Mulla on kohta yksin maksettavana 1200e vuokra
Kun kaupunki nostaa asuntojen vuokraa +20%. Mutta vaikea on kolmiosta pienempään lähteä kera kolmen lapsen. Ja muuttuisi lapsilla kaikki jos kauemmas muuttaisi, päiväkoti, koulu, kaverit. Yksin palkalla ilman asumistukea. Mitä ihmettä teen.
Kommentit (106)
Heh, mä maksan oman talon lyhennystä tuon verran. Valintoja, valintoja.
Muutat edullisempaan asuntoon. Niin ne muutkin tekee.
Joskus niitä ratkaisuja on vaan tehtävä. Kaverin piti muuttaa kauas pois yhdeksi lukuvuodeksi vanhemman työn takia. Ei siitä tainnu kukaan hajalle mennä. Ja jotkut muuttaa pysyvästi paremman elämän perässä.
Sitten kituuttelet ison vuokran kanssa.
Muuttakaa pikkupaikkakunnalle niin maksat omaa samalla hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kaupunki? Mikä työ ja kuinka suuret tulot kaikkinensa?
Palkka 3500e kk ja Hki.
"Yksin palkalla ilman asumistukea."
- Etkö saa lapsilisiä, elatusmaksuja?
Osta omakotitalo tai rivari perheellesi pikkupaikkakunnalta , ei Helsingissä tarvitse kituuttaa.
Kaikkialla muualla Suomessa elämänlaatu on parempaa kuin pk-seudulla.
Muualla myös pienemmät palkat ainakin omalla alalla ja tarvitsisin auton.
Lapset kärsii muutosta.
Älä muuta ap koska ei se muuttaminen ole ilmaista.
Totta, kolmen lapsen kanssa kotisi kuulostaa sopivalle.
Menokuri. Muuta et voi tehdä. Pienempi asunto ei ole ratkaisu eikä repiä lapsia juuriltaan.
Vuokra on rahan hukkaa vaan. Et saa sillä rahalla mitään, järkyttävä hintakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka 3500e kk ja Hki.
Onko tuo brutto vai nettopalkka? Lapsilisää ainakin saat 333 euroa kolmesta lapsesta.
Eli ainakin yli 3800 on tuloja. Mites elarit?
Lapset olisi kuulemma halukkaita muuttoon mikäli saisi pihan ja omat huoneet. Mutta melkoinen riski olisi ostaa ok-talo yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka 3500e kk ja Hki.
Jo vaikkapa Jyväskylässä saisit tuolla hinnalla hyvältä alueelta kaupungin vuokra-asunnon, jossa on kahdessa kerroksessa neljä makkaria ja sauna. Ehkäpä Helsinki ei ole se ainut paikka elää.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mä maksan oman talon lyhennystä tuon verran. Valintoja, valintoja.
Sama mulla, itseasiassa maksan 1000 e kuukaudessa omastani (laina ja yhtiövastike tuossa summassa mukana)
Vierailija kirjoitti:
Lapset olisi kuulemma halukkaita muuttoon mikäli saisi pihan ja omat huoneet. Mutta melkoinen riski olisi ostaa ok-talo yksin.
No sitten joku isompi rivitalo? Esim. pk-seudun kehyskunnissa on paljon kivoja rivitaloalueita, isot pihat, mutta ne ok-talon ylläpitohuolet pois.
Tuo on kallis vuokra. Minkä ikäisiä sun lapset ovat? Jos ne ovat yli 10 v, niin sano niille, että joko muutetaan pienempään asuntoon tai muutetaan kauemmas halvemmalle alueelle - valitkaa.
Miltä alueelta vaihtoehtoisen asunnon pitäisi löytyä, jottei tarvitse lähteä koulunvaihtorumbaan jne?