Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html
Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!
Kommentit (1310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hieno juttu jos vihdoinkin pääsen töihin!! Maksetaanhan siitä myös oikeata palkkaa??
Palkkatyötä ei valitettavasti ole työttömille tarjota, mutta työharjoittelijana sinulle löytyy työtä vaikka millä mitalla vuosiksi eteenpäin. Työ itsessään on palkkaa.
Terveisin: työnantaja
Saako tuosta työharjoittelusta silti jotain palkkaa?
Ei. Esimerkiksi sairaanhoitajaopiskelijat yöharjoittelussa ei saa palkkaa, vaikka yksin hoitaa osastollisen mummoja. Laillistahan se ei ole, kun pitäisi olla ohjaaja aina paikalla. Mutta käytännössä monet hoivikset pyörivät näin.
Rikkaat rikastuu, köyhät köytyy tämän hallituksen aikana.
Miten työttömien pakottaminen töihin pelastaa yhteiskunnan? Avoimet työpaikat ovat 0-tuntisoppareita ja alipalkattuja töitä, joissa työskentelevän pitää joka tapauksessa hakea tukia. Kaikkien hintojen kallistuminen ja pienet palkat ovat se, joka tämän yhteiskunnan sinne suohon syöksee.
Palkkojen nosto tai perustulo kannustaisi töihin, nostaisi ostovoimaa, parantaisi ihmisten mielenterveyttä ja toisi lisää veroeuroja yhteiskunnalle. Lisäksi ihmisille pitäisi maksaa vähemmän tukia.
Mutta eeeiiiii, palkat alas ja ihmiset orjiksi töihin, sieltä se hyvinvointi tulee!
Sitä ihmettelen, että miksi perskokkarehenkiset eivät aateveljineen heittäydy työttömyyden ihanuuteen ? Ei, nuo raukat vain raatavat keskimääriin 3800 € kuukausiliksalla jolla tuskin on varaa syödä edes vasikan sisäfilettä ja piipahtaa Havaijilla juoksemassa maratonia. Säälittävää talousälyn puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tyrannihallitus kirjoitti:
Ei sillä taloudella ole mitään väliä, tärkeintä on aiheuttaa työttömille se lusikallinen housuun, hinnalla millä hyvänsä. Kun hallitus on saavuttanut tämän tavoitteen, se ottaa vihakampanjansa kohteeksi jonkun seuraavan ryhmän, aiheuttaakseen niillekin lusikallisen housuun, hinnalla millä hyvänsä!
Tavoitteena on, että työttömät pesevät toistensa housuja.
Tavoitteena on, että työttömät tekevät i. tsemu r, han. Näin hoituu kätevästi k,an san m, ur, ha.
Tavoite on että työttömät menisivät töihin😅
Miten on tultu tilanteeseen jossa aikuisille ihmisille töihin meno voi olla NII- IN vaikeaa😅😅😅
Tiedätkö vasemmistolaisuus on perittyä. Geeneissä. On uusi työtävieruksiva luokka.
Kaikki mulle heti. Mutta toiset saa sen maksaa. Mitään ei itse edes yritetä.
"Esimerkiksi sosiaaliturvasta ja sosiaaliturvaetuuksista on suunniteltu leikattavan 1,2 miljardia euroa. Sosiaali- ja terveyspalveluihin leikkauksia on kaavailtu 1,3 miljardia euroa vuoden 2027 tasossa."
Suomen terveydenhuollosta puuttuu jo nyt 2 miljardia. Tämä leikkaus koskee sitten lähes kaikkiin. Ei keskiluokkaisetkaan oikeasti pystyisi maksamaan itse esim. sairaanhoitoaan reaalihinnassa. Kysykää vaikka amerikkalaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että miksi perskokkarehenkiset eivät aateveljineen heittäydy työttömyyden ihanuuteen ? Ei, nuo raukat vain raatavat keskimääriin 3800 € kuukausiliksalla jolla tuskin on varaa syödä edes vasikan sisäfilettä ja piipahtaa Havaijilla juoksemassa maratonia. Säälittävää talousälyn puutetta.
Niin, kokoomustrollit tuntuvat olevan sitä mieltä, että korvaukset ovat suurempia kuin palkka ("tuilla elää paremmin"). Luulisi elämäntavan maittavan useammillekin.
Miten aikovat erotella työkykyiset työkyvyttömistä, kun terveydenhuolto on ruuhkautunut ja aivan retuperällä eikä siihen näytä olevan halua panostaa.
Vierailija kirjoitti:
"Esimerkiksi sosiaaliturvasta ja sosiaaliturvaetuuksista on suunniteltu leikattavan 1,2 miljardia euroa. Sosiaali- ja terveyspalveluihin leikkauksia on kaavailtu 1,3 miljardia euroa vuoden 2027 tasossa."
Suomen terveydenhuollosta puuttuu jo nyt 2 miljardia. Tämä leikkaus koskee sitten lähes kaikkiin. Ei keskiluokkaisetkaan oikeasti pystyisi maksamaan itse esim. sairaanhoitoaan reaalihinnassa. Kysykää vaikka amerikkalaisilta.
Mulla tulee herpes silmään ja jos ei ole rahaa lääkäriin ja lääkkeisiin niin sokeudun.
Sitten tulee työkyvyttömyyseläke ja avustaja lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee herpes silmään ja jos ei ole rahaa lääkäriin ja lääkkeisiin niin sokeudun.
1 käyntikerta ei koskaan riitä, viimeksi oli 4 kertaa. Tauti pitää saada kokonaan pois ja herpes tulee jos on stressi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 käyntikerta ei koskaan riitä, viimeksi oli 4 kertaa. Tauti pitää saada kokonaan pois ja herpes tulee jos on stressi.
Poliklinikka maksu 40 euroa kerta + lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin laiskurit, työtäpakoilevat ym, ym laitetaan oikein töihin. Itse elättänyt itseni 16 vuotiaasti asti tehtaassa,. Nyt ansaitulle vanhuuseläkkeelle. Eläke 1400 e. Ja kylla pärjään. N64
Laiskurit on laiskureita työttömät työttömiä sairaat sairaita töitä ei enää ole niinkuin ennen IHAN normijuttuu, ei tainnut ikä tuoda viisautta??? Luulin aina että toisi.
No, kai mä sitten viimeinkin alan myymään douppia. Laillisetkin työt kelpaavat, ei siinä, mutta ihan mihin tahansa en paskalla palkalla lähde aikaani myymään.
Vierailija kirjoitti:
Miten työttömien pakottaminen töihin pelastaa yhteiskunnan? Avoimet työpaikat ovat 0-tuntisoppareita ja alipalkattuja töitä, joissa työskentelevän pitää joka tapauksessa hakea tukia. Kaikkien hintojen kallistuminen ja pienet palkat ovat se, joka tämän yhteiskunnan sinne suohon syöksee.
Palkkojen nosto tai perustulo kannustaisi töihin, nostaisi ostovoimaa, parantaisi ihmisten mielenterveyttä ja toisi lisää veroeuroja yhteiskunnalle. Lisäksi ihmisille pitäisi maksaa vähemmän tukia.
Mutta eeeiiiii, palkat alas ja ihmiset orjiksi töihin, sieltä se hyvinvointi tulee!
Koko tuo ajatus " pakottaa työttömät töihin" on niin utopistinen, koska niitä töitä ei vain ole.
Miten ihmiset jaksavat vielä uskoa johonkin työvoimapulaan? Se on kerta kaikkiaan valhe, jonka kokkarit sai uskoteltua äänestäjille.
Asun väestötiheällä alueella isossa kaupungissa. Täällä töitä olisi juuri nyt noin 3000:lle. Sen sijaan työnhakijoita on yksin tällä alueella 12000:tta.
USA: työttömyys 3,5%
Suomi: työttömyys 6,9%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun peritte taloja niin:
"Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan.""Tuhansien eurojen sakon uhka"
Toimeentulotukea ei saa, jos on mökki ja nuoremmat on palkattomissa työkokeiluissa eli sorry ei voida auttaa.
Jos perinnöstä kieltäytyy niin se menee automaattisesti omille lapsille, siihen ei voi vaikuttaa.
Voi kieltäytyä koko sukuhaaran osalta. Silloin tosin pitää kai maksaa silti perintövero, mutta pienistä perinnöistä ei veroa mene.
Kannattaisi mieluummin perinnönjättäjän määrätä testamentilla arvoton riippakiviomaisuus, esim. talo syrjäkylällä, vaikkapa seurakunnalle ja jättää lapsille perinnöksi se mukavampi osuus, esim. kiva kesämökki.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa: työttömyys 1,37%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliklinikka maksu 40 euroa kerta + lääkkeet.
Tiedoksi että on 40 euroa kerta, kun silmälääkäri julkisella hoitaa. Yleislääkäri terveyskeskuksessa ei voi hoitaa tota, tarvitaan kaikki laitteet millä silmää katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pieni on tuo Suomen työttömyysprosentti, ei se siitä pienene. Eikä sen kuulukaan pienentyä.
No ehkä tämänkin kerrostalolähiön deekuja voisi pitää sellaisina, mutta eiväthän nuo nyt mihinkään hommiin pystyisi enää. Onhan osa noista kaljaveikoistakin voinut olla nuorempana duunissa jossain pajalla.