Olen monta kertaa miettinyt, että olisi ollut parempi syntyä Ruotsiin. Onko muilla samanlaisia ajatuksia?
Olen pian 50v. Mummini oli suomenruotsalainen, samoin pääkaupunkiseudulla asuvat serkut. Minä olen jostain väliltä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi on minunkin suosikkini. Yritän tähdätä uudesti syntyessäni, että osuisin johonkin varakkaaseen ja kauniiseen ruotsalaiseen perheeseen.
Syntyisit todennäköisesti diilerinä vaurastuneeseen perheeseen ja nimesi olisi Ibrahim tai Layla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet riittävän vanha muistaaksesi sellaisen Ruotsin johon olisi ollut parempi syntyä kuin Suomeen.
Kukaan alle 30-vuotias ei tajua mitä ihmettä horiset ja epäilee varhaista dementiaa.
Kumma kyllä ne alle 30-vuotiaatkin suomalaiset muuttaa useimmiten Ruotsiin kaikista maailman maista. Muuttoliike toiseen suuntaan on olematon. Wonder why.
Wonder why? No varmaan siksi, että kolonisoivat meidät ja ovat ylemmyydentuntoisia rasisteja? Ruotsi on syystäkin naapurimaidensa pilkan aihe. Todella vihamielisiä suomalaisia kohtaan, pitävät jokaista suomalaista räyhäävänä juppona. Eivät ole kiinnostuneita lainkaan naapurimaistaan, ellei se hyödytä heitä itseään. Eivät tiedä Suomesta _mitään_, vaikka on naapurimaa ja jauhavat olevansa progressiivisia maailmankansalaisia.
Miksette jo mene jos on niin ihanaa? Opiskelijana elämä Ruotsissa on ainakin ihan hirveää, ei mitään etuja tai palveluita, byrokratia on kuin jostain 50-luvun Saksasta.
Minulle tulisi Ruotsissa turvaton olo.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut parempi syntyä Ruotsiin. Silloin vaurastuisi varmemmin, saisi paremmin töitä, perustaisi perheen todennäköisemmin ja olisi korkeampi elintaso kuin Suomeen syntyneellä.
Sen sijaan suomalaisen ei ole niin helppoa muuttaa Ruotsiin, sillä suomalaisia ei arvosteta Ruotsissa. Aina saa olla toisen luokan kansalainen.
Norja on vielä vauraampi, ei suomalaiset silti määi alemmuudentuntoisina pillittäjinä. Aika sairasta palvoa meitä vihaavaa maata, jossa suomalaisuudesta kerrottaessa jopa nuoret pyörittelevät silmiään ja peuttävät inhoaan. Inhoavat meitä enemmän kuin suomalaiset venäläisiä, vaikka he meitä sorsivat, ei toisinpäin.
Että vihaan näitä alemmuudentuntoisia määkijöitä. Puhutte kuin Suomi olisi Romania ja Ruotsi joku Sveitsin kaltainen elintasoparatiisi. Taitaa olla muutama suomettunut pillittäjä langoilla.
Suomi on maailman paras maa