Luetellaan syitä, joilla voidaan valita vähemmän osaava henkilö rekrytoinnissa
Aloitan: haluttiin antaa mahdollisuus innokkaalle, jolle tämä on iso urahyppy
Kommentit (58)
Harvoin, jos koskaan etsitään rekryissä parasta substanssiosaajaa. Toki tuo riippuu myös paljon alasta, mutta esim. itse kun rekryän porukkaa IT-alalla niin kaikista niistä joiden uskon olevan riittävän päteviä osaamisen puolesta palkkaan yleensä sen, joka tuo parhaiten jotain uutta tiimiin.
Osaavampi on kuspää joka ei tule toimeen kenenkään kanssa.
Tai sitten osaavampi osaa väärät asiat.
Olin kirjoittamassa että kinkkiys mutta kinkit ovat oikein fiksua ja osaavaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin, jos koskaan etsitään rekryissä parasta substanssiosaajaa. Toki tuo riippuu myös paljon alasta, mutta esim. itse kun rekryän porukkaa IT-alalla niin kaikista niistä joiden uskon olevan riittävän päteviä osaamisen puolesta palkkaan yleensä sen, joka tuo parhaiten jotain uutta tiimiin.
Jos luottaisin teidän IT-osaamiseen voisin tulla myymään niitä. Nyt kuitenkin mielessä kummittelee nämä epäonnistuneet hankkeet. En halua saada ostajilta jatkuvasti itkuvirsiä.
Kun se parempi osaaja arvosteli ja vähätteli esimiehensä (minun) osaamistaustaa (joka substanssina eri kuin mitä tiimiin siinä kohtaa haettiin). Eipä tehnyt mieli palkata noin törkeää tyyppiä. Miten se sitten asiakkaiden kanssa toimisi...
Osaavampi vain luulee olevansa osaavampi, ja on katkera kun nuorempi ja parempi menee rekryssä ohi.
Uhrihierarkian alimmalta portaalta palkataan. Suomalainen heteromies jää ilman töitä jos tarjolla on myös epäsuomalainen sateenkaarimuunsukupuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luottaisin teidän IT-osaamiseen voisin tulla myymään niitä. Nyt kuitenkin mielessä kummittelee nämä epäonnistuneet hankkeet. En halua saada ostajilta jatkuvasti itkuvirsiä.
Dissaaminen ei ole paras mahdollinen myyntipuhe, mutta itseluottamus on toki hyvä ominaisuus myyjälle. Jos meillä aukeaa myyjän paikkoja, niin laita paperit ihmeessä sisään. Itse en kyllä ole sen puolen rekryissä mukana joten en voi laittaa hyvää sanaa puolestasi 😁
Kiintiöt tai tarve osoittaa diversiteettiä.
Esihenkilön pelko omasta asemastaan.
homo, ei valkoinen, ei mies. Mitä näytä nyt nykyään on.
Ei lue pieniä pränttejä, taipumusta elämän suorittamiseen.