Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)

Vierailija
24.08.2023 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html

Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!

Kommentit (1310)

Vierailija
361/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kehitysyhteistyö pitää lopettaa kokonaan, säästöä yli miljardi. työtä tekemättömät ulkomaalaiset kotiutetaan, säästöä miljardeja. leikkaukset suoritettu. boonuksena sodan rahoittaminen lopetetaan, niin saadaan köyhät ylös suosta.

Ansiosidonnaiset kokonaan pois. Tilalle yleistuki, joka on kaikille sama paitsi rikkaat ei saa mitään. Osa-aikaisen suojaosaa pitäisi toistaiseksi nostaa eikä poistaa kokonaan. Lapsilisät pois. Yksinhuoltajat ja lapsia omaavat samalle viivalle muiden ihmisten kanssa. Ei mitään Turun junarataa pidä rakentaa. Yritystuet kokonaan pois. Ns. karenssirahat ja sopeutumiseläkkeet kansanedustajilta ja ministereiltä pois. Työmatkat, työautot ja kakkosasuntojen korvaukset pois. Ilmainen ruoka ja lahjat kansanedustajilta pois.

Ei todellakaan, koska perheissä missä toinen käy vuorotöissä ja tarvitsee auton, koska linja-autoja ei kulje niin täytyy saada rahaa enemmän kuin 2 työttömän perheessä, missä palkan tilalla on asumistuki ja toimeentulotuki.

Tai muuten pitää lopettaa työt, missä on iltavuoroja. Kauppa on auki klo 23.00 asti.

Helsingistä ratikka ja junat pois ja viimeinen linja-auto kulkee klo 18.00. Samalle viivalle muiden kaupunkien kanssa. Lauantaina viimeinen linja-auto klo 16.00 ja sunnuntaina ei kulje mitään.

Perheissä missä toinen käy töissä ja toinen työtön ei voi leikata ansiosidonnaista tai sitten on 2 vaihtoehtoa: kauppias on itse töissä 7 päivää viikossa klo 23.00 asti tai sitten hän vie työntekijät autolla kotiin tai sitten kokoomus laittaa linja-autot kulkemaan joka kaupungissa.

Vierailija
362/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hyvä että työttömyyskorvausten lapsi lisät poistuu niin että menkää töihin elättämään itse kakaranne. Eikä yhteiskunnan tarvitse niitä elättää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin hyvä että työttömyyskorvausten lapsi lisät poistuu niin että menkää töihin elättämään itse kakaranne. Eikä yhteiskunnan tarvitse niitä elättää. 

Ei ole enää rahaa autoon.

Eläleläiset hoitakoot itse itsensä iltaisin ja sairaat sairaaloissa.

Pitää molemman olla kotona ja haetaan päivätyötä, kun linja-auto kulkee.

Olkaa hyvä

Vierailija
364/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohti sotaa!

Vierailija
365/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy työnantaja joka palkkaa 63 vuotiaan (vielä jokunen vuosi sitten ihminen pääsi eläkkeelle 63 vuotiaana. Nuorempana aina itsekin katselin, että miten noinkin vanha on vielä työelämässä, joutais jo kotiin :D )

Ihan tervekään ei enää tässä iässä ole , joten pientä rajoitetta on senkin takia.

En kyllä ole elämäntapa työtönkään vaan , työelämää takana lähes 40v, mutta nyt noin vuoden työttömänä.

Ja meitä on paljon, jotka on jo aika iäkkäitä työhakijoita siis yli 55v ja useimmat tehneet pitkän työuran ennen työttömäksi jäämistään.

"Siinä kaikkein vaikeinta on muuttaa muiden asenteita. Saan esimerkiksi paljon viestiä yli 55-vuotiailta, että heidän on vaikea uudelleen työllistyä. Toivon, että työnantajat arvostaisivat jatkossa enemmän kokemusta"

Siinä työministerin vastaus lehtihaastattelussa kun kysyttiin juurikin samaa asiaa. Eli toivotaan toivotaan politiikkaa.

Nuorempana sitä ei pääse töihin kun ei ole kokemusta eli kyllä arvostetaan kokemusta (silloin kun sitä ei ole), mutta kun on kokemusta niin sitten ei yhtäkkiä kelpaakaan. Tosin miten sitä kokemusta kertyy vanhempanakaan kul koskaan ei oteta töihin kun pitää olla kokemusta.

Lisäksi nuoretkin ovat työnantajien mielestä vanhoja. Itse olen ollut liian vanha jo kun täytin 18v. Kun täytin 30 niin olin jo työnantajan mielestä ikäloppu vanhus. Näin siis itseäni vanhemman esimiehen suusta kuultuna. Eli hän ei itse ole sitten ikäloppu?

Vierailija
366/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy työnantaja joka palkkaa 63 vuotiaan (vielä jokunen vuosi sitten ihminen pääsi eläkkeelle 63 vuotiaana. Nuorempana aina itsekin katselin, että miten noinkin vanha on vielä työelämässä, joutais jo kotiin :D )

Ihan tervekään ei enää tässä iässä ole , joten pientä rajoitetta on senkin takia.

En kyllä ole elämäntapa työtönkään vaan , työelämää takana lähes 40v, mutta nyt noin vuoden työttömänä.

Ja meitä on paljon, jotka on jo aika iäkkäitä työhakijoita siis yli 55v ja useimmat tehneet pitkän työuran ennen työttömäksi jäämistään.

"Siinä kaikkein vaikeinta on muuttaa muiden asenteita. Saan esimerkiksi paljon viestiä yli 55-vuotiailta, että heidän on vaikea uudelleen työllistyä. Toivon, että työnantajat arvostaisivat jatkossa enemmän kokemusta"

Siinä työministerin vastaus lehtihaastattelussa kun kysyttiin juurikin samaa asiaa. Eli toivotaan toivotaan politiikkaa.

Nuorempana sitä ei pääse töihin kun ei ole kokemusta eli kyllä arvostetaan kokemusta (silloin kun sitä ei ole), mutta kun on kokemusta niin sitten ei yhtäkkiä kelpaakaan. Tosin miten sitä kokemusta kertyy vanhempanakaan kul koskaan ei oteta töihin kun pitää olla kokemusta.

Lisäksi nuoretkin ovat työnantajien mielestä vanhoja. Itse olen ollut liian vanha jo kun täytin 18v. Kun täytin 30 niin olin jo työnantajan mielestä ikäloppu vanhus. Näin siis itseäni vanhemman esimiehen suusta kuultuna. Eli hän ei itse ole sitten ikäloppu?

Mulle sanottiin yhdessä työhaastattelussa, että koska olen naimisissa on äitiyslomariski. En päässyt sinne töihin.

Vierailija
367/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyrannihallitus kirjoitti:

Ei sillä taloudella ole mitään väliä, tärkeintä on aiheuttaa työttömille se lusikallinen housuun, hinnalla millä hyvänsä. Kun hallitus on saavuttanut tämän tavoitteen, se ottaa vihakampanjansa kohteeksi jonkun seuraavan ryhmän, aiheuttaakseen niillekin lusikallisen housuun, hinnalla millä hyvänsä!

Tavoitteena on, että työttömät pesevät toistensa housuja.

Tavoitteena on, että työttömät tekevät i. tsemu r, han. Näin hoituu kätevästi k,an san m, ur, ha.

Tavoite on että työttömät menisivät töihin😅

Miten on tultu tilanteeseen jossa aikuisille ihmisille töihin meno voi olla NII- IN vaikeaa😅😅😅

Vierailija
368/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kehitysyhteistyö pitää lopettaa kokonaan, säästöä yli miljardi. työtä tekemättömät ulkomaalaiset kotiutetaan, säästöä miljardeja. leikkaukset suoritettu. boonuksena sodan rahoittaminen lopetetaan, niin saadaan köyhät ylös suosta.

Ansiosidonnaiset kokonaan pois. Tilalle yleistuki, joka on kaikille sama paitsi rikkaat ei saa mitään. Osa-aikaisen suojaosaa pitäisi toistaiseksi nostaa eikä poistaa kokonaan. Lapsilisät pois. Yksinhuoltajat ja lapsia omaavat samalle viivalle muiden ihmisten kanssa. Ei mitään Turun junarataa pidä rakentaa. Yritystuet kokonaan pois. Ns. karenssirahat ja sopeutumiseläkkeet kansanedustajilta ja ministereiltä pois. Työmatkat, työautot ja kakkosasuntojen korvaukset pois. Ilmainen ruoka ja lahjat kansanedustajilta pois.

Ei todellakaan, koska perheissä missä toinen käy vuorotöissä ja tarvitsee auton, koska linja-autoja ei kulje niin täytyy saada rahaa enemmän kuin 2 työttömän perheessä, missä palkan tilalla on asumistuki ja toimeentulotuki.

Tai muuten pitää lopettaa työt, missä on iltavuoroja. Kauppa on auki klo 23.00 asti.

Helsingistä ratikka ja junat pois ja viimeinen linja-auto kulkee klo 18.00. Samalle viivalle muiden kaupunkien kanssa. Lauantaina viimeinen linja-auto klo 16.00 ja sunnuntaina ei kulje mitään.

Perheissä missä toinen käy töissä ja toinen työtön ei voi leikata ansiosidonnaista tai sitten on 2 vaihtoehtoa: kauppias on itse töissä 7 päivää viikossa klo 23.00 asti tai sitten hän vie työntekijät autolla kotiin tai sitten kokoomus laittaa linja-autot kulkemaan joka kaupungissa.

Kyllä voi. Onhan niitä perheitäkin, joissa molemmat ovat työmarkkinatuella tai toinen töissä ja toinen työmarkkinatuella.

Vierailija
369/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohti lamaa sukelletaan. Ja samaan aikaan leikataan sosiaaliturvan lisäksi terveydenhuollosta JA heikennetään myös työssäkäyvien työsuhdeturvaa ja lisätään ns. paikallista sopimista eli työnantajan sanelupolitiikkaa. 90-luvun lama tuli nähtyä,ei näitä jaksaisi kovin montaa elämän aikana.

Työssäkäyvien työsuhdeturvaa pitäisi lisätä eikä poistaa. Poistaminen tarkoittaa lisää työttömiä asiattomin ja heppoisin syin.

Sitähän tässä halutaan, sosiaaliturvaa heikentämällä halutaan pitää työväki nöyränä ja suostuvaisena vaikka mihin.

Vierailija
370/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa hyvä

Auton vakuutusmaksu, käyttömäksu, remontit, katsastus, bensat, öljyn vaihto.

Juu, ei ole rahaa, jos toinen on työmarkkinatuella.

Vierailija
371/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa hyvä

Ei ole ikinä ollut rahaa autoon eikä koskaan tuskin tule olemaankaan.

Vierailija
372/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Onhan niitä perheitäkin, joissa molemmat ovat työmarkkinatuella tai toinen töissä ja toinen työmarkkinatuella.

Riippuu puolison palkasta. Meillä 1600 netto ja on 2 lasta.

Vierailija
373/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa hyvä

Ei ole ikinä ollut rahaa autoon eikä koskaan tuskin tule olemaankaan.

Ja asut Helsingissä missä ratikat kulkee ja junat ja valtio maksaa niille isot rahat jotta saatte lippunne halvemmalla.

Vierailija
374/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyrannihallitus kirjoitti:

Ei sillä taloudella ole mitään väliä, tärkeintä on aiheuttaa työttömille se lusikallinen housuun, hinnalla millä hyvänsä. Kun hallitus on saavuttanut tämän tavoitteen, se ottaa vihakampanjansa kohteeksi jonkun seuraavan ryhmän, aiheuttaakseen niillekin lusikallisen housuun, hinnalla millä hyvänsä!

Tavoitteena on, että työttömät pesevät toistensa housuja.

Tavoitteena on, että työttömät tekevät i. tsemu r, han. Näin hoituu kätevästi k,an san m, ur, ha.

Tavoite on että työttömät menisivät töihin😅

Miten on tultu tilanteeseen jossa aikuisille ihmisille töihin meno voi olla NII- IN vaikeaa😅😅😅

Töihin pääsy, tarkoitit varmaan?

Vierailija
375/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa hyvä

Auton vakuutusmaksu, käyttömäksu, remontit, katsastus, bensat, öljyn vaihto.

Juu, ei ole rahaa, jos toinen on työmarkkinatuella.

Auto pois. Ei monella muullakaan ole varaa autoon. Se on luksustuote. On myös paljon ihmisiä, jotka eivät kertaakaan elämässään ole saaneet ansiosidonnaista eivätkä omistaneet autoa koskaan ja niin vain heidänkin täytyy pärjätä.

Vierailija
376/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄÄRIN OOTTE YMMÄRTÄNEET HALLITUKSEN TOIMET

päällisin tarkoitus on kerätä kaudella 6mrd n tulonsiirrot ottaa noin 5-10mrd vähemmän velkaa kuin edellis kaudella ja ringissä kehua itseään.

Vierailija
377/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta elämäntapatyötöntä te oikein tunnette? Mä en tiedä kuin sen yhden, josta tehtiin jokunen vuosi sitten lehtijuttu. Kaikki muut työttömät, jotka tiedän, menisivät töihin jos niitä olisi tai sitten ovat niin sairaita etteivät voi tehdä töitä.

Tuo, että sairaita ihmisiä ei päästetä eläkkeelle, on kyllä syvältä. Omassa työpaikassani on mm. yksi joka on yrittänyt päästä sairauseläkkeelle jo pitkään. Työnteosta ei tule oikein mitään, on siis täysin suojatyöpaikassa, mutta kun on kuulemma työkykyinen vaikka mitä lausuntoja on annettu niin työterveydestä kuin työpaikalta.

Vierailija
378/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu puolison palkasta. Meillä 1600 netto ja on 2 lasta.

Valtio saa mitä haluaa. Auto pois ja molemmat työttömäksi päivätöitä hakemaan..

Eläkeläisiä ei tarvitse hoitaa kenenkään ja kaupat ja ravintolat kiinni.

Vierailija
379/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valheellinen otsikko ja ketjun avaus. Asiasta ilmoitettu eteenpäin.

Edelleenkään Suomessa ei ole kenenkään pakko tehdä työtä. 

Työn järjestäminen vastaavasti on valtion erityissuojeluksessa. Vai miten se perustuslaissa on kirjoitettu. 

Todellakaan ei ole pakko tehdä työtä, eikä valtion sitä tarjota.

Jotkut hakee työät mistä vaan ja tekee työtä elääkseen. 

Jotjut vaan ei tee ja elää toisten luomalla vauraudella yhteiskuntaan. Ei tässä mikään muutu. Ehkä sen rahallinen korvaus, työtä tekevän on toki saatava enemmän kuin sen, joka ei tee työtä. Selvästi enemmän.

Tämän kai jokainen ymmärtää.

Se vähän riippuu siitä teetkö tuottavaa työtä ja kuinka paljon tuotat. Monessa työpaikassa vielä riittää, että raahautuu paikan päälle. Epäreiluahan se on työttömän näkökulmasta. Niin kun tässäkin ketjussa huomaa, moni työssäkäyvä velttoilee päivisin vauvapalstalla. Uskomatonta sinänsä.

Vierailija
380/1310 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin yhdessä työhaastattelussa, että koska olen naimisissa on äitiyslomariski. En päässyt sinne töihin.

Itse olen aina riski, koska

- sinkku. Sinkku ei kykene sitoutumaan myöskään töihin niin ei palkata -> palkataan mielummin perheellinen (joka saikuttaa paljon)