Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen monta kertaa miettinyt, että olisi ollut parempi syntyä Ruotsiin. Onko muilla samanlaisia ajatuksia?

Vierailija
22.08.2023 |

Olen pian 50v. Mummini oli suomenruotsalainen, samoin pääkaupunkiseudulla asuvat serkut. Minä olen jostain väliltä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan nykypäivän Ruotsiin. En ymmärrä tuon maan ihannoimista muutenkaan. Olen muutamana kesänä joutunut ajamaan kyseisen maan läpi ja aika nuhjuista ja masentavaa tuo maa pitkälti on.

Onhan siellä ihan hienojakin paikkoja, mutta totta on että kun lähtee syrjemmälle on todella karua. Ja vielä autiompaa ja rähjempäå kuin Suomessa

Tirsk! Ruotsi on tiheämmin asuttu kuin Suomi ja paljon nätimpi kaikin tavoin. Että mikä on mielestäsi autiota?

Käy minkä tahansa pienen suomalaiskaupungin betonilaatikkokeskustassa, niin voit todeta tämän itsekin.

Vierailija
22/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihoviimeisenä pohjoismaista muuttaisin Ruotsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin. Ruotsi olisi myös yksi ensimmäisistä valinnoistani mihin muuttaisin, jos Suomesta muuttaisin pois. Olen ruotsinkielinen joten kieli ei olisi ongelma ja usea omanikäinen tuttu on sinne muuttanut. Kun nyt ei Tukholman tai isojen kaupunkien pahimpiin lähiöihin muuta, niin ihan normaalia arkea sielläkin eletään.

Vierailija
24/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bang bang. Ainakin eksotiikkaa olisi tarjolla.

Vierailija
25/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan nykypäivän Ruotsiin. En ymmärrä tuon maan ihannoimista muutenkaan. Olen muutamana kesänä joutunut ajamaan kyseisen maan läpi ja aika nuhjuista ja masentavaa tuo maa pitkälti on.

Onhan siellä ihan hienojakin paikkoja, mutta totta on että kun lähtee syrjemmälle on todella karua. Ja vielä autiompaa ja rähjempäå kuin Suomessa

Tirsk! Ruotsi on tiheämmin asuttu kuin Suomi ja paljon nätimpi kaikin tavoin. Että mikä on mielestäsi autiota?

Käy minkä tahansa pienen suomalaiskaupungin betonilaatikkokeskustassa, niin voit todeta tämän itsekin.

Olen kuule reissannut molempien maiden lähiöissä ja syrjäseuduilla hyvinkin paljon.

Vierailija
26/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä Ruotsi kiinnosta yhtään. Suomi on hyvä! Rakas kotimaa.

Vierailija
27/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia, itse en pidä Ruotsista vaan asun mieluummin Suomessa.

Vierailija
28/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on kyllä pilattu. Turvaton.

Vierailija
29/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut parempi syntyä Ruotsiin. Silloin vaurastuisi varmemmin, saisi paremmin töitä, perustaisi perheen todennäköisemmin ja olisi korkeampi elintaso kuin Suomeen syntyneellä.

Sen sijaan suomalaisen ei ole niin helppoa muuttaa Ruotsiin, sillä suomalaisia ei arvosteta Ruotsissa. Aina saa olla toisen luokan kansalainen.

Vierailija
30/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset muuttaa Norjaan ja Sveitsiin, siis ne joilla on mahdollisuus.

Vierailija
31/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin hohto ja kulta-ajat ovat kaukana takana. Paljon houkuttelevampia maita on olemassa kuten täällä jo mainittu Norja. Tai tämä aliarvostettu Suomemme.

Vierailija
32/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet riittävän vanha muistaaksesi sellaisen Ruotsin johon olisi ollut parempi syntyä kuin Suomeen.

Kukaan alle 30-vuotias ei tajua mitä ihmettä horiset ja epäilee varhaista dementiaa.

Kumma kyllä ne alle 30-vuotiaatkin suomalaiset muuttaa useimmiten Ruotsiin kaikista maailman maista. Muuttoliike toiseen suuntaan on olematon. Wonder why.

Voisikohan pakollinen ruotsin opiskelumme jotenkin liittyä asiaan vaiko ei

33/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja , Sveitsi ja Tanska ovat parhaimmat maat syntyä, kun silloin ilmasto on siedettävä ja sosiaaliturva hyvä.

Vierailija
34/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaan tai Tanskaan voisin muuttaa. Ruotsi ei ole ikinä kiinnostanut.

Vierailija
35/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooh, kylläpä sinulla on kattava kokemus kun olet ajanut joskus siellä. Odota, kun kerron millaista on ajaa Suomessa...

Teiden kunto on epäilemättä paskempi kuin esim. r y zz ä lässä.

Vierailija
36/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi oli aiemmin hyvä maa, nyt asiat on k^stu että kyllä suomi nykyään ruotsin voittaa... Tosin ruotsin tiellä tässä ollaan..

Vierailija
37/45 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koskaan sellaista ajatusta. Ruotsi kylmä talvella. Ulkomaita on muuallakin.

Vierailija
38/45 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotiaalla ruotsalaisella on mahdollisesti ollut lintukotomainen elämä Ruotsissa? Nyt siellä voi kuolla jengiväkivaltaisuuksissa tai joutuisi katselemaan, kun koraaneja poltetaan joka paikassa.

Vierailija
39/45 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin Uuteen-Seelantiin.

Vierailija
40/45 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, Ruotsiin voi kyllä muuttaa ihan milloin haluaa, jos se tuntuu paremmalta. Ei ole mitenkään muurilla suljettu maa.

Mitä täällä vatuloit, kun voisit olla Ruotsissa jo tällä viikolla?