Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunta rakennutti harvinaisen rivitalon Helsinkiin Nyt alue seisoo tyhjänä

Vierailija
23.08.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009798745.html
En ikävä kyllä ihmettele miksi asunnot eivät mene kaupaksi, katsokaa nyt näitä pohjapiirroksia ja keittiötä?!
Nuo menis heti jos olis pikkusen panostettu näihin kodin tärkeimpiin osiin; keittiöön ja kylppäriin.
Todella sääli, etteivät tajunneet tehdä näitä kunnolla.
Vuokramökkinä menisivät, siltikin nuo keittiöt ihan kauheita, ei olkkaria vaan alakerta ihan sumpussa.
https://www.etuovi.com/kohde/21445244?haku=M2017679758

Kommentit (3303)

Vierailija
821/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat uudiskohteita, joiden idea on kestävät, laadukkaat, sähköäsäästävät ja terveelliset, perinnerakentamista hyödyntävät talotekniikka- ja rakenneratkaisut tuotuna pieniin neliöihin pkseudun palveluiden lähelle. Mm. lähijuna lentokentälle kävelymatkan päästä.

Nämä eivät ole huippuunsa stailattuja, mahdollisimman halvalla tehtyjä älvsby-lautataloja lapsiperheille.

Ketjun kommentoijat ovat väärää kohderyhmää. Oikea kohderyhmä on hyvin pieni.

Mikähän se kohderyhmä mahtaa olla? Kuka maksaa mansikoita laadukkaista rakennusmateriaaleista, mutta samalla huonosta tilasuunnittelusta? Asunnon pohja on onneton. Aivan kertakaikkisen huono arkielämää ajatellen.

Vierailija
822/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli miljoonaa kolmiosta? 🤣😂 Tarttis kunnon rempan, että sais toimivan keittiön ja välikaton, että sais lisää koppihuoneita. Ei kiitos.

Luin jostain, kun useaa kiinteistövälittäjää oli haastateltu, että keittiöt on nykyään olemattomia, koska ihmiset eivät enää tee ruokaa itse.

Järkytti. Onko tosiaan noin? Vai elänkö mä niin tiiviisti kuplassani?

Mun tuntemat perheet, lähipiiri, duunissa, harrastuksissa, kouluissa jne. Ei ole perhettä, jossa ei tehtäis itse ruokaa. Toki on yksi kaveri, joka ei osaa, mutta miehensä harrastaa ruuantekemistä jne.

Helsingistä myös.

Vaikka ei tekisikään ruokaa niin jos ostan noin kalliin asunnon niin halua, että siinä olisi silti siihen mahdollisuus! Tosi harvassa on ne ihmiset jotka ei IKINÄ tee itse ruokaa. Vaikka tekisin vain kerran viikossa niin silti haluaisin tehdä kunnollisessa keittiössä.

Eikä keittiö ole tuon asunnon ainoa ongelma. Miksi tyytyä jos samalla rahalla saa parempia asuntoja? Siitä tämä pohjimmiltaan on kyse. Myynnissä olevat asunnot kilpailee keskenään hinnassa ja laadussa. Jokainen valitsee sillä rahalla mitä itsellä on käytössä parhaan mahdollisen vaihtoehdon. Miksi kukaan tyytyisi siihen vähemmän hyvään? Mielummin ostaa sen fiksusti suunnitellun asunnon.

Mä taas ostaisin mielummin sen hirsisen ja käyttäisin omaa päätäni sisuatamiseen kuin sen, jossa on mahdollisimman helppo laatikkopohja, jota ei tarvitse sisustaa. Mutta enpä ole ostamassa, tuskin säkään? Mistä tulee tarve haukkua ihan randomisti ja syyttä suotta jotain asuntoa?

No kerropa miten sinä sisustaisit tämän ruman hirsikappelin toimivaksi?

No jos nyt sit pikaisesti. Ruokailutila keittiöön, takan viereen, sohva selkänoja portaisiin päin ja kaksi nojatuolia olkkariin. Taso ikkunan alle. Ulko-oven viereen astiakaappi, portaiden alle säilytystilaa ja piano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta ja maalaisromantiikan yhdistelmä rajaa asiakaskuntaa aikalailla. Kohdeyleisö löytynee vanhoista pariskunnista, jotka haluavat vaihtaa omistusasuntonta toiseen. Nuori lapsiperhe tuskin on kiinnostunut moisesta hirvityksestä.

Silti myyjä on stailannut sinne lastenhuoneen ja aulaankin lasten kalusteet. Pitäisi miettiä selkeästi, kenelle myy.

Eläkeläiset useammin kyllä tykkää kokkailla eikä halua jyrkkiä portaita - ja haluaa saunoa.

Perheasuntohan tuo on. Joo, joillakin lapsiarki on kauheeta ja perunoita keitetään kahdeksi viikkoa kerralla ja portaita ei osata käyttää jne., mutta todellisuudessa lapset suurimmalla osalla hoituu ilman stressiä ja kaaosta.

Tuo ei ole perheasunto koska

- makuuhuoneita on vain kaksi, ja nekin eri kerroksissa

- vanhempien makuuhuoneeseen ei mahdu pinnasänkyä

- säilytystiloja ei ole ollenkaan

- pyykkihuolto? missä se on?

- portaat todella vaaralliset lapsille

- missä perhe ruokailee? ei ole tilaa kunnolliselle ruokapöydälle paitsi jos poistaa olohuoneen

- missä perhe oleskelee jos haluaa ruokapöydän?

- keittiö on todella hankala vaarallinen, koska jääkaapin ovi ja hella heti makuuhuoneen oven suussa

Vierailija
824/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa keittiössä tehdään voileipä, ei ruokaa.

Iso no-no minulle on liesituulettimen puute.

Liesituulettimet on nykyään integroitu liesitasoon.

Mites uuni? Käryä sieltäkin tulee.

Vierailija
825/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli miljoonaa kolmiosta? 🤣😂 Tarttis kunnon rempan, että sais toimivan keittiön ja välikaton, että sais lisää koppihuoneita. Ei kiitos.

Luin jostain, kun useaa kiinteistövälittäjää oli haastateltu, että keittiöt on nykyään olemattomia, koska ihmiset eivät enää tee ruokaa itse.

Mun tuntemat perheet, lähipiiri, duunissa, harrastuksissa, kouluissa jne. Ei ole perhettä, jossa ei tehtäis itse ruokaa. Toki on yksi kaveri, joka ei osaa, mutta miehensä harrastaa ruuantekemistä jne.

Helsingistä myös.

Vaikka ei tekisikään ruokaa niin jos ostan noin kalliin asunnon niin halua, että siinä olisi silti siihen mahdollisuus! Tosi harvassa on ne ihmiset jotka ei IKINÄ tee itse ruokaa. Vaikka tekisin vain kerran viikossa niin silti haluaisin tehdä kunnollisessa keittiössä.

Eikä keittiö ole tuon asunnon ainoa ongelma. Miksi tyytyä jos samalla rahalla saa parempia asuntoja? Siitä tämä pohjimmiltaan on kyse. Myynnissä olevat asunnot kilpailee keskenään hinnassa ja laadussa. Jokainen valitsee sillä rahalla mitä itsellä on käytössä parhaan mahdollisen vaihtoehdon. Miksi kukaan tyytyisi siihen vähemmän hyvään? Mielummin ostaa sen fiksusti suunnitellun asunnon.

Mä taas ostaisin mielummin sen hirsisen ja käyttäisin omaa päätäni sisuatamiseen kuin sen, jossa on mahdollisimman helppo laatikkopohja, jota ei tarvitse sisustaa. Mutta enpä ole ostamassa, tuskin säkään? Mistä tulee tarve haukkua ihan randomisti ja syyttä suotta jotain asuntoa?

No jos nyt sit pikaisesti. Ruokailutila keittiöön, takan viereen, sohva selkänoja portaisiin päin ja kaksi nojatuolia olkkariin. Taso ikkunan alle. Ulko-oven viereen astiakaappi, portaiden alle säilytystilaa ja piano.

Takan viereen? Ei siinä ole tilaa oikealle ruokapöydälle.

Sohva ei mahdu noin päin, jos sulla on takan edessä ruokapöytä.

Astiakaappi eteisessä? Onpa näppärää.

Mihin tulee lapsiperheen televisio?

Avoportaiden alle onkin näppärää sijoittaa piano, ei yhtään tipukaan roskaa ja pölyä.

Vierailija
826/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta ja maalaisromantiikan yhdistelmä rajaa asiakaskuntaa aikalailla. Kohdeyleisö löytynee vanhoista pariskunnista, jotka haluavat vaihtaa omistusasuntonta toiseen. Nuori lapsiperhe tuskin on kiinnostunut moisesta hirvityksestä.

Silti myyjä on stailannut sinne lastenhuoneen ja aulaankin lasten kalusteet. Pitäisi miettiä selkeästi, kenelle myy.

Eläkeläiset useammin kyllä tykkää kokkailla eikä halua jyrkkiä portaita - ja haluaa saunoa.

Perheasuntohan tuo on. Joo, joillakin lapsiarki on kauheeta ja perunoita keitetään kahdeksi viikkoa kerralla ja portaita ei osata käyttää jne., mutta todellisuudessa lapset suurimmalla osalla hoituu ilman stressiä ja kaaosta.

Perheasunnoksi tuo on huono:

- makuuhuoneet eri kerroksissa

- ei omaa pihaa vaikka on rivitalo

- puutteellinen keittiö

- ei järkevää paikkaa telkkarille

- pienille lapsille vaaralliset portaat

- mahtuu vain pieni ruokapöytä

- olemattomat säilytystilat, missä vaatekaapit?

Vierailija
827/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon luovia ajatuksia tässä kohteessa, kuten omavaraisuus sähköntuotannon osalta. Myös hirsi rakennusmateriaalina on ehdottomasti plussaa ja varmasti kestää aikaa. Ulkonäkökin on ihan kodikas.

Erillinen piharakennus on todella oiva lisä vaikkapa etätöihin, harrastetilaksi tai nuoren oleskelutilaksi, saisi yleistyä enemmänkin. Puupinnat luovat lämminhenkisen tunnelman, kaukana on kivitalon kylmän kolkko tunnelma. Poikkeuksellisen korkea huonekorkeus takaa sen, ettei asunto tunnu erityisen ahtaalta pienehköistä neliöistään huolimatta.

Ehkäpä tuo keittiöratkaisu on tämän kohteen selkein miinus, se ei oikein istu kokonaisuuteen, eikä ole toimiva ahkeran ruoanlaittajan näkökulmasta, mutta onko sellainen jo hieman katoavakin taito?

Lentomelua varmastikin on jonkin verran, mutta sitä on tuolla suunnalla lähes joka asuinalueella (kuten myös osassa esim Tuusulaa ja jopa Sipoota), haittaa ketä haittaa ja toisaalta lentokenttäkin on vastavuoroisesti lähellä. Tuskin tämän kohteen ostaja on etsimässä maaseutumaista rauhaa ja hiljaisuutta.

Urbaanihkosta sijainnistaan johtuen suuralueen asukasprofiili on tietysti vaihtelevampi kuin joillakin kehyskuntien pellonlaitojen omakotitaloalueilla, mutta se tuskin haittaa tällaisen kaupunkimaisen ratkaisun ostajaa. Hän on luultavasti sinut sen kanssa, että kaupunkimaisessa asumisessa näkyy ja saakin näkyä koko elämän kirjo, se luo väriä elämään.

Muutenhan sijainti on oikeastaan ihan mukava, laajoja pitkälle jatkuvia vihervyöhykkeitä alkaa lähes kodin vierestä ja palvelutkaan eivät ole kaukana, ympärillä kuhisee elämää. Sijainti on oikeastaan aika kätevä, jos pitää usein kulkea lentokentälle tai autolla ulos pääkaupunkiseudulta työmatkoille ja/tai mökkeilemään.

Ja onhan uusi kuitenkin aina uusi. Voisihan samalla hinnalla tietysti saada jonkin 30-50 vuotta vanhan rivitalon hieman arvostetummalta pk seudun asuinalueelta, mutta sellainen alkaakin jo olla peruskorjaus iässä, jos ei jopa homeessa, ja näin ollen sellaisen ostaminen tuo lähivuosina ostohinnan päälle runsaasti lisää kuluja, remontit myös haittaavat asumismukavuutta.

Toinen vaihtoehto on uusi halvan perustason omakotitalo jostakin kehyskunnasta, jonka varmaankin saisi suunnilleen tuohon samaan rahaan, mutta sitten ollaankin kehyskunnassa, eikä enää pk seudun ytimessä. Jos töihin kuljetaan vaikkapa Pitäjänmäkeen, tästä kohteesta sinne polkaisee pyörälläkin hetkessä, jostakin Nurmijärveltä, Kirkkonummelta tai Tuusulasta aikaa ja rahaa palaa työmatkoihin vuosien saatossa huomattavasti enemmän, lasten harrastuskuskauksia yms unohtamatta.

Parhaiten tämä kohde sopii mielestäni lapsettomalle pariskunnalle, joista toinen tekee kotona etätöitä tai yhden teini-ikäisen lapsen paljon matkustavalle perheelle, josta ei löydy innokasta ruoanlaittajaa.

Minulle kelpaisi. Olen yksinäinen(koiran kanssa) ja lapsenlapset usein kylässä. Töissä käyn Vantaalla ja työmatka lyhenisi huomattavasti ja sen ajaisi kesällä pyörällä. Kaunista arkkitehtuuria tuossa paikassa. Myyrmäki hyvin tuttu, käyn siellä usein kaupoissa ja kirjastossa.

Ikinä en ole törmännyt ongelmiin! Huonomaineinen mutta totuus on tarua ihmeellisempää

Ai noi rappuset sopii koiralle? Valkoisena ja naarmuuntumatta säilyvät niin että saat helposti myytyä pois kuin uutena?

Eihän koiran tarvitse rapuissa kulkea. Nykyisessäkään kodissani koira ei saa tulla makkariin.

Vierailija
828/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikoneelle ja kuivausrummulle on paikka alakerran kylppärissä sen tason alla. Ja jos taloon muuttaa pariskunta, voisi alakerran makkarista ehkä tehdä telkkarihuoneen. Tai mieluummin siirtää keittiön sinne, mutta se onkin sitten jo kalliimpi ratkaisu. Vaatekaapit siihen yläkerran aulatilaan ja piharakennukseen sitten lisää säilytystilaa sekä tarvittaessa työtila. Mutta ei tuo kovin helposti lapsiperheen kodiksi taivu ja jos siihen muuttaa vähän vanhempi pari, jonka lapset on jo aikuisia, voi kaksikerroksisuus jossain vaiheessa muuttua ongelmaksi. Ja kuvien perusteella näyttää, että ainoa piha on se laiturimainen terassi. Toivottavasti siihen olkkarin ikkunan alle tulisi vielä pieni aidattu nurmikkopiha, kohon sitten halutessaan voisi jotain istuttaa.

Vierailija
829/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Oletin ensin, että siinä sohvaa vastapäätä on hyllystö, johon integroitu telkkari, ja vasta tarkemmin katsoessani tajusin, että se onkin keittiönkaapisto ja uuni!!! Ihan oikeasti nyt. 😆

Vierailija
830/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä myös.

No ei mahdu millään.

Vierailija
831/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- missä perhe ruokailee? ei ole tilaa kunnolliselle ruokapöydälle paitsi jos poistaa olohuoneen

- keittiö on todella hankala vaarallinen, koska jääkaapin ovi ja hella heti makuuhuoneen oven suussa

Joopa joo. Sanoo hän 370 neliössään. Tuo on varsin sopivan kokoinen lapsiperheelle. Pienemmissäkin asutaan. Sulla nyt vaan on tarve dissata kaikki.

Vierailija
832/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkikoneelle ja kuivausrummulle on paikka alakerran kylppärissä sen tason alla. Ja jos taloon muuttaa pariskunta, voisi alakerran makkarista ehkä tehdä telkkarihuoneen. Tai mieluummin siirtää keittiön sinne, mutta se onkin sitten jo kalliimpi ratkaisu. Vaatekaapit siihen yläkerran aulatilaan ja piharakennukseen sitten lisää säilytystilaa sekä tarvittaessa työtila. Mutta ei tuo kovin helposti lapsiperheen kodiksi taivu ja jos siihen muuttaa vähän vanhempi pari, jonka lapset on jo aikuisia, voi kaksikerroksisuus jossain vaiheessa muuttua ongelmaksi. Ja kuvien perusteella näyttää, että ainoa piha on se laiturimainen terassi. Toivottavasti siihen olkkarin ikkunan alle tulisi vielä pieni aidattu nurmikkopiha, kohon sitten halutessaan voisi jotain istuttaa.

Missä on sitten kylpyhuoneen säilytyskalusteet? Missä säilytät likapyykkikoreja (makkareissa ei ole tilaa), pyykinpesuaineita, kosmetiikkaa?

Vierailija
833/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä myös.

No ei mahdu millään.

Miksei mahdu? Oletko koskaan sisustanut mitään?

Vierailija
834/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon luovia ajatuksia tässä kohteessa, kuten omavaraisuus sähköntuotannon osalta. Myös hirsi rakennusmateriaalina on ehdottomasti plussaa ja varmasti kestää aikaa. Ulkonäkökin on ihan kodikas.

Erillinen piharakennus on todella oiva lisä vaikkapa etätöihin, harrastetilaksi tai nuoren oleskelutilaksi, saisi yleistyä enemmänkin. Puupinnat luovat lämminhenkisen tunnelman, kaukana on kivitalon kylmän kolkko tunnelma. Poikkeuksellisen korkea huonekorkeus takaa sen, ettei asunto tunnu erityisen ahtaalta pienehköistä neliöistään huolimatta.

Ehkäpä tuo keittiöratkaisu on tämän kohteen selkein miinus, se ei oikein istu kokonaisuuteen, eikä ole toimiva ahkeran ruoanlaittajan näkökulmasta, mutta onko sellainen jo hieman katoavakin taito?

Lentomelua varmastikin on jonkin verran, mutta sitä on tuolla suunnalla lähes joka asuinalueella (kuten myös osassa esim Tuusulaa ja jopa Sipoota), haittaa ketä haittaa ja toisaalta lentokenttäkin on vastavuoroisesti lähellä. Tuskin tämän kohteen ostaja on etsimässä maaseutumaista rauhaa ja hiljaisuutta.

Urbaanihkosta sijainnistaan johtuen suuralueen asukasprofiili on tietysti vaihtelevampi kuin joillakin kehyskuntien pellonlaitojen omakotitaloalueilla, mutta se tuskin haittaa tällaisen kaupunkimaisen ratkaisun ostajaa. Hän on luultavasti sinut sen kanssa, että kaupunkimaisessa asumisessa näkyy ja saakin näkyä koko elämän kirjo, se luo väriä elämään.

Muutenhan sijainti on oikeastaan ihan mukava, laajoja pitkälle jatkuvia vihervyöhykkeitä alkaa lähes kodin vierestä ja palvelutkaan eivät ole kaukana, ympärillä kuhisee elämää. Sijainti on oikeastaan aika kätevä, jos pitää usein kulkea lentokentälle tai autolla ulos pääkaupunkiseudulta työmatkoille ja/tai mökkeilemään.

Ja onhan uusi kuitenkin aina uusi. Voisihan samalla hinnalla tietysti saada jonkin 30-50 vuotta vanhan rivitalon hieman arvostetummalta pk seudun asuinalueelta, mutta sellainen alkaakin jo olla peruskorjaus iässä, jos ei jopa homeessa, ja näin ollen sellaisen ostaminen tuo lähivuosina ostohinnan päälle runsaasti lisää kuluja, remontit myös haittaavat asumismukavuutta.

Toinen vaihtoehto on uusi halvan perustason omakotitalo jostakin kehyskunnasta, jonka varmaankin saisi suunnilleen tuohon samaan rahaan, mutta sitten ollaankin kehyskunnassa, eikä enää pk seudun ytimessä. Jos töihin kuljetaan vaikkapa Pitäjänmäkeen, tästä kohteesta sinne polkaisee pyörälläkin hetkessä, jostakin Nurmijärveltä, Kirkkonummelta tai Tuusulasta aikaa ja rahaa palaa työmatkoihin vuosien saatossa huomattavasti enemmän, lasten harrastuskuskauksia yms unohtamatta.

Parhaiten tämä kohde sopii mielestäni lapsettomalle pariskunnalle, joista toinen tekee kotona etätöitä tai yhden teini-ikäisen lapsen paljon matkustavalle perheelle, josta ei löydy innokasta ruoanlaittajaa.

Minulle kelpaisi. Olen yksinäinen(koiran kanssa) ja lapsenlapset usein kylässä. Töissä käyn Vantaalla ja työmatka lyhenisi huomattavasti ja sen ajaisi kesällä pyörällä. Kaunista arkkitehtuuria tuossa paikassa. Myyrmäki hyvin tuttu, käyn siellä usein kaupoissa ja kirjastossa.

Ikinä en ole törmännyt ongelmiin! Huonomaineinen mutta totuus on tarua ihmeellisempää

Ai noi rappuset sopii koiralle? Valkoisena ja naarmuuntumatta säilyvät niin että saat helposti myytyä pois kuin uutena?

Eihän koiran tarvitse rapuissa kulkea. Nykyisessäkään kodissani koira ei saa tulla makkariin.

Ihan helvetin näppärää asumista, kun koko ajan saa sitten olla avaamassa ja sulkemassa koiraporttia - joka on sitten vielä asunnossa paraatipaikalla komeilemassa.

Ja jos koira itkee alakerrassa perään, se ei yhtään kaiukaan naapureille tuossa kappelitilassa.

Vierailija
835/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä myös.

Toi keittiö/oleskelutila on jo nyt ihan täynnä noista huonekaluista mitä siinä on ja mahduttaisit siihen vielä 2 nojatuolia ja tason?

Eikö ihmisillä ole mitään käsitystä huonekalujen mitoista ja siitä miten ne vaatii tilaa ympärilleen?

Vierailija
836/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat uudiskohteita, joiden idea on kestävät, laadukkaat, sähköäsäästävät ja terveelliset, perinnerakentamista hyödyntävät talotekniikka- ja rakenneratkaisut tuotuna pieniin neliöihin pkseudun palveluiden lähelle. Mm. lähijuna lentokentälle kävelymatkan päästä.

Nämä eivät ole huippuunsa stailattuja, mahdollisimman halvalla tehtyjä älvsby-lautataloja lapsiperheille.

Ketjun kommentoijat ovat väärää kohderyhmää. Oikea kohderyhmä on hyvin pieni.

Kerropa sitten se oikea kohderyhmä? Perinnetietoinen, mutta pyykkinsä pesulaan autolla kuskaava, ravintoloihin autolla kulkeva... Eihän tuollaista kohderyhmää olekaan!

Vierailija
837/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Sanoo hän 370 neliössään. Tuo on varsin sopivan kokoinen lapsiperheelle. Pienemmissäkin asutaan. Sulla nyt vaan on tarve dissata kaikki.

Laitoin juuri esimerkiksi samalta alueelta kahden tason rivarin pohjan ja tiedot.

Ko asunnossa ei ole mitään noista puutteista, vaikka neliöitä on 13 vähemmän.

Vierailija
838/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä myös.

No ei mahdu millään.

Miksei mahdu? Oletko koskaan sisustanut mitään?

Olen ja rakentanut+remontoinut ja siksi huomaan että sinulla ei ole kokemusta asiasta kun tuollaisia ehdotelmia teet.

Vierailija
839/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on sitten kylpyhuoneen säilytyskalusteet? Missä säilytät likapyykkikoreja (makkareissa ei ole tilaa), pyykinpesuaineita, kosmetiikkaa?

Öö, siellä tason alla. Nyt oikeasti, vaikka mulla on kodinhoitohuone ja enemmän tilaa jne., mä osaan sentään katsoa ihan todellisin silmin tota kohdetta.

Vierailija
840/3303 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivitalo ihanan näköinen ulkoa. Hirsiseinä sisällä myös hieno. Mutta. Tässä on joko loppunut täysin rahat, tai rakennuttaja ei ole ymmärtänyt rakentamisesta mitään.

pohja. Haloo, missä käytännöllisyys? Missä syödään? Pyykkihuolto? Missä ruoka valmistetaan, missä keittiön ja muiden tilojen asiat säilytetään? Talon neliöt mahdollistaisivat ihan perheenkin asumisen. Tuolla pohjalla ja kiinteillä kalusteilla tuossa voi asua maksimissaan kaksi.

Jos ei rakenna täyttä kahta kerrosta, niin tuo korkeus on aivan liioiteltu. Jos rakentaja ei halua rakentaa koko yläkertaa rahasyistä valmiiksi, niin oisi jättänyt sen ullakoksi tai muuten helposti asuintiloiksi muunneltavaksi. Kuka ostaa ja alkaa tuossa valmiudessa olevaa rakentamaan lupien hakuineen kaikkineen kahteen kerrokseen?

Harmi. Olisin kiinnostunut vastaavista ratkaisuista - eri sijainnilla toki, mutta tuo pohja on käyttökelvoton meidän perheen tarpeisiin, joten ei mitään potentiaalia.

Asunnot on tehty idealismi mielessä eli pikkuperheelle tai pariskunnalle, joka omistaa tyyliin vain päällään olevat vaatteet, korkeintaan lämmittää valmisruokaa "keittiössään" ja elää hyvin minimalistista elämää. Kämpät soveltuvat lähinnä lyhytaikaiseen AirBnB käyttöön muttei vakituiseen asumiseen. Kodinhoitohuoneen/tilan puute on erittäin pitkä miinus, kuka viitsii kuljetella jatkuvasti pyykkejään itsepalvelupesulaan?? Tai jynssätä niitä käsin kylppärissä. Puhumattakaan totaalisesta säilytysratkaisujen puutteesta eli vaatekaapistoista. Arkielämälle vihamielistä suunnittelua jos jotakin. 

Keittiössä ei ole tilaa mikrolle...

Eikä astioille, kunnon astianpesukoneelle, kuiville ruokatavaroille, muille kodin pienkoneille. Kunnollista ruokapöytää tuoleineen ei saa ahdettua mihinkään. Tuon kokoinen jääkaappi -pakastin on paikallaan opiskelijan itsemurhayksiössä ei puolen miljoonan talossa. Keittiön pohjan suunnittelussa ei ole mitään järkeä.

Makuuhuoneet ovat älyttömän pienet ja niissä ei ole mitään säilytysratkaisuja eikä edes tilaa kaapeille tai lipastoille. Se lämmin aitta ratkaisu on täysin turha. Kukaan ei jaksa roudata tavaraa jatkuvasti edestakaisin ja tulee kalliiksi pitää pikkukoppero erikseen lämpimänä. Minkä ihmeen takia kaikki tilat ei ole siellä talon sisällä? Tulee mieleen, että ratkaisu epäekologisuuden lisäksi houkuttaa varkaita.

Olohuoneessa ei ole tilaa kuin ylöspäin ja tosiaan sille tvlle ei ole edes paikkaa. Sohvan voi pistää tasan yhteen paikkaan ja siihenkin on valittava pikkuinen sohva, jotta tuolla pöksässä ei mene kulkureitit tukkoon. Tilaan nähden se takka vie liikaa tilaa ja rajoittaa myös osaltaan huonekalujen sijoittelua. Portaat on typerästi ja aiheuttavat sen että yläkerta on kapea putki, jonka käytettävyys on huono.

Wct on tosiaan karut. Sellainen ikävä ulkohuussin fiilis. Missään ei ole pyykinpesulle ja käsittelylle tilaa. Tuon hintaluokan asunnossa kyllä pitäisi olla oma sauna. Sauna on omituisesti yhden osakkaan pihassa ikkunat ja terassi taloihin päin. Ei mitään yksityisyyttä kylpemisessä ja pitääkö sinne tosiaan kulkea toisten talojen pihojen läpi vai katua pitkin kiertäen talot?. Kuka vastaa kylpyvuorojen jakamisesta ja kuka siivoaa saunan?

Mikä ihme on biotooppipiha ja miten tässä on tarkoitus erottaa piha-alueet toisistaan?

Miten ihmeessä nuo hirret on saatu halkeilemaan noin törkeän näköisesti ja miten tässä hollitallissa on ajateltu pitää tuo rakoinen epätasainen puupinta pölyttömänä?

Eikä nyt edes viitsi lähteä sanomaan yhtään mitään tuosta alueesta. Kiva että täälläkin löytyy niitäkin, joille kelpaa tuollainen sumppu ilman kunnon palveluja Vantaan rajoilla asuinpaikaksi. Itselleni tärkeää on ikkunoista näkyvät näkymät, hyvät palvelut ja liikenneyhteydet. Eikä lentomelukaan mikään suositus ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä