Kauniaisissa on risteys, jota poliisikin pitää haastavana. Osaisitko itse ajaa tässä?
Kuva linkin takana. Kukahan tuonkin on keksinyt?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/osaisitko-itse-ajaa-tassa-kauniaisi…
Kauniaisissa sijaitsee risteys, jossa kuljettajat saavat olla tavallistakin tarkempina. Tilalle on toivottu liikenneympyrää, ja kaupungin mukaan sellainen onkin parhaillaan suunnitteilla.
Asematie, Helsingintie ja Tunnelitie risteävät Kauniaisten aseman vieressä tavalla, joka aiheuttaa päänvaivaa autoilijoille.
Risteyksen turvallinen selvittäminen vaatii ensikertalaiselta tarkkaa kärkikolmioiden sekä kaistojen havainnointia.
Erityisesti risteyksen läpi ajavilta vaaditaan valppautta sekä väistämisvelvollisuutensa huomiointia. Kaikkien risteykseen ajavien on pidettävä mielessä myös suojatiet ja annettava tilaa jalankulkijoille
Kommentit (10)
Onhan tuo aika erikoinen paikka, mutta auton ratista nähtynä paljon helpompi kuin ilmakuvassa. Kun katsoo eteen tulevia liikennemerkkejä eikä kaahaa, tuosta kyllä selviää. Ainakin minä olen selvinnyt hyvin monta kertaa.
Ylhäältä päin nähtynä tuon ymmärtää, mutta todella sekavahan tuo on. Ei tuollaisia epämääräisiä risteyksiä saisi olla olemassa.
Olen asunut Granissa toistakymmentä vuotta, enkä ole koskaan pitänyt risteystä kovinkaan vaikeana. Silmät auki vaan, ihan kuin muutenkin liikenteessä. Toisaalta, onhan se siltakin siinä vieressä haasteellinen kuorma-autoille, joiden kuskien kuvittelisi olevan ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Granissa toistakymmentä vuotta, enkä ole koskaan pitänyt risteystä kovinkaan vaikeana. Silmät auki vaan, ihan kuin muutenkin liikenteessä. Toisaalta, onhan se siltakin siinä vieressä haasteellinen kuorma-autoille, joiden kuskien kuvittelisi olevan ammattilaisia.
Eli et ole koskaan ajanut siitä autolla, juntti.
Jos ei tuossa osaa ajaa on syytä mennä takas autokouluun.
Olen tuosta ajanut lukemattomia kertoja eikä kertaakaan ole ollut ongelmaa. yhdesti olen siinä nähnyt kolarin.
Granissa asuu hyvätuloisia ja siis fiksuja ihmisiä, joten tuskinpa on iso ongelma heille. Muille voi olla.
No eipä tuossa muuta kun ajaa niin kuin normaalistikin.
Hakemaasi sivua ei löytynyt