Työaikaani lyhennetään, koska "tarvitaan säästöjä". Menetän satoja euroja kuussa ja teen silti samat työt
Miten tämä voi olla oikein? Tuntuu että matto vedettiin jalkojen alta, enkä tiedä mistä säästäisin, että pärjätään jatkossa. En edes tiedä miten ehdin tehdä työni lyhyemmässä ajassa, mutta se ei suoraan sanottuna juuri nyt kiinnostakaan hirveästi.
Kommentit (38)
Ja kun puolen vuoden päästä työnantaja joutuukin irtisanomaan niin työttömyyskorvaus on pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt näin se vaan kuule menee. Pitää valita aivan valtavan julkisen sektorin väliltä.
Tätä suomalaiset äänestivät (en tarkoita Orpon hallitusta) vaan kaikkia näitä eduskuntapuolueita.
Aivan samaa paskaa tulee veronmaksajille Marinilta kuten huomasimme. Maksat pussistasi jotain Kirgisian tupakkavalistusta. Aivan kaikkea. Toistan, AIVAN KAIKKEA.
Turha siis kenenkään ihmetellä ja ulista, jos kokeneemmatkin ihmiset ovat nykyään mieluummin työttömiä kuin töissä.
Työtahtisi hidastuu kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei se työpaikka mikään sosiaalitoimisto ole josta vain saadaan rahaa. Sun pitää olla palkkasi arvoinen eli sun pitää olla tuottava tai sit jollakin muulla tapaa korvaamaton henkilö.
Molemmin puolinen jousto on hyvästä.
Aivan järjetöntä lässytystä. Ei kenenkään tarvitse pilata terveyttään jonkun ääliötyönantajan takia.
Jos ap:n työajassa on ollut ilmaa, niin nähtävästi se on nyt huomattu, ja on vähennetty sieltä mistä voi vähentää. Ei työnantaja ole velvollinen maksamaan tyhjästä vaan työn tekemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran lyhyempi uusi työaika sitten on?
2 tuntia.
2h viikossa on vähän, eihän se ole edes 25 minuuttia päivässä.
Työnantaja antanee ylityöluvan, jos jotain tarvittavaa jää tekemättä tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään tee samaa työmäärää kuin ennen.
Samaa mieltä. Itse teen lyhennettyä työaikaa, saan vähemmän palkkaa, enemmän vapaapäiviä.
Kun olen töissä, teen minulle kuuluvat työt.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:n työajassa on ollut ilmaa, niin nähtävästi se on nyt huomattu, ja on vähennetty sieltä mistä voi vähentää. Ei työnantaja ole velvollinen maksamaan tyhjästä vaan työn tekemisestä.
Luuletko ihan oikeasti, että työnantajat välittäisivät alaisistaan? Hah hah! Montako työntekijää konkurssin partaalla olevasta putiikistasi on tänä vuonna irtisanoutunut?
Ja hallitus leikkaa sinunkin palkaasi vielä 300 eurolla, jos saat soviteltua ansio/kelan päivärahaa
Vierailija kirjoitti:
No et tietenkään tee samaa työmäärää, orjako luulet olevasi?
Ja olisi osoitus siitä ettänoikeasti oli löysää mikli edes ehtisi tekemään saman työmäärän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran lyhyempi uusi työaika sitten on?
2 tuntia.
2h viikossa on vähän, eihän se ole edes 25 minuuttia päivässä.
Työnantaja antanee ylityöluvan, jos jotain tarvittavaa jää tekemättä tuon takia.
2 tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun puolen vuoden päästä työnantaja joutuukin irtisanomaan niin työttömyyskorvaus on pienempi.
Ja myös kertyvä eläke pienenee.
Kannattaisi käydä töissä jossain muualla kuin Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko mieluummin menettää koko työpaikan?
Yritä sopia että voit pitää vähennetyt työtunnit kokonaisena vapaapäivänä, olisi reilumpaa sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko mieluummin menettää koko työpaikan?
Kiitos myötätunnosta. Harkinnassa on kieltämättä lähteä kokonaan lätkimään.
No minkä ratkaisun itse tekisit työnantajana, jos tarvitaan säästöjä?
Työntantaja irtisanokoon kaikki työntekijät taloudellisista ja tuotannollisista syistä, ja tehköön itse kaikki työt. Niin yksinkertaista se on.
Ei ole, Orpo lähettäisi uudet työntekijät tilalle huonommin ehdoin.
Miten pitkäksi aikaa tuo lyhennys tulisi, viikoksi, kuukaudeksi, loppuvuodeksi ?
Vierailija kirjoitti:
Ja hallitus leikkaa sinunkin palkaasi vielä 300 eurolla, jos saat soviteltua ansio/kelan päivärahaa
Ei kai Orpo voi puuttua liiton maksamaan työttömyyskorvaukseen ? Itse sain aikanaan 500 päivää liitolta ansiosidonnaista, lapset pois päivähoidosta, talous parani.
Ap ei se työpaikka mikään sosiaalitoimisto ole josta vain saadaan rahaa. Sun pitää olla palkkasi arvoinen eli sun pitää olla tuottava tai sit jollakin muulla tapaa korvaamaton henkilö.
Molemmin puolinen jousto on hyvästä.