija
55/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra taso on jo muutenki korkealla ilmeisesti hallitus haluaa asunnottomia lisää tähän hyvinvointi suomeen 

Vierailija
56/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saat lapsista tukia kuitenkin yli tonnin, jos elarit on 600 kuussa ja lapsilisät yh korotuksilla 176e x 3. Sillä maksaa jo tuon vuokran. Toki onhan tuo iso vuokra.

Itse olen nyt opiskelija ja on 2 lasta. Kaikki tuet yhteensä 1800. Ja asun omakotitalossa yksin lasten kanssa. Kyllä me näillä pärjätään ihan hyvin, toki laina on pieni ja lämmitykseen ei mene enää paljon kun vilp. Osaan itse tehdä tässä paljon ja nyt opiskelen alaa mistä on hyötyä myös itselleni, saan siis itse tehtyä korjauksia. Ja ei toki asuta pk seudulla. Mutta suosittelen muuttoa vähän halvempaan, vaikka sitten eri alueelle.

Vierailija
57/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muutto pienempään asuntoon ..sovi vuokranantajan kanssa että haet pienempään.

Mitä se vuokranantajalle kuuluu?

Vierailija
58/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä yh lapissa 2 lapsosta  168,16 näköjään etelämmässä on paremmat tuet!!

Vierailija
59/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis x2

Vierailija
60/106 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis x2