Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaan juuren päältä menee poskihermo - mitä tekisit?

Vierailija
22.08.2023 |

Viisaudenhampaan juuren päältä menee röntgenkuvassa poskihermo, eikä sitä sen takia päädytty leikkaamaan vuosia sitten. Sain päättää otanko riskin, että hermo ottaa osumaa. En ottanut.

Kyseinen viisaudenhammas on nyt puhjennut entistä enemmän ja mitä luultavimmin tulehtunut, koska kipu sykkii poskessa. Minulla sahaa kuume ja ikenestä tulee pahanhajuista nestettä. Olen tajuttoman väsynyt yhtäkkiä, nukun vaan.

Menen huomenna hammaspäivystykseen. Mutta hoitaja ilmoitti jo, että sitä ei poisteta päivystyksessä. Hän myös epäili, että suostuuko kirurgi hammasta poistamaan hermon vuoksi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Huominen jännittää..

Ap

Jännittää tietysti, mutta hyvin se varmasti menee ja sitten se on ohi.

Minulta poistettiin leikkaamalla kaksi erittäin pahassa asennossa olevaa viisaudenhammasta ja itsekin pelkäsin tuota hermojen vahingoittumista.

Kaikki meni kuitenkin operaatiossa hyvin. Sedaatiossa vielä niin edes tajunnut koko hommasta oikein mitään.

Miten pääsit nukutukseen? Viimeksi kun minulta poistettiin viisuri, olin tajuissani ja lääkäri repi hammasta irti kovalla voimalla, sekä hakkasi suuta vasaralla. Pelko operaatiota kohtaan jäi. Ja olen tottunut esimerkiksi gynekologisiin toimenpiteisiin..

Ap

Sedaatiossa ei ole kysymys nukutuksesta vaan suonensisäisesti annettavasta lääkityksestä.

Aivan mieletön juttu ilman nukutuksen riskejä.

Koko operaatiosta ainoastaan jotain hyvin hataria ja lyhyitä muistikuvia, kipua ei lainkaan.

Yksityisellä puolella tehtiin toimenpide ja maksoi melkoisesti, mutta kannatti.

En taatusti olisi sitä tuntikausien rassaamista tajuissani mieluusti kestänyt.

Ahaa, eli kuin kevyt nukutus. Minä olen menossa ihan kaupunginsairaalaan ja oletan, että tällaista mahdollisuutta ei tarjota..

Ap

Vierailija
22/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, onko puuduttamiselle jotain estettä lääkitysten puolesta? Käytän muun muassa Gabrionia, joka on kolmiolääke.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin ja hermo meni myös, mutta loppui tulehduskierre. Ei sattunut ja kyllähän sen hereilläkin kesti vaikka hammas pilkottiin osiin. Tunto meni poskesta ja osittain kaulasta, mutta ei se elämää haittaa. Tsemppiä!

Vierailija
24/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hermo myös lähellä, mutta taitava lääkäri/kirurgi. Kaverilta leikkasi kirurgi Oulussa jotenkin niin, että poistettiin, mitä pystyttiin (?). Ei ole sen jälkeen oireillut.

Vierailija
25/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, lääkäri päätyi poistamaan tulehtuneen hampaan yläpuolella olevan yläviisaudenhampaan. Joku osaavampi kirurgi hoitaa alahampaan poiston, hermon läheisyyden vuoksi. Eli olen nyt tuppo suussa ja odotan puudutuksen lakkaamista ja kipujen alkamista.

Lääkäri ei antanut sairaslomaa kuin tämän päivän. Menittekö te töihin normaalisti seuraavana päivänä poiston jälkeen? Mietin, mitä ilmoitan töihin.. Olen asiakaspalvelija ja hävettää, jos on suu turvoksissa ja verta valuu.. Kivut tietenkin myös inhottavia

Ap

Vierailija
26/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista paskanjauhantaa täälläkin. Ehkä olen tosikko, mutta rikokset ei ole ikinä mielestäni kevyitä juttuja tai huumori juttuja.

Imeisesti monen, ihan koulutetunkin ällötyksen mielestä noin on

Huh, huh keiden varassa Suomikin pyörii.

Vierailija
27/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu leikkaus on tarpeen. Ei mitään päivystysleikkausta ellei paikalle ole saatu erikoistunutta lääkäriä ja ehditty ottaa kattavat kuvat ja suunnitella toimenpide.  Ehkä ien otetaan auki ja siitä eteneminen. Tuollaista hammasta ei kiskomalla oteta pois.

Minulla avattiin ien ja se tapahtui leikkaussalissa. Minulla ei ollut hermoa ongelmana, vaan viisaudenhampaan juuren kärki. En tiedä enempää. Hyvin meni ja paranemiseen kylmähaude ja särkylääkettä. Tikit.

Vierailija
28/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla vastenmielinen ihminen että pitää metaforana hammashoitoa ja jotain seksijuttuja. Sairaat pervot kun kimppuunsa saa, ei oikein mitään voi. Varokaa vaan, näitä on tuolla koulutetuissa ammateissa teitä hoitamassa, hammaslääkäreissä ja muissa lääkäreissä. Ei olisi uskonut.

Esim. itselleni on tehty vaikka mitä. Lähdetään nyt siitä, että röntgen kuvia tahalleen väärennetty ja tahalleen jätetty laittamatta kuvauksiin, joissa olisi näkynyt jotain.

Paljon pahempaakin, mistä joku väittäisi heti että folio kamaa, vaikka totta ja monet tietää.

Vierailija
29/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, lääkäri päätyi poistamaan tulehtuneen hampaan yläpuolella olevan yläviisaudenhampaan. Joku osaavampi kirurgi hoitaa alahampaan poiston, hermon läheisyyden vuoksi. Eli olen nyt tuppo suussa ja odotan puudutuksen lakkaamista ja kipujen alkamista.

Lääkäri ei antanut sairaslomaa kuin tämän päivän. Menittekö te töihin normaalisti seuraavana päivänä poiston jälkeen? Mietin, mitä ilmoitan töihin.. Olen asiakaspalvelija ja hävettää, jos on suu turvoksissa ja verta valuu.. Kivut tietenkin myös inhottavia

Ap

Saitko antibioottikuurin? Tsemppiä paranemiseen. Hae saikkua jos et pysty töihin huomenna.

Vierailija
30/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saitko antibioottikuurin? Tsemppiä paranemiseen. Hae saikkua jos et pysty töihin huomenna.

En saanut.. Buranalla ja Panadolilla mennään. Kiitos!

Ap

Vierailija
31/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä ei hampaan poistosta saa saikkua,oman työterveyden kautta saa. Silloin kun minulta kirurgi poisti, sain kolme päivää saikkua. Työterveyden kautta toiset kolme. Sitten olikin jo niin hyvä, että pystyi puhumaan ok. Työnantaja myös järjesteli, että tein yhden viikon muuta kuin asiakaspalvelua.

Vierailija
32/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksessä ei hampaan poistosta saa saikkua,oman työterveyden kautta saa. Silloin kun minulta kirurgi poisti, sain kolme päivää saikkua. Työterveyden kautta toiset kolme. Sitten olikin jo niin hyvä, että pystyi puhumaan ok. Työnantaja myös järjesteli, että tein yhden viikon muuta kuin asiakaspalvelua.

Me saamme myös olla omalla ilmoituksella olla pois yhteensä viisi päivää.

Ap

Vierailija
33/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni poistettiin viisaudenhampaat erikoishammaslääkärillä ja täysnukutuksessa, koska hermot olivat sikin sokin solmussa hampaiden juurten kanssa. Kaikki neljä poistettiin kerralla ja voin kertoa, että hän oli todella kipeä sen jälkeen pari viikkoa, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.

Vierailija
34/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saamme myös olla omalla ilmoituksella olla pois yhteensä viisi päivää.

Ap

Alahampaan paikkaus ja siihen puudutus. Ei saikkua vaan heti palaaminen työpisteeseen toimenpiteen jälkeen.. muutama tunti kesti ennen kun sain sen kuolaamisen loppumaan ja tunto alkoi palaamaan alaleukaan. Oli kiva olla palvelemassa asiakkaita!

Vierailija
35/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saanut työterveydestä saikkua kun asia koski hampaita ja suuta.